Pagina 1 van 1

Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 29 apr 2005 11:47
door spambam
Ons type 363 had geen last van de gebruikelijke kraakjes en piepjes dankzij de pilotentoon. Toch na een halfjaar kwam er af en toe een snoeiharde piep of kraaktoon uit.

Naar de BCC teruggegaan met de moed in onze schoenen, want opsturen naar de fabrikant en maanden zonder was een slecht vooruitzicht :roll:

Maar de verkoper in Hoofddorp maakte met een paar leuke opmerkingen al duidelijk dat ze het goed gingen oplossen. Pakte gelijk een goed nieuw exemplaar en deed de oude (nog half jaar in de garantie) retour Philips.

Toch ook een positief tintje aan een probleempje met de babyfoon!
Mag ook wel eens gezegd worden.

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 30 apr 2005 00:40
door Wendy Manders
Met de babyfoons van Philips gaat het inderdaad wel eens mis.
Maar de garantie van Philips is 100%. Als je een kapotte babyfoon
hebt krijg je binnen de garantie direct een nieuwe! Omruilgarantie zit er op!

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 04 mei 2005 15:49
door Kees2
Nou dat is dan sinds kort.
Twee jaar geleden had je gewoon pech, we mochten hem opsturen en wekenlang wachten.

Maar mischien heeft mijn geklaag geholpen :wink: .

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 16 mei 2005 23:33
door Gast
Wij hebben in twee jaar tijd al 4 keer een nieuwe gekregen. Wat een slecht product zeg! We hebben die digitale DECT babyfoon van Philips.

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 31 okt 2005 22:25
door britt71
ja wij hebbe nhetzelfde probleem met de babyfoom hij doet het wel maar geen geluid wel de lampjes die blijven branden erg verveled en was ook snel dat het gebeurde helaas zijn we de bon kwijt?/

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 31 okt 2005 23:19
door Edwinapeldoorn
Ik herken exact dezelfde (!) klachten die ook de anderen hebben (geen geluid meer maar wel brandende lampjes) Andere gedupeerden zeggen dat je er 'de klok op gelijk kunt zetten' dat het apparaat stuk gaat. Ik heb ook geen vertrouwen meer in de Philips babyfoons, immers type SBCSC475 én SBCSC477 én naar ik las de SBCSC490 vertonen allen hetzelfde defect.

Philips zegt nu tegen mij dat ze kijken naar de eerste aankoopdatum (april 2002) en niet naar de laatste omruildatum juni 2004.

Toen ik in 2003 voor de eerste maal aanklopte bij Philips zeiden ze inderdaad dat de garantieperiode (13 mnd na aankoopdatum) was verlopen en wezen ze op de omruilregeling (bijbetaling). Ik heb het door aandringen voor elkaar gekregen om een kostenloze omruil te krijgen maar er zijn genoeg mensen die direct met geld op de proppen moesten komen (ook nadat er 1 mnd buiten de garantieperiode viel).

Levensloop van een dure Philips Dect babyfoon:
aanschaf april 2002->kapot in juni 2003
vervangend exemplaar ontvangen in juni 2003->kapot in juni 2004
vervangend exemplaar ontvangen in juni 2004->kapot in 2005
Philips wil alleen tegen betaling van 50 euro omruilen

Philips heeft de toezending van de vervangende exemplaren uitbesteed aan Servicebureau Jansen in Eindhoven. Zij geven maar 3 maanden garantie op de omgeruilde exemplaren.

Ik bben van mening dat Philips de consumenten willens en wetens met een wanproduct opzadelt. Ik ben nog wel mondig maar hoeveel mensen zijn er niet die denken na de garantieperiode geen recht meer te hebben op een vervanging ? Philips zegt het probleem niet te kennen terwijl de klachten op het internet het tegendeel bewijzen !

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 02 nov 2005 08:11
door spambam
Ik die nog wel dit topic gestart heb, moet na de reacties hierboven HELAAS ook mijn blijheid bijstellen. Sinds twee weken knippert het lampje van de zender geregeld rood (?!) en hoor je op de ontvanger niets meer als de kleine wakker is.

Wordt dus wederom een gang naar de winkel, en gezien de ervaringen hierboven verwacht ik weinig goeds. Heb het type niet bij de hand, het is zo'n gele zonder spreekfunctie maar met 'piloottoon'. Overigens stoort een oudere (blauwe) versie bij m'n schoonouders ook geregeld.

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 03 nov 2005 19:54
door aukefreek
Ook wij hebben een Baby monitor (dect) van Philips. Het typenummer is SC477/91. Ook wij kennen de problemen ‘geen geluid meer, maar wel brandende lampjes’. De eerste keer gelukkig binnen de garantietermijn, de tweede helaas net daar buiten. Philips gemaild. Bevestigingsmail – binnen 4 dagen antwoord stond daarin – na 14 dagen nog geen antwoord opnieuw gemaild – na 14 dagen een email: ‘Volgens de gegevens in ons systeem hebben wij uw e-mail helaas niet binnen de opgegeven termijn kunnen beantwoorden, waarvoor onze excuses. Wellicht dat uw vraag, gezien de verstreken termijn, al beantwoord is via een andere weg…’ Inmiddels had ik al met het dure nummer 0900 – 8407 (€ 0,20 p/m) gebeld. Reactie ga terug na de winkel en vraag met bijbetaling om een nieuwe. Ik had nog gevraagd of er meer klanten met dergelijke problemen waren. Daar wilde ze niet op in gaan. Ga terug naar de winkel, bla, bla, bla. Ik heb GEEN vertrouwen meer in een Philips Baby monitor. Dus doe me a.u.b. een ander merk.

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 14 nov 2005 17:01
door spambam
Dankzij een wederom voortreffelijke service van BCC hebben we type 465 met bijbetaling weten te krijgen, nadat type 463 dus tot 2x toe problemen gaf. Hopelijk zijn we nu van alle ellende af :?

Je gaat twijfelen aan je stopcontacten en bedrading, dus hebben we een goedkopere (blauwe analoge) babyfoon van Philips geprobeerd die m'n schoonouders gebruiken, en daar op wat ruis en gekraak geen storingen mee ondervonden. Het is dus puur dat type 463, en de verkoper wist te melden dat Philips zegt met de 465 en nieuwer het probleem met ontvangst en de piloottoon te hebben verholpen.

En al 1,5 dag gaat het nu goed. Laat de kwaliteit en 'service' van Philips je in de steek, dan is het soms goed om dichtbij te kopen dan voor een paar euro'tjes minder ver weg te gaan halen...

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 15 nov 2005 09:26
door haggis
gisteren radar gezien en nu gelijk gebeld met philips. helaas is de klantenservice nog niet op de hoogte van de oplossing met betrekking tot de defecte babyfoons. er wordt mij verzocht volgende week terug te bellen. en dat met het dure service nummer!

Re: Philips babyfoon [BCC]

Geplaatst: 15 nov 2005 14:07
door Captain Pervert
Philips heeft geweldige omruilregelingen. Voor veel producten is er een aan-huis dienst gedurende het eerste jaar en als winkelier kan je regelen dat het produkt binnen een week wordt opgehaald en omgeruild voor een nieuwe. Niks op aan te merken, behalve dan dat het vaak nodig is om er gebruik van te maken :lol:

Ze weten dat ze een hoop zooi verkopen en daar is de service ook naar: top.