LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] makro plus vianen
makro plus vianen
in februari hebben wij bij malro vianen een badmeubel en een hydrocabine gekocht.
zie hieronder de klacht naar makro
Beste lezer van deze klacht.
Op 16-2-05 hebben wij een badmeubel en een douchecabine gekocht-besteld.
Het badmeubel saturn
De opstelling was in het wit kersen, wij vroegen kan hij ook helemaal in het wit?
Ja, natuurlijk zij de verkoper dat kan!
Na 4 weken werd het badmeubel thuisbezorgd dit echt zonder eerst een afspraak te maken
Mijn zoontje van 10 was thuis dus alles was in de gang gezet
Bij thuiskomst was dit niet het meubel dat ik had besteld deze was wit kersen! En niet zoals afgesproken helemaal in het wit.
En ook de wasbak was niet geleverd.
Na over en weer te hebben gebeld zij de firma vegro NEE HOOR DE WASBAK MOET U ALTIJD LOS BESTELLEN!
Dus ik weer naar de makro en die vertelde mij onzin die wasbak hoort erbij.
En makro vianen verzekerde mij ook dat hij wel in het wit leverbaar was dus vegro had ongelijk volgens hen.
Enige dagen later belt vegro mij en zij hij is wel in het wit leverbaar maar dan moet hij besteld worden uit Italië
Kunt en wilt u daar op wachten? Wij komen dan alleen omruilen wat niet goed is dus u kunt rustig de eerste helft vast inbouwen
En natuurlijk wil ik wachten zal wel moeten ik heb geen keus.
Vandaag 7 weken later word ik gebeld door vegro dat hij morgen kan worden afgeleverd
Das mooi zij ik maar wat komt u nou brengen?
Nou zij de beste man een klein wit kasje die nu wel wit is ipv kersen
Ik zeg nog en de wasbak?.emmm wasbak zij hij ow ja die krijgt u dan ook
En de kroonlijst van de spiegel vraag ik hem
Nee, hoezo die heeft u toch al
Ja, maar ik zou em krijgen in het wit
Ow zij hij die is niet te krijgen in het wit!!!
GEWELDIG roep ik hem toe heb ik daar 7 weken op zitten wachten
Nou dat is u wel verteld hoor…………………nou geloof me mij is een ander verhaal verteld
Anders had ik het allemaal wel geannuleerd
Ik heb niks aan kersen.
Dus nu krijg ik morgen das dus de rest van het badmeubel waar ik niks aan heb..maar ja wat moet ik hij staat al voor de helft ingebouwd!!
U wilt niet weten hoevaak ik al contact heb opgenomen met het makro nummer steeds 40 cent per minuut
En in sommige gevallen werd ik niet eens terug gebeld binnen 24 uur
Dus moest ik zelf maar eens bellen.
Misschien weer u een oplossing ik heb em niet
DOUCHECABINE
Op die zelfde dag 16-2-2005 hebben wij ook een douchecabine gekocht
Na 4 weken worden wij gebeld……………helaassssss u douchecabine is niet meer leverbaar!
U kunt een nieuwe uitzoeken of het showmodel meenemen tegen een korting van 145 euro
ik ben die zelfde dag nog gaan kijken maar het nieuwe model was heel erg anders als de eerste
het showmodel zag er nog prima uit dus heb ik die genomen
ik moest dan wel even 70 euro betalen om hem thuis te laten bezorgen.
Ik zij nou daar ga ik niet mee akkoord dit is mijn fout niet ik wil em hebben maar ik betaal er niks voor
Daar gingen hun na hotten en stotten dan toch maar mee akkoord.
En daar kwam hij hoor onze douchecabine
Ik kon wel huilen hij kwam in een stuk binnen 90 x90 niet eens uit elkaar gehaald maar gewoon in een stuk
Wie ow wie krijgt er een complete douchecabine door een voordeur laat staan naar boven
Zelfs de chauffeurs moesten er om lachen maar lieten mij wel achter met die cabine op straat
Zoek het maar uit met de makro en ze gingen weg.
Dus hebben wij de cabine midden op straat uit elkaar staan schroeven……….is dat ff service
Weer gebeld of dat dit normaal was en nee dat vonden hun ook niet
Vandaag precies 2 weken geleden werd ik gebeld door een aardige mevrouw van makro
Dat mijn douchecabine binnen was en wanneer ze em konden leveren??
Ik moest er wel een beetje om lachen maar later ben ik toch heel erg boos geworden.
Waarom gaat er toch van alles mis
Ik heb bij haar mijn verhaal gedaan en zij vond het allemaal maar verschrikkelijk en zou een klacht aanmaken,
En mij binnen een week terug bellen……………ZE MOET NU NOG BELLEN!!
Kortom ik baal verschrikkelijk van de makro alles maar ook alles gaat langs elkaar heen bij jullie
Er worden zelfs geen aantekeningen gemaakt van de telefoongesprekken
Dus alles moet je maar weer uitleggen en uitleggen
En iedereen vind het o zo erg maar ja ik kan er niks aan doen is hun antwoord.
Ik heb alle vertrouwen verloren in makro.
Niks maar ook helemaal niks is er goedgegaan het heeft me heel veel tijd en vrije dagen gekost om om dan nog maar niet te spreken van
De telefoongesprekken
Ik hoop echt dat mijn klacht serieus word genomen
Zo niet zal ik andere stappen gaan ondernemen
Van deze brief is een kopie en mocht ik niks horen dan gaat hij rechtstreeks naar het programma van kassa voor de koude douche!!
de ombudsman en een druk bezochte website!
Heel vervelend allemaal maar ik laat het hier niet bij zitten
Ik ben schandalig behandeld en dat vraagt om een duidelijk excuus
na de brief zijn er nog een tiental van klachten naar makro gegaan
en het blijft een drama
mvg b zwezerijnen
zie hieronder de klacht naar makro
Beste lezer van deze klacht.
Op 16-2-05 hebben wij een badmeubel en een douchecabine gekocht-besteld.
Het badmeubel saturn
De opstelling was in het wit kersen, wij vroegen kan hij ook helemaal in het wit?
Ja, natuurlijk zij de verkoper dat kan!
Na 4 weken werd het badmeubel thuisbezorgd dit echt zonder eerst een afspraak te maken
Mijn zoontje van 10 was thuis dus alles was in de gang gezet
Bij thuiskomst was dit niet het meubel dat ik had besteld deze was wit kersen! En niet zoals afgesproken helemaal in het wit.
En ook de wasbak was niet geleverd.
Na over en weer te hebben gebeld zij de firma vegro NEE HOOR DE WASBAK MOET U ALTIJD LOS BESTELLEN!
Dus ik weer naar de makro en die vertelde mij onzin die wasbak hoort erbij.
En makro vianen verzekerde mij ook dat hij wel in het wit leverbaar was dus vegro had ongelijk volgens hen.
Enige dagen later belt vegro mij en zij hij is wel in het wit leverbaar maar dan moet hij besteld worden uit Italië
Kunt en wilt u daar op wachten? Wij komen dan alleen omruilen wat niet goed is dus u kunt rustig de eerste helft vast inbouwen
En natuurlijk wil ik wachten zal wel moeten ik heb geen keus.
Vandaag 7 weken later word ik gebeld door vegro dat hij morgen kan worden afgeleverd
Das mooi zij ik maar wat komt u nou brengen?
Nou zij de beste man een klein wit kasje die nu wel wit is ipv kersen
Ik zeg nog en de wasbak?.emmm wasbak zij hij ow ja die krijgt u dan ook
En de kroonlijst van de spiegel vraag ik hem
Nee, hoezo die heeft u toch al
Ja, maar ik zou em krijgen in het wit
Ow zij hij die is niet te krijgen in het wit!!!
GEWELDIG roep ik hem toe heb ik daar 7 weken op zitten wachten
Nou dat is u wel verteld hoor…………………nou geloof me mij is een ander verhaal verteld
Anders had ik het allemaal wel geannuleerd
Ik heb niks aan kersen.
Dus nu krijg ik morgen das dus de rest van het badmeubel waar ik niks aan heb..maar ja wat moet ik hij staat al voor de helft ingebouwd!!
U wilt niet weten hoevaak ik al contact heb opgenomen met het makro nummer steeds 40 cent per minuut
En in sommige gevallen werd ik niet eens terug gebeld binnen 24 uur
Dus moest ik zelf maar eens bellen.
Misschien weer u een oplossing ik heb em niet
DOUCHECABINE
Op die zelfde dag 16-2-2005 hebben wij ook een douchecabine gekocht
Na 4 weken worden wij gebeld……………helaassssss u douchecabine is niet meer leverbaar!
U kunt een nieuwe uitzoeken of het showmodel meenemen tegen een korting van 145 euro
ik ben die zelfde dag nog gaan kijken maar het nieuwe model was heel erg anders als de eerste
het showmodel zag er nog prima uit dus heb ik die genomen
ik moest dan wel even 70 euro betalen om hem thuis te laten bezorgen.
Ik zij nou daar ga ik niet mee akkoord dit is mijn fout niet ik wil em hebben maar ik betaal er niks voor
Daar gingen hun na hotten en stotten dan toch maar mee akkoord.
En daar kwam hij hoor onze douchecabine
Ik kon wel huilen hij kwam in een stuk binnen 90 x90 niet eens uit elkaar gehaald maar gewoon in een stuk
Wie ow wie krijgt er een complete douchecabine door een voordeur laat staan naar boven
Zelfs de chauffeurs moesten er om lachen maar lieten mij wel achter met die cabine op straat
Zoek het maar uit met de makro en ze gingen weg.
Dus hebben wij de cabine midden op straat uit elkaar staan schroeven……….is dat ff service
Weer gebeld of dat dit normaal was en nee dat vonden hun ook niet
Vandaag precies 2 weken geleden werd ik gebeld door een aardige mevrouw van makro
Dat mijn douchecabine binnen was en wanneer ze em konden leveren??
Ik moest er wel een beetje om lachen maar later ben ik toch heel erg boos geworden.
Waarom gaat er toch van alles mis
Ik heb bij haar mijn verhaal gedaan en zij vond het allemaal maar verschrikkelijk en zou een klacht aanmaken,
En mij binnen een week terug bellen……………ZE MOET NU NOG BELLEN!!
Kortom ik baal verschrikkelijk van de makro alles maar ook alles gaat langs elkaar heen bij jullie
Er worden zelfs geen aantekeningen gemaakt van de telefoongesprekken
Dus alles moet je maar weer uitleggen en uitleggen
En iedereen vind het o zo erg maar ja ik kan er niks aan doen is hun antwoord.
Ik heb alle vertrouwen verloren in makro.
Niks maar ook helemaal niks is er goedgegaan het heeft me heel veel tijd en vrije dagen gekost om om dan nog maar niet te spreken van
De telefoongesprekken
Ik hoop echt dat mijn klacht serieus word genomen
Zo niet zal ik andere stappen gaan ondernemen
Van deze brief is een kopie en mocht ik niks horen dan gaat hij rechtstreeks naar het programma van kassa voor de koude douche!!
de ombudsman en een druk bezochte website!
Heel vervelend allemaal maar ik laat het hier niet bij zitten
Ik ben schandalig behandeld en dat vraagt om een duidelijk excuus
na de brief zijn er nog een tiental van klachten naar makro gegaan
en het blijft een drama
mvg b zwezerijnen
Re: makro plus vianen
en ik maar denken dat de makro niet voor consumenten bedoeld is.....
makro is een groothandel voor ondernemers en dus niet voor particulieren/consumenten.
dit valt dan ook niet onder de consumenten wet/regelgeving.
dit valt dan ook niet onder de consumenten wet/regelgeving.
Ik zie dat hier al gereageerd is, maar ik kan het niet nalaten.
Dit is dus de reden dat ik bijna nooit meer bij de Makro kom. Al die figuren die met een geleend/geritseld pasje lopen te funshoppen, ik erger me er groen/geel aan. En de Makro gaat -uiteraard- lekker overstag; er mogen nu ook al jengelende kinderen mee naar binnen en je mag bijna alles per stuk kopen omdat dan de doorstroming bij de kassa zo lekker vlot gaat.
En dan ook nog zeurstukjes op het Radarforum.
Roel de Vries
Dit is dus de reden dat ik bijna nooit meer bij de Makro kom. Al die figuren die met een geleend/geritseld pasje lopen te funshoppen, ik erger me er groen/geel aan. En de Makro gaat -uiteraard- lekker overstag; er mogen nu ook al jengelende kinderen mee naar binnen en je mag bijna alles per stuk kopen omdat dan de doorstroming bij de kassa zo lekker vlot gaat.
En dan ook nog zeurstukjes op het Radarforum.
Roel de Vries
jengelende kinderen en per stuk verkopen is gedaan omdat ook makro nu de neergang van de economie voelt, men draait al maanden met - 20 a 25 % op voorgaande jaren. Ik weet het werk namelijkzelf bij een vestiging. Het probleem bij de slechte communicatie bij vianen kan ik wel verklaren, de vestiging is nog nieuw, als ik me niet vergis net een half jaar? de medewerkers zijn allemaal nieuw aangetrokken en slechts een of twee dagen ingewerkt in een andere vestiging. En helaas heeft men bij aanname niet gekeken naar de kwaliteiten van personeel want men had ineens 400 man nodig De meeste medewerkers die daar de klantenservice bewerken, waar ook de afhandeling van de mailtjes van het callcenter(uw klacht wordt door telefoniste doorgemaild naar betreffende vestiging, de telefoniste bij 0900nr kan dus ook verder niets doen dan de klacht door te mailen)bijhoort zijn al weer vertrokken om wederom vervangen te worden door nieuwe onervaren krachten. mijn advies, stuur een brief naar het adres op de bon t.a.v de directie van makro vianen. Wellicht dat er dan meer gebeurt. succes en inderdaad is het consumentenrecht niet van toepassing op de makro dus ook eventuele programma's als kassa branden daar hun vingers liever niet aan
"ik erger me kapot"denk je nou werkelijk dat wij niet heel veel hebben gewaarschuwd dat het mis zou lopen???????? maar net zoals in elk groot bedrijf trekken de hoge bazen die dit regelen zich niks aan van wat de medewerkers die deze personen inwerken aangeven, Het spijt me zeer maar met een inwerkperiode van 2 dagen ben je niet helemaal klaar. En ik vind het niet zwaar vervelend hoor, ik weet dat er ook bij de makro genoeg heel erg fout zit, waar niets aan gebeurt en dat probeer ik echt niet recht te praten, maar ik denk dat de persoon die de problemen heeft wel mag weten hoe het bij vianen werkt. Praat helemaal niets goed
Zelf ben ik medewerkster bij Makro Vianen.
Ik weet dan ook dat sommige dingen nog niet helemaal lopen zoals het zou moeten.
We zijn inderdaad allemaal nieuw in dit filiaal en maken dan ook nog geregeld fouten ,waar we ook weer veel van leren.
Opstart problemen die niet te voorkomen zijn ,want we zijn allemaal maar mensen die ook fouten kunnen maken.
Ook al maken we natuurlijk liever helemaal geen fouten.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat u nu met een heel groot en vervelend probleem zit.
Dit is zeker niet de bedoeling van de makro vianen en wij proberen dan ook altijd wel om een probleem zo goed mogelijk op te lossen.
Ik denk dan ook dat het verstandiger is om contact op te nemen met een leidinggevende of de vestegingsdirecteur van makro vianen.
U kunt in de winkel dan ook vragen naar een bedrijfsleider van de betrefende afdeling of naar dhr Ros.
Ik weet zeker dat ze u verhaal willen horen en samen met u een oplossing zullen zoeken voor uw probleem.
Want wij als medewerkers van de makro Vianen zien natuurlijk het liefst een tevreden klant.
Vraag bij een probleem ook altijd naar een AAM of AM of eventueel een bedrijfsleider.
Deze mensen zijn gewoon beter op de hoogte van bepaalde artikelen ,en kunnen problemen beter oplossen.
Want op de non food werken gewoon heel veel medewerkers 1 die het gewoonweg niet weten en u eigenlijk moeten doorverwijzen naar een medewerker 3 of een AM.
Ik wens u in iedergeval heel veel succes en hoop dat dit probleem heel snel opgelost wordt.
En u natuurlijk kan gaan genieten van uw nieuwe badkamer.
Ik weet dan ook dat sommige dingen nog niet helemaal lopen zoals het zou moeten.
We zijn inderdaad allemaal nieuw in dit filiaal en maken dan ook nog geregeld fouten ,waar we ook weer veel van leren.
Opstart problemen die niet te voorkomen zijn ,want we zijn allemaal maar mensen die ook fouten kunnen maken.
Ook al maken we natuurlijk liever helemaal geen fouten.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat u nu met een heel groot en vervelend probleem zit.
Dit is zeker niet de bedoeling van de makro vianen en wij proberen dan ook altijd wel om een probleem zo goed mogelijk op te lossen.
Ik denk dan ook dat het verstandiger is om contact op te nemen met een leidinggevende of de vestegingsdirecteur van makro vianen.
U kunt in de winkel dan ook vragen naar een bedrijfsleider van de betrefende afdeling of naar dhr Ros.
Ik weet zeker dat ze u verhaal willen horen en samen met u een oplossing zullen zoeken voor uw probleem.
Want wij als medewerkers van de makro Vianen zien natuurlijk het liefst een tevreden klant.
Vraag bij een probleem ook altijd naar een AAM of AM of eventueel een bedrijfsleider.
Deze mensen zijn gewoon beter op de hoogte van bepaalde artikelen ,en kunnen problemen beter oplossen.
Want op de non food werken gewoon heel veel medewerkers 1 die het gewoonweg niet weten en u eigenlijk moeten doorverwijzen naar een medewerker 3 of een AM.
Ik wens u in iedergeval heel veel succes en hoop dat dit probleem heel snel opgelost wordt.
En u natuurlijk kan gaan genieten van uw nieuwe badkamer.
je wilt toch lekker goedkoop dan meot je niet zeuren ik vind het wel lachen [/quote]
Het valt mij op dat bij dit soort berichten vrijwel altijd, als een duveltje uit een doosje, medewerkers/sters gaan reageren op het probleem.
Zag liever dat zo'n iemand met het bericht kwam dit met de baas of leidinggevende te hebben besproken en namens het bedrijf een fatsoenlijke oplossing mag aanbieden.
Daar heb je meer aan, dan je te verschuilen achter o.a. opstartproblemen en "fouten maken is menselijk".
Zag liever dat zo'n iemand met het bericht kwam dit met de baas of leidinggevende te hebben besproken en namens het bedrijf een fatsoenlijke oplossing mag aanbieden.
Daar heb je meer aan, dan je te verschuilen achter o.a. opstartproblemen en "fouten maken is menselijk".
Ten eerste wilde ik alleen maar aangeven dat je beter naar het filiaal zelf terug kan gaan ,dan het algemene nummer te draaien.
En ten tweede ben ik niet degene die dit probleem op kan lossen.
Ik weet niet wat er precies gezegd en belooft is aan deze mevrouw en ik denk dat zij dat dan ook beter persoonlijk bij de vestegingsdirecteur haar probleem kan uitleggen,omdat zij al de details weet en ik niet.
Ik ben tenslotte niet de medewerker geweest die haar heeft geholpen.
Ik ben geen medewerkster op de non food afdeling en behoor ook niet tot de groep collega's van de klantenservice.
Ik wilde ook alleen maar aangeven dat je bij de makro vianen zelf waaraschijnlijk veel verder komt dan via de algemene klantenservice van makro nederland.
En sorrie dat we soms fouten maken ,er schijnen dus mensen te zijn die dat niet doen.
Vind ik knap en ik hoop dat wij dat ook op zeer korte termijn kunnen zeggen bij de makro vianen.
En ten tweede ben ik niet degene die dit probleem op kan lossen.
Ik weet niet wat er precies gezegd en belooft is aan deze mevrouw en ik denk dat zij dat dan ook beter persoonlijk bij de vestegingsdirecteur haar probleem kan uitleggen,omdat zij al de details weet en ik niet.
Ik ben tenslotte niet de medewerker geweest die haar heeft geholpen.
Ik ben geen medewerkster op de non food afdeling en behoor ook niet tot de groep collega's van de klantenservice.
Ik wilde ook alleen maar aangeven dat je bij de makro vianen zelf waaraschijnlijk veel verder komt dan via de algemene klantenservice van makro nederland.
En sorrie dat we soms fouten maken ,er schijnen dus mensen te zijn die dat niet doen.
Vind ik knap en ik hoop dat wij dat ook op zeer korte termijn kunnen zeggen bij de makro vianen.