Pagina 1 van 1

Bankstel van de firma heylen uit Peer

Geplaatst: 03 mei 2005 12:24
door h.tomas
Wij kochten op 31-01-03 een bankstel bij de firma Heylen uit peer een leren bankstel voor €.3249,01. Na verloop van tijd begon de verf te verdwijnen,na heylen gebeld te hebben kregen wij bericht dat het leer inderdaad niet goed was (de verf werd afgestoten)wij konden €.500.-euro krijgen en het bankstel houden of een ander uitzoeken, hetzelfde bankstel was er niet meer dus hebben wij een ander uitgezocht €.519.-goedkoper dan de vorige het verschil terug betalen was niet over te praten (slikken of stikken) toen het bankstel op 07-04-04 gebracht werd ontdekten de afleveraars dat de rugkussens niet goed opgevuld waren later kwamen wij tot de ondekking dat het met de zittingen hetzelfde was.
Na heen en weer bellen kwamen ze de vulling omruilen maar deze waren hetzelfde als de eerste te dun,ons bankstel ziet er nu uit als een chinees vechthondje vol kreukels en plooien,en de firma Heylen weigert er verder iets aan te doen.

Re: Bankstel van de firma heylen uit Peer

Geplaatst: 08 dec 2008 22:20
door whely
Wij hebben soortgelijk probleem meegemaakt en zijn over en weer in discussie met Heylen die tot nu toe nergens aan tegemoet komt.

het ging hier om een bankstel dat na aflevering in augustus 2008 met 1 rugkussen te klein was afgeleverd. Dit probleem zou door de fabrikant opgelost worden. het vreemde begon al met het feit dat het bankstel niet zoals ons verteld was, in Belgie geproduceerd was, maar in polen.
Ook ontdekten wij vrijwel meteen dat dit niet de comfortabele zit had zoals wij in de showroom hadden gezeten. De bank leek wel scheef en we gleden er af. De kussens waren scheef genaaid en trokken aan alle kanten, dit hebben we meteen gemeld. Nu bleek ook dat de fabrikant op vraag van andere klanten de kussens iets anders had gemaakt (harder) waardoor de bank helemaal niet zo zat als die in de showroom.

De fabrikant zou in Polen andere kussens halen en naar ons toe brengen. Nog vrremder was dat hij een paar dagen later belde of we even de maat van de kussens door konden geven. Wat we niet hebben gedaan, zij produceren dit artikel en moeten dan ook direct de maten weten. Na een week kwam de fabrikant met nieuwe kussens in de achterleuning, de zitting zou dan vanzelf ook wel goed zitten. Helaas leek het er nu wel op of we een bank van 5 jaar oud terug kregen, de rugleuningen zakten helemaal in er was in de plooien band gebruikt dat geknikt is, hierdoor krijg je het ook niet meer recht.

Na verschillende e-mails, gewone en aangetekende brieven kregen we beloftes voor nieuwe kussens en dat de fabrikant wel contact met ons op zou nemen. Deze belofte gaf heylen, maar de fabrikant reageerde niet. Pas na 8 weken belde afgelopen zaterdag 6 december de fabrikant. Hij zou de vullingen vervangen van de rugkussens, maar dat willen we niet. We willen nu gewoon ons geld terug, ze komen de bank maar halen!

Helaas reageren ze daar niet meer op.
Wij gaan nu onze rechtsbijstand verzekering inschakelen en onze advocaat op de hoogte stellen. Zeker na het lezen van het bovenstaande verhaal.
Als het hier om een bank van 500 euro zou gaan dan was het misschien een ander verhaal geweest, maar ook wij hebben het hier over bijna 3000 euro.

Toen wij deze bank kochten werd de goedkopere concurrent behoorlijk zwart gemaakt en zij zouden voor iets meer geld veel meer kwaliteit en service leveren, maar daar is tot op heden niets van te merken!

Wij horen graag ook of er meer klachten zijn, want samen staan we sterker.