Pagina 1 van 1

0900 telefoon voor UPC klanten(storingnummer)

Geplaatst: 22 apr 2005 14:56
door U.vreden
Als je nog geen klant bent van UPC kan je via een gratis telefoon nummer met ze in kontakt treden. Als je eenmaal diensten van ze afneemt is dat niet meer mogelijk; alle kontakten gaat dan via een 0900 nummer. Laatst had ik een storing op mijn dect telefoon en na 3 dagen belde ik de storingdienst met mij mobiele telefoon en na een wachttijd van 3 minuten, kreeg ik iemand tespreken en....het duurde daarna langer dan een kwartier voordat ze de storing die naar hun zeggen door hun centrale werd veroorzaakt hadden verholpen en al die tijd bleef de 0900 nummer open staan.
Op mijn vraag als ik de kosten voor het telefoneren kon declareren
werd afwijzend gereagerd.
Is het normaal dat je zelf voor storing die door hun wordt veroorzaakt moet betalen?

Re: 0900 telefoon voor UPC klanten(storingnummer)

Geplaatst: 22 apr 2005 20:23
door Gast
Veel bedrijven hebben tegenwoordig een 0900-nummer voor helpdesk- en storingsdienst.

Vroeger (opa spreekt, luistert kinders!) hadden bedrijven véél minder klanten en kon men volstaan met een handjevol medewerker op een kantoor en wat telefoonlijnen.

Tegenwoordig heeft een provider al snel enkele 10-duizenden abonnees (UPC zelfs meer dan 2 miljoen waarvan er 300.000 internet afnemen en iets meer dan 150.000 telefonie lees ik op hun site) waardoor er geinvesteerd moet worden in een gigantische support-afdeling.

Als bedrijf sta je dan voor een keuze. Die afdeling moet betaald worden, dat staat vast. Geld dat er niet is, kan niet worden uitgegeven. Een aantal providers bieden hun helpdesk nog steeds tegen lokaal tarief of gratis aan, maar dat merk je dan ook in de abonnementsprijs. Een voorbeeld hiervan is XS4all. Veel duurder dan andere ISP's, maar wel een helpdesk tegen interlokaal tarief in plaats van een 0900-nummer.

UPC (en anderen) kiezen ervoor om de helpdesk tegen betaling beschikbaar te maken. Hierdoor betaal je alleen als je er gebruik van maakt. Overigens gaat slechts een klein deel van die 10 cent naar UPC. Het grootste deel gaat naar KPN (nog steeds de enige aanbieder van 0900-nummers in Nederland).

Dus: 'tuurlijk is het vervelend dat je moet betalen om een storing te melden, maar het is niet anders. Gratis storingsmeldingen zouden leiden tot hogere abonnementskosten. In dat geval betaal je als klant dus ook als je nooit gebruik maakt van de helpdesk of storingsdienst.

Re: 0900 telefoon voor UPC klanten(storingnummer)

Geplaatst: 23 apr 2005 00:43
door Gast
Wat dacht je er van als upc eens een goed product levert, dan hoef de helpdesk ook niet zo uitgebreid zijn, en ook deskundige medewerkers op de helpdesk wil wel een beetje helpen.
Nu krijgt iedereen de indruk dat upc er bij gebaat is om zo lang en veel mogelijk deze 0900 nummers te laten bellen.

Re: 0900 telefoon voor UPC klanten(storingnummer)

Geplaatst: 26 apr 2005 20:48
door ties06
Ik heb soms ook wel eens het vermoeden dat ze upc de stekkers er uit trekken zodat iedereen gaat bellen over een storing.
Dus zelf de storing maken en er ook nog aan verdien.
Maar vandaag kreeg ik telefoon van canal+ dat ik de gemaakte belkosten terugkreeg omdat ik gelijk had in zaken een storing.
Zelfs de belkosten die ik naar upc (op aanrade van canal+) had gepleegd krijg ik van canal+ terug.
Erg netjes

Re: 0900 telefoon voor UPC klanten(storingnummer)

Geplaatst: 28 apr 2005 18:07
door oblio
Heel leuk die uitleg van de dure kosten van het storingsnummer maar dat gaat toch niet op ,teneerste huren zoals upc lijnen van kpn en daar verdienen zij echt wel aan het merendeel gaat echt niet naar kpn het zijn gewoon ordinaire babbelbox en sex lijnen praktijken.Niet alleen upc maar achmea en belasting ,energie en noem maar op wie hebben deze manier van snel geld verdienen voor niets doen.Het is een profiteursmentaliteit mee rijden op de maatschappij en er staat van hun kant niets tegenover .Maar wie doet er wat aan niemand en dan krijg je wat je verdient,net als ik upc telefonie die het niet doet en dan valt ook chello uit en kun je geen kant meer uit ,denken ze maar ik ga nu na meer dan twintig keer te zijn uitgevallen in drie maanden tijd mijn geld storneren en dan moet ik het nog zien dat ik geen gelijk krijg .Ik wil geen meerijders op mijn rug.

Re: 0900 telefoon voor UPC klanten(storingnummer)

Geplaatst: 06 mei 2005 21:40
door tassie78
ik ben het er mee eens dat het raar is dat je een betaald nummer moet bellen als je een storing hebt maar om nu maar te zeggen dat UPC zo af en toen de stekkers eruit trekt zodat mensen gaan bellen is natuurlijk onzin!!! oke begrijp best dat iemand zijn gal wil spuwen als hij/zij boos is op een bedrijf maar laten we het wel realistisch houden!