Toestel niet te repareren, dus zelf betalen.
Geplaatst: 29 dec 2002 23:16
De monitor van mijn computer heb ik voor reparatie op laten halen. Normaal gesproken zijn daar geen kosten aan verbonden, omdat ik verlengde garantie heb van Dixons.
Voordat de monitor voor reparatie werd aangeboden, heb ik eerst telefonisch contact gehad met Packard Bell. Een aantal procedures doorlopen, en ja, het ging om een defecte monitor. Het probleem was, dat er een hinderlijke hoge pieptoon te horen is als de monitor een tijdje aan staat. Het defect werd bevestigd, en mijn monitor werd opgehaald.
Maar Dynafix kan mijn monitor niet repareren, omdat er voor mijn monitor geen lossen onderdelen beschikbaar zijn. En omdat er niets kan worden gerepareerd, worden de onderzoekskosten en eventuele voorrijkosten niet vergoed, lees ik in de polisvoorwaarden van Dixons.
Wie moet de onderzoekskosten van 94.09 euro incl. BTW betalen? Ik heb netjes eerst de helpdesk van Packard Bell benaderd. Daar betaal ik toch telefoonkosten voor? Dat het probleem eerst onderkend wordt, voordat Dynafix er naar gaat kijken? Ik heb duidelijk bekend gemaaakt, dat ik verlengde garantie van Dixons heb. Want als antwoord daarop, kreeg ik duidelijk uitgelegd, hoe ik de reparatiekosten terug kan krijgen. Maar helaas is er nu geen sprake meer van reparatiekosten en moet ik de onderzoekskosten zelf betalen. Kan ik deze kosten verhalen op Packard Bell?
Alvast bedankt voor uw advies.
Voordat de monitor voor reparatie werd aangeboden, heb ik eerst telefonisch contact gehad met Packard Bell. Een aantal procedures doorlopen, en ja, het ging om een defecte monitor. Het probleem was, dat er een hinderlijke hoge pieptoon te horen is als de monitor een tijdje aan staat. Het defect werd bevestigd, en mijn monitor werd opgehaald.
Maar Dynafix kan mijn monitor niet repareren, omdat er voor mijn monitor geen lossen onderdelen beschikbaar zijn. En omdat er niets kan worden gerepareerd, worden de onderzoekskosten en eventuele voorrijkosten niet vergoed, lees ik in de polisvoorwaarden van Dixons.
Wie moet de onderzoekskosten van 94.09 euro incl. BTW betalen? Ik heb netjes eerst de helpdesk van Packard Bell benaderd. Daar betaal ik toch telefoonkosten voor? Dat het probleem eerst onderkend wordt, voordat Dynafix er naar gaat kijken? Ik heb duidelijk bekend gemaaakt, dat ik verlengde garantie van Dixons heb. Want als antwoord daarop, kreeg ik duidelijk uitgelegd, hoe ik de reparatiekosten terug kan krijgen. Maar helaas is er nu geen sprake meer van reparatiekosten en moet ik de onderzoekskosten zelf betalen. Kan ik deze kosten verhalen op Packard Bell?
Alvast bedankt voor uw advies.