LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afhandeling wegvallen phuket air dioor touroperators
afhandeling wegvallen phuket air dioor touroperators
Door het wegvallen van Phuket air heeft de touroperator een probleem. Ik heb van Kras de optie gekregen om de reis te annuleren of op vervangend vervoer te wachten. Dat laatste levert evenwel veel problemen op en een mogelijk hoge meerprijs. Het aanbod aan Kras om de reis om te zetten naar een flight only naar bijvoorbeeld Jakarta is niet geaccepteerd . Ook het kortsluiten van de reeds gestarte visumaanvraag (alles ligt al bij de ambassade) was niet mogelijk. Het zou bijna eebn week duren om het paspoort zonder visum terug te krijgen. Terugbetaling van de reissom zou zeker twee weken duren.
De vraag is nu wat je eigenlijk aan een touroperator hebt. Kras moet zich diep schamen
De vraag is nu wat je eigenlijk aan een touroperator hebt. Kras moet zich diep schamen
Re: afhandeling wegvallen phuket air dioor touroperators
Ik ben het helemaal met je eens en vind het inderdaad erg triest voor alle gedupeerde reizigers. Het is de laaste tijd wel schering en inslag. Eerst de problemen met Holland Exel en Thomas Cook die zijn handen ervan afhaalt. Nu Puhket Air en net las ik ook als dat Onur Air vermoedelijk als volgende aan bod komt. Heel veel succes.
Dat gedoe zou over zijn als TUI zaken doet met kwalitatief goede maatschappijen uit de EU landen.
Helaas wil ook TUI geen enkele garantie bieden met een kwalitatief goede europeesche maatschappij onder EU vergoedings regels te vliegen. Dat is zeer nadelig voor deklant.
Dus als u , net als ik, soms noodgedwongen ( bestemming / gewenst hotel ) TUI kiest let vooraf goed op en check alles zelf, laat uw reisbureau het schriftelijk op het aanvraag formulier zetten als u verschoont wenst te blijven van Onur, phuket, HE en ander leed.
Helaas biedt ook TUI schone schijn voor een lage prijs in sommige gevallen.
Helaas wil ook TUI geen enkele garantie bieden met een kwalitatief goede europeesche maatschappij onder EU vergoedings regels te vliegen. Dat is zeer nadelig voor deklant.
Dus als u , net als ik, soms noodgedwongen ( bestemming / gewenst hotel ) TUI kiest let vooraf goed op en check alles zelf, laat uw reisbureau het schriftelijk op het aanvraag formulier zetten als u verschoont wenst te blijven van Onur, phuket, HE en ander leed.
Helaas biedt ook TUI schone schijn voor een lage prijs in sommige gevallen.
Rechtstreeks contact met de klantemservice en de visumdienst van Kras hebben een snelle en goede afhandeling geleid. De reissom is inmidels gerestitueerd en de paspoorten zijn weer terug. In de geplande periode is inmiddels een andere reis geregeld. Het heeft dus aan het plaatseliijke kantoor gelegen, het hoofdkantoor en de visumdienst werkten v0olledig mee.
ALSNOG EEN WARME DOUCHE
ALSNOG EEN WARME DOUCHE
Wat zou jullie vertrekdatum zijn? ik zou zelf 12 juni vertrekken via KRAS.
Vandaag zou er nieuws zijn voor alle gedupeerden, echter nix te vinden op hun website..als je belt hebben ze het te druk..Grrr...
Vandaag zou er nieuws zijn voor alle gedupeerden, echter nix te vinden op hun website..als je belt hebben ze het te druk..Grrr...
De vertrekdatum was 11 mei, daarom moest er snel duidleijkheid komen. Ik neem aan dat dat 12 juni nog ver genoeg weg is om tijdog duidelijkheid te geven.
KRAS net gebeld..kunnen alleen vertellen dat ze aan het omboeken zijn,
zitten nu bij eind mei..wederom geduld hebben..
zitten nu bij eind mei..wederom geduld hebben..
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten. Met de zoekfunctie bovenaan het forum kunt u het onderwerp terugvinden.
TROS Radar Internetredactie
TROS Radar Internetredactie