Valse voorwendselen bij aanmelding
Geplaatst: 12 mei 2005 21:25
Geachte Heer, Mevrouw,
Voor mij eigen genoegdoening wil ik het volgende onder uw aandacht brengen. Het betreft mijn Internet-aansluiting bij Wanadoo die ik een maand geleden ben aangegaan.
Ik had een nieuwe Personal Computer aangeschaft via MyCom, een computerzaak in Den Bosch (Brabant). Bij de papieren zat een actiefolder van Wanadoo. Ik heb hier op gereageerd. Mij werd verteld dat ik bij desbetreffende aktie tegen een gereduceerd tarief gedurende het eerste jaar gebruik kon gaan maken van Wanadoo Direct. De maandelijkse kosten zouden i.p.v. € 22,95 slechts € 9,95 bedragen. Ik ben hiermee akkoord gegaan.
Tot mijn grote verbazing werd mij echter een contract toegezonden voor het volle bedrag van € 22,95, in tegenstelling tot hetgeen dat was overeengekomen. Sindsdien ben ik in een heen-en-weer geschrijf verzeild geraakt dat tot op heden niets heeft opgeleverd. Wanadoo stuurde me terug naar Mycom, Mycom naar Hewett Packard (producent van de PC) die mij vervolgens weer terugstuurde naar Wanadoo.
Aangezien het een actie was/is van Wanadoo lijken zij mij ook de aangewezen persoon.
Het enige wat ik na veel irritatie heb weten te ontdekken is dat er een fout gemaakt zou zijn. De actie waar ik op heb gereageerd zou een éénmalige refund inhouden van € 25,- - die ik overigens ook nog niet heb gezien. Inmiddels heb ik wel reeds de eerste factuur binnen van circa € 30,00.
Persoonlijk vind ik dat ik onder valse voorwendselen heb laten overhalen om een abonnement aan te gaan waar ik minimaal één jaar aan vast zit. Ik vind nog steeds dat i krecht heb op datgeen mij destijds is beloofd/voorgehouden.
Mogelijk heeft u ideeën hierover wat ik eventueel nog zou kunnen ondernemen. Ik wordt overigens ook gek van 0900 -nummers waar je voortdurend heen-en-weer wordt gestuurd van het ene 'menu' naar het andere.
Vriendelijke groeten,
Rob van Ierland
[email protected]
Voor mij eigen genoegdoening wil ik het volgende onder uw aandacht brengen. Het betreft mijn Internet-aansluiting bij Wanadoo die ik een maand geleden ben aangegaan.
Ik had een nieuwe Personal Computer aangeschaft via MyCom, een computerzaak in Den Bosch (Brabant). Bij de papieren zat een actiefolder van Wanadoo. Ik heb hier op gereageerd. Mij werd verteld dat ik bij desbetreffende aktie tegen een gereduceerd tarief gedurende het eerste jaar gebruik kon gaan maken van Wanadoo Direct. De maandelijkse kosten zouden i.p.v. € 22,95 slechts € 9,95 bedragen. Ik ben hiermee akkoord gegaan.
Tot mijn grote verbazing werd mij echter een contract toegezonden voor het volle bedrag van € 22,95, in tegenstelling tot hetgeen dat was overeengekomen. Sindsdien ben ik in een heen-en-weer geschrijf verzeild geraakt dat tot op heden niets heeft opgeleverd. Wanadoo stuurde me terug naar Mycom, Mycom naar Hewett Packard (producent van de PC) die mij vervolgens weer terugstuurde naar Wanadoo.
Aangezien het een actie was/is van Wanadoo lijken zij mij ook de aangewezen persoon.
Het enige wat ik na veel irritatie heb weten te ontdekken is dat er een fout gemaakt zou zijn. De actie waar ik op heb gereageerd zou een éénmalige refund inhouden van € 25,- - die ik overigens ook nog niet heb gezien. Inmiddels heb ik wel reeds de eerste factuur binnen van circa € 30,00.
Persoonlijk vind ik dat ik onder valse voorwendselen heb laten overhalen om een abonnement aan te gaan waar ik minimaal één jaar aan vast zit. Ik vind nog steeds dat i krecht heb op datgeen mij destijds is beloofd/voorgehouden.
Mogelijk heeft u ideeën hierover wat ik eventueel nog zou kunnen ondernemen. Ik wordt overigens ook gek van 0900 -nummers waar je voortdurend heen-en-weer wordt gestuurd van het ene 'menu' naar het andere.
Vriendelijke groeten,
Rob van Ierland
[email protected]