LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Algemene voorwaarden....
Algemene voorwaarden....
Vorige week kwam er een man bij mijn vriend aan de deur die hem in een kwartier tijd een advertentie verkocht voor in een telefoonboek.
Jammergenoeg heeft mijn vriend dus getekend voor een advertenie van bijna 1000 euro.
Nu las in in de algemene voorwaarden die achterop de opdrachtbon stond dat ik binnen 5 werkdagen schriftelijk (aangetekd) kon annuleren.
Omdat de kosten voor die advertentie echt te hoog voor ons zijn heb ik dus gedaan.
Maar nu zegt die man dat dit niet kan omdat je advertenties niet kunt annuleren....
Natuurlijk is het een fout van mijn vriend door niet eerst bedenktijd te vragen, maar ik hoop dat hij ervan geleerd heeft
Dit volgende staat in de algemen voorwaarden:
2. Mocht u af willen zien van plaatsing van uw (bedrijs-) gegevens, dan kunt u binnen 5 werkdagen na inschrijving de opdracht annuleren door een aangetekende brief te sturen naar......
Na het verstrijken van deze termijn kan de wederpartij de opdracht niet meer annuleren en is de opdracht dus voor hem onherroepelijk geworden.
3. Advertentie-opdrachten zullen na het verstrijken van de hierboven termijn alleen dan door ........ kunnen worden geweigerd, indien de inhoud of technische uitvoering hiertoe noodzaakt, een en ander volgens de in Nederland algemeen voor het advertentiewezen geldende normen
Naar mijn idee kunnen we die advertentie nog annuleren, of lees ik niet goed wat er staat?
Wat is jullie mening hierover?
Alvast bedankt!
Groetjes patricia
Jammergenoeg heeft mijn vriend dus getekend voor een advertenie van bijna 1000 euro.
Nu las in in de algemene voorwaarden die achterop de opdrachtbon stond dat ik binnen 5 werkdagen schriftelijk (aangetekd) kon annuleren.
Omdat de kosten voor die advertentie echt te hoog voor ons zijn heb ik dus gedaan.
Maar nu zegt die man dat dit niet kan omdat je advertenties niet kunt annuleren....
Natuurlijk is het een fout van mijn vriend door niet eerst bedenktijd te vragen, maar ik hoop dat hij ervan geleerd heeft
Dit volgende staat in de algemen voorwaarden:
2. Mocht u af willen zien van plaatsing van uw (bedrijs-) gegevens, dan kunt u binnen 5 werkdagen na inschrijving de opdracht annuleren door een aangetekende brief te sturen naar......
Na het verstrijken van deze termijn kan de wederpartij de opdracht niet meer annuleren en is de opdracht dus voor hem onherroepelijk geworden.
3. Advertentie-opdrachten zullen na het verstrijken van de hierboven termijn alleen dan door ........ kunnen worden geweigerd, indien de inhoud of technische uitvoering hiertoe noodzaakt, een en ander volgens de in Nederland algemeen voor het advertentiewezen geldende normen
Naar mijn idee kunnen we die advertentie nog annuleren, of lees ik niet goed wat er staat?
Wat is jullie mening hierover?
Alvast bedankt!
Groetjes patricia
Re: Algemene voorwaarden....
Tuurlijk maar ze proberen uw vriend te overbluffen!! Snel sturen die brief!!!
Ik heb die brief de volgende dag meteen gestuurd!
Hij heeft hem ook ontvangen want hij reageerde direct door te zeggen dat wij aan die advertentie vastzaten.
De tekst onder punt 2 was volgens hem alleen bedoeld voor als je alleen adres gegevens in dat telefoonboek wilde hebben....
Heb al weer een mail van hem gehad dat als wij hiermee doorgaan hij een incassobureau op ons af zou sturen....
Ik heb ook het idee dat hij gewoon baalt dat wij van die advertentie afzien en ons zo probeert te overbluffen.
Maar omdat ik dit natuurlijk niet zeker weet, vraag ik jullie mening hierover
Hij heeft hem ook ontvangen want hij reageerde direct door te zeggen dat wij aan die advertentie vastzaten.
De tekst onder punt 2 was volgens hem alleen bedoeld voor als je alleen adres gegevens in dat telefoonboek wilde hebben....
Heb al weer een mail van hem gehad dat als wij hiermee doorgaan hij een incassobureau op ons af zou sturen....
Ik heb ook het idee dat hij gewoon baalt dat wij van die advertentie afzien en ons zo probeert te overbluffen.
Maar omdat ik dit natuurlijk niet zeker weet, vraag ik jullie mening hierover
Laat maar komen dat incassobureau, je gaat het geheid winnen als je het voor laat komen. Ze rekenen er juist op dat je je laat overbluffen.
Ik ben zeer verbaasd maar ik krijg net een mailtje (zo laat nog?!?!?!) dat ze mijn opdracht opgeheven hebben maar er zit wel een bedrag van 25 euro aanvast.
Ik heb al geantwoord dat ik erop inga.
NIET doen!
NIET betalen!
Als je op tijd aangetekend hebt geannuleerd sta je gewoon in je recht.
Ze proberen er nu alleen nog die 25 euto uit te halen.
Laat maar komen die incasso's.
Als dat gebeurd stuur je ze een brief waarin je te kennen geeft het uit handen te geven aan je advocaat en dat je alle kosten hiervoor op hun zult verhalen.
NIET betalen!
Als je op tijd aangetekend hebt geannuleerd sta je gewoon in je recht.
Ze proberen er nu alleen nog die 25 euto uit te halen.
Laat maar komen die incasso's.
Als dat gebeurd stuur je ze een brief waarin je te kennen geeft het uit handen te geven aan je advocaat en dat je alle kosten hiervoor op hun zult verhalen.
Geplaatst op 27 Apr 2005 23:44 door P@trici@
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zeer verbaasd maar ik krijg net een mailtje (zo laat nog?!?!?!) dat ze mijn opdracht opgeheven hebben maar er zit wel een bedrag van 25 euro aanvast.
Ik weet niet wie zo leuk is, maar dit berichtje komt dus niet van mij!!!!!
Ik heb na mijn laatste mailtje van gisterenmiddag niets meer van hem vernomen!
Ik heb vrijdag een afspraak met een advocaat hier waar ik woon, die een "vrij spreekuur" heeft. Even vragen wat hij ervan vindt
--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet wie zo leuk is, maar dit berichtje komt dus niet van mij!!!!!
Ik heb na mijn laatste mailtje van gisterenmiddag niets meer van hem vernomen!
Ik heb vrijdag een afspraak met een advocaat hier waar ik woon, die een "vrij spreekuur" heeft. Even vragen wat hij ervan vindt
Heb me meteen even geregistreerd, want wat een aparte mensen kom je hier tegen
Wie is die grappenmaker die mijn naam geregistreerd heeft?
Volgens de wet heb je altijd 7 werkdagen de tijd om te annuleren.
Geplaatst op 28 Apr 2005 20:21 door P@trici@.
Weinig anders te doen zeker
Weinig anders te doen zeker
Vandaag belde die meneer weer op, en hij had een voorstel...
We konden diezelfde advertentie kijgen voor minder dan de helft, ongeveer 390 euro
Tja, hij doet er echt alles aan om toch wat voor elkaar te krijgen!
Heb hem maar gezegd dat wij hier niet op in gaan. Wij hebben immers binnen de gestelde termijn geanuleerd.
Maar hij geeft hier wel mee aan, volgens mij dat wij de algemene voorwaarden dus wel goed hebben gelezen en dat hij niets kan beginnen....
Dag meneer de advertentieverkoper
Eind goed al goed dus
We konden diezelfde advertentie kijgen voor minder dan de helft, ongeveer 390 euro
Tja, hij doet er echt alles aan om toch wat voor elkaar te krijgen!
Heb hem maar gezegd dat wij hier niet op in gaan. Wij hebben immers binnen de gestelde termijn geanuleerd.
Maar hij geeft hier wel mee aan, volgens mij dat wij de algemene voorwaarden dus wel goed hebben gelezen en dat hij niets kan beginnen....
Dag meneer de advertentieverkoper
Eind goed al goed dus
Ik dacht dus eind goed al goed, maar helaas....
Vandaag kreeg ik de bankafschriften binnen, en hij heeft die 390 euro dus afgeschreven van onze rekening
Voor de eerste opdracht, die we dus geanuleerd hadden, had mijn vriend wel een machtiging getekend. Maar die hadden we dus geanuleerd, ook bij de bank doorgegeven dat die niet doorging.
En nu schrijft ie dit bedrag af, terwijl wij daar nooit een machtiging voor getekend hebben ofzo.
Of kan hij nog met die oude machtiging dit doen?
Is wel makkelijk zo
Ik had die afsrpaak die ik van de week bij een advocaat had afgezegd, omdat ik dacht dat het nu wel duidelijk was, maar ik denk dat ik maandaag maar meteen weer ga bellen....
Vandaag kreeg ik de bankafschriften binnen, en hij heeft die 390 euro dus afgeschreven van onze rekening
Voor de eerste opdracht, die we dus geanuleerd hadden, had mijn vriend wel een machtiging getekend. Maar die hadden we dus geanuleerd, ook bij de bank doorgegeven dat die niet doorging.
En nu schrijft ie dit bedrag af, terwijl wij daar nooit een machtiging voor getekend hebben ofzo.
Of kan hij nog met die oude machtiging dit doen?
Is wel makkelijk zo
Ik had die afsrpaak die ik van de week bij een advocaat had afgezegd, omdat ik dacht dat het nu wel duidelijk was, maar ik denk dat ik maandaag maar meteen weer ga bellen....
Ik weet niet welke grappenmaker mijn naam geregistreerd heeft maar die P@trici@ hierboven ben ik niet!!
Nee inderdaad, dat ben ik
Of heb jij ook toevallig met diezelfde advertentiekoper te maken gehad, wel toevallig dan
Tjonge, je hebt zeker niets beter te doen ofzo, zielig voor je hoor
errug verwarrend zo,
kan je de bank niet terug laten storten?
en zowiezo een rode kaart naar het bedrijf sturen.
vreemd dat zonder ervoor getekend te hebben ze wel geld afschrijven.
kan je de bank niet terug laten storten?
en zowiezo een rode kaart naar het bedrijf sturen.
vreemd dat zonder ervoor getekend te hebben ze wel geld afschrijven.