D-Reizen éénzijdige wijziging
Geplaatst: 11 mei 2005 10:57
Voor het afgelopen weekend was ik op zoek naar een stedentrip. Het moest van 6 t/m 9 mei zijn, aangezien mijn vriend en ik 10 mei alweer aan de slag moesten en ik met de oppas van onze kinderen zat.
Het maakte ons niet zoveel uit waar we naar toe zouden gaan als het daar maar een beetje warm zou zijn en we lekker tijd voor elkaar zouden hebben. Bij Fastminute en Weekendcompany voor die datum aangevraagd maar helaas bij Weekendcompany zat het weekend van onze keuze al volgeboekt en Fastminute(fijn onlinereisbureau trouwens)kon ons alleen een alternatief bieden door op 10 mei terug te komen. maar ja dan konden we niet.
Toen D-reizen gebeld. Ik had een aardig meisje aan de telefoon en ik vroeg haar eerst of Lissabon zou lukken voor die periode. Dat ging niet aangezien er op 9 mei geen vlucht terug zou zijn. Ik vroeg om een alternatief en ze stelde Madrid voor. Ze gaf me de reistijden door en en vertelde me de totaalprijs. Ik ging akkoord en gaf onze persoonsgegevens. Wel vroeg ze of we snel konden betalen en dat vond ik prima. Ik sprak af dat mijn vriend de volgende dag naar een kantoor van D-reizen zou gaan om te betalen. Het boekingsnummer wat ik doorkreeg was EH2727. De volgende dag was mijn vriend naar het D-reizen gegaan om te betalen. Onder boekingsnummer EH2727 konden ze niets vinden. Ze hebben op naam gezocht en wat bleek, de reis was ineens van 7 mei t/m 10 mei.Ook het boekingsnummer was anders. Mijn vriend heeft gezegd dat dit niet klopte en was erg kwaad(dit was dinsdag 3 mei).Ze zeiden dat het zo was geboekt en dat we anders annuleringskosten moesten betalen. Dit heeft hij uiteraard geweigerd. Hij weet hoe precies ik hier in ben. ik heb daarna D-reizen gebeld en ze vertelt dat ik juist had gezegd dat het van 6 t/m 9 mei moest zijn. Maar volgens hen kon dat niet omdat de medewerksters van D-reizen altijd de boeking nog eens dooornemen. Dit is niet gebeurd en er is ook niet over een datumwijziging gesproken. Anders had ik beslist geweigerd. Of ik dan toch de annuleringskosten wilde betalen. Maar ik ga toch niet een reis betalen die ik niet heb geboekt. Ik was zo teleurgesteld in deze organisatie temeer omdat het meisje dat ik had gesproken zo aardig overkwam. We hebben nu via Tui geboekt en dat is goed bevallen en ik wil iedereen nu waarschuwen voor telefonisch boeken bij D-reizen.
met vriendelijke groet,
Leonora
Het maakte ons niet zoveel uit waar we naar toe zouden gaan als het daar maar een beetje warm zou zijn en we lekker tijd voor elkaar zouden hebben. Bij Fastminute en Weekendcompany voor die datum aangevraagd maar helaas bij Weekendcompany zat het weekend van onze keuze al volgeboekt en Fastminute(fijn onlinereisbureau trouwens)kon ons alleen een alternatief bieden door op 10 mei terug te komen. maar ja dan konden we niet.
Toen D-reizen gebeld. Ik had een aardig meisje aan de telefoon en ik vroeg haar eerst of Lissabon zou lukken voor die periode. Dat ging niet aangezien er op 9 mei geen vlucht terug zou zijn. Ik vroeg om een alternatief en ze stelde Madrid voor. Ze gaf me de reistijden door en en vertelde me de totaalprijs. Ik ging akkoord en gaf onze persoonsgegevens. Wel vroeg ze of we snel konden betalen en dat vond ik prima. Ik sprak af dat mijn vriend de volgende dag naar een kantoor van D-reizen zou gaan om te betalen. Het boekingsnummer wat ik doorkreeg was EH2727. De volgende dag was mijn vriend naar het D-reizen gegaan om te betalen. Onder boekingsnummer EH2727 konden ze niets vinden. Ze hebben op naam gezocht en wat bleek, de reis was ineens van 7 mei t/m 10 mei.Ook het boekingsnummer was anders. Mijn vriend heeft gezegd dat dit niet klopte en was erg kwaad(dit was dinsdag 3 mei).Ze zeiden dat het zo was geboekt en dat we anders annuleringskosten moesten betalen. Dit heeft hij uiteraard geweigerd. Hij weet hoe precies ik hier in ben. ik heb daarna D-reizen gebeld en ze vertelt dat ik juist had gezegd dat het van 6 t/m 9 mei moest zijn. Maar volgens hen kon dat niet omdat de medewerksters van D-reizen altijd de boeking nog eens dooornemen. Dit is niet gebeurd en er is ook niet over een datumwijziging gesproken. Anders had ik beslist geweigerd. Of ik dan toch de annuleringskosten wilde betalen. Maar ik ga toch niet een reis betalen die ik niet heb geboekt. Ik was zo teleurgesteld in deze organisatie temeer omdat het meisje dat ik had gesproken zo aardig overkwam. We hebben nu via Tui geboekt en dat is goed bevallen en ik wil iedereen nu waarschuwen voor telefonisch boeken bij D-reizen.
met vriendelijke groet,
Leonora