LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reductil(hulpmiddel om af te slankenl)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Daisy2000

Reductil(hulpmiddel om af te slankenl)

Ongelezen bericht door Daisy2000 »

Hallo

Ik heb via mijn huisarts 28 dagen reductil mogen slikken.
Wie heeft hier baat bij gehad? Ik let erg op mijn eten en bewegingspatroon maar ik ben niet afgevallen. Ik heb wel het idee dat mijn hongergevoel minder is en dat ik mij sneller verzadigd voel.
Waarom wordt dit middel niet vergoed door het ziekenfonds?

De overheid klaagt dat de nederlanders steeds dikker worden maar maakt het onmogelijk om mager te eten, te sporten of medicijnen als reductil goedkoper of betaalbaarder te maken.
Naar mijn mening bevinden de meeste gezette of té dikke mensen zich in een lagere inkomenschaal. Met mijn uitkering kan ik géén mager vlees of vleeswaren, sporten, meer groeten én fruit betalen!
Als ik aan de drugs verslaafd zou zijn dan wordt de metadon en allerlei hulpverleners betaald. Zou ik aan de drank zijn of gokschulden hebben dat kan ik op overheidskosten opgenomen worden in een kliniek.
Het gekke is dat als je aan roken of eten verslaafd ben, je de kosten zelf mag betalen. Tegen mij werd gewoon verteld "dat heb jij jezelf aangedaan" en "de nicotinepleisters kan je zelf wel betalen omdat je nu bespaard op het roken"? En met het eten is het " je kiest zelf of je mager eet?" Nee dat doe ik niet!. Ik kan geen mager vlees etc kopen!
Ik zou b.v. al blij zijn als ik 1 maal per 2 dagen een speklap op mijn bord heb liggen. Mensen met een lager inkomen hebben zoveel spanningen dat ze het ergens in kwijt moeten! Als je het daar niet mee eens ben raad ik je aan om een tijdje te ruilen met iemand die het financieel slechter heeft.

zielig

Re: Reductil(hulpmiddel om af te slankenl)

Ongelezen bericht door zielig »

Je bent echt zielig hoor
Weet je wel hoeveel oudere mensen met een a.o.w veel medicijnen ook zelf moeten betalen.
En je kunt ook zelf wat sporten b.v hard lopen, wandelen ,trap op en af enzzzzzz. Wat beteft dat mensen met een laag inkomen spanningen hebben vind ik ook een raar argument om dik te worden
Er zijn mensen met een gahandicapt kind ,allen staande moeders mensen met kanker en nog veel meer
kijk en dat vind ik wel iets om over te praten
Als die medicijnen niet vergoed worden

Hoe oud ben je eigenlijk
En wat eet je dan

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Walgelijk, nu krijgt de overheid ook nog de schuld dat jij te dik bent, waaaar heb je t over. Gewoon minder in de grote mond van je schuiven gaat t ook niet aan je billen hangen. Omdat jij je eten niet kan laten staan (wat kost de mac wel niet, kan je een aardige zak groente en fruit voor halen hoor.) moet ik daar voor gaan betalen. Gek zeg!!
Jij hebt zelf niet in de gaten hoeveel je eet!!
Let op: 2 bruine boterhammetjes met beleg(is niet duur hoor) in de ochtend, koppie thee/koffie.
2 boterhammetjes met beleg in de middag.
Appeltje tussen door.
Gekookt aardappeltje, balletje en grote bak met sla, klein toetje.
Koppie thee/koffie in de avond met een klein!!! koekje.
Dat is een dieet om af te vallen, varieer t, neem eens rijst, kip etcetc
en je kan hier niet dik van worden.
Laat de chips, chocolade, koeke, mac, pizza, patatjemayo etcetc nou eens staan moet je opletten...
Dus hou op om mij mee te laten betalen voor die achterlijke vreetverslaving van je! En doe zelf je best, je weet wel hoe t moet maar je hebt er gewoon geen zin in!!

Aann

Ongelezen bericht door Aann »

Nou zeg wat een vooroordelen. Denk ALLEMAAL eerst even na voordat je wat zegt en/of verdiep je dan iig meer in de ander!

meedje

Ongelezen bericht door meedje »

Ik wil ff iets kwijt.
Ik vind dat er hier erg bot en dom gereageerd wordt. Niet alle mensen zijn dik door het eten. Sommige mensen komen erg snel aan, of vallen erg langzaam af. als een medicijn kan helpen om af te vallen scheelt dat later aan kosten voor bijv een pace maker, hoge bloeddruk medicijnen(die overigens veel duurder zijn dan reductil) of behandeling en revalidatie na een hartaanval. Ze vroeg zich alleen af waarom dit niet vergoed zou worden terwijl het een ontzettend groot probleem is en wordt in nederland. Ik moet eerlijk zeggen ik ben een voorstander om af te vallen door jezelf te veranderen, ik denk dat pillen daar niet echt voor helpen. je moet je hele mentaliteit omgooien. maar ik vind het belachelijk hoe jullie je frustratie op een persoon af reageren. jullie willen niet betalen voor dat medicijn, maar jullie betalen nu wel voor alle opname's en behandelingen van mensen die het te ver hebben laten komen. sommige mensen hebben hulp nodig en kunnen het niet alleen. laat die hulp vergoed worden door het ziekenfonds....

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

Nou daar ga ik me ook eens mee bemoeien
ik ben ook niet een van de dunste
ik sport elke week en ik loop veel ik beweeg mij genoeg
ook eet ik 3 keer per dag en als ik snoep dan snoep ik gezond
ja en toch val ik maar niet af
zou jij me dan kennen vertellen hoe dat dan komt?
gast en zielig jullie zijn pas zielig met jullie vooroordelen en ik hoop dat je het zelf niet zal overkomen

zielige personen zeg denk eens na voor je een ander kwetst

Gast

Je hebt geen geld voor magere produkten, maar wel voor vette producten.
Je zegt dat je erg op je eten let.
Waar let je dan op met eten?
het is vaak niet eens het vet of magere eten, maar vooral de hoeveelheid.
Je zegt dat je op je bewegingspatroon let?
Waar let je daarbij dan op?

En als laatste vraag, hoeveel ben je dan (al dan niet voor jou gevoel) te zwaar?

ZIELIG

Ongelezen bericht door ZIELIG »

Schildklier misshien
Anders vraag het aan de huisarts woman4life

ten

Ongelezen bericht door ten »

Daisy2000 wij zitten nog steeds op een andwoord te wachten

woman4life

waar zeg ik dat ik geen geld heb voor magere producten?
ik weet zelf echt wel wat gezond eten is hoor maar bemoei jij je lekker met je eigen en ga lekker je eigen kwetsen ipv een ander sukkel
enne mijn bewegingspatroon daar let ik niet op dat doe ik genoeg ik beweeg 6 uur per dag intensief en daarnaast een aantal dagen wat meer

maar zielig bij ons in de familie zit suikerziekte en daar komt het ook door en mede doordat ik ben gestopt met roken is mijn stofwisseling anders geworden en het gaat er niet makkelijk meer af
vanaf dec nun 10 kilo maar jah er moet er nog wat af dus ...

Gast

Waarom betrek je het op jezelf, womanafterlife?
Voel je je aangesproken?
Deze vragen waren echter niet voor jou, maar voor Daisy2000.
Dus niet meteen weer steigeren, is nergens voor nodig.

woman4life

nu staat er een naam bij aan wie het is
nou dan is het toch fijn als je een naam noemt dan weten we tegen wie je het hebt en ja anders krijg je deze dingen

en ik vind het fijn als mensen mijn naam goed zeggen en niet als jou after zeggen in plaats van 4

Gast

Tja, lekker discussie zo. Ik heb in de gaten dat dikke mensen soms geen idee hebben dat ze veel eten. Mijn schoonzus, veel te dik, zegt altijd dat ze al aankomt van de lucht. Jaja, maar die kan eten!!! 3 x zoveel als ik en zij zegt dan dat ze vandaag niet zoveel gegeten heeft.
!!!!!!!!! Ons lichaam heeft weinig voedsel nodig, alleen het hoognodioge maar dan wel goed uitgebalanceerd. Als je dik bent is het tevens heel moeilijk om aan beweging te gaan doen. Dat pukkie stukkie naar de brievenbus of die 400 meter op de fiets naar de supermarkt lijken heel wat omdat je er door conditiegebrek hijgend aan komt maar t stel natuurlijk geen moer voor.
Dat bovenstaan de dieet van die boterhammen, geen tussendoortje of een piekleintje zou ik zeggen en een warme hap (klein portie!!!!! en let daar eens op want dikke mensen scheppen soms een bord vol waar ik 3 dagen van kan eten en ze hebben dat zelf niet eens door!), is een goed idee, Daar valt iedereen mee af, echt, maar je moet het wel willen en dat is volgens mij het hele punt. Afvallen kost veel energie, lichamelijk en geestelijk, het gaat niet zomaar en het duurt lang. Verander je hele levensstijl, ga er iets anders bij doen en niet alleen minder gaan eten ,maar vul je dag ook met een nieuwe hobby, studie etc. , neem een hond ga er mee lopen, ik noem maar iets.
Afvallen betekent een nieuwe levensstijl en niet een weekje 'lijnen'( wat dat ook mag zijn).

Mareij

Ongelezen bericht door Mareij »

@ Gast: Ja hoor, je wwet het precies :?! JE hebt duidelijk vooroordelen en let maar lekker op jezelf. :x

Gast

alle hulpmiddelen zijn wekkom,
en de waarheid is wel ,s hard....maar,
Jij hebt zelf niet in de gaten hoeveel je eet!!
Let op: 2 bruine boterhammetjes met beleg(is niet duur hoor) in de ochtend, koppie thee/koffie.
2 boterhammetjes met beleg in de middag.
Appeltje tussen door.
Gekookt aardappeltje, balletje en grote bak met sla, klein toetje.
Koppie thee/koffie in de avond met een klein!!! koekje.
Dat is een dieet om af te vallen, varieer t, neem eens rijst, kip etcetc
en je kan hier niet dik van worden.
Laat de chips, chocolade, koeke, mac, pizza, patatjemayo etcetc nou eens staan moet je opletten...
m,n schoonmoeder is met dit te doen in 4 maanden 35 kg afgevallen.
en wat de een kan,kan de ander toch ook?
je moet er wel zin in hebben natuurlijk en de [richt spirit].
success.

meedje

Ik vind dat de toon van de berichten nu een stuk prettiger is!
En gast ik moet je nu gelijk geven. het gaat bij afvallen om de juiste instelling. Je moet het zelf doen, maar soms heb je wel wat hulp nodig(de dietiste wordt toch ook vergoed).
waar je wel om moet denken is dat je ook niet te weinig gaat eten bij de maaltijden. de dietiste kan heel goed inschatten wat jij nodig bent en dat je dan ook niet zo gauw te veel of te weinig binnenkrijgt.

Gast

meedje, ik snap jou niet echt.
Ik stel hier gewoon een paar vragen en dan zou ik bot en agressief zijn?
Kom op zeg, doe is ff normaal.
De enige die agressief reageert ben jij.
En dan zeggen ze nog wel dat dikke mensen gezellig zijn... :roll:

meedje

Gast, je mag best vragen stellen, maar de manier waarop jij dat nu op dit moment doet is toch wel kwetsend. trouwens wie zegt dat ik dik ben? en je hebt het over dat dikke mensen gezellig zouden zijn, maar dat je dat dus niet vind. ik vind(dat is mijn mening) dat ik jou niet echt gezellig vind.
maar ja, ieder zijn/haar ding natuurlijk....

Bolle Beer

Ongelezen bericht door Bolle Beer »

Daisy2000.

Er is al veel gereageerd op jouw top-ic, maar desondanks wil ik toch nog mijn reacties kwijt.
De overheid klaagt dat de nederlanders steeds dikker worden maar maakt het onmogelijk om mager te eten, te sporten of medicijnen als reductil goedkoper of betaalbaarder te maken.
De overheid klaagt niet, de overheid constateert.
Die zelfde overheid zal jou niet tegehouden om mager te eten, te sporten of naar reductil te grijpen.
Naar mijn mening bevinden de meeste gezette of té dikke mensen zich in een lagere inkomenschaal.
Deze opmerking slaat werkelijk nergens op.
Hier zie je duidelijk de ongenuanceerde gedachte naar boven komen van iemand die vindt dat hij/zij, op wat voor manier dan ook, benadeelt wordt.
Er zijn ook enorm veel "rijke" mensen die te dik zijn.
En met het eten is het " je kiest zelf of je mager eet?" Nee dat doe ik niet!. Ik kan geen mager vlees etc kopen!
Mager eten heeft echt niet alleen betrekking op vlees.
Mensen met een lager inkomen hebben zoveel spanningen dat ze het ergens in kwijt moeten!
Wil je hier mee zeggen dat het dan gerechtvaardigd is dat je dik bent?
Het zou dan eerder andersom moeten zijn.

Tot slot wil ik je nog een tip geven.
Als je werkelijk vindt dat je geld tekort hebt om eten te kopen, informaar dan eens in je omgeving of daar een voedselbank is.
Misschien kan die organisatie jou dan wel aan het eten helpen waarvan je nu zegt dat je het niet kunt kopen. En misschien val je dan wel af.

Succes

P.S.
Voor al de gasten die denken dat ze moeten reageren, doe het gerust, maar betrek daarbij bovenstaande opmerkingen niet op jezelf, want die zijn voor Daisy2000 bedoeld en niemand anders.

Surinaamse meid

Ongelezen bericht door Surinaamse meid »

Nou nou wat een heftige reacties!

Ook ik heb jarenlange ervaring met lijnen. Ik klaag alleen tegen mezelf over mijn gdrag want eerlijk gezegd moet ik gewoon discipline hebben om het een keer goed te doen. Vanaf volgende week mag ik reductil gebruiken en ik hoop dat het help en het feit dat je geen geld hebt voor mager vlees is pure onzin Hoeveel vlees wil je op je brod Hou er rekening mee dat als je overgewicht hebt en je wilt goed afvallen dat 60 gram vlees al voldoende is

EN UHHHH VLEES IS NIET VERPLICHT HOOR ELKE DAG EN HET IS NOG ONGEZEOND OOK!! :roll:

Ik zal het helemaal zelf moeten doen Ik geef niemand de schuld van dit gewicht Ik heb het zelf eraan gegeten en niet genoeg eraf getraind Had ik altijd voldoende beweging gehad dan zag ik er nu niet zo uit

DUs niet leuteren maar gewoon ervoor gaan je doet het voor niemand alleen voor jezelf en je zelfbeeld Tjonge jonge !!!!!!!!!!!!!!!!!! :x :x :x

Gesloten