NUON betalingsproblemen.
Geplaatst: 04 mei 2005 04:27
Goedemorgen,
Ik schets even de volgende 2 situaties, in de hoop dat iemand mij van enig advies kan zijn;
situatie #1:
Eind 2003 werd mij door de NUON een nieuw termijnbedrag van €130,-
voorgerekend. Dit vond ik wat hoog voor een 3-kamer appartement, maar daar heb ik (door omstandigheden)op dat moment niet tegen geprotesteerd of over geklaagd. Dit bedrag heb ik dan ook meerdere malen niet kunnen voldoen over 2004. Om een lang verhaal kort te maken, inclusief incasso & aanmaningskosten staat er nog een bedrag open van circa € 1700,-. Protesten eind 2004 bij de Customer Care afdeling van de NUON over het feit dat het termijnbedrag ook veel te hoog was mochten niet meer baten en op basis van deze schuld over 2004 is intussen ook de gaslevering afgesloten. Ik heb voorgesteld om eind mei (=vakantiegeld) het merendeel van het openstaande saldo te betalen, maar de gaslevering zal pas weer hervat worden wanneer volledige betaling is geschied.
Situatie #2:
Eind 2004 werd mij een nieuw termijnbedrag voorgerekend van €61,11 voor 2005. Meer dan de helft minder dan het oorspronkelijke termijnbedrag dus. Deze zijn en worden ook keurig betaald. Totdat ik vandaag een brief van de NUON krijg (een zgn. "tussentijdse afrekening") waarin staat dat ze mijn termijnbedrag gaan bijstellen tot €46,- maar dat ik nog wel even €436,- Euro dien te betalen over de periode Januari 2005 t/m April 2005. Dit bedrag staat ook los van de al betaalde termijnbedragen! Natuurlijk directeen klacht gestuurd naar de Customer Care van NUON maar ik begin een beetje het spoor bijster te raken.
Hopelijk kan iemand mij hierin een beetje adviseren. Is er een instantie
waar ik terecht kan met mijn klachten ? Ik begrijp terdege dat ik in gebreke ben gebleven maar volgens mij zijn de in rekening gebrachte bedragen niet realistisch en evenredig met mijn situatie (appartement, 3
kamers).
Alvast vriendelijk bedankt.
Ik schets even de volgende 2 situaties, in de hoop dat iemand mij van enig advies kan zijn;
situatie #1:
Eind 2003 werd mij door de NUON een nieuw termijnbedrag van €130,-
voorgerekend. Dit vond ik wat hoog voor een 3-kamer appartement, maar daar heb ik (door omstandigheden)op dat moment niet tegen geprotesteerd of over geklaagd. Dit bedrag heb ik dan ook meerdere malen niet kunnen voldoen over 2004. Om een lang verhaal kort te maken, inclusief incasso & aanmaningskosten staat er nog een bedrag open van circa € 1700,-. Protesten eind 2004 bij de Customer Care afdeling van de NUON over het feit dat het termijnbedrag ook veel te hoog was mochten niet meer baten en op basis van deze schuld over 2004 is intussen ook de gaslevering afgesloten. Ik heb voorgesteld om eind mei (=vakantiegeld) het merendeel van het openstaande saldo te betalen, maar de gaslevering zal pas weer hervat worden wanneer volledige betaling is geschied.
Situatie #2:
Eind 2004 werd mij een nieuw termijnbedrag voorgerekend van €61,11 voor 2005. Meer dan de helft minder dan het oorspronkelijke termijnbedrag dus. Deze zijn en worden ook keurig betaald. Totdat ik vandaag een brief van de NUON krijg (een zgn. "tussentijdse afrekening") waarin staat dat ze mijn termijnbedrag gaan bijstellen tot €46,- maar dat ik nog wel even €436,- Euro dien te betalen over de periode Januari 2005 t/m April 2005. Dit bedrag staat ook los van de al betaalde termijnbedragen! Natuurlijk directeen klacht gestuurd naar de Customer Care van NUON maar ik begin een beetje het spoor bijster te raken.
Hopelijk kan iemand mij hierin een beetje adviseren. Is er een instantie
waar ik terecht kan met mijn klachten ? Ik begrijp terdege dat ik in gebreke ben gebleven maar volgens mij zijn de in rekening gebrachte bedragen niet realistisch en evenredig met mijn situatie (appartement, 3
kamers).
Alvast vriendelijk bedankt.