LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Bobbie@

EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Bobbie@ »

Beste mensen...

Ik ben benieuwd wie voor of tegen gaat stemmen op 1 juni aanstaande voor wat men in Den Haag noemt "Urgent voor Nederland"
IK heb er zelf geen vertrouwen in....

Wat stemt u.......

Ik stem tegen, omdat ik de informatie vaag vind.
Zal een voorbeeld geven....Sinds de polen hier mogen komen werken, gaat veel werk niet naar Nederlandse bouwbedrijven..
Ze overnachten in Duitsland en werken overdag hier..
En dit gaat niet om een hand vol maar over tig poolse arbeiders.
En ik ben bang dat andere landen zullen volgen....

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee nee nee en nog eens nee, ik ben absoluut tegen een Europese Grondwet. Nederland moet niet met Europa mee willen doen, het zou beter zijn als we ons loskoppelen van Europa en zelfstandig verder gaan.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

ik stem tegen en waarom vanwege steeds die geldverslindende verhuizing die wazige declaraties die luxe sauna´s in hun kantoor
kan nog wel een halfuur doorgaan zo daarom stem ik tegen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

het zou beter zijn als we ons loskoppelen van Europa en zelfstandig verder gaan.
Je kunt nu niet uit de EU stappen, in ieder geval is dat nergens geregeld.. In die grondwet waar we op 1 juni over stemmen is geregeld dat landen wel uit de EU mogen stappen, het staat expliciet erin dat dat is toegestaan. Als je wilt dat we ons loskoppelen van Europa moet je dus eerst VOOR die grondwet stemmen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

ik stem tegen en waarom vanwege steeds die geldverslindende verhuizing die wazige declaraties die luxe sauna´s in hun kantoor
Dat snap ik niet. Die verhuizing is inderdaad dramatisch slecht, maar door tegen deze grondwet te stemmen los je die problemen niet op.

De grondwet is een stap in de goede richting. Weliswaar nog lang niet goed genoeg, maar liever 1 stap in de goede richting dan stil blijven staan op de verkeerde plaats.

1

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door 1 »

We worden straks 1 Europa met 1 president zoals USA
We krijgen dan staten met een grouverneur zoals Arnold

Zie je Paul de Leeuw als Grouverneur van de staat Nederland ??

Ik stem TEGEN, we worden als genoeg genaaid

Gwyneth

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gwyneth »

Als er al een grondwet moet komen waarin al die veel te verschillende landen binnen Europa zich kunnen vinden, dan moet hij toch stevig doortimmerd in elkaar zitten, niet een beetje bij elkaar geknipt en geplakt, zodat we ieder jaar een grondwetswijziging kunnen tegemoet zien.
Bovendien: waarom wordt iets dat zo belangrijk is niet van deur tot deur verspreid?

Tegen, dus!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik stem tegen een Europese Grondwet. Frankrijk en Duitsland zullen de grootste zijn dus zij maken de dienst uit. En het kleine Nederland heeft geen ene moer te vertellen en dat zal niet veranderen. Vandaar.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik stem tegen en waarom.Frankrijk en Duitsland hun begroting klopte niet is een compromie voor gevonden.
Frankrijk en Duitsland zijn tegen dat voorstel van Bolkenstein (of het nou goed is of niet) gaat niet door.
Engeland gaat het economisch voor de wind toch hebben ze nog aparte voordelen.Spanje Italie Griekenland allemaal voordelen en voor zover
ik het hier in Nedereland zie ondanks verhoudingsgewijs een van de grootste betalers alleen maar nadelen.
Doe eerst maar eens wat aan die buitensporige hoge uitgaven voor
de Euro mannetjes dan zal ik er is over denken
Nederland heeft gewoon geen moer in te brengen.

Bobbie@

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Bobbie@ »

En het kleine Nederland heeft geen ene moer te vertellen en dat zal niet veranderen. Vandaar.
Hier ben ik dus ook bang voor...
Ben Bot zegt wel van niet, en Balkenende zegt in alle toonaarden dat het voor Nederland niks uit maakt.
Nou ik heb dus ook die folder gelezen met al die artikelen.
Er is geen touw aan vast te knopen voor een normaal mens.
We weten niet eens onze eigen wetten, hoe moeten we nu weten of het wel of niet deugt.
Maar ik denk dat vele honderdduizenden mensen Den Haag willen laten blijken dat ons toch alles door de strot word geduwd....
Nu blijkt wel weer dat de Euro onze economie een dikke optater heeft gegeven..
En het Ministerie van Financieen dit wist en gewaarschuwd was,maar zoals gebruikelijk in Nederland zitten ze altijd in de ontkenningsfase...
Oftewel boter op hun hoofd....En peptalk!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door topery »

In die grondwet waar we op 1 juni over stemmen is geregeld dat landen wel uit de EU mogen stappen, het staat expliciet erin dat dat is toegestaan. Als je wilt dat we ons loskoppelen van Europa moet je dus eerst VOOR die grondwet stemmen.
Oh ja en dan komt er een referendum of we eruit stappen.........mooi niet, want dat beslist Harry Potter en zijn zooitje ongeregeld.

Zolang wij als klein landje (bijna) de hoogste bijdrage hebben in de EU maar het minst te vertellen, stem ik tegen!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

vooral tegen stemmen. waarom? omdat we anders straks nog voller zitten, nog meer moeten betalen en buitenlandse wetten aan moeten gaan nemen. neem een voorbeeld aan noorwegen . die zit niet in de europese unie , heeft geen staatsschulden , de meest werkende inwoners , de minste asielzoekers , is het rijkste land ter wereld en geeft terug aan de bevolking als ze bij de staatskas een overschot hebben door te investeren en de belastingen te verlagen . daar kunnen ze in den haag nog wat van leren. nee dus tegen de grondwet, en als nederlandse bevolking eisen dat we uit de unie gaan.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb atijd gezegd ik stem zeker maar dan op NEE.We zijn al zo vaak bedonderd ,dat we nu maar eens Nee moeten zeggen en oons geen oren meer aan laten naaien.En weg ook met de balkenbende !!!!Als ik die zie,word ik kots misselijk.Weg met die nietszeggende bende!!!!!!!!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Nu ik dit zo lees, denk ik dan stem ik ook tegen. Of is dit erg zwart/wit wat ik gelezen heb?

Ik weet het niet goed wat ik moet stemmen, maar als ik bovenstaande argumenten lees ben ik overtuigd om tegen te stemmen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

neem een voorbeeld aan noorwegen . die zit niet in de europese unie , heeft geen staatsschulden , de meest werkende inwoners , de minste asielzoekers
Noorwegen is een "klein" landje (5 miljoen inwoners) dat barst van de olie en dus schatrijk is. Noorwegen kun je niet vergelijken met Nederland, je moet Noorwegen vergelijken met Dubai, Verenigde Arabische Emiraten of Qatar.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

dus jij noemt noorwegen een klein landje! noorwegen is 5 keer zo groot als nederland met heel wat meer inwoners dan 5 miljoen en omdat het een groot land is hebben ze ook meer te onderhouden aan de natuur ed. en ze verdienen niet het meeste aan de olie maar aan de visserij en het hout , en toch zijn daar strenge regels voor. ze hebben het gewoon veel slimmer aangepakt . iedereen weet waaraan wij hier het meeste geld kwijt zijn . en met de europese grondwet wordt dat alleen maar erger. laat nederland toch gewoon nederland zijn en niet een nietszeggend landje worden ergens in europa.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zeggen een aliantie met Noorwegen dan gaan we weer
de goeie kant op.
Weg met de euro geef mij mijn gulden maar weer terug er wordt toch
nog steeds omgerekend zijn we daar ook vanaf,en wat de looneis aangaat ineens meer dan 100% opslag zonder tussenkomst van de bond.prijzen gaan dan ook wel omhoog maar iedere Nederlander weet dan hoeveel in een oogopslag.
Dus de hele Europese unie en niet alleen die wet 10000 maal nee

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door topery »

ik heb inmiddels (na veel moeite) de referendumwijzer in kunnen vullen.
Daar kwam uit dat er slechts 45% van mijn ideeen passen binnen de nieuwe grondwet. Ik was al van plan om tegen te stemmen, maar dit heeft mijn mening wel versterkt.

Mocht iemand twijfelen: www.referendumwijzer.nl (helaas is de site van tijd tot tijd slecht bereikbaar, wellicht heeft half Nederland twijfels)

Veel succes bij het invullen en laat weten wat uw score was, dat komt de discussie ten goede :lol:

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Nou toperi,ik laat je niets weten omdat ik niet aan die flauwekul mee doe.Ik heb de leeftijd nu,en weet dat k niet van gisteren ben maar vandaag.Ik ga NEE stemmen omdat ik het voor gezien hou wat betreft europa.Iedereen hou een referendum over de euro en ons douwen ze ons door de strot en dat het uitkomt over onze gulden dat is helemaal van de gekke.Mensen blijven toch omrekenen.Ik doe nergens aan mee.Ondervinding zijn de beste leermeesters.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

dus jij noemt noorwegen een klein landje! noorwegen is 5 keer zo groot als nederland
Nee, ik noemde Noorwegen een "klein" landje (die aanhalingstekens heb je zeker expres weggelaten) en ik zei er meteen bij wat ik bedoelde met dat woord "klein": dat ze weinig inwoners hebben.

met heel wat meer inwoners dan 5 miljoen
Oh, nou, dan zijn er sinds gisteren heel wat bij gekomen, want toen zaten ze nog onder de 5 miljoen.

Waar het om gaat is: VEEL olie, en WEINIG inwoners, dat is een gouden combinatie. Zo word je makkelijk rijk. Elektriciteit kost zowat niks daar (ze hebben ook nog héééél veel waterkracht), reden waarom mensen soms hun hele huis van onder tot boven de hele winter door elektrisch verwarmen. Daar zou een Nederlands gezin 40 jaar geleden al aan failliet zijn gegaan. Je kunt zo'n oliestaatje niet vergelijken met Nederland. Je kan niet zeggen: Kuweit is geen lid van de EU en is rijk, dus als Nederland uit de EU stapt worden wij ook rijk.

En pfff, dat ze hun geld verdienen met hout en vis, sjonge, leef jij nog in 1960 of zo? Aardolie en aardgas, daar leven zij van. Olie is op deze wereld veel waardevoller dan vis.

Gesloten