LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Gast »

garantie heb je natuurlijk niet in het geval je zelf spullen koopt

HansP

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door HansP »

Blijkbaar is dus 30% korting mogelijk heb ik inmiddels begrepen.

Gast

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Gast »

Kortingen zegt niks, het gaat om netto prijzen, er zijn genoeg bedrijven die produkten bewust 40% duurder maken om het vervolgens 30% af te prijzen.

HansP

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door HansP »

30% van de door fabrikant opgegeven bruto adviesprijs.

Gast

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Gast »

dat gaat niet lukken, 10 tot 15% is haalbaar

Hans P

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Hans P »

10-15% bij bad&body en baderie, maar bij bijv. Sanidump of internetzaken is echt 30% mogelijk. Op advies hierboven naar kleine installateur om het te installeren en het scheelt me toch mooi een paar duizend eurokes.

koper

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door koper »

Er is in Veldhoven (NB) een bouwmarkt waar een Bad en Body showroom gevestigd is in een Bouwmarkt, Groenen op de Run vlak bij het maxima ziekenhuis, nou daar heb je super advies en een prijs waar zelfs Sanidump een puntje aan kan zuigen, echt de goedkoopste in alle merken. En ze verzorgen alles van A tot Z wij hebben een super mooie badkamer gekregen voor een betaalbare prijs.
Nu mogen ze de keuken ook verzorgen.
Een advies ga er maar eens kijken, vriendelijke groet uit Eindhoven
Bertje.[/b]

Hans P

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Hans P »

Bedankt Bertje, dat zijn adviezen waar je iets aan hebt. Ik ga er binnenkort even langs.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door ikmirjam »

klinkt inderdaad leuk Groenen voor de badkamer zoals jij dat zegt, maar ze zijn overal vreselijk duur in......niet normaal! Voor je Doe hetzelfmateriaal ben je echt stukken goedkoper uit bij bijv. de Karwei!

Gast

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Gast »

Er is in Veldhoven (NB) een bouwmarkt waar een Bad en Body showroom gevestigd is in een Bouwmarkt, Groenen op de Run vlak bij het maxima ziekenhuis, nou daar heb je super advies en een prijs waar zelfs Sanidump een puntje aan kan zuigen, echt de goedkoopste in alle merken. En ze verzorgen alles van A tot Z wij hebben een super mooie badkamer gekregen voor een betaalbare prijs.
Nu mogen ze de keuken ook verzorgen.
Een advies ga er maar eens kijken, vriendelijke groet uit Eindhoven
Bertje.[/b]
Heb je eventueel een adres voor mij.
:D

Gast

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door Gast »

Bad & Body goedkoop? Laat me niet lachen! Lijkt wel alsof een B&B verkoper dat artikel geschreven heeft. Karwei is trouwens ook niks, daar hebben ze alleen maar dumpmateriaal.

MarxA

Re: Wat is de onderhandelingsmarge bij badkamers/sanitair?

Ongelezen bericht door MarxA »

Mijn ervaring:

Via een installateur een offerte ontvangen incl. sanitair, wat wij hebben uitgezocht bij een door hem aangeraden sanitairshowroom.

Vervolgens deze offerte dmv de typenummers van de artikelen exact zo aangevraagd bij een internetaanbieder. Resultaat: € 2000,00 besparing op alleen het sanitair.

Dit voorgelegd aan de installateur, kon daar geen speld tussen krijgen en zou dit meenemen voor evt. toekomstige klanten, zodat die daar ook evt. gebruik van konden maken.

Vervolgens hem de opdracht gegeven en zelf de spullen besteld, keurig op tijd geleverd en compleet. We genieten nu volop van onze nieuwe badkamer.

Gesloten