LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
vissenlip

Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door vissenlip »

Hallo Allemaal!

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Er zijn zoveel banken met zoveel verschillende rekeningen! Wat ik wil is heel simpel: Een betaalrekening met pinpas bij een bank waar ik zo weinig mogelijk kosten hoef te betalen. Dus dan heb ik het over alle kosten: openen, overschrijven, afschrijven, pinpas.. alles wat ze maar verzonnen hebben om geld van jou in te kunnen pikken. Weet iemand of hier onderzoek naar gedaan is?

Groetjes,
Alexandra

Nata

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Nata »

www.argenta.nl schijnt de goedkoopste te zijn. Alleen weet ik niet hoe snel hier transacties plaatsvinden. Heeft hier iemand ervaring mee?

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik wil is heel simpel: Een betaalrekening met pinpas bij een bank waar ik zo weinig mogelijk kosten hoef te betalen.
Kijk eens hier: http://www.postbank.nl

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

postbank is daarin momenteel de goedkoopste (met basispas gratis). echter als je een bankpas wilt waarmee je ook in het buitenland wilt betalen worden de kosten al een stuk hoger. hou er rekeing mee dat je bij beschadiging of verlies van je pas ook nog iets van rond de 8 euro (per keer)moet betalen. bij de rabo is vervangen van passen altijd gratis en dus een stuk voordeliger als je veel passen verslijt. rabo totaalpakket met creditcard 35.20 pj zonder CC 24.40 pj. Argenta is een belgische bank die in nederland een paar dealers heeft zitten. wat betreft passen en overboeken daar is weinig info te vinden.


Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben al een tijdje klant bij Argenta, en dat bevalt uitstekend. Ze werken wel met betaal- en spaarrkeningen via Internet. Ze hebben maar 1 kantoor in Nederland, maar via tussenpersonen kun je op veel plekken een rekening openen. Kijk maar eens op www.argenta.nl

Voordelen bij de betaalrekening:
1. Gratis pinpas
2. Gratis tweede pinpas voor een tweede rekeninhouder (op dezelfde rekening)
3. Gratis chippas
4. Gratis tweede chippas
5. Rente op je betaalrekening! Slechts een half procent, maar vaak krijg je tegenwoordig niks meer.

En dan de spaarrekening:
6. Maar liefst 3,5% rente op de (Internet)spaarrekening, zonder voorwaarden, zonder minimumsaldo, alles vrij opneembaar.

En dan nog
7. Goede beveiliging
8. Perfecte service. Bij mij ging er iets bij de melding dat mijn pas was aangekomen. Je krijgt keurig een persoonlijk e-mailtje dat er iets fout is gegaan en of je nog een keer de ontvangst wil bevestigen.

Bij dit alles vergeleken is zelfs de Postbank langzaam, duur en van slechte service.

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door henkb »

postbank, postbank, postbank

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, zeg dan eens wat de Postbank heeft wat Argenta niet heeft?

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

Alexandra,

Persoonlijk zou ik gaan voor de Postbank of ABN Amro van de grote banken in Nederland. Zie je geen problemen om bij kleinere banken te gaan bankieren, dan zijn Argenta, ASN bank en Triodos prima banken.

Zoals je al merkt aan de reacties op dit forum willen banken tegenwoordig graag dat je 'totaalklant' wordt, dus behalve een betaalrekening ook een spaarrekening, krediet, verzekeringen etc. Een totaalpakket kan, in vergelijking met buitenlandse banken in Nederland heel voordelig zijn.

Wil je geen totaalklant zijn, maar je creditcard heb je bijvoorbeeld van de ANWB, je spaart bij een andere bank, je belegt via Alex of Binck etc. dan is de keuze moeilijker. Dan zul je de kosten van betaalrekeningen met pasjes van een redelijk groot aantal banken naast elkaar moeten leggen wat het meest voordelige is.

mr t

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door mr t »

Het is maar een klein detail: ASN en Triodos hebben geen betaalrekeningen. Wel heeft ASN een spaarbankpas waarmee je alleen geld kunt opnemen en betalen van je spaarrekening. Overigens is ASN een topper als het gaat om sparen en beleggen (beter dan de grote banken). Voor een betaalrekening ben je waarschijnlijk bij de Postbank het best af.

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

Postbank???????? Als je geluk hebt heb je als je nu aanvraagt over TWEE maanden een rekening. Zo is het ons teminste vergaan. Na 9 telefoontjes en 3 postkantoor bezoeken is het nog steeds niet gelukt.

mr t

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door mr t »

Het hangt er heel erg vanaf waar je een girorekening opent. Als je dat doet bij een wat groter postkantoor, dan krijg je direct een gironummer mee die je al kunt gebruiken voor stortingen en betalingen e.d., maar kom je bij een klein postagentschap of regel je het e.e.a per post, dan kan het even duren.

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

dat was op een groter postkantoor. en inderdaad we kregen meteen een rekeningnummer. MAARRRRRRRRRR. Deze is na twee maanden nog steeds niet actief. Dan heb je wat aan het rekeningnumeer he

Gast

Re: Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen?

Ongelezen bericht door Gast »

Je krijgt direkt een gironummer mee, maar dat kan nog veranderen, heb ik ook wel eens mee gemaakt (7 jaar geleden). Wat heb je nu aan een nummer dat WAARSCHIJNLIJK klopt, maar MISSCHIEN niet.

Gesloten