kOSTEN kpn
Geplaatst: 02 mei 2005 17:14
Eigenlijk is het starten van een forum voor mij nieuw maar er moet mij iets van het hart en ik denk dat dit de plaats is! Sinds twee jaar ben ik geabonneerd bij XS4All. Een Basic-abo. Uitstekend bevallen , goede service, goede helpdesk, hoewel het soms wat lang duurt om ze te spreken te krijgen maar ze doen goed werk. Destijds hiervoor gekozen in overleg met mijn toenmalige werkgever. Dat dienstverband bestaat niet meer maar wel mijn aansluiting. Afgelopen week kreeg ik van de KPN een nota en daar schrok ik geweldig van. Eerder waren de kosten die KPN extra rekent over de aansluiting geen issue (werden gedeclareerd) en dus nooit bij stilgestaan dat het eigenlijk erg veel geld is, bovenop de abonneekosten van de provider. Sterker nog: KPN rekent voor internetkosten nog meer dan voor het telefoonabonnement . Het abonnement voor de telefoonaansluiting kost tegenwoordig per maand 17,07 Euro. Af te rekenen per 2 maanden. Eigenlijk heb ik daarover een vraag:
Waarom rekent KPN zoveel geld extra terwijl die kabel, die al jaren in de grond ligt, allang betaald wordt via de telefoonnota. Ik zou mij zelfs nog iets voor kunnen stellen als het om een provider gaat die niets met KPN te maken heeft, het bedrijf moet toch instellingen uitvoeren en extra koppelingen naar de computers van de provider, maar evenals HETNET is XS4ALL eigendom van KPN. Internet is dus voor deze telefoongigant een extra melkkoe. Is dit rechtvaardig? Is dit juist om zo verschrikkelijk veel geld aan internetkosten te berekenen ( 23,49 Euro per maand) terwijl de provider (in dit geval een dochteronderneming van KPN) al per maand 26,89 Euro incasseert . En dat terwijl Moedertje Overheid nog steeds de meeste aandelen in KPN in bezit heeft!!! Overigens zijn alle genoemde bedragen zonder BTW, dat komt er nog eens extra bij !!
Een vergelijking: Je koopt een auto en betaalt daarvoor aan de garage het afgesproken bedrag. Bij aflevering zit daar nog eens een nota bij van de medewerkers in de fabriek die je nog eens belasten voor hun werk. Stiekem wordt dus bij de aflevering van een eenvoudige middenklasser achteraf nog eens het bedrag berekent voor een dure Rolls Royce.
Over dit probleem heb ik contact gehad met de financiële afdeling van XS4ALL en die stellen dat ik volkomen gelijk heb maar dat zij er ook niets aan kunnen doen, hetgeen vermoedelijk juist is. Als je gaat informeren bij KPN krijg je alleen maar een nietszeggend antwoord van de medewerkers dat ook zij de regels niet hebben gemaakt en dat zij niets voor me kunnen doen, zelfs in staat zijn uitleg te geven want ook zij vinden dat dit niet uit te leggen is. Wie kan mij wél uitleggen dat deze handelwijze correct is en dat ik het bij het verkeerde eind heb???????
Waarom rekent KPN zoveel geld extra terwijl die kabel, die al jaren in de grond ligt, allang betaald wordt via de telefoonnota. Ik zou mij zelfs nog iets voor kunnen stellen als het om een provider gaat die niets met KPN te maken heeft, het bedrijf moet toch instellingen uitvoeren en extra koppelingen naar de computers van de provider, maar evenals HETNET is XS4ALL eigendom van KPN. Internet is dus voor deze telefoongigant een extra melkkoe. Is dit rechtvaardig? Is dit juist om zo verschrikkelijk veel geld aan internetkosten te berekenen ( 23,49 Euro per maand) terwijl de provider (in dit geval een dochteronderneming van KPN) al per maand 26,89 Euro incasseert . En dat terwijl Moedertje Overheid nog steeds de meeste aandelen in KPN in bezit heeft!!! Overigens zijn alle genoemde bedragen zonder BTW, dat komt er nog eens extra bij !!
Een vergelijking: Je koopt een auto en betaalt daarvoor aan de garage het afgesproken bedrag. Bij aflevering zit daar nog eens een nota bij van de medewerkers in de fabriek die je nog eens belasten voor hun werk. Stiekem wordt dus bij de aflevering van een eenvoudige middenklasser achteraf nog eens het bedrag berekent voor een dure Rolls Royce.
Over dit probleem heb ik contact gehad met de financiële afdeling van XS4ALL en die stellen dat ik volkomen gelijk heb maar dat zij er ook niets aan kunnen doen, hetgeen vermoedelijk juist is. Als je gaat informeren bij KPN krijg je alleen maar een nietszeggend antwoord van de medewerkers dat ook zij de regels niet hebben gemaakt en dat zij niets voor me kunnen doen, zelfs in staat zijn uitleg te geven want ook zij vinden dat dit niet uit te leggen is. Wie kan mij wél uitleggen dat deze handelwijze correct is en dat ik het bij het verkeerde eind heb???????