Reiskompas/Kras/InetrAirlines
Geplaatst: 27 apr 2005 16:24
OP 23 oktober 2004 zou een vlucht met Inter Airlines naar Turkije vliegen, de vlucht werd eerst 4 uur uitgesteld, daarna trad een bijkomende bijkomende vertraging op van 3 uur tot 03.30 uur , het technisch mankement bleek een gedeeltelijk gebroken cockpitruitje te zijn, welk niet gerepareerd kon worden, de piloot vertok om 5.30 uur met 60 passagiers van de 200 met de kapotte ruit, de vlucht zou op halve hoogte uitgevoerd worden en bij een totale breuk moest een noodlanding uitgevoerd worden.
Om 6.30 uur waren de overige passagiers van Kras en Reiscompas de koffers weer van de transportband aan het halen, de hele nacht met kinderen erbij geen drinken en eten gekregen en Reiscompas was niet bereikbaar, s,middags om 13.00 uur met een andere vlucht alsnog naar Turkije gevlogen op initiatiefvan Schiphol.
De rijksluchtvaart heeft Inter Airlines een schriftelijke berisping gegeven via de Turkse regering.
Reiskompas beroept zich op overmacht en wijst elke verantwoordelijkheid tot schadevergoeding door naar Inter Airlines.hoewel de directie van Reiscompas en Inter Airlines dezelfde is.
Uiteindelijk na 16 uur wachten zijn we vertrokken.
Herkent iemand dit verhaal ????
[/quote]