LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melkonderzoek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
adrilank

Melkonderzoek

Ongelezen bericht door adrilank »

Een onderzoek zoals in Amerika verglijken met de EU is onzin.
In Amerika wordt al jaren het hormoon BST gebruikt, om de productie van de koeien te verhogen.
Ook al het genetisch veranderde voer wat daar gebruikt wordt is in de Eu verboden.
Je moet dan ook geen appels met peren vergelijken.
Om dan ook de verpakking van Campina te gebruiken bij het intro is misleidend en niet de waarheid.

priwi

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door priwi »

Is Tros Radar een wetenschappelijk programma geworden? Riekt m.i. naar stemmingmakerij. 1 Nederlandse wetenschapper t.o. 2 Amerikaanse wetenschappers die niet verder komen dan allerlei beweringen die wetenschappelijk niet bewezen zijn. Jammer, onze boeren en koeien hebben het al zo moeilijk!

Alex Romijn

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Alex Romijn »

Je moet je eens gaan verdiepen in de materie rondom melk. Er zijn veel onderzoeken geweest naar melk. Maar hier komt het echt nooit te horen.
De melkindustrie dwingt ons negatieve commentaar nooit te laten horen.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Eindelijk eens een uitzending waarin de negatieve aspecten van melk worden belicht! Al jaren er bewijzen dat melk ongezond is, maar mensen willen het gewoon niet horen, blijkt al aan de eerste 2 reacties. Overigens heb ik er zelf een werkstuk over geschreven, dit is ook online te vinden op http://www.whitepoison.tk/ (site is nog niet af wegens tijdsgebrek) beschouw het maar als extra informatie voor de geïnteresseerden.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer, onze boeren en koeien hebben het al zo moeilijk!
Kortom je bent een boer? En in een consumentenprogramma is het toch juist goed als je wat wetenschapsinfo krijgt?
Een onderzoek zoals in Amerika verglijken met de EU is onzin.
Wat denk je dat ze hier gebruiken? En wat denk je dat ze vroeger allemaal gebruikte?

1 op de 4 nederlandse vrouwen en 1 op de 12 mannen boven de 50 krijgen botontkalking. Als je niet eens ziet dat het door de melk komt en door de hoge en steeds grotere melkconsumptie danwel dierlijke eiwitten consumptie, dan heb je toch echt wel een melkbril op.

Alex Romijn

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Alex Romijn »

Ikzelf heb overigens eczeem, wat zo goed als zeker te wijten is aan dat melk. Het was in de periode gekomen dat ik van haast niks tot erg veel melk ging drinken.

suffie

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door suffie »

het is gewenst dat onderscheid wordt gemaakt tussen koemelk en bijvoorbeeld geitenmelk,de vetten en eiwitten verschillen aanmerkelijk.
overigens ben ik van mening dat de werkelijkheid met betrekking tot koemelk wat ingewikkelder is dan in het programma getoond en door de professoren werd vermeld.

mvanveen

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door mvanveen »

Ook ik heb met stijgende verbazing gekeken naar de openhartigheid op de nederlandse televisie.. jarenlang is deze discussie zoveel mogelijk weggestopt in het zo conservatieve melkland.. Kom niet aan de witte economische motor was jarenlang het devies. Hulde voor Radar dat op deze eerlijke en niet tendentieueze wijze de andere kant heeft belicht.

Colin Campbell de biochemicus van de Cornell Universiteit (in het rood in de uitzending) is al meerdere keren in Nederland geweest om lezingen te geven. Deze zomer opnieuw.... Op onderstaande link vond ik uit dat hij tussen 24 juli en 5 augustus een aantal lezingen geeft en zijn studies presenteert.

http://kushi.yourwebinfo.com/webinfo/pr ... 4&page=364

Zelf heb ik al een paar keer naar hem mogen luisteren en dan besef je dat de feiten vandaag in Radar pas een snapshot zijn..

g scheffer

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door g scheffer »

hallo redactie
ik vind het leuk dat ook eens de andere kant
wordt belicht. in onze praktijk komen we intolleranties
e.d dagelijks tegen en mensen als dr falstar en dr meier die beide orthomoleculiar bezig zijn zullen het volgens mij
bevestigen dat ze het grotendeels met de amerikanen eens zijn.
zij verkondigen dit al jaren en ook het SOE.
ook logisch dat er zo vel op wordt gereageerd want er gaat wel heelveel geld mee gemoeid en een hele bedrijfstak leeft er van ga zo door
groeten
g scheffer noordwolde

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

@ sufie
Ja natuurlijk is geitenmelk heel anders dan koemelk, net als mensenmelk heel anders is dan koemelk. Mensen lijken namelijk vaak te denken dat mensenmelk gewoon vervangen kan worden door koemelk (flesvoeding ed). Dit kan natuurlijk niet, aangezien de samenstelling heel anders is.

N@tascha*

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door N@tascha* »

Hé, hé, eindelijk eens een kritische noot over melkconsumptie. Eigenlijk is het zooooo simpel, de enige melk die geschikt is voor mensen is mensenmelk. Gewoon moedermelk voor kinderen dus, en na de kleutertijd geen melk meer. Zo doen andere zoogdieren dat ook.
Dat koemelk voor mensen (baby's) erg ongezond is weet men al lang.
Alleen die gezondheidsrisico's worden niet gepresenteerd als risico's, maar als "voordelen" van borstvoeding. Moedermelk heeft helemaal geen voordelen, nee, koemelk (waar zowat alle kunstmatige zuigelingenvoding van gemaakt wordt) geeft gezondheidsrisico's. Kinderen die geen moedermelk krijgen maar koemelk(fles), hebben meer risico op allerlei ziektes, waaronder tamelijk onschuldige zoals oorinfecties, maar ook een aanzienlijk grotere kans op bepaalde vormen van kanker, diabetes, obesitas en hart- en vaatziekten. Ach, je het de uitzending gezien, ik vertel niets nieuws.
Onze samenleving zou een stuk gezonder zijn als onze kinderen melk van hun moeder kregen en we de koemelk lieten staan. Helaas wordt er met die koemelk miljarden verdient, en zo lang dat blijft, gesubsidieerd door de overheid, zal dit kritische geluid vast een zeldzaamheid blijven.

tom-my

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door tom-my »

dit is al lang bekend! heb ik al tien jaar geleden gehoort! we zullen een s een stapje verder zetten!

er is een verschil in melk! je "rauwe" melk en wat wij melk noemen!
al deze slechte eigenschapen zijn te danken aan de melk die bewerkt wordt, dat is de melk die je in de winkel krijgt! daar zijn de onderzoeken narr gedaan!


kijk eens op: .realmilk.com/ voor meer info over melk en wat nu de boos doener is!

cheese

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door cheese »

eerst een paar punten die in de uitzending gezegd zijn:
- de bewering dat in melk groeihormonen zitten is onjuist , omdat op
groeihormonen in melk gecontroleerd wordt in de fabriek en als het er in zou zitten de straffen zo hoog zijn , dat je je bedrijf kan beeindigen.
- europees is er een verbod op gebruik van melkstimulerende hormonen op straffe van......
- dit melkstimulerend hormoon is in de vs wel toegestaan zonder dat men de negatieve gevolgen van bekend zijn
- het voedings patroon van de mens is zo veranderd ( door alle kunstmatige toevoegingen in de fabrieken) dat de weerstand van de mens steeds minder waardoor ziektes als kanker veel eerder voorkomen. ( gezegd door iemand van unielever)
- de bewering dat een kalf binnen een jaar 10 * zijn geboorte gewicht moet wegen bewijst hoe onkundig radar bezig is ( lees verkeerde informatie) . want een kalf weegt na een jaar ongeveer 200 kg.
- ga zelf eens een jaar in de vs wonen en eten dan weet je na 1 jaar
dat de eet gewoontes van de amerikanen vies vet eten is met weinig
verse en gezond voedsel ( ze zijn niet voor niets zo dik)
_ in de uitzending wordt over veel melkdrinken gepraat ( wat is veel)
maar niet over de normale hoeveelheid melk?
- de melk in nederland word zo gecontroleerd dat als er verboden stoffen in zitten je fikse boetes er voor krijgt

[/b]

just me

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door just me »

Is Tros Radar een wetenschappelijk programma geworden? Riekt m.i. naar stemmingmakerij. 1 Nederlandse wetenschapper t.o. 2 Amerikaanse wetenschappers die niet verder komen dan allerlei beweringen die wetenschappelijk niet bewezen zijn. Jammer, onze boeren en koeien hebben het al zo moeilijk!


Een onderzoek zoals in Amerika verglijken met de EU is onzin.
In Amerika wordt al jaren het hormoon BST gebruikt, om de productie van de koeien te verhogen.
Ook al het genetisch veranderde voer wat daar gebruikt wordt is in de Eu verboden.
Je moet dan ook geen appels met peren vergelijken.
Om dan ook de verpakking van Campina te gebruiken bij het intro is misleidend en niet de waarheid.



helemaal mee eens de melk in amerika is echt anders als in nederland door het gebruik van groeihormonen, waar jullie zelf naar verwijzen als kanker verwekkers. wat ik gek vind is dat er dus blijkbaar niet naar gekeken is hoe deze groeihormonen in de melk komen maar er gewoon van uitgaan dat die altijd al in de melk zaten.
ik denk dat het onderzoek wat gedaan is door de redactie niet diepgaand genoeg is geweest als je ziet dat deze fijten al over het hoofd worden gezien. ook is het blijkbaar ook onmogenlijk geweest met bewijzen te komen. aangezien er niet word verteld in hoeveel van de kanker gevallen dit komt door melk.
ik vind het niet kunnen dat je met zo'n verhaal kun aankomen zonder alle fijten goed op een rijte te zetten. ik heb in de hele uitzending namenlijk geen fijt gehoord maar alleen maar wat uitslagen van vage onderzoeken. hiermee doe je de boeren in nederland die zo ontzettend hun best doen om de kwalitijd van de melk goed te houden echt onrecht aan.

groeten just me

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte Radar, met heel veel belangstelling naar de uitzending rondom melk gekeken, en ben er vrijwel zeker van dat de amerikaanse wetenschappers het bij het rechte eind hebben.Levenslang (ben 52) is mijn lichaam geteisterd door allerlei allergische reakties, die aangevangen zijn met het nuttigen van melkprodukten.Mijn moeder gaf me niet de borst maar de fles en dat heeft geresulteerd in de eerste allergische reactie in mijn leven.......Bronchitis, verkoudheden, lage weerstand, tumorgevoeligheden,hoog cholesterolniveau, enz enz....Jammer dat onze eigen wetenschappers natuurlijk weer achter in de rij aansluiten, omdat het kommerciele belang nou eenmaal zwaarder weegt dan het belang van onze algemene gezondheid.......Ik adviseer alle ouders, die eeuwig bij de KNO-arts lopen met kinderen die de ene oor-en keelontsteking na de andere hebben, ONMIDDELIJK te stoppen met het nuttigen van melkprodukten, en inderdaad over te gaan op het eten van veel fruit en groenten.U zult dan al snel zien, dat die gezondheidsproblemen afnemen en zelfs helemaal verdwijnen....!! Laat U niet langer "adviseren" door de kommercie, want alleen zij varen er wel bij.....

Toeps

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Toeps »

Hoe die groeihormonen in de melk komen? Nou, via de koe! Het kalfje moet toch groeien?

Herbert

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Herbert »

Jarenlang had ik last van buikpijn, oprispingen, buikkrampen gevolgd door hevige diarree en benauwdheidsaanvallen en een intolerantie voor heeeel veel voedingsmiddelen. Toen de huisarts aankondigde een maag/darm-onderzoek te willen laten uitvoeren (waar ik nogal van schrok) ben ik eerst eens gaan bekijken waar het bij mij aan zou kunnen liggen. Ik ben toen accuut gestopt met het consumeren van melkproducten, omdat ik al het vermoeden had dat het daar mee temeken had. Al de genoemde klachten verdwenen zijn in de maanden daarna verdwenen.
Ik kan iedereen aanraden die bovengenoemde klachten herkend: STOP MET HET CONSUMEREN VAN MELKPRODUCTEN
Melk moet absoluut niet. Ik ben nu 40 maar voel me stukken gezonder dan toen ik 20 was en melk dronk.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Laat U niet langer "adviseren" door de kommercie, want alleen zij varen er wel bij.....
jaja en Radar is niet conercieel en let ook helemaal niet op kijkcijfers :x

toeps

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door toeps »

ik heb in de hele uitzending namenlijk geen fijt gehoord maar alleen maar wat uitslagen van vage onderzoeken. hiermee doe je de boeren in nederland die zo ontzettend hun best doen om de kwalitijd van de melk goed te houden echt onrecht aan.
Hoe denk je dat je anders aan feiten komt? Groeien ze soms aan de bomen? Feiten vind je door onder zoeken te doen, bijvoorbeeld de Harvard Nurses Study. En je kan me niet wijsmaken dat Harvard een vaag en onbetrouwbaar instituut is.

En de boeren, die doen hun best? Ja, ze doen zeker hun best dieren het leven zuur te maken. Zoveel mannelijke kalfjes worden vermoord, omdat mannetjes nou eenmaal geen melk geven. Koeien worden na hun 'winstgevende periode' vermoord, terwijl ze nog lang niet oud zijn...

Rookertje

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Rookertje »

Het is niet te geloven hoe nu even op televisie de melk " ZWART " gemaakt wordt. MELK GEEFT EEN VERHOOGDE KANS OP KANKER VOOR UW EN UW KINDEREN?????? Moet dat op de verpakkingen?
Morgen kunnen er zoveel boeren extra sluiten en moeten zuivelorganisaties weer nieuwe technieken bedenken om al melk minderent Nederland aan de zuivel te houden.
Ik vraag mij af, zijn de westerse culturen en helemaal amerika niet slechter af met alle zoete frisdranken waar we met gemak 10x zoveel en morgen dus spontaan 12x zoveel van drinken niet nog slechter?
Wat doet suiker met botten?????
Wel eens veel gesnoept? Kijk de volgende dag eens naar je nagel riemen. begint spontaan witte nagel te groeien. Niet door extra melk hoor!
Tuurlijk knijpen we de koeien volledig af en moeten de boeren het meeste uit 1 koe halen. Das zekers slecht, doe dat maar eens bij een mens wordt ie ook gek.
Grap is alleen dat deze uitzending meer kapot maakt dan je lief is.
Moeten de boeren nog erger aan die koe efficientie werken.
Moeten de zuivelelaars nog (on)gezondere(???) toevoegingen toe dienen.
Gaan we spontaan aan het kraan water. Blijken daar ook nog eens zware metalen in te zitten. Dan maar aan de sterke drank???
Waar houdt dit op?
Jammer dat ondertussen door al die drukte vanuit amerika de nederlandse landbouw en economie door NIET NEDERLANDS ONDERBOUWDE STELLINGEN KAPOT gaat.

Gesloten