Pagina 1 van 1

D-Reizen éénzijdige wijziging

Geplaatst: 11 mei 2005 10:57
door Leonora
Voor het afgelopen weekend was ik op zoek naar een stedentrip. Het moest van 6 t/m 9 mei zijn, aangezien mijn vriend en ik 10 mei alweer aan de slag moesten en ik met de oppas van onze kinderen zat.
Het maakte ons niet zoveel uit waar we naar toe zouden gaan als het daar maar een beetje warm zou zijn en we lekker tijd voor elkaar zouden hebben. Bij Fastminute en Weekendcompany voor die datum aangevraagd maar helaas bij Weekendcompany zat het weekend van onze keuze al volgeboekt en Fastminute(fijn onlinereisbureau trouwens)kon ons alleen een alternatief bieden door op 10 mei terug te komen. maar ja dan konden we niet.
Toen D-reizen gebeld. Ik had een aardig meisje aan de telefoon en ik vroeg haar eerst of Lissabon zou lukken voor die periode. Dat ging niet aangezien er op 9 mei geen vlucht terug zou zijn. Ik vroeg om een alternatief en ze stelde Madrid voor. Ze gaf me de reistijden door en en vertelde me de totaalprijs. Ik ging akkoord en gaf onze persoonsgegevens. Wel vroeg ze of we snel konden betalen en dat vond ik prima. Ik sprak af dat mijn vriend de volgende dag naar een kantoor van D-reizen zou gaan om te betalen. Het boekingsnummer wat ik doorkreeg was EH2727. De volgende dag was mijn vriend naar het D-reizen gegaan om te betalen. Onder boekingsnummer EH2727 konden ze niets vinden. Ze hebben op naam gezocht en wat bleek, de reis was ineens van 7 mei t/m 10 mei.Ook het boekingsnummer was anders. Mijn vriend heeft gezegd dat dit niet klopte en was erg kwaad(dit was dinsdag 3 mei).Ze zeiden dat het zo was geboekt en dat we anders annuleringskosten moesten betalen. Dit heeft hij uiteraard geweigerd. Hij weet hoe precies ik hier in ben. ik heb daarna D-reizen gebeld en ze vertelt dat ik juist had gezegd dat het van 6 t/m 9 mei moest zijn. Maar volgens hen kon dat niet omdat de medewerksters van D-reizen altijd de boeking nog eens dooornemen. Dit is niet gebeurd en er is ook niet over een datumwijziging gesproken. Anders had ik beslist geweigerd. Of ik dan toch de annuleringskosten wilde betalen. Maar ik ga toch niet een reis betalen die ik niet heb geboekt. Ik was zo teleurgesteld in deze organisatie temeer omdat het meisje dat ik had gesproken zo aardig overkwam. We hebben nu via Tui geboekt en dat is goed bevallen en ik wil iedereen nu waarschuwen voor telefonisch boeken bij D-reizen.

met vriendelijke groet,
Leonora

Re: D-Reizen éénzijdige wijziging

Geplaatst: 11 mei 2005 11:03
door Suze
Daar weten wij ook alles van.

Retourtje Los Angeles geboekt nav. van hun aanbieding en na info en boeking ( nee, komt niks meer bij) een dag later, of je zo spoedig mogelijk even € 61 p.p. wil bijbetalen voor NOG MEER brandstoftoeslag. en niet betalen, dan niet op reis!

Dus ook nooit meer!

Re: D-Reizen éénzijdige wijziging

Geplaatst: 11 mei 2005 12:38
door leonora
Dank je voor je reactie Suze, op een andere site kreeg ik ook al de reactie dat D-reizen bekend staat vanwege zijn slechte service.

Maar dit kan ik niet eens slechte service noemen. Dit is gewoon oneerlijke geld uit de zak klopperij. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt bij een reisbureau. Ik zeg ook altijd zo, fouten kunnen gemaakt worden als ze maar worden opgelost. Maar dan ook nog vragen om annuleringskosten. Dat was bij mij echt het toppunt!

Groetjes
Leonora

Re: D-Reizen éénzijdige wijziging

Geplaatst: 11 mei 2005 19:45
door pebbie
denk dat je gewoon pech hebt gehad, boek al jaren via D-reizen en heb nog nooit problemen gehad als ik eerlijk ben. Voortaan het beste rechtstreeks boeken bij het bureau denk ik, of eerst een optie nemen en dat later aan het kantoor bevestigen zodat je zeker weet dat je krijgt wat je boekt.

Re: D-Reizen éénzijdige wijziging

Geplaatst: 12 mei 2005 09:07
door kbb
Dat is de ellende van telefonisch boeken, waar het misverstand ontstaan is, is nu niet meer na te gaan. Het blijft een ja-nee discussie.
Dan is internet of aan de balie boeken toch handiger omdat je dan meteen wat zwart op wit hebt.
Een optie op zo'n korte termijn is vaak niet meer mogelijk en annuleringskosten zijn hoog.
Ik ben ervan overtuigd dat D-Reizen je niet bewust in de maling heeft genomen, zij schieten er toch ook niets mee op nu? Boze klant, slechte reclame!

Re: D-Reizen éénzijdige wijziging

Geplaatst: 15 mei 2005 16:21
door Leonora
Hoi Kbb,

Nee misschien hebben ze het niet bewust gedaan, maar ze hebben ook totaal geen moeite gedaan om het uit te zoeken. Ik zal de laatste brief hierbij voegen, deze moet ik nog versturen.

Geachte mevrouw ........,


Deze brief zend ik u naar aanleiding van uw schrijven van 10 mei 2005(dossiernummer: ........)

Zoals ik u al eerder, in alle redelijkheid heb verteld op dinsdag 3 mei tijdens ons telefonisch onderhoud, heb ik deze reis niet geannuleerd aangezien ik deze reis niet heb geboekt. De reis die ik heb geboekt was een reis van 6 t/m 9 mei. Ik heb u aangegeven dat ik juist voor deze dagen op zoek was naar een weekendtrip omdat een terugkomst van 10 mei absoluut niet mogelijk was. Bijzonder was uw opmerking dat u eigenlijk wel vond dat ik zeer accuraat was en een zeer goed geheugen had maar dat u er verder niets aan kon doen. Ik heb u medegedeeld dat er in alle organisaties fouten gemaakt worden en dat zoiets niet erg is als het maar juist wordt opgelost. U merkte vervolgens op dat binnen uw organisatie dat niet het geval kon zijn omdat alle medewerkers van D-reizen volgens het boekje werkten. Toen ik u vroeg om het bewijs, vond u als bewijs de aantekeningen van de medewerkster wel voldoende. Mijn voorstel om samen met u mijn aantekeningen en mijn bewijzen door te nemen heeft u geweigerd, ook het verzoek om iemand anders te spreken binnen de organisatie heeft u afgewezen. U heeft zelfs niet eens de moeite genomen om te onderzoeken hoe het kon dat het boekingsnummer was veranderd zonder dat ik hiervan op de hoogte was gesteld. Navraag bij uw eigen collega zou hebben opgeleverd dat mijn vriend boekingsnummer EH2727 doorgaf en dat daar niets op gevonden werd. Ik heb me van mijn kant uit aan alle afspraken gehouden. Van uw kant heb ik slechts starheid en een niet flexibele manier van werken mogen ondervinden. U heeft geen moeite gedaan om het één en ander uit te zoeken en als enige argument gegeven dat de medewerkers van D-reizen volgens het boekje werken. Ik hoop dat uw optreden niet representatief is voor D-reizen in het algemeen. Een “schouderophaal” mentaliteit en arrogantie passen niet bij een dienstverlenend bedrijf als een reisbureau.

Niet alleen was ik ontstemd door het feit dat de reis, waar ik me zeer op had verheugd, geen doorgang kon vinden maar de manier waarop er later mee werd omgegaan stelde mij zeer teleur.
Deze klacht heb ik inmiddels ook al gezonden naar de Centrale Administratie van D-reizen te Hoofddorp en ik laat het verder over aan mijn rechtsbijstandverzekeraar die binnenkort contact met u hierover op zal nemen.