Pagina 1 van 3
Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 16 mei 2005 21:47
door Rijmar
Wij hebben al jaren de kabel voor radio en televisie van UPC en waren (en zijn dit nog) daar zeer tevreden over. Daarom hebben wij jaren geleden ook Internet (chello) en Telefonie aangevraagd van UPC. En ik kan zeggen naar jarenlange ervaring dat wij zeer tevreden zijn met de diensten. Het is veel goedkoper dan KPN (dit bedrijf meent dat het hun klanten kan straffen met tot 52% hogere gesprektarieven wanneer je iemand belt die niet op HUN netwerk zit) en de extra diensten zijn ook nog eens veelvuldig en gratis, zoals Voice Mail waar je bij KPN dubbel voor betaald.
Ook met de invoering van Digitale Telefonie heeft UPC haar huidige analoge klanten van telefonie niet in de kou laten staan. Het (MAxiBel) FreeTime abonnement ('s avond en in het weekeinde gratis bellen naar vaste nummers in NL) kwam ook voor hen beschikbaar voor een eenmalig bedrag van € 19,95. De eerste maand leverde dit ons al een besparing van ongeveer € 40,00 op. Op deze manier voorkwam UPC natuurlijk ook dat niet alle huidige klanten wilden overstappen naar Digitale Telefonie, maar toch, ze hebben een keuze mogelijkheid gegeven en die had ik al die jaren bij KPN niet. Of het zou de zoethoudertjes moeten zijn geweest van je abonneren op voordeeltjes waarvoor je dan wel een maandelijk abonnement moest betalen. Nee, KPN kan nog wat leren van de aanpak van UPC, zeker nu ze hun interne zaakjes beter geregeld hebben dan in het begin van de samensmelting van de verschillende bedrijven. Hulde!
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 16 mei 2005 22:08
door resp00172002
Volgens mij werkt deze meneer bij UPC of hij heeft aandelen of hij krijgt geld om ze aan te prijzen want mijn ervaring is geheel anders .slechte service , (geen verstand van internet )Slechte verbinding . . Klachtentelefoon zeer onbeschoft zo kan ik nog wel even doorgaan . Dus kan deze reaktie dan ook niet begrijpen en geloof er ook niks van .Ook na het zien van de vele klachten van ander gebruikers en het verloop van mensen die naar KPN terug keren
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 17 mei 2005 01:16
door Joepie Zie
Jammer voor je respje.
Er worden 1600 klanten per dag aangesloten voor Digitale Telefonie van UPC door nieuwe klanten, maar ook klanten die eerder weer terug gingen naar KPN en nu weer naar UPC. UPC doet het veel beter als een aantal jaar geleden.
Ik snap ook niet waarom iemand gelijk beticht wordt tot UPC medewerker, zodra hij iets positiefs verteld over UPC. Daar is nu een FORUM voor, voor GOEDE en minder goede ervaringen.
Als je ook dit FORUM volgt, kom je erachter dat er maar een zeer beperkt aantal personen zeer aktief op bijna asociale manier keer op keer lopen te klagen over UPC. Ga er dan weg en lekker weer naar je geliefde KPN! (Wisselgesprek? Betalen! VoiceMail? Betalen! Niet vermelde specificatieregel van geheim nummer op je faktuur? Betalen! Abonnement? Dubbel zoveel betalen als UPC Digital Basis! Terug gaan van ISDN naar analoog bij KPN? Betalen (volle entreekosten). Gesprekskosten?????? Betalen!!!!!! Maar ja dan heb je natuurlijk wel het zeer stabiele (????!!!) ADSL wat zogenaamd zo snel is!
Ook voor mij geldt, die NIET werkt voor UPC...... Dag KPN en blij dat ik UPC heb. Al 6 jaar!
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 17 mei 2005 10:15
door Gast
Ik heb 3 jaar ellende van upc gehad, blij dat ik alweer 2 jaar bij KPN zit, stabiele verbinding geen helpdesk nodig gehad, geen spookrekeningen meer enz enz.
Dan liever iets meer betalen, kwaliteit gaat bij mij en denk bij ieder verstandig mens boven kwantiteit.
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 17 mei 2005 12:09
door Gast
goh weer 2 werknemers weg bij UPC??????
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 17 mei 2005 12:10
door Gast
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 18 mei 2005 00:37
door ex-upc
Ik heb tot voor kort bij upc gewerkt, en kan uit ervaring vertellen dat nieuwe klanten die digitale telefonie van UPC nemen hun borst nat kunnen maken. IK wil het niet al te trechnisch maken, maar even samenvattend:
tegenwoordig wordt digitale telefonie ook als doe het zelf aangeboden. Dit terwijl bekend is dat de orders fout lopen, waardoor je een HELEBOEL gezeik krijgt voor je een keer kan bellen. WIj kregen als werknemenrs laatst de opdarcht zoveel moeglijk te 'verbloemen' (is dta niet gewoon liegen? Er zijn zat mensen in de winkle geweest die al meer dan 6 weken geen telefoon hadden en nog stees van het kastje naar de muur worden gestuurd! Het is nl uiteindelijk beter voor de klant als er lang over wordt gedaan wordt dan gezegd, omdat er dan beter naar de processen wordt gekeken en deze worden aangepakt! Wat een onzin zeg. Dus ik zeg, voor dat beetj egeld dat je uitspaart bij de UPC, blijf je liever bij een stabile aanbieder!
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 25 jun 2005 11:03
door agro
Zojuist deelde Essent mede (bron: financiele Telegraaf dd. zaterdag 25 juni2005) dat het afziet van het nog aanbieden van digitale telefonie (VOiP) aan nieuwe klanten omdat deze nieuwe techniek nog te veel kinderziektes zou vertonen, welk bij ca 10 % van de klanten problemen veroorzaakt.
Om deze reden is ook KPN nog terughoudend met het aanbieden van digitale telefonie.
Het siert deze bedrijven naar mijn mening dan ook dat niet alleen zieltjes winnen voorop staat die zich voor een paar eurotjes voordeel laten strikken, maar dat deze bedrijven vooralsnog kwaliteit willen leveren.
Dit in tegenstelling tot upc welke door een agressieve reclamecampagne en met valse voorwensels klanten probeert te lokken, dat deze daarna in de problemen kunnen komen met slechte of mogelijk geen telefoonverbinding, en ook nog eens geconfronteerd worden met een allerbelabberste helpdesk zal bij de heren van upc een worst zijn, ze hebben dan toch maar weer een zieltje gewonnen, met de wetenschap als de klant spijt heeft van deze overstap, een terugkeer naar kpn slechts mogelijk is met een flinke kostenpost, hetgeen in de reclamecapagne wijselijk door upc wordt verzwegen.
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 25 jun 2005 13:06
door hoffie
met de wetenschap als de klant spijt heeft van deze overstap, een terugkeer naar kpn slechts mogelijk is met een flinke kostenpost, hetgeen in de reclamecapagne wijselijk door upc wordt verzwegen.
dit is natuurlijk al zo als je in de gratis proefperiode van UPC trapt...
als het je niet bevalt, blijkt alles niet zo gratis te zijn, want dan moet je alle instapkosten bij KPN weer gaan betalen
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 28 jun 2005 20:55
door Marieta
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met upc digitale telefonie. En heb in totaal sinds februari 5 keer 10 minuutjes storing gehad en de laatste 2 maanden al helemaal niet meer.
Ik ben er nu tevreden over.
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 28 jun 2005 21:07
door agro
5 keer 10 minuutjes storing in een paar maanden, inderdaad geen probleem dan, het is maar waar je mee tevreden bent.
Je zal maar dringend een dokter of ziekenwagen nodig hebben op dat moment.
Ik heb het al eerder gezegd ik heb al meer dan 40 jaar telefoon van KPN en de eerste storing moet nog komen.
Er is slechts 1x een storing geweest welke niet de schuld van KPN was maar omdat er een storing was in het 150 KV net van de electriciteits maatschappij, waardoor ook KPN van stroom was uitgesloten net zoals upc toen en de div mobiele telefonie maatschappijen.
Das nog eens andere koek dan "slechts" 5 storingen van 10 minuten in een paar maanden, dat is nog eens kwaliteit!!!
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 29 jun 2005 23:16
door Neal
Hallo,
Integendeel tot een aantal mensen werk ik zelf niet voor UPC maar wel als telemarketeer die UPC producten verkoopt. Ik krijg vaak genoeg klachten van mensen dat't internet uitvalt elke keer enzo... Nou ik ben dan zoiemand die dat probeert op te lossen... bij 80% van de mensen ligt het aan hun eigen pc dat ze virussen / spyware erop hebben zitten of gewoonweg het netwerk niet goed in hebben gesteld. De klantenservice van UPC is gewoon niet goed... UPC is hier hard voor aan't werk... Heeft iemand trouwens wel eens naar zo'n aardige mevrouw van KPN gebeld? Als je gaat zijken over dubbele facturen... of nummers die gebeld zijn terwijl mensen op vakantie waren e.d... dan word je ook HEEL onvriendelijk behandeld. Ik krijg een hoop mensen aan de lijn die schijt ziek worden van die monopoly positie van KPN... daarom gaan ze naar UPC... waar ze voor 9,95 een telefoonabbonoment hebben (7 euro voor Chello light + klanten) voor 14,95 gratis bellen in't weekend (8 euro voor chello light+ klanten) Dus ik zeg van F*CK KPN met die abbokosten van 18,16 per maand... en belkosten van bijna 3 cent per minuut... 't kan goedkoper... dus KPN heeft mensen bedrogen en belogen.
Nu begrijp ik wel dat mensen UPC gaan afzijken dit en dat... er zijn gewoon wat dingen fout gegaan... maar kijk nou eens hoeveel klachten er zijn bij UPC... En ga dan even naar KPN kijken.... en dan het aantal klanten dat UPC heeft en dan KPN... Dat vergeten een hoop mensen....
Flashback:
UPC stond in de krant.... UPC gaat de rechtbank in...
Heel fijn en aardig... maar UPC klaagde een geweldig groot aantal wanbetalers aan... maar daar word niet op gelet... UPC de rechtbank in... wow wat zal UPC Nu weer fout hebben gedaan...
Verder de kinderziektes van VOIP? Nou die zijn er niet... Geweldig product als het GOED aangesloten word... Het bedrijf dat deze spullen aansluit is nou eenmaal niet zo geweldig... DAARDOOR komen er fouten.... en dubbele facturen bij UPC? Nja kan.... ik heb zelf al vanaf 't begin af aan Chello internet.... 't ligt er wel 's uit op zondag avond... maar ik merk maandag dan weer dat't stabieler is geworden en meestal sneller...
Mensen waarbij internet / telefonie niet werkt btw... Jullie hebben toch Try and Buy? Gebruik dat dan
Ik snap dat echt niet.... Ja ik heb al 5 maanden geen internet.... DOE ER DAN WAT AAN GVD.... Zijn jullie zo stom? Ik zou NIET betalen... gewoon zeggen MAAK het eerst dan... nee 5 maanden voor jan met de korte achternaam betalen... dat is feest
... Daarom nogmaals... HET LIGT AAN DE MENSEN ZELF GROTENDEELS ....
Ik dank jullie allemaal.... en als jullie Telefonie... internet of DTV willen (die NIET stoort als er een vliegtuig overvliegt of trein langskomt... Wat niet zo bij KPN is) Dan kunnen jullie mailen...
M.vr.gr.
Neal
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 29 jun 2005 23:46
door puma73
UPC stond in de krant.... UPC gaat de rechtbank in...
Heel fijn en aardig... maar UPC klaagde een geweldig groot aantal wanbetalers aan... maar daar word niet op gelet... UPC de rechtbank in... wow wat zal UPC Nu weer fout hebben gedaan...
En vervolgens stond er niets in de krant over het aantal zaken dat door UPC gewonnen is.
Zal wel bar weinig zijn geweest, een groot deel van die zogenaamde "wanbetalers" hadden gewoon geweigerd om die spookrekeningen waar UPC goed in was te betalen.
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 29 jun 2005 23:48
door Bink007
Volgens mij heb je aardig in de pillendoos lopen te graaien Neal!
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 30 jun 2005 09:13
door agro
Omdat upc zo geweldig is zijn er voor upc telefonie en internet aparte topics ingericht, terwijl alle andere aanbieders van zowel internet als telefoon het met 1 topic moeten doen.
Inderdaad heeft upc geweldige producten en een geweldige service, daarom staan ze ook al jaren in de top 3 van de meest slechte bedrijven, en proberen klantjes te winnen puur op prijs, je mag KPN dan misschien duur noemen maar die hebben wel kwaliteit.
Trouwens met het aanbieden van de tv signalen is upc wel landelijk de duurste, dit wordt momenteel onderzocht of door upc geen misbruik maakt van haar monopoliepositie in deze, misschien dan toch een wolf in schaapskleren, en wat zal er met de prijsstelling van upc gebeuren als ze eenmaal voldoende slachtoffers hebben binnengehaald, mogelijk hetzelfde als met de abonnementsgelden van tv en radio.
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 30 jun 2005 19:41
door Neal
Puma:
Na het lezen van jou bericht werd ik ook wel nieuwschierig wat er verder uit was gekomen... ik heb dit een uurtje geleden gevraagd en dit was de conclusie:
De rechtbank is 3 dagen in gebruik genomen door UPC om wanbetalers voor het gerecht te slepen. Er zijn hierbij een groot aantal wanbetalers uit zuid nederland bij betrokken. De wanbetalers (dus mensen die NEE hebben gezegd tegen een schikking) zijn hierbij gewoon geinformeerd wat ze nog moeten betalen... en wat de rede is waarom ze niet betaald hebben. Als hierbij GEEN geldige rede voor hadden werd er alsnog een betalingsregeling getroffen met de advocaat(en) van UPC. Als ze dit weigerden werd er een andere oplossing gevonden om de betaling toch in orde te maken. ELKE wanbetaler die daar is geweest is het probleem omgelost (dus dat UPC toch het geld krijgt).
Verdere informatie volgt
m.vr.gr.
Neal
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 14 jul 2005 03:42
door neptunus1963
Nee maar als je kijkt naar de boekhoudkundige administratie is dit wel een heel erge grove puinhoop. Dus voordat Interim Justia komt met al haar bevelen en net zoveel macht heeft als de buurvrouw die de afwas doet, zou ik toch maar naar een mindere oplichtersbende gaan.
Heel veel UPC Klanten zijn overgegaan naar de Tiscali Special. Je kan het zien op
www.tfortelecom.nl of gewoon
www.tiscali.nl.
Neptunus.
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 14 jul 2005 08:10
door Neal
Neptus ik zou toch nog even beter hier op de forums rondlezen... UPC krijgt meer als 1000 telefonie klanten erbij... En internet desalniettemin laterz
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 17 jul 2005 22:39
door hoffie
Neal, die 1000 mensen zijn allemaal getrapt in het gratis uitproberen van telefonie, en op het moment dat ze er achter zijn dat het niet bevalt, komen ze er achter dat terug naar de KPN niet zo makkelijk is omdat UPC dat allemaal opgezegt heeft bij de KPN
Re: Al jaren tevreden over UPC diensten!
Geplaatst: 19 jul 2005 23:53
door Rots
dit is natuurlijk al zo als je in de gratis proefperiode van UPC trapt...
als het je niet bevalt, blijkt alles niet zo gratis te zijn, want dan moet je alle instapkosten bij KPN weer gaan betalen
Je moet KPN ook NA de gratis proefperiode wel of juist niet opzeggen, daar is een proefperiode voor.