Opzeggen van @home?
Geplaatst: 23 apr 2005 06:27
Hoi,
Al jaren hebben wij internet via @home. Eerst breedband, maar naar de laatste upgrade zijn we overgestapt naar een nieuw pakket (Family), omdat de upgrade van het Breedband niet echt zinvol was voor ons.
@home Family zou vrijwel dezelfde snelheid hebben als de oudere breedband.
Uiteindelijk bleek dat we in theorie met max. 187 kb/s konden downloaden en met 25 kb/s konden uploaden.
In praktijk wijkt dit iets af......download van max 90 kb en een upload van krap 5 kb/s. Hier hebben we vaker over geklaagd. Enkele maanden geleden hebben ze dan uiteindelik de modem vervangen (com21 voor een moterola) en dan zou het beter moeten zijn. Niet dus!!!
De laatste maanden is naast de dieptreurige snelheden ook de verbindig slecht. Geregeld worden we van internet, e-mail en msn afgedonderd. De tijd variert dan van enkele minuten tot enkele uren, maar steeds binnen de 48 uur.
Omdat @home niet levert wat ze beloven hebben wij ons abonnement opgezegd. Echter houd @home zich vast aan het jaarcontract dat je in je maag gesplits wordt bij een wijziging. Ons contract loopt nog tot 10 augustus 2005 en per 1 september 2005 zou ik weg mogen.
Nu gaan wij verhuizen en willen absoluut deze waardeloze verbinding meenemen. Daar krijgen we ADSL van Compuserve (sneller en goedkoper dan @home Family).
@home trekt zich van onze opzegging (wanprestatie en verhuizing) NIETS aan. Alleen als we verhuizen naar een plek waar geen @home te krijgen is, kan ik opzeggen. Echter willen ze dan een bewijs (inschrijving gemeente, huurcontract of een bankafschrift).
Mijn vraag is:
1. Mag een provider bij een wijziging van abonnement een nieuw jaarcontact verplichten?
2. Mag de provider wel dit soort bewijzen vragen? (kunnen ze dit controleren??)
Ben benieuwd.
Groetjes.
Al jaren hebben wij internet via @home. Eerst breedband, maar naar de laatste upgrade zijn we overgestapt naar een nieuw pakket (Family), omdat de upgrade van het Breedband niet echt zinvol was voor ons.
@home Family zou vrijwel dezelfde snelheid hebben als de oudere breedband.
Uiteindelijk bleek dat we in theorie met max. 187 kb/s konden downloaden en met 25 kb/s konden uploaden.
In praktijk wijkt dit iets af......download van max 90 kb en een upload van krap 5 kb/s. Hier hebben we vaker over geklaagd. Enkele maanden geleden hebben ze dan uiteindelik de modem vervangen (com21 voor een moterola) en dan zou het beter moeten zijn. Niet dus!!!
De laatste maanden is naast de dieptreurige snelheden ook de verbindig slecht. Geregeld worden we van internet, e-mail en msn afgedonderd. De tijd variert dan van enkele minuten tot enkele uren, maar steeds binnen de 48 uur.
Omdat @home niet levert wat ze beloven hebben wij ons abonnement opgezegd. Echter houd @home zich vast aan het jaarcontract dat je in je maag gesplits wordt bij een wijziging. Ons contract loopt nog tot 10 augustus 2005 en per 1 september 2005 zou ik weg mogen.
Nu gaan wij verhuizen en willen absoluut deze waardeloze verbinding meenemen. Daar krijgen we ADSL van Compuserve (sneller en goedkoper dan @home Family).
@home trekt zich van onze opzegging (wanprestatie en verhuizing) NIETS aan. Alleen als we verhuizen naar een plek waar geen @home te krijgen is, kan ik opzeggen. Echter willen ze dan een bewijs (inschrijving gemeente, huurcontract of een bankafschrift).
Mijn vraag is:
1. Mag een provider bij een wijziging van abonnement een nieuw jaarcontact verplichten?
2. Mag de provider wel dit soort bewijzen vragen? (kunnen ze dit controleren??)
Ben benieuwd.
Groetjes.