LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over garantie mobiele telefoon

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dree1969

vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door dree1969 »

Hallo beste lezers,

Ik heb vorig jaarop 29-01-04 een vodafoon prepaid pakket met een mobiele telefoon van Sony Ericson T310 gekocht bij Expert.
Ik kreeg in juni 04 problemen met de cijfertoetsen en de display , kon sommige toetsen indrukken maar gebeurde niets en het display gaf ook problemen met de weergave van de tekst.
Ik ben terug gegaan naar de winkel met de klachten en de telefoon is op gestuurd en in juni kreeg ik de telefoon weer terug en alles werkte weer.
Tot m,n verbazing kreeg de telefoon in jully weer de zelfde problemen met de toetsen en de display weer naar de winkel en is weer op gestuurd voor reparatie heb toen aangegeven dat ik hier niet akkord meegingomdat ik een telefoon had gekocht om te bellen en niet om steeds op te sturen,de medwerker van expert gaf aan dat zij er niks aan konden doen maar het probleem lag bij Sony Ericson.
Ik heb toen aangegeven dat ik daar niet meezat ik heb hem toch in de winkel gekocht en dat het niet mijn probleem was met SonyEricson dus ik heb gezegd dat zij dat niet over m,n rug moesten spelen.
Maargoed telefoon is weer opgestuurd voor reparatie en was weer terug en nog steeds de zelfde problemen heb toen een nieuwe geeist een telefoon wat wel goed werkte.
de medewerker probeerde weer af te schuiven op de fabriek maar heb hem gezegd ik heb hem bij jouw gekocht en jij moet het maar oplossen en niet gaan zeuren over de fabriek.
De telefoon opgestuurd en eindelijk kreeg ik een nieuwe terug ik gelukkig en blij en het was in augustus 04.
Ik heb de telefoon opgehaald en heb gelijk gevraagd hoe het zat met de garantie de medewerker van expert zei hier zit geen garantie van een jaar op ik gaf aan toen dat ik de vorige telefoon een paar maanden niet had kunnen gebruiken omdat ie steeds opgestuurd moest worden hij gaf toe aan we doen er niet moeilijk over als er problemen zijn met de nieuwe telefoon.

Maar nu is mijn vraag ik krijg nu weer hetzelfde probleem met deze telefoon cijfertoetsen werkt niet goed en het display heeft ook kuren.
Heb hem gister weer terug gebracht en de medewerker begon gelijk over de garantie heb toen aangegeven dat het geen probleem zou zijn werd me gezegd vorig jaar.
hij wou er een bon bij maken en opsturen samen met de telefoon dus maar afwachten dus.

Het is wel een heel verhaal maar hoop dat ik een duidelijk beeld kunne maken hoe het is gegaan.

Maar nu is m,n vraag aan jullie ,

Zou ik nog recht op garantie hebben want ik weet het niet zeker ik hoop dan ook dat hier iemand mij een duidelijk antwoord kan geven.

Want ik heb toch ook wel rechten dacht ik.

Maar alvast bedankt voor de reacties

Met vriendelijke groet

Dree

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je nog bewijzen van de vorige reparatie's?
Een bewijs op welke datum je de nieuwe hebt gekregen?
Als je dat niet hebt dan zal het moeilijk worden denk ik,je had eigenlijk aan de verkoper moeten vragen om een bewijsje toen hij zei dat het wel in orde komt als de nieuwe het ook begeeft.
Succes ermee!!

Dreee

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Dreee »

Hallo Gast,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de bonnen nog van de nieuwe telefoon bewaard.
Mijn telefoon is nog niet terug van reparatie maar het gaat mij erom als ze straks niet moeilijk gaan doen met de garantie.

Heb een vraag aan jou Gast heb jij ook zoiets meegemaakt met de garantie,zoja hoe is het met jou gegaan.

Zou het graag willen horen.

Alvast bedankt.

Groeten

Dree

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Dree,

Ik heb het niet met een mobiele telefoon meegemaakt maar wel met een ander apparaat.
Hier gaf men gewoon een nieuwe nota met de datum van die dag erop.
Ik weet hoe het werkt,je hebt gewoon recht op de volledige garantie om het moment dat je de nieuwe telefoon kreeg,want van de andere heb je bijna geen gebruik kunnen maken.
Sta op je rechten als klant en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Succes ermee.

Dreee

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Dreee »

Hallo Gast,

Bedankt voor je reactie.

Ik zal maar afwachten wanneer m,n telefoon weer terug is en kijken wat ze zeggen.
Maar ik ben zekers niet van plan om mij met een kluitje het riet in te laten sturen.
Maar zoals ik al zei m,n telefoon is nog niet terug maar als het zover is laat ik het je horen.

Groeten

Dree

Dreee

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Dreee »

hallo gast,

ik heb m,n telefoon weer gekregen maar hij is niet gemaakt omdat sony zegt dat ie buiten de garantie valt
ik heb aangegeven aan de verkoper dat ik dit echt niet accepteer en expert wil het verder uit zoeken voor een oplossing.
mij werd nogwel gezegd dat de garantie bij omruil van telefoon ik er geen nieuwe garantie bij kreeg dat zou ook staan in consumentenrecht werd mij gezegd door de verkoper.

ik heb aangegeven dat ze het maar moeten uit zoeken en dat ik het zo niet accepteer.

mischien heb jij nog wijze raad voor mij.

alvast bedankt

dree

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Dat kunnen ze nou wel zeggen dat je geen nieuwe garantie krijgt,maar een nieuwe mobiele telefoon behoort gewoon langer mee te gaan dan een paar maanden.
Dat is volgens mij hetzelfde als bijv. een wasautomaat waar je maar 1 jaar garantie op krijgt,ja ze kunnen me wat,een wasautomaat hoort gewoon minimaal 5 jaar mee te gaan.
Wat de levensduur van een mobiele telefoon is weet is niet maar in ieder geval geen paar maanden.
Misschien kun je hier iets over vinden op de site van de consumentenbond.

Veel succes!!

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk ook eens op dit forum bij telefonie,daar staan verschillende problemen i.v.m.vaste en mobiele telefonie.

garantie

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door garantie »

Bedoel je de R310?

Wat betreft die garantie: door het repareren/vervangen van je toestel wordt je garantie niet verlengd, zie de voorwaarden van Sony Ericsson:

http://www.sonyericsson.com/downloads/L ... R1c_NL.pdf
Als Sony Ericsson de mobiele telefoon repareert of vervangt, geldt de resterende garantieperiode of gedurende negentig (90) dagen vanaf de datum van de reparatie, als dat langer is, voor het gerepareerde of vervangende product.
Oftewel, als het toestel vervangen wordt krijg je niet een nieuw jaar garantie. De garantie wordt gegeven vanaf de aankoopdatum en een vervanging zal die datum niet verlengen. sorry....

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp dat je graag nieuwe garantie wilt, maar dat is natuurlijk niet mogelijk. Je garantie gaat in op de dag van aankoop. Wordt een artikel aan het einde van de garantie gerepareerd, dan ontvang je daar veelal 90 dagen extra garantie op.

Stel je voor je koopt een nieuw artikel, deze gaat aan het einde van de garantieperiode kapot, en je krijgt een nieuwe. Wanneer de garantie dan weer opnieuw in zou gaan, dan kan je bij wijze van je hele leven een nieuw product gebruiken, wat je slechts 1 keer betaald hebt. Gewoon steeds aan het einde van de garantie een nieuwe proberen te krijgen....

Niet logisch: je betaald immers voor 1 jaar. Niet voor heel je leven.

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Toen mijn wasautomaat het in de garantie periode begaf kreeg ik een nieuwe,maar ook gelijk een nieuwe bon met de recente datum.

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de meeste leveringsvoorwaarden die ik ken, geldt als de startdatum van uw gehele garantietermijn de datum waarom het oorspronkelijke product is gekocht. Ontvangt u dus een nieuw product binnen de garantieperiode, dan is nog steeds de eerste aankoopdatum van kracht. Wel stellen (zichzelf respecterende) fabrikanten zich dan wel over het algemeen soepel op.

Maar leveringsvoorwaarden en juridische regelgeving op de product aansprakelijk zijn niet altijd het zelfde.

dreee

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door dreee »

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor de reactie,s.

Ik heb voldoend gelezen nu en weet nu dat ik geen recht heb op garantie van de nieuwe telefoon.
Maar nu is m,n vraag mijn vorige telefoon die heb ik driemaanden niet heb kunnen gebruiken omdat ie steeds werd opgestuurd voordat ik een nieuwe heb gekregen.
hoe zit het met de (garantie) die drie maanden dan waar ik de telefoon niet heb kunnen gebruiken, daar kan ik toch niks aan doen of zie ik dat verkeerd?

alvast bedankt

Dree

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk inderdaad dat je het juridisch verkeerd ziet, hoe vervelend iedereen het (gemeend of niet gemeend) ook zal vinden.

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe het zit dat je drie maanden je mobiel niet hebt kunnen gebruiken weet ik ook niet,misschien kun je daar iets vinden op de consumentenbondsite.

mickey
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2005 16:53

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door mickey »

zelf ben ik werkzaam in de telefonie verkoop en heb dus vaak te maken met dit soort zaken.

1. een bedrijf is wettelijk gerechtigd om een artikel 3 keer te mogen opsturen. daarna is het veelal dat er een vervangend toestel wordt gegeven.

2. garantie op een gerepareerd toestel is niet van sprake. er is echter wel sprake van garantie op de reparatie. hiervoor moet je wel het reparatiebewijs bewaren. heb je die niet dan is het helaas pindakaas. daarnaast is de garantie op de reparatie maximaal 90 dagen.

dit zijn dingen die ook bij expert gelden echter wat er vaak gebeurt in winkels is het volgende. als een klant onredelijk is dan wordt dit allemaal wel eens niet gedaan. meneer is daar tekeer gegaan zonder dat de verkoper er iets aan kan doen. vergeet niet dat de verkoper ook alleen maar zijn werk doet en de regels opvolgt die gemaakt zijn door het hoofdkantoor. als een klant dan onredelijk is tegenover de medewerker dan kan het wel eens zijn dat die telefoon zelfs nooit word opgestuurd. geloof me, dit is niet alleen in de telefoniewereld maar in elke winkel waar je binnen komt

door rustig te blijven en respect te houden voor de medewerker houden zij dat respect voor jou en geloof me dan krijg je meer voor elkaar dan dat je daar te keer gaat alsof de wereld vergaat.
heel eerlijk?? dan had meneer waarschijnlijk allang een toestel gehad wat werkte. want echt waar zeurende en onredelijke mensen die worden onthouden.
mickey

Gast

Re: vraag over garantie mobiele telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Ga ook eens kijken bij de site www.staiksterk.nl
Daar kun je alle wetten en regels lezen,waaraan de winkelier en de consument zich te houden heeft.

Gesloten