Afsluiting van energie en gas door Essent netwerkbeheer !!!!
Geplaatst: 03 mei 2005 21:01
Op 16-03-2005 krijg ik een brief van Essent netwerkbeheer met de mededeling , afsluiting van energie en gas , ik moest een andere leveransier gaan zoeken voor 06-04-2005 . Als ik voor die tijd een leveransiersovereenkomst kon laten zien dan was er niks aan de hand . In eerste instantie dacht ik dat komt omdat ik een achterstand heb want die had ik ook . Ik had daar een rede voor . Toen ik een paar dagen later mijn achterstand had weggewerkt dacht ik dat er niks aan de hand zou zijn . Maar niks is minder waar , ik kreeg weer een brief van Essent netwerkbeheer met de mededeling , afsluiting van energie en gas . Ik dacht hoe kan dat nou ik heb geen achterstand meer dus wat is er mis . Dan maar de leveransier Essent bellen en vragen hoe of wat is er aan de hand . Na ongeveer een kwartier kreeg ik een telefoniste aan de lijn en ik leg haar uit wat er aan de hand is .
De dame aan de andere van de lijn was niet echt voor rede vatbaar . Of ik nu bij was met betalen of niet ik werd afgesloten en zij kon er niks meer aan doen . Het enige wat ik kon doen was een andere leveransier zoeken .
Nou had ik toevallig via mijn buurvrouw een mapje van Oxxio gekregen . Nou dan maar daar heen bellen . Ik had me aangemeld bij Oxxio en zou 's avond terug worden gebeld om het een en ander door te nemen omdat ze het overdag te druk hebben . Nou dat vond ik wel goed , en inderdaad ik werd 's avonds terugegebeld door een heer met het verzoek of ik het goed vond dat het gesprek werd opgenomen . Ik had daar geen problemen mee . De man aan de andere kant van de lijn stelde me standaard vragen . Of ik het er mee eens was dat Oxxio mij energie en gas ging leveren en voor wat voor periode . Opeens werd het gesprek door hem gestop met de mededeling dat ze een code voor de gaslevering niet konden vinden . En dat de bandopname niet goed was . Het moest helemaal opnieuw gebeuren en ik zou worden teruggebeld . Nou ja dacht ik , maar goed kan gebeuren . Na een week te hebben gewacht dacht ik laat ik eens bellen want straks komt Essent en dan heb ik geen leveransiersovereenkomst die ik kan laten zien en dan wordt ik afgesloten . Maar helaas ze hadden de code nog niet gevonden , ik wordt wel weer teruggebeld . Na wat dagen wachten kreeg ik het een beetje warm . Ik weer bellen met Oxxio . En tot mijn grote verbazing hadden ze de code gevonden . Ik was blij , en nu de overeenkomst , dacht ik . Dus ik vraag kan ik me nu aanmelden bij Oxxio anders wordt ik binnenkort afgesloten bij Essent , waarop de dame aan de andere kant van de lijn antwoordde . Maar als u afgesloten wordt dan mag ik u niet aanmelden als klant . Waarop mijn antwoord was. WAT ZEGT U NOU , HEBBEN JULLIE ME DAAR BIJNA 2 WEKEN OPLATEN WACHTEN . Verdorie zeg ik , ik zit hier straks zonder energie en gas en jullie hebben me dat niet eerder kunnen vertellen . De dame aan de andere kant van de lijn viel wat stil van mijn reactie . Maar goed ik kan wel blijven hangen aan de lijn maar daar krijg ik geen lerveransiersovereenkomst mee . Dus heb ik me op aanraden van een vriend aagemeld bij Energiedirect ( Ondanks de negatieve berichten ) .
Nadat ik dat ik me had aangemeld ging de deurbel ........Essent aan de deur . OEPS , dacht ik nu dit weer . Maar gelukkig waren deze 2 mannen van Essent zeer redelijk . Ze sloten me niet af nadat ik het Oxxio verhaal vertelde , ze gaven me een 2e kans .
De volgende dag kreeg ik de leveransiersovereenkomst van Energiedirect . Dat was een opluchting . Tenminste dat dacht ik . Weer een dag later stonden de heren van Essent weer voor de deur , en trots laat ik mijn overeenkomst zien . Maar een van de heren zei , dit is niet voldoende je hebt geen klantnummer . Nee he dacht ik niet weer , maar zei de man maak hier een copy van dan neem ik die mee en dan moeten ze op kantoor maar kijken of het goed is . Na ongeveer een week niks te hebben gehoord van Essent dacht ik dat het wel goed was . Ondertussen had ik rond 30 April van Energiedirect een klantnummer gekregen omdat ze de klanten 7 dagen de tijd moeten geven om af te kunnen melden . Dan is het 2 mei 2005 rond 10.00 uur . 2 heren van Essent aan de deur . Dit waren niet dezelfde heren , dus ik doe de deur open met de leveringsovereenkonst in de hand . Wij komen afsluiten zegt een van de heren ( Dhr Menning) , waarop ik zeg dat ik een overeenkomst heb een een klantnummer . Dat is niet voldoende zeg de man waarop ik snel energiedirect bel . Maar zowel ik als energiedirect konden de man niet weerhouden ons de energie en het gas af te sluiten .
En nu zit ik sinds 02 mei 2005 zonder stroom en gas samen met mijn vriendin en 3 kinderen . Dit allemaal omdat we niet in het ECH stonden vermeld . Nu staan we wel in het ECH vermeld maar mogen we eerst ongeveer 360 Euro betalen aan Essent om weer stroom en gas te krijgen en dat betaal ik niet omdat ik het niet kan betalen en het niet terecht is dat ik ben afgesloten .
En Essent houd voet bij stuk . Lekker bedrijf dat Essent . Als klant sta ik nu gewoon machteloos .
De dame aan de andere van de lijn was niet echt voor rede vatbaar . Of ik nu bij was met betalen of niet ik werd afgesloten en zij kon er niks meer aan doen . Het enige wat ik kon doen was een andere leveransier zoeken .
Nou had ik toevallig via mijn buurvrouw een mapje van Oxxio gekregen . Nou dan maar daar heen bellen . Ik had me aangemeld bij Oxxio en zou 's avond terug worden gebeld om het een en ander door te nemen omdat ze het overdag te druk hebben . Nou dat vond ik wel goed , en inderdaad ik werd 's avonds terugegebeld door een heer met het verzoek of ik het goed vond dat het gesprek werd opgenomen . Ik had daar geen problemen mee . De man aan de andere kant van de lijn stelde me standaard vragen . Of ik het er mee eens was dat Oxxio mij energie en gas ging leveren en voor wat voor periode . Opeens werd het gesprek door hem gestop met de mededeling dat ze een code voor de gaslevering niet konden vinden . En dat de bandopname niet goed was . Het moest helemaal opnieuw gebeuren en ik zou worden teruggebeld . Nou ja dacht ik , maar goed kan gebeuren . Na een week te hebben gewacht dacht ik laat ik eens bellen want straks komt Essent en dan heb ik geen leveransiersovereenkomst die ik kan laten zien en dan wordt ik afgesloten . Maar helaas ze hadden de code nog niet gevonden , ik wordt wel weer teruggebeld . Na wat dagen wachten kreeg ik het een beetje warm . Ik weer bellen met Oxxio . En tot mijn grote verbazing hadden ze de code gevonden . Ik was blij , en nu de overeenkomst , dacht ik . Dus ik vraag kan ik me nu aanmelden bij Oxxio anders wordt ik binnenkort afgesloten bij Essent , waarop de dame aan de andere kant van de lijn antwoordde . Maar als u afgesloten wordt dan mag ik u niet aanmelden als klant . Waarop mijn antwoord was. WAT ZEGT U NOU , HEBBEN JULLIE ME DAAR BIJNA 2 WEKEN OPLATEN WACHTEN . Verdorie zeg ik , ik zit hier straks zonder energie en gas en jullie hebben me dat niet eerder kunnen vertellen . De dame aan de andere kant van de lijn viel wat stil van mijn reactie . Maar goed ik kan wel blijven hangen aan de lijn maar daar krijg ik geen lerveransiersovereenkomst mee . Dus heb ik me op aanraden van een vriend aagemeld bij Energiedirect ( Ondanks de negatieve berichten ) .
Nadat ik dat ik me had aangemeld ging de deurbel ........Essent aan de deur . OEPS , dacht ik nu dit weer . Maar gelukkig waren deze 2 mannen van Essent zeer redelijk . Ze sloten me niet af nadat ik het Oxxio verhaal vertelde , ze gaven me een 2e kans .
De volgende dag kreeg ik de leveransiersovereenkomst van Energiedirect . Dat was een opluchting . Tenminste dat dacht ik . Weer een dag later stonden de heren van Essent weer voor de deur , en trots laat ik mijn overeenkomst zien . Maar een van de heren zei , dit is niet voldoende je hebt geen klantnummer . Nee he dacht ik niet weer , maar zei de man maak hier een copy van dan neem ik die mee en dan moeten ze op kantoor maar kijken of het goed is . Na ongeveer een week niks te hebben gehoord van Essent dacht ik dat het wel goed was . Ondertussen had ik rond 30 April van Energiedirect een klantnummer gekregen omdat ze de klanten 7 dagen de tijd moeten geven om af te kunnen melden . Dan is het 2 mei 2005 rond 10.00 uur . 2 heren van Essent aan de deur . Dit waren niet dezelfde heren , dus ik doe de deur open met de leveringsovereenkonst in de hand . Wij komen afsluiten zegt een van de heren ( Dhr Menning) , waarop ik zeg dat ik een overeenkomst heb een een klantnummer . Dat is niet voldoende zeg de man waarop ik snel energiedirect bel . Maar zowel ik als energiedirect konden de man niet weerhouden ons de energie en het gas af te sluiten .
En nu zit ik sinds 02 mei 2005 zonder stroom en gas samen met mijn vriendin en 3 kinderen . Dit allemaal omdat we niet in het ECH stonden vermeld . Nu staan we wel in het ECH vermeld maar mogen we eerst ongeveer 360 Euro betalen aan Essent om weer stroom en gas te krijgen en dat betaal ik niet omdat ik het niet kan betalen en het niet terecht is dat ik ben afgesloten .
En Essent houd voet bij stuk . Lekker bedrijf dat Essent . Als klant sta ik nu gewoon machteloos .