LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] word het eens tijd om advies te geven.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
de zoekmug

word het eens tijd om advies te geven.

Ongelezen bericht door de zoekmug »

stichting leaseverlies.

Vandaag, zondag 30 maart 2003, hebben zich via deze website 57 nieuwe belanghebbenden aangemeld.

euro centjes lopen binnen maar nog steeds geen advies!!!

sja

Re: word het eens tijd om advies te geven.

Ongelezen bericht door sja »

Zoekmug, ik ben het helemaal met je eens, ik moet voor
14 april melden, wat ik wil, nu ik weet het niet,
ik zal overigens zeggen, ik heb alles wat los en vast zit
gemaild, maar je krijg nergens tijding, wel brieven van
we krijgen er honderden, maar aanmelden, dan heb je zo een brief, ja ik krijg er goed de pest in, want eerlijk gezegd
vind ik dit geen samenwerking, ben ik nu alleen zo
moeilijk, of heb ik gelijk!!!!!!!!

René

Ongelezen bericht door René »

nee, je heb gelijk wij hebben ook meerdere mails gestuurt.
Ze mogen inderdaad wat meer informatie geven. De mensen blijven in het ongewis, plus de mensen gaan op een gegeven moment luisteren naar wie iets te melden heeft.
Dus leaseverlies en eegalease laat a.u.b. iets meer van je horen.We krijgen momenteel meer informatie van dexia dan van lv of el.Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.

mvgr rene.

sja

Ik vraag me af Rene, of we wel eerlijk behandeld worden,
ik ben nu al een maand bezig, maar krijg van niemand
een reactie, de een zegt, je moet zelf kijken wat je doet,
de andere zegt weer wat anders, maar ik denk wel alle mensen die mee doen aan het forum, en die het zo goed weten,
geef ons gewone mensen dan eens raad, want het is donders
makkelijk, om te zeggen, doe maar wat je denk dat je moet doen, maar daar is het probleem niet mee opgelost,
en als iedereen zo slap zit te zeuren, denk ik ook niet
dat er wat van teregt komt op de demonstratie,
althans niet van Pay back, waar je ook geen antwoord van
krijg, ik vraag mij wel eens af, lezen ze deze dingen
wel, en mocht het zo zijn, ik zou mijn mensen niet zo in
de kou laten staan,

sja

Nog even, ik zond een briefje naar Radar, ook voor een antwoord, kreeg 4 x dezelfde mail terug, ja ze zouden het
bekijken, nu daar hebben wij wat aan, eerst de boel
ophitsen en dan, geen tijd, ik ga wel eens denken,
is het bij allemaal geen geldkwestie, want in deze tijd
van normen en waarden, is het alles ikkke,
sorry, als ik het verkeerd zie, maar eingelijk zit ik
er zo veel naast.

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Beste mensen,

Ik was ook een leek wat betreft de mogelijkheden.
Ik ben ook lid geworden van lease verlies en natuurlijk Eega lease. Maar ik kan begrijpen dat ze nooit 75000 mensen via de post kunnen bereiken.
Als je je een beetje verdiept in alle Topics, en je plukt er de voor jou meest in het oog springende Topics uit, en je leest ze vluchtig door dan zul je merken dat je op een gegeven moment helemaal op de hoogte komt wat betreft de mogelijkheden.

Echt, als je dat doet dan heb je geen vragen meer, en kan je je eigen strategie bepalen die je hard nodig zult hebben.

Dus niet zomaar wat doen, en enkele belangrijke punten zijn:

Houd een documentatie bij van alle in en uitgaande post naar en van Dexia.
Doe alle uitgaande post wel aangetekend.
En ik praat niet telefonisch met ze, (heb mijn kpn huis telefoon zelfs weg gedaan.

Sterkte, Ron.

sja

Ja maar Ron, het is toch een kleine moeite voor degene
die alles lezen om te zeggen, doe dit of doe dat,
ik zal je vertellen, wij zijn niet de jongste 62 jaar,
heb als vrouw zijnde alleen getekend, heb brieven
gestuurd, via Eegalease, maar ik weet niet wat ik doen
moet, ik snap het allemaal wel, maar iemand moet toch
kunnen zeggen, wat het wijste is, ik word er eerlijk
gezegd gestoord van,
Ik zou het wel weten, als Dexia niet zo raar deed, dat je nergens meer aan mee doet,
Mijn man zegt wachten, heeft niet getekend, ik zeg betaal
maar 113 euro per maand, over 15 jaar, weet je na een
huwelijk van 40 jaar, (grapje) maar niet leuk, zijn wij
bijna aan een echtscheiding toe, help ons toch.
Radar Legio, Dexia en alle andere, geef s.v.p. antwoord.
ik vind het gewoon allemaal niet eerlijk.
Het ene mens is toch veel bijdehanter dan de andere.,
en dan vind ik dat je antwoord mag verwachten.
maar krijg het nooit., alleen je moet het zelf bepalen,
NEEEEEEEEE daar heb ik niets aan, IK WIL ANTWOORD.

René

Sja,
Voor iedereen is het helaas anders, maar door het lezen van dit forum kan je voor je zelf bepalen wat in jouw situatie het beste is. Ook een rechtswinkel heeft een meer directer resultaat. Sommige mensen kunnen het financieel beter dragen om te betalen, andere niet. Je moet zeker goed bij je zelf te raden gaan of je voor het Dexia aanbod zwigt of dat je Lease en zeker Eegalease een kan geeft. Ik zelf en een oud werknemen van Dexia geeft Eegalease een zeer grote kans, ook mede omdat ik mijn BKR registratie heb op gevraagd en dat duidelijk als Huurkoop staat vermeld. Ook kan ik begrijpen dat je als Lease/Eegalease niet direct alle 75,000 mailtje/brieven kan behapen, maar wat meer info op het web of een algemeen mailtje naar alle leden met de stand van zaken is zeker geen overbodige luxe.
Het niet betalen van de rest som kan je naar mijn mening wel wat rekken door brieven te sturen om nogmaals je recht tot ontbinding te krijgen, maar mijn's inziens bij het verkrijgen van een laatste herinnering en dreiging van deurwaarders, zou ik, als je dat financieel kan dragen, betalen onder protest en met behoud van alle rechten. Heb jij een hoge restschuld en wanneer loopt deze af ??

mvg,

René

Ronald

Ongelezen bericht door Ronald »

zo maar even een vraag (of 2)
zijn er ook mensen die bij zichzelf denken:Ik heb gewoon een ongeloofelijke fout gemaakt hier ga ik van leren en in het vervolg ben ik even iets gereserveerder met mijn reactie? Of is het zo dat als we met velen vinden dat we een foutje hebben gemaakt, we dit koste wat kost proberen te verhalen? (ook al hebben we zelf toestemming gegeven)Ik ben zo ontzettend vaak bestookt door legiolease, maar ik kan mij niet een dag herinneren dat ik dacht:daar moet ik absoluut gebruik van maken. Integendeel ik heb altijd gedacht: hier klopt niks van, alleen maar naar de positieve factoren kijken. Volgens mij geldt dit vaker in het leven eneeeeh...., wat gaan we over 10 tot 15 jaar krijgen alle mensen met een beleggingshypotheek? (als alles goed gaat niks aan de hand, als het fout loopt:SCHADEVERGOEDING!) mensen:veel succes met alle andere valkuilen in het leven!

sja

Ron, ik heb momenteel een restschuld van
12.100 euro, ik zou het kunnen betalen, al hoewel
van een lening, ik kan het ook bij de bank doen
voor een effecten rekening, maar dat is bij mij niet het
probleem, ik wil nu alleen zo graag weten, moet je
nu betalen, en stel dat Legio of Eegalease wint
doe je dan nog mee, mijn man zegt, die heeft niet getekend
nergens op reageren, maar ik weet het niet meer hoor,
ik besef ook wel dat ze niet op alle mensen kunnen
reageren, maar het is toch een hele eenvoudige vraag,
moet je nu betalen, doe je dan nog mee,
of moet je niets laten horen, moet je dan over een paar
jaar allemaal weer rente betalen.
maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Sja,

Als je naar m'n home page ga door op onderstaande link (blauw) te klikken zie je een aantal belangrijke Topic's staan. Als je nu klikt op "Topic 7" "betalen of niet, enige info" dan worden er enkele suggestie's aan de hand gedaan.
Hopelijk heb je hier wat aan.
De link is:

http://home.hccnet.nl/l.blok

m.v.g. L. Blok

sja

Ronald, ik weet niet hoe oud je bent, ik ben een
vrouw(ja vrouwen zijn dom) 62 jaar, ik hoop voor
jouw dat je nooit zo een fout maak in je leven,
heel ons leven een beetje gespaard, als wij nog eens
naar een of ander bejaardenhuis moesten, krijg je een
kleinkind na 10 jaar, denk je ineens, Sjakka, ik spaar
wat voor dat meisje, 3 jaar moet kunnen,
nu lieve Ronald, ik hoop en wens, dat jij nooit zo,n
fout maak, had het vanmijzelf ook nooit verwacht,
maar het is gebeurd, en ik vind wel dat je pas kan
reageren, als je ook alle papieren hebt, waarin
alles zo raar opgesteld is, dat je als leek het
niet zo begrijpt, maar het is ook zo, eingelijk
zou een gerenomeerde maatschappij zulke dingen
niet aan leken moeten verkopen, b.v. alleen
aan mensen zoals jij, maar ik denk dat je nog
eens 1x in je leven aan Sja denkt, ik wens je veel
succes, en ik hoop dat je nooit geen fouten maak,
en als je misschien 12.100 euro overhebt, stort ze maar,
ik geef graaf mijn banknr.

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Lieve Sja,

Jij hebt geen fout gemaakt.
je bent er evenals zovelen gewoon ingetuind, door te luisteren naar andere.
Luisteren naar andere doen we vooral als je ergens wat minder verstand van hebt.
Je luistert ook naar de auto monteur als hij zegt dat je bv. je bougies of je banden moet laten vervangen. Of als je dokter tegen je zegt dat je wat minder zout moet eten.
Nu wat dit product betreft is het precies hetzelfde.
Jij wilde wat extra's gaan sparen voor je kleinkind dus laat je je voorlichten, Ik wilde een andere auto kopen, en weer iemand anders wilde zijn kinderen laten studeren.
Maar we zijn er allemaal op dezelfde ingetuind.
Tuurlijk kan je zeggen eigen schuld dikke bult, maar ik vind dit crimineel, dus betaal ik nog één maandtermijn en ben ik klaar met ze.(wat betreft de termijnen).
Ik betaal helemaal niks meer en laat de rechter nu eerst beslissen wat er moet gebeuren.
Mijn vrouw heeft de contracten nietig verklaard en ze bestaan nu dus niet meer. (Dexia vindt welliswaar van niet),maar toch is het een onderhandelings punt die je lang kan rekken.
Zie het als een uitdaging, maar gaat in ieder geval samen met je man op één lijn staan, want anders red je het zeker niet.

Ik vind het heel erg voor jullie, en wens jullie alle goeds en gezondheid met jullie familie.

Ron.

Ronald

beste Sja,
ik begrijp ook wel dat je nu in de problemen zit, en die moet je nu ook oplossen. (waarom trouwens de uitspraak:vrouwen zijn dom?) alle oudere mensen die ik ken hebben ooit wel eens tegen mij gezegd:van je fouten moet je leren. en ten tweede: zonder het te proberen weet je dat als je over de rand van een hoog gebouw stapt je het niet meer naverteld. (ja, das toch logisch? Precies! en die ondoorzichtige constructie van legiolease ook!) Waarom kun je deze inschatting niet maken op het moment dat je zo'n doortrapte constructie instapt. Of dacht je hé een klomp goud! zonder het dunne ijs op te merken waar je overheen moest. Oh ja nog 1 vraag: realiseer je je dat er ook fouten zijn die vatale gevolgen hebben en niet slechts financieel? We zijn op deze bol de enige met een dusdanig ontwikkeld verstand, waarom gebruiken we het dan niet?

Fouten maken is vaak een kwestie van luiheid en het pertinent weigeren rekening te houden met de risico's ipv domheid

René

Ron, ben het volledig met je eens. Ik probeer het ook zo lang mogenlijk te rekken, maar als de druk van Dexia te hoog wordt, zal ik de restschuld onder protest wel betalen, daar ik geen aantekening bij de deurwaarder wil hebben en jammer genoeg, ook al heeft mijn vrouw het kontrakt nietig laten verklaren en Dexia vindt van niet, dan geldt nog steeds het leasekontrakt, dus moet je je restschuld betalen. En SJA, kijk even naar de topics van L.Blok, als je iemand zoekt die er verstand van heeft én opkomt voor de gedupeerde, dan is hij dat wel.
Ik hoop dat je steun vindt in dit forum, je moet weten, je bent niet de enige....

mvg,

rené

Ronald

Geinige reactie ron, je hebt geen fout gemaakt maar naar een ander geluisterd. Mischien was dit wel juist de fout. Maar bij kinderen werkt dat ook zo goed: nee hoor je hebt geen fout gemaakt, we gaan gewoon naar school en ik zal ze daar eens vertellen wat ze zelf allemaal fout doen en jij verdient geen straf. Normaal gesproken is het zo dat als mensen gestraft worden of afgstraft ze hier iets van opsteken onder het mom: dat doe ik liever niet weer. Maar voor de meeste mensen is een eigen fout toegeven al een probleem (tegelijk: dit is wellicht juist hét probleem.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ronald,
Zou ik een vriendelijk verzoek aan je mogen doen?
Kom gewoon niet meer terug op dit forum want jouw bijdrage strooit alleen maar zout in de (grote) wonden. Ik wil best een discussie met mensen aan gaan of "wij" dom hebben gehandeld maar dan wel genuanceerd. Helaas constateer ik daar bij jouw niets van met je wel zeer ingenomen eigen wijsheid. Mensen waarvan hun hele leven door elkaar geschud is en die diep in de problemen zitten zodanig dat sommige geen uitweg meer zien loop jij te schofferen. Doe, naar ik aanneem, een hoop mensen een plezier en verkondig je wijsheid op een ander forum.

groet L. Blok

Ronald

ok

Slaap lekker verder...............

Wim

Ongelezen bericht door Wim »

Ronald,
Ik ben het helemaal met de heer Blok eens.
Jouw bijdrage is zeer ongenuanceerd. Verplaats je nou eens in de gedachtengang van een gedupeerde.

Wim

René

Wijze doch een nette reactie van L.Blok. Ik hoop dat dit duidelijk is voor Ronald.
Laten we ons inderdaad richten op waar dit forum voor opgericht is : informatie en steun aan elkaar...

mvg,

René

Gesloten