LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eBay Nederland service is uitermate slecht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Quirijn Rooderkerk

eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Quirijn Rooderkerk »

als verkoper Boequibooks heb ik wederom moeten ondervinden hoe slecht de helpdesk/support afdeling van eBay Nederland is. In mijn ogen vergelijkbaar met die van de Nuon en Chello, maar dan nog een graadje erger.

Ik vergat een rekening te betalen, dit door vwat minder prettige omstandigheden. eBay schorstte vervolgens mijn account waardoor ik niet meer mocht verkopen of kopen. het verrichten van een betaling aan eBay Nederland is teruggaan in de prehistorie. Betalen via haar zusterbedrijf Paypal kan/mag niet. Betalen met creditcard mag wel (maar die heb ik niet, zoals zovelen) en dus betaal je via de bank. Ik maak gebruik van Rabo Internet bankieren dus razendsnel. eBay heeft echter 7 of meer werkdagen nodig om deze betaling te verwerken..... In tussentijd blijf je geschorst. Mailtjes sturen met het bewijs van betaling lost niets op. Je mag al blij zijn dat je een mail retour krijgt. En dan is het ook nog een standaard mail waar je niets mee kunt, of ze nemen de mail niet in behandeling omdat ze geen attachments mogen openen... Ik zet altijd mijn afbeeldingen of bewijzen in een mail en het enige attachment dat met mijn mail meegaat is dat de mail virusvrij is gecontroleerd door mijn virusscanner.

Ik ben slechts een particulier die uit hobby boeken verkoopt, wel met succes en een redelijk aantal per maand. Maar, als je een echt bedrijf hebt is dit natuurlijk zeer slecht. Geen zaken kunenn doen = geen inkomsten. eBay Nederland wil of kan dit niet begrijpen, misschien is het succes zodanig dat je het niet nodig vinden service te geven. Wat mij betreft krijgt eBay een hele koude douche. Ik ga mijn boeken nu verkopen via andere kanalen want ik heb een bleodhekel aan slechte service.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Fenkie »

Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik laat het geld door E-bay altijd automatisch van mijn rekening afschrijven. Net zo gemakkelijk.

Groetjes,

Fenkie.

Bob Schurkjens

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ken je www.boekwinkeltjes.nl al?

Kost maar 1 euro per maand (voor max. 40 boeken) en geen commissiekosten. Verder kun je natuurlijk ook op Marktplaats etc. boeken verkopen.

Ik moet wel zeggen dat de verkoop via Boekwinkeltjes mij erg tegenvalt maar misschien ligt dat aan mijn aanbod. Je kan het eens proberen.

Betalingen aan eBay worden inderdaad tergend langzaam verwerkt. Ik betaal eBay altijd aan het einde van de maand; als je per machtiging betaalt halen ze het al begin van de maand van je rekening. Ik betaal het liefst zo laat mogelijk; eBay is al duur genoeg.

Succes met je verkopen!

Gast

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Gast »

E bay is top in mijn ogen.......wat is de andere kant van het verhaal?

Jij had je betalingsverplichting niet voldaan en nu is E bay de gebeten hond? Wees blij dat ze je nog willen zonder vooruitbetaling.

Gast

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Gast »

Ebay heeft top service en ook zeer goed contact met klanterservice!
Je kunt alleen niet verwachten als jij vergeet te betalen dat ze de volgende dag al hijgend aan je schoenen staan.
Geen een online klantenservice heeft zulke service!

Als je een vraag aan ze steld dan krijg je gewoon binnen een dag of soms 2 respons!
ALS JE NIET BETAALD NIET NEE.

Quirijn Rooderkerk

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Quirijn Rooderkerk »

In reactie op de antwoorden op het Forum: ik verkoop al ruim 4 jaar op eBay, eerst in Amerika en nu in Nederland. Betalingen aan eBay Amerika via bv Paypal worden binnen een paar seconden verwerkt. eBay Nederland heeft hier veel te lang tijd voor nodig. Op 11 mei betaald en nu, 18 mei nog steeds geblokkeerd. Dat is niet zakelijk. Wat betreft de helpdesk: mijn ervaringen van de laatste jaren zijn zeer slecht en het feit dat ik alleen maar (foutieve) standaardantwoorden krijg, zegt ook genoeg. Antwoorden als "we kunnen uw vraag niet beantwoorden want we mogen geen attachments openen"Hierbij wetend dat de het hele probleem in de mail staat beschreven en de attachment alleen een melding is van mijn virusscanner dat de mail virusvrij is......

Overigens: ieder kan wel eens vergeten een rekening te betalen, maar van een bedrijf mag je verwachten dat zo'n betaling dan snel verwerkt wordt. 8 dagen niet kunnen werken is voor een serieus bedrijf niet acceptabel. Wat betreft vooruitbetalen: dat kan niet omdat je nooit weet wat je verkoopt ...Ik ben inmiddels overgstapt naar Qoop. Bij Boekwinkeltjes sta ik ook al ingeschreven maar dat loopt nog niet echt goed. Ik sluit het eBay verhaal hiermee

Gast

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Gast »

heeft E-bay een help desk??????????????????????????????????? :twisted: Moet je zeker eerst naar het hoofdkantoor lopen om te zeggen dat de telefoon gaat en dat er dan aan genomen moet wordenDat wil zeggen de hoorn van de haak nemen en dan beleeft antwoorden.En antwoord geven op de vraag die gesteld is. :evil:

Gast

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Gast »

2 maanden geleden heb ik een melding gedaan over een oplichter. Vervolgens werd mijn account geblokkeerd, omdat ik niet de juiste persoon zou zijn. Vervolgens moest ik tig keer een mailtje versturen naar Ebay om erachter te komen wat er niet klopte aan mijn gegevens. Vervolgens moest ik een kopie van mijn paspoort toezenden.

Afijn 2 weken later was mijn account nog steeds niet hersteld. Vervolgens heb ik Ebay gedreigd met stappen, omdat ze onzorgvuldig omgingen met mijn gegevens. Twee dagen later kreeg ik een telefoontje van een medewerker van Ebay (hij klonk alsof hij een paar jointjes verder was) met de mededeling dat de account hersteld zou worden. Ik kreeg niet de kans om iets te zeggen.

Ebay is een slecht bedrijf qua administratie en service!

hyamaki
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2005 18:36

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door hyamaki »

Ik heb ook slechte ervaringen met ebay en de helpdesk (helpdesk???)
De argumenten van bovenstaande schrijvers over dat je geen service mag verwachten als je te laat bent met betalen, nou daar ben ik het alleen mee eens als eBay zelf ook geen fouten meer maakt.
Als de server eens uitvalt, of je artikelen urenlang door computerstoringen niet te vinden zijn, en meer van dit soort ongein, dan hoor je niets van ebay, maar je mag wel gewoon weer netjes je kosten betalen.
Een refund als je schade hebt geleden door fouten bij ebay, nou daar heb ik dus nog nooit over gehoord. (En zij ook niet!)
Dan moeten ze ook niet zo moeilijk doen als er eens fouten bij de klant worden gemaakt.
Het is een bedrijf waar miljarden omgaat, maar ze zijn inderdaad niet in staat binnen 1 of 2 dagen een bankbetaling te verwerken! Idioot toch!
En paypal, dat is van ebay zelf, maar daarmee mag je de ebaykosten niet betalen, want dat kost hen geld. Heb je nou ooit...!
Nog nooit zo'n hypocriet zooitje meegemaak: op de ebay pagina's word je overal paypal als betaalwijze aangeprezen, maar als het op betalen aankomt naar hen zelf, dan is dat niet mogelijk! Ongelooflijk! :x

bertus74

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door bertus74 »

Ze zijn inderdaad niet snel met het verwerken van een betaling, maar goed ze bieden de incasso optie. Beetje raar om wel de voordelen te willen hebben maar niet direct te willen betalen omdat ebay zo duur zou zijn?

Ebay Nederland is niet duur, echter daar zijn ze zelf nu ook achter. Daarom zijn objecten uit Nederland niet meer in het buitenland via een makkelijke manier te vinden. Omdat Nederland zo goedkoop is. Kortom Ebay Nederland gaat binnenkort op zijn gat want niemand zal nog willen aanbieden.

Gast

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb vaker geboden en besteld via ebay, uiteraard nadat ik eerst een account bij ze had aangemaakt.

Ik wil meestal iets hebben via NU KOPEN, omdat ik er dan zeker van ben dat ik de spullen ook krijg. Het ging me voornamelijk om aparte munten-sets, en elektronica-accessoires.

Ik moet na twee jaar inggeschreven te hebben gestaan, nog steeds het eerste artikel krijgen. Hoe is dit mogeljk? Vrienden van mij zeggen dat het aan de verkoper ligt, maar niet iedere verkoper houdt toch dit soort praktijken erop na??????

Gast

Re: eBay Nederland service is uitermate slecht

Ongelezen bericht door Gast »

Welk soort *praktijken* bedoel je gast? Druk je eens iets gedetailleerder uit.

Gesloten