LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERSATEL algemene voorwaarden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Loep

VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Loep »

Na het lezen van de algemene voorwaarden heb ik besloten om geen VERSATEL te nemen.

Hier een aantal dubieuze voorwaarden.

4. Duur en beëindiging van de overeenkomst

1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de in de Overeenkomst bepaalde termijn. De Overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend na afloop van de overeengekomen termijn met een zelfde termijn verlengd.

Dat zou dus in kunnen houden dat je er na een jaar nog een jaar aan vast zit.

5.3 Versatel kan persoonsgegevens aan derden verstrekken met oog op de gemelde doeleinden, tenzij Klant schriftelijk
kenbaar heeft gemaakt daartegen bezwaar te hebben.

Dat houd in, vrijspel voor Versatel om met uw persoonsgegevens aan de haal te gaan.

6.5. Versatel spant zich in om de Dienst(en) continu beschikbaar te stellen. Vanwege de aard van de Dienst(en) kan echter
geen garantie worden gegeven dat te allen tijde gebruik kan worden gemaakt van de Dienst(en). Omstandigheden die de
Dienst(en) kunnen verhinderen en/of onderbreken zijn onder meer: storingen, overbelasting van het netwerk, onderhoud,
niet tijdig leveren door een leverancier of andere omstandigheden buiten machte van Versatel. Voor dergelijke tijdelijke
onderbrekingen erkent Versatel geen aansprakelijkheid.

Kortom, al ligt hun netwerk 3 maanden plat, dekken zij zich met deze voorwaarde in, zodat ze geheel niets hoeven vergoeden en zijn niet aansprakelijk voor hun eigen mankementen,,..WAARDELOOS, zou ik zeggen.

Deze is helemaal leuk.
7.4 Versatel is te allen tijde gerechtigd de tarieven te wijzigen met inachtneming van minimaal een (1) kalendermaand. Voor
het geval een dergelijke wijziging nadeel voor Klant met zich meebrengt zal Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst
schriftelijk te ontbinden.

Ze mogen het tarief dus te alle tijden verhogen, als je dit nadelig vind, zeg je maar op,...HOE DURVEN ZE !!!

11.1 Versatel heeft het recht de levering van Dienst(en) (gedeeltelijk) uit te besteden aan derden.

Waarschijnlijk om zichzelf tegen wanpraktijken in te dekken, zodat ze andere/derden daar de schuld van kunnen geven.

13.1 Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het netwerk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of het gebruik
ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of verbeteringen van het
netwerk, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de klant jegens Versatel met zich meebrengt.

Weer een schadeloosstelling zonder dat Versatel ook maar iets hoeft te vergoeden.

16. Versatel heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds
gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk en/of op de website en/of per email bekend gemaakt. Zij treden
in werking dertig (30) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.

Als Versatel een zaak dreigt te verliezen, heeft Versatel het recht om de voorwaarden waarmee een klant zou kunnen gaan schermen, doodleuk te wijzigen.....van de pot gerukt zou ik zeggen.

Installatievoorwaarden

Nergens op de site kan ik iets vinden over installatiekosten, wel staat overal, GEEN AANSLUITINGSKOSTEN.

In de brief met aanvullende voorwaarden staat dit.

33.5 De kosten voor installatie worden in beginsel op de eerstvolgende factuur van Versatel in rekening gebracht.

Ik kan nergens een bedrag vinden, Versatel kan dus factureren wat ze willen.
Ook staan er nergens bedragen voor het aanleggen van een eventueel ontbrekend stopcontact, het verlengen van kabels of het leveren van een ontbrekende netwerkkaart.
Ook hier kunnen ze factureren wat ze willen.

Versatel heeft zich totaal ingedekt tegen wat voor zaak dan ook.
Ze hebben waarschijnlijk eerst goed naar de problemen van andere providers gekeken......U BENT GEWAARSCHUWD !!

Tosbaga

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Dit is allemaal standaard, leg de voorwaarden van de andere providers er maar naast en zoek de verschillen, die zijn er geen...

??

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door ?? »

Zo, wat kun jij overdrijven zeg. Cursusje gevolgd?

Artikel 4.1: Dit doen de meeste andere grote ISP's ook (Wanadoo, Tiscali, etc). Slechte zaak, ok, maar het is wel zo.

Artikel 5.3: Standaard in nagenoeg ALLE Algemene Voorwaarden in NL. Trouwens, ze zijn in sommige gevallen verplicht om je gegevens door te spelen aan derden, wo justitie als er een bevel daartoe is.

Artikel 6.5: Ook standaard. Je denkt toch niet echt dat ze een 100% uptime garantie gaan geven (is niet eens mogelijk; ieder netwerk ligt een keer plat) en een klant het recht geven om voor iedere seconde downtime gelijk schadevergoeding te eisen? Storingen komen altijd en overal voor - **** happens - en worden meestal snel opgelost. Als je echt langere tijd van het net af ligt, heb je recht om te klagen. En met langere tijd doel ik dan op meerdere dagen.

Artikel 7.4: Jij bent van mening dat een bedrijf altijd dezelfde tarieven moet hanteren en nooit de tarieven mag verlagen of verhogen, ook al ben je al tien jaar klant? Inflatie, stijgende kosten? Daarnaast heb je, zoals zowel in de AV als in de wet staat, het recht om je contract te ontbinden bij negatieve wijzigingen. Bij prijsverlagingen moet je niet mekkeren. Want zonder dit artikel zouden ze die volgens jou ook niet door mogen voeren?

Artikel 11.1: Ook standaard. Sommige bedrijven kunnen bepaalde zaken efficienter doen, bespaart geld. Lijkt mij erg logisch dat bedrijven aangeven dat ze bepaalde zaken (bijv. de helpdesk) uitbesteden. De rest van je opmerkingen over dit artikel vallen in de categorie 'volslagen onzin'.

Artikel 13.1: Mogen ze geen onderhoud uitvoeren aan het netwerk of zo? Er moet toch af en toe eens een server vervangen worden, een router worden vervangen, ergens wat software worden geupdate, etc? Als jij bij een ISP wilt gaan zitten die geen onderhoud van jou uit mag voeren, wens ik je veel plezier. Let wel op dat je dan artikel 6.5 heel erg vaak zult tegenkomen ...

Artikel 16: Algemene Voorwaarden kunnen niet met terugwerkende kracht worden gewijzigd.

Kortom: Afgezien van de eerste voorwaarde (jaar verlenging etc) slaat je verhaal werkelijk nergens op. Zoals mijn voorganger al schreef: lees de AV van de andere providers eens door. Kom je exact hetzelfde tegen.

De rest van je gemekker: je spreekt met Versatel bij bijvoorbeeld het voetbalaanbod een bedrag van EUR 50 af. Dat komt ook op je contract te staan. Daar teken je voor, dat zijn de afspraken. Ze mogen dus niet 'zo maar' alles factureren. En natuurlijk zijn die voorwaarden daar niet specifiek in. Kan best zijn dat ze in juni een actie hebben waarbij de installatie 75 euro kost. Daarvoor willen ze de voorwaarden natuurlijk niet wijzigen.

Tip: denk eerst logisch na voordat je gelijk moord en brand schreeuwt. voor het grootste deel praat je poep, om het even tactisch te zeggen.

Hhhmmm

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Hhhmmm »

Ik weet het zo net nog niet, geen aansluitingskosten maar wel instalatiekosten waar geen woord op de site over gezegd wordt.
De voorwaarden zijn inderdaad zo in elkaar gezet zodat de klant op geen enkel punt geen enkel recht heeft.
Hoe de heren hierboven reageren is al helemaal overdreven, schelden als kinderen.
Ik heb het idee dat deze heren werkzaam zijn bij Versatel en zich persoonlijk aangevallen voelen.
Die Loep meld slechts zijn eigen bevindingen, mag dat niet?
Ik heb op de site van Versatel gekeken en het klopt inderdaad, ook ik zal niet snel een abonnement bij Versatel nemen.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door shyana »

Fijn om te weten waarom jij geen Versatel neemt.

Ik begrijp niet zo goed wat je zo dubieus vind aan de Algemene Voorwaarden van Versatel. Heb je ook de Algemene Voorwaarden van andere Internetproviders bestudeert? Ik lees graag je bevindingen!

@Hhhmmm --> Er staat wel degelijk informatie op de site van Versatel over installatiekosten. In principe zijn er geen installatiekosten (men kiest dan voor een doe het zelf pakket) tenzij men kiest voor een installatie door een monteur.

Gast

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Gast »

Artikel 5.3: Standaard in nagenoeg ALLE Algemene Voorwaarden in NL. Trouwens, ze zijn in sommige gevallen verplicht om je gegevens door te spelen aan derden, wo justitie als er een bevel daartoe is.
5.3 Versatel kan persoonsgegevens aan derden verstrekken met oog op de gemelde doeleinden, tenzij Klant schriftelijk
kenbaar heeft gemaakt daartegen bezwaar te hebben.

Wil niet lullig doen vraagtekentje, maar zoals jij het zegt kan je bezwaar maken tegen het verstrekken van je gegevens aan justitie....
Volgens mij snap je zelf ook dondersgoed dat dit om commerciele doeleinden gaat :-(

hoffie2

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Tip: denk eerst logisch na voordat je gelijk moord en brand schreeuwt. voor het grootste deel praat je poep, om het even tactisch te zeggen.
dus wie praat hier poep????????????????

GastArbeider

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door GastArbeider »

Op die reclame zie je toch dat er zo'n monteurtje bij je thuis komt om het boeltje aan te sluiten? Niks geen doe het zelf pakket !!
Geen aansluitingskosten, wel installatiekosten volgens de voorwaarden.
Als je iets roept, laat dan zien waar dat staat, en vooral, waar staan de prijzen van die kosten, ze kunnen je dus wel degelijk factureren wat ze willen.

??

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door ?? »

Die monteur kost 50 euro. Zie de aanbieding van Versatel.

Qua persoonsgegevens: Point taken. Neemt niet weg dat je dergelijke bepalingen in heel erg veel AV's tegenkomt, eigenlijk nagenoeg alle voorwaarden van oa ISP's, telecombedrijven, etc etc etc. Overigens kun je bezwaar aantekenen tegen het verstrekken van gegevens aan justitie - dat zal alleen worden afgewezen ;)

hoffie2

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door hoffie2 »

grapjas, je probeert reacht te lullen wat je eerder krom hebt geluld

PVDA zou een goeie aan je hebben :-(

King@home
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 01:52

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door King@home »

Op die reclame zie je toch dat er zo'n monteurtje bij je thuis komt om het boeltje aan te sluiten? Niks geen doe het zelf pakket !!
Geen aansluitingskosten, wel installatiekosten volgens de voorwaarden.
Als je iets roept, laat dan zien waar dat staat, en vooral, waar staan de prijzen van die kosten, ze kunnen je dus wel degelijk factureren wat ze willen.
Monteur in de reclame... is dat niet HetNet...
Versatel had die met die duif en nu die met dat op de zijkant liggende beeld, toch? Ohja, en de hand van god, super!

Greetz
King@home

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door shyana »

Op die reclame zie je toch dat er zo'n monteurtje bij je thuis komt om het boeltje aan te sluiten? Niks geen doe het zelf pakket !!
Geen aansluitingskosten, wel installatiekosten volgens de voorwaarden.
Als je iets roept, laat dan zien waar dat staat, en vooral, waar staan de prijzen van die kosten, ze kunnen je dus wel degelijk factureren wat ze willen.
Nu heb je het over een specifiek abonnement! Het Versatel 20Mbit ADSL abonnement, volgens mij hadden we het over de Algemene Voorwaarden van Versatel, die zijn van toepassing op elke dienst die Versatel aanbiedt.

Bij het Versatel 20Mbit ADSL abonnement heb je idd geen keus: dan moet je het installeren. De installatiekosten worden duidelijk op de website vernoemd.

Als ik iets roep moet ik laten zien waar het staat?? Ik weet dat het er staat: ik heb het nl. gelezen voor ik een abonnement afsloot bij Versatel. Je bent toch zo goed in het uitpluizen van dingen?? Dan kun je dit ook wel ZELF vinden.

Factureren voor wat ze willen?! Dat is het meest achterlijke wat ik ooit heb gehoord! Je sluit toch een contract af waar precies in staat wat je betaalt??!! Doe toch niet zo zielig man! Dat zou mooi wezen: een contract afsluiten met opeens allemaal kosten "want Versatel mag factureren wat ze wil" :-S

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door shyana »

Monteur in de reclame... is dat niet HetNet...
Versatel had die met die duif en nu die met dat op de zijkant liggende beeld, toch? Ohja, en de hand van god, super!
Versatel heeft ook een reclame (infomercial) met een monteurtje erin.

Sterk

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Sterk »

Echt, wat een stelletje doorsnee consumenten hier! Iedere provider heeft algemene voorwaarden, en die zijn voor 80% hetzelfde!

Opvallend

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Opvallend »

Het valt me op dat de mensen zoals sjana, die dus VOOR Versatel zijn, zeer agressief reageren.
De rest niet, ik weet zeker dat jullie personeel zijn van Versatel.
Iemand die ZO fel een bedrijf gaat zitten verdedigen, daar MOET iets mee aan de hand zijn. :lol:

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door shyana »

Het is: SHYANA

En dit vind je agressief reageren?? :roll:
Ik heb zelf een Versatel ADSL abonnement, dus wees maar niet zo zeker van je zaak. Ik reageer zo fel omdat men niet echt lijkt na te denken voor men dingen post etc. Janken voor je geslagen bent/ poep praten noemt men het ook wel.

Haha

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Haha »

Daar begint "het" weer te poepen.
Je begint het zelf te geloven ook nog.

GastArbeider

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door GastArbeider »

Ik kijk net even naar alle ander postings van mevrouw Sjaan en zie dat al haar berichten over het verdedigen van Versatel gaat.

Het zit je wel erg hoog he ?
Ik denk dat nu iedereen wel weet dat je voor Versatel werkt.
Hou daarom dus maar op met je flauwekul, het heeft geen waarde.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door shyana »

Dit gaat echt helemaal nergens over.... heel zielig dit. Iets waar ik niet meer aan mee doe.

Gast

Re: VERSATEL algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Gast »

Versatel was goed maar wordt verkocht aan Belgacom en die gaan san per 01-09-05 de tarieven met 35% verhogen om de Eredivisie uit te zenden.

anne

Gesloten