LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Graag wel MET foto, of een link erbij, waarop jij met je prijs in handen bent te zien, een foto van een laptop alleen is namelijk snel geplaatst, he. En dus niet geloofwaardig.

pancamo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2005 19:23

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door pancamo »

Ik zal nog even in het kort uitleggen hoe het werkt:

1) Open een gratis www.paypal.com account

2) Je maakt een account aan op Ezlaptop

3) Je doet een overboeking naar ezlaptop van $ 8,95 ( € 7,28 )
Hierbij betaal je 5 dollar voor ebooks en 3,95 voor de verzendkosten van de laptop

4) Nadat de betaling is ontvangen kun je inloggen en kun je credits gaan sparen, wanneeer je 210 credits hebt verzameld kun je deze inleveren tegen een laptop.

Hoe kan dit zo goedkoop zijn?

Adverteerder kunnen voor een vast of variabel bedrag emails sturen om reclame voor hun bedrijf en/of producten te maken. Van de winst van deze mailtjes en andere sponsors en promotie acties krijgt iedereen die een mailtje leest een stukje van die winst, uitgekeerd in de vorm van credits. Bij voldoende credits (210) krijg je je eigen laptop. In feite heb je dan door de reclame van anderen te lezen je eigen laptop "gespaard"

Dus ik zou zeggen registreer je op Ezlaptop

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Laatst aangepast door Okke op 14 Mei 2005 19:18, in totaal 1 keer bewerkt

____________________________________________________________________

Ben je nou echt zo goedgelovig. Vreselijk, schaamteloos gewoon dat arme zielen nog in deze actie geloven. MENSEN, DOE NIET MEE AAN DEZE ONZIN!!! Zie deze site voor meer informatie en over mensen die belazerd zijn

http://internetoplichting.nl/cgi-bin/ya ... 2;start=60

gametheo
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 apr 2005 17:51

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door gametheo »

Oke $5,00 voor Laptop snap ik maar waarom meteen $3,95 betalen voor verzending?
Als ik bericht heb ontvangen dat de laptop klaarligt vind ik het vroeg genoeg om die $3,95 te betalen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zoals eerder aangegeven: dit is nonsens. Ik wil de mensen uitdagen, die beweren dat ze wel die laptop hebben gekregen, dit te bewijzen. Zij zetten in plaats daarvan argeloze en goedgelovige mensen aan tot het nemen van een gok, die hen 5 plus 3,95 dollar kost.

Het doet me sterk denken aan die advertenties voor thuiswerk. Je belt dus een bepaald telefoonnummer, waar je te horen krijgt: stort 20 euro (of ieder ander willekeurig bedrag) op gironummer *******, en wacht de reactie af. Die reactie komt na enkele dagen:

"Doe net als ik, plaats een advertentie zoals ik dat deed".

Nee, IK kan niet bewijzen dat het onzin is, maar bovenstaande internetlinks geven voldoende aan, dat dit geen zuivere koffie is.

Van een vriend van mij hoorde ik dat de laptops alleen maar in Amerika worden uitgeleverd, dus iedereen die 8,95 dollar heeft overgemaakt, is zonder meer zijn geld kwijt. Nou, ik vind dat ze de aktie dan ook alleen in Amerika moeten houden, en het onmogelijk maken dat iemand buiten Amerika hieraan kan deelnemen.

famwesseling
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2005 15:01

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door famwesseling »

Ben nu bijna een jaar aan het sparen en heb (had)inmiddels161 punten, had dus ook zo iets van ik kan ongeveer in augustus mijn laptop bestellen, maar nu is het geval dat de site niet meer te bereiken is, hebben meer mensen die zich hebben aangemeld dit probleem???
ben waarschijn veel te naief geweest en had er nooit in moeten trappen want volgens mij werd het de persoon wat te heet onder de voeten en heeft de site gewoon opgedoekt.
:roll:


groeten Reinald

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een site kan ook uit de lucht zijn doordat de server ''down'' is, en dan kun je hem ook niet bereiken.

De moed niet te snel opgeven, zou ik zeggen, maar ik heb zo'n vermoeden dat de beheerder zich ''virtueel'' uit de voeten heeft gemaakt. Dan druk ik me nog mild uit.

NikkieHerbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2005 08:31

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door NikkieHerbrink »

Ik denk dat we echt genept zijn mensen. De website is al een paar dagen down, maar zo down dat het internet de URL (www.ezlaptop.com) ook niet meer kent. Dat zou kunnen betekenen dat ze een echt groot technisch probleem hebben of dat ze met de noorderzon zijn vertrokken.
Ik vrees toch het laatste.....

oldamsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:27

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door oldamsterdam »

En het werkt ech!t!! Een vriend van mij
heeft al 2 laptops bij elkaar gespaard.
Deze actie loopt nog zeker tot en met eind
volgend jaar.
Deze alinea komt van een van mijn emails van een
kennis van mij gedateerd vorig jaar oktober. Deze kennis is wel
integer en zou hierover niet liegen.Persoonlijk heb ik al een positieve
kant van ezlaptops ervaren. Per vergissing had ik 150 Euro naar
ezlaptops overgemaakt wat eigenlijk op mijn rekening bij Paypal
terecht had moeten komen. Na ontdekking van deze fout heb ik
per email ezlaptop hiervan op de hoogte gebracht en binnen 1 dag
was mijn geld inderdaad terug gestort... dus zo eerlijk waren ze in
elk geval wel. Wat er verder aan de hand is met ezlaptop... is
nu moeilijk te zeggen omdat dit al eerder is voorgekomen (dat ze
enkele dagen offline waren) en later toch weer bereikbaar waren.
Zelf heb ik nu 195 punten en zou 10 juli a.s. de 210 punten bij
elkaar moeten hebben. Die kennis waar ik in het begin over sprak
heeft inmiddels de punten verzilverd en een bevestiging gekregen
dat de laptop op afroep beschikbaar zou komen.
Natuurlijk lijkt het te mooi om waar te zijn maar in de praktijk zou
het wel mogelijk kunnen zijn. Op de eerste plaats ezlaptop verdiend
via die advertenties geld... vrij logisch. Iedere dag hebben ze een
andere adverteerder... zo'n adverteerder komt dus 1 dag in de
schijnwerper van duizenden ezlaptop leden... en ezlaptop krijgt voor
elke 'klik' (het openen van die reclame site) geld. Het ligt aan de
waarde van de advertentie zelf hoeveel ezlaptop krijgt... dat kan
varieeren van 3 cnt per klik tot het tienvoudige hiervan.
Bovendien mochten er potentionele klanten uit voortkomen krijgt
ezlaptop nog meer tot wel $ 10.00 of meer per klant. M.a.w er komt
geld genoeg binnen daar... wat niet inhoud dat iedere deelnemer
die spaard voor zo'n laptop a la minuut zo'n laptop opgestuurd krijgt.
Daarbij komt dat het gross van de advertenties op de Amerikaanse
consument gericht is, d.w,z. dat de adverteerders zelf weinig belang
hebben bij Europese lezers. Omdat wij hier in Europa nou eenmaal
een stuk minder aankopen via -Amerikaanse- bedrijven.
Dit zal voor ons (Europeanen) wel in het nadeel uitvallen. Want de
meeste van deze acties zijn ook bedoeld voor de Amerikaanse en
Canadese burgers. Ik neem het ook niet te serieus en wacht gewoon
af... en is het toch niet.. wat er beloofd wordt voor die $ 5.00 pech
voor ons dan... maar ook dan voel ik mij niet echt benadeeld... want
aan deze kant wordt ook niet serieus omgegaan met zgn. Internet-
aanbiedingen. Wat denken jullie bijv. van Euroclix ? Nou ik heb me
hiervan afgemeld... maar ze blijven gewoon die emails door sturen.
Dit was mijn verhaal over Internet activiteiten... ik zou zeggen..
toi,toi,toi.
Eddy W.

Meriam
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:06

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door Meriam »

Nou daar gaan we hoor....

Via E-bay kwamen we bij dat EZ Laptop gebeuren terecht. Ik ben zelf altijd wel sceptisch over dat soort dingen maar mijn man wilde het toch graag proberen, wat heb je te verliezen behalve je 5 dollar (ik heb zelfs die 3,95 verzendkosten niet hoeven betalen)? Behoorlijk lang gespaard, maar de laatste twee maanden kwam er iedere dag wel een mailtje binnen dus het schoot wel op. Inmiddels zijn we er denk ik wel achter dat het oplichting is, we kunnen niet meer op de site komen en op eerder verstuurde e-mails werd niet gereageerd. Ik zou graag eens in contact komen met die Okkie, die er zo heilig van overtuigd is dat het allemaal werkt en dat er geen oplichting in het spel is! Misschien komt hij mij me mijn laptop brengen :) Of waarschijnlijk krijgt hij ook een percentage van alle inschrijfgelden om maar zoveel mogelijk mensen te werven, dat zal het zijn.

Dus mocht er onverwacht nog een laptop binnenkomen dan zal ik het direct laten weten, maar ik hou mijn adem er niet voor in zeg maar :)

codo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2005 20:24

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door codo »

Ook ik heb een gokje gewaagd door $ 5,00 omgerekend bijna Eur 4,00 via Paypal over te maken naar EZlaptop.
Ondanks nauwkeurig zoeken is er van dit clubje natuurlijk geen adres oid te vinden dus op voorhand was ik zelf al een beetje aan het dagdromen waar ik in vredesnaam met al het geld naar toe zou moeten als ik eigenaar van deze club was.
Vanaf november 2004 tot nu had ik ongeveer 170 punten dus de afgelopen week zat ik weer handenwrijvend achter mijn pc om de verzamelde punten even te collecteren.
Maar helaas, zoals ik reeds bij meerderen heb gelezen, de site is uit de lucht.
SJAPOO voor de bedenker van Ezlaptop, door de laag drempeligheid hebben ze veel respons en zijn ze verzekerd van een tweede huis op de Bahama's.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Droom maar lekker verder, allemaal. Er komt wel weer een nieuwe aktie hoor. Alleen zul je pas over anderhalf jaar weten dat je bent opgelicht. Ben ik dan zo slim, dat ik niet in dit soort flauwekul trap? Nee ik ben niet slimmer of dommer dan de gemiddelde bezoeker van de RADAR-site, maar ik gebruik meestal een gezonde dosis achterdocht bij dit soort acties. Dat blijkt goed te werken.

Meriam
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:06

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door Meriam »

Tuurlijk was het te mooi om waar te zijn, maar mensen willen nu eenmaal graag bedonderd worden. En al degenen die het niet gedaan hebben, bravo voor jullie standvastigheid, maar ik neem aan dat jullie wel eens ergens anders in trappen :)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Laptop voor $5? bij ezlaptop.com

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mijn berichtje van 9 juli ofzo was weggehaald: maar dan zeg ik het op een andere manier: natuurlijk kun je niet op alle gebieden 100 procent alert zijn. Maar als ze al beginnen met Gratis dit, gratis dat, gaan bij mij al een hoop alarmbellen rinkelen.

Sommige mensen redeneren misschien: ACH, het zal wel flauwekul zijn, maar wat heb je verloren als het dat inderdaad is?

En daarin schuilt nu net de grap: zo redeneert de bedenker van die laptop-aktie namelijk ook. Mensen zullen niet gauw aangifte doen als ze voor 7 euro worden besodemieterd. Voor er iemand opstaat om hier daadwerkelijk iets aan te gaan doen, ben je anderhalf jaar verder, en hebben al vele honderden of misschien wel duizenden mensen een gokje van 7 euro gewaagd.

Gesloten