LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor de duidelijkheid; Wat te doen als slachtoffer van Legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Toni

Voor de duidelijkheid; Wat te doen als slachtoffer van Legio

Ongelezen bericht door Toni »

Mensen,

Ik weet daat mijn vraag al hier en daar is behandeld op dit forum. Maar ik wil ff voor de zekerheid een kort antwoord op mijn vraag.

Mijn situatie is dat in juni mijn winstverdriedubbelaar afloopt. Ondertussen heb ik van Dexia een aanbod pakketje gekregen, niet op gereageerd. Vervolgens een herinneringsbrief gekregen dat ik voor het einde van deze week moet reageren op het aanbod.

Wat moet ik nu doen?

Het is me wel duidelijk in dit forum dat ik niet op een van de drie regelingen moet ingaan. Maar moet ik wel reageren door het pakket terug te sturen onder vermelding dat ik niet op hun aanbod in ga? Of moet ik niet doen, maar wel een eigen opgestelde protestbrief naar hun toesturen?

Vervolgens in de toekomst als ik een aanmaning krijg om mijn restschuld te betalen, gewoon mijn poot stijf houden? Of, in afwachting van een rechtelijk besluit, betalen?

Groeten,

de zoekmug

Re: Voor de duidelijkheid; Wat te doen als slachtoffer van Legio

Ongelezen bericht door de zoekmug »

320. Ik heb een dagvaarding ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u gedagvaard bent door Dexia om de restschuld en/of maandbetalingen te doen, dan kunt u (of als u wordt bijgestaan door een advocaat, uw advocaat) de Kantonrechter (of als u gedagvaard bent voor de Rechtbank: de rechter) laten weten dat er inmiddels een procedure is gestart over de effectenlease-overeenkomsten en hem verzoeken de incassoprocedure aan te houden. Daarbij moet u aangeven dat de procedure van de Stichting Leaseverlies wordt gevoerd voor de Rechtbank Amsterdam en is daar bekend onder rolnummer 2003-143. Het is dan aan de Kantonrechter of hij inderdaad de procedure van de Stichting Leaseverlies afwacht. Mocht u tijdens de incassoprocedure bijgestaan willen worden door een advocaat of individueel advies willen, dan kunt u contact opnemen met een advocaat of met het Bureau voor Rechtshulp.

Heeft uw echtgenoot/geregistreerd partner de effectenlease-overeenkomst vernietigd (zie www.eegalease.nl) dan kunt u een kopie van de vernietigingsbrief, die u aan Dexia hebt verzonden aan de Kantonrechter overleggen. Dexia is op 29 januari 2003 uitgenodigd te komen tot overleg over een minnelijke regeling. Is zij daartoe niet bereid, dan zal namens de echtgenoot/geregistreerd partner een procedure worden gestart bij de Rechtbank Amsterdam.

sea

Re: Voor de duidelijkheid; Wat te doen als slachtoffer van Legio

Ongelezen bericht door sea »

Voor meer info zie andere topic op deze forum:
Belangrijke links en topics

Succes,

sea

Gesloten