LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stinkend konijn

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Annemiekje

Stinkend konijn

Ongelezen bericht door Annemiekje »

Hoi,

Mijn konijn van 4 jaar oud heeft een stinkende vacht. Ik heb haar al zeker 4 keer gewassen deze week maar ze blijft smerig ruiken.

Kent iemand dit probleem?

Gast

Re: Stinkend konijn

Ongelezen bericht door Gast »

Gooi het beest in het wasmachine of raadpleeg je dierenarts. Jeetje om met het onderwerp stinkend konijn aan te komen bij het trosradarforum???
Hetzelfde geld voor die stenen vretende hond en die aangelopen kat!
Mensen dit zijn toch geen onderwerpen :?: :?:

Havens

Ongelezen bericht door Havens »

Een konijn heeft van zichzelf een bunzingachtige lucht. Dit komt door het voedsel wat het konijn tot zich neemt.

Een verkeerde samenstelling van de in het voer aanwezige eiwitten (ook wel 'aminozuren' genoemd) leiden tot groei- en gezondheidsproblemen. Dat is ongewenst; niet alléén in de professionele houderij, maar natuurlijk juist in de sportfokkerij.

Het beste voer dat je kan gebruiken is Havens konijnenvoer

pluisje

Ongelezen bericht door pluisje »

ojee je moet een konijn niet zo vaak wassen hoor das niet goed voor het beest.
ander voer is wel een oplossing.... :wink:

en die fffffffffff dit zijn ook normale onderwerpen hoor je zult er maar mee zitten :x

pluisje

PHL

Ongelezen bericht door PHL »

Mijn konijn had hier ook last van.
Het bleek dat het konijn al een maandje geleden gestorven was.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

ik zou zeker geen 4 x per week gaan wassen
elk dier heeft een luchtje
misschien dat Geen dier je meer plezier doet

Gast

Vraag eens aan het konijn
wat hij of zij van jouw "luchtje" vind

Gast

Leeft dat konijn eigenlijk wel, ik heb gehoord dat ze dan ook gaan stienke, daar helpt geen wassen an

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

4 x per week doet ook meer kwaad dan goed
dat is gewoon onnatuurlijk
een bezoekje aan de da kan ook helpen meer dan een bezoekje aan tros radar
en als het een mannetje is dan ruiken ze toch sterker dan een vrouwtje

Gast

:twisted: Wie wast er nou een konijn zoveel per week!!!!
Voor het konijn hoop ik dat hij niet buiten hoeft te zitten, je hebt er waarschijnlijk zijn natuurlijke weerstand (vetlaag) tegen de kou al lang afgeschrobt :twisted:
Vreselijk, wat een rare mensen zijn er toch, ze willen een huisdier, maar dan wel de lusten, het leuke, het lieve, maar liever niet de lasten.
Weet je wat?
Laat je konijntje zijn luchtje lekker houden en zet hem buiten in een groot hok! Dan ruik jij hem niet meer, en kan hij zijn huid weer een beetje laten herstellen.
Het wordt zomer, dus met een beetje geluk is het nu niet te koud voor hem of haar.
Bezoek ook de dierenarts eens een keer als hij of zij zo stinkt.
Een castratie wil wel eens helpen.

Gast

:lol: Straks komt er 1 dat het poesje zo stinkt :lol: :o :wink:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mokwai

Ongelezen bericht door Mokwai »

Waarom zitten die gasten op deze forums als ze toch niks ziniigs te melden hebben???
alleen maar zeuren op anderen die hun problemen voorleggen...
Wat heb je hier aan, toch helemaal niks.
En daarnaast is het ook nog knap zielig om zo te reageren op sommige onderwerpen, duidelijk een teken dat ze geen huisdieren zelf hebben, want wat zullen ze doen als hun dier ziek is,en iedereen zo op hun reageert.
helaas hebben ze zichzelf geen namen gegeven en blijven ze anoniem, dus kunnen ze altijd even sneaky anoniem een onderwerp beginnen,,,
Maar misschien is het een idee dat ze op een ander forum gaan zitten,

Maar goed, over het konijntje...
Dat wassen is niet goed nee, hoe erg je diertje ook stinkt.
Ze hebben toch altijd wel een geurtje bij zich.
Hou het even goed in de gaten of hij mooi in z`n vacht zit en of hij goed eet en drinkt natuurlijk.
En vertrouw je het niet, tja. ga dan evn langs bij je da.
Die kan het vast en zeker verhelpen.

Succes :)

Gast

Wat voor jouw stinken is kan voor je konijn de meest lekkere lucht zijn die hij kent, stop a.u.b. met het arme beest te wassen, dit is zonder meer het slechtste en meest wreede dat je kunt doen, is je konijn een mannetje dan is het heel "normaal" dat hij stinkt, net als mensen mannetjes gel in hun haar doen gebruiken mannetjes konijnen geurtjes om hun aanwezigheid duidelijk te maken aan andere mannetjes.
Waarschijnlijk is het inderdaad beter om eens naar de DA te gaan, en waarschijnlijk zal het beestje "geholpen" zodra hij "geholpen" is stinkt hij ook niet meer, blijft natuurlijk wel de vraag waarom jij aan je konijn zit te ruiken.

Gast

ik zou met het k'nijntje naar een dierendokter gaan, daar help je hem iets meer mee dan dat overdreven wasgedoe.
wat bezield je om maar te wassen.
ik weet niet of we dit ondewerp serieus moeten nemen.
:roll:

Broer k'nijn

Ongelezen bericht door Broer k'nijn »

wazzup :?:
Wie kan me helpen. kheb een baazje en die zzet me zzo vaak in bad :(
Ik vraag mezzelf af wrom zze zzelf niet in bad gaat. ZZe stinkt zzo :x

Gast

Iedereen die een windje laat, ruik je soms, hangt er vanaf wat je hebt gegeten.

Gast

geeft broer k'nijn een worteltjestaart :wink:
lekker opeten schat, misschien krijg je dan weer een gezondvachtje en een lekker k'nijnen geurtje.
helaas, als je toch blijft geuren laat ik je balletjes eraf halen 8)

Gast

is het probleemk'nijn eigenlijk een voedster of een ram :?:
diegene die het arme dier zovaak in bad doet weet waarschijnlijk het verschil niet eens.

Gast

Hallo,
Ik heb ook al 5 jaar een konijn, die loopt los door de tuin.
mijn konijn stinkt absoluut niet, en als ik aan haar vacht ruik, ruik ik ook geen beestenlucht of zo, ze ruikt gewoon fris, naar niks.
Je mag een konijn nooit wassen!
Dan maak je de natuurlijke huidvetten kapot.
Jou konijn heeft een huidprobleem, en daardoor stinkt het.
Het enige is dat je met hem naar de dierenarts gaat.
Als je hem in een hok hebt, moet je iedere dag goed de plek schoonmaken waar hij plast en poept.
Een konijn is van nature een zeer schoon en zindelijk beest.
Mijn konijn heeft achter in de tuin een plekje waar ze haar keuteltjes legt, en dat maak ik iedere dag schoon, dat veeg ik weg, de kliko in.
Want anders wil ze niet meer op die plek poepen.
Maar een konijn die stinkt moet je echt snel mee naar de dierenarts, het hoort echt niet, en wassen mag nooit.
Honden die zwemmen hebben ook altijd huidproblemen, die krijgen op den duur ook zo'n penetrante hondenlucht aan hun huid, zielig gewoon.
Ik was mijn honden 1 keer per jaar, ze stinken ook niet, alleen die oude van 12 een beetje uit zijn bek, maar oude mensen stinken ook uit hun bek (mond).
Wist je dat een konijn ook minstens 1 uur per dag goed moet kunnen lopen? Anders krijgt het verlamde achterpoten.
Daarom loopt de mijne los, die rent als een speer vaak door de tuin, maar ik heb een goede schutting.

Succes en ga gauw naar de dierenarts!

Gast

het is lang geleden dat ik een konijn heb gehad, maar de plaats waar hij poept + plast moet je toch schoonmaken met schoonmaakazijn?

Gesloten