LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klantonvriendelijk internet bankieren bij postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LPL

klantonvriendelijk internet bankieren bij postbank

Ongelezen bericht door LPL »

Mijn vrouw en ik zijn gepensioneerd en vaak maanden op reis. Internet bankieren werd veelal gedaan bij bibliotheken en internet cafe's
Het internet bankieren is al omgeven door wachtwoorden, gebruikersnaam en z.g. tancodes. PB heeft enige maanden geleden ingevoerd dat er een extra beveiligings programma moest worden geinstalleerd op de PC om te kunnen inloggen. Voor thuisgebruik is dit geen probleem, maar voor clienten in dezelfde situatie als wij is het nu onmogelijk geworden om te internetbankieren of zelfs maar inzicht te krijgen in het rekening overzicht. Immers, bibliotheken e.d. staan niet toe dat er programma's op hun computers worden geinstalleerd.
Desgevraagd bevestigde de Postbank deze situatie en wist als oplossing alleen aan te geven dat ik dan maar een lap-top moest meenemen op reis.
Ik vind dit een arrogante- en zeer klantonvriendelijke houding van de bank.

Monique1973

Re: klantonvriendelijk internet bankieren bij postbank

Ongelezen bericht door Monique1973 »

Ik heb nog steeds girotel en daarmee kan ik op elke computer inloggen waar ik ook ben en wanneer ik dat wil. Wij hebben dus bewust besloten om mijn postbank niet te nemen, omdat we de rekening nauwelijks gebruiken. Dus als u de mogelijkheid hebt om terug te gaan naar Girotel, dan heeft die problemen niet meer.

Groeten,
Monique

dv

Ongelezen bericht door dv »

Leg mij eens uit, hoe je met girotel op elke computer en waar je ook bent kan inloggen en je betalingsverkeer kan regelen, ik heb zelf al jaren girotel en volgens mij kan dat niet, want jouw girotelnr is op jouw computer geinstalleerd, misschien heb ik het mis, maar dan wil ik wel dat je mij uitlegt hoe je dat dan doet

m vr gr dv

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

want jouw girotelnr is op jouw computer geinstalleerd
Klopt, bij mij thuis staat ook standaard het girotelnummer en codenummer ingevuld.

Maar als je de volgende drie codes meeneemt kun je overal inloggen:
girotelnummer
codenummer
GIN-code

Gewoon de codes met het handje intikken. Is wel tien seconden werk, maar je bent er.

Nata

Ongelezen bericht door Nata »

ben blij dat je postbank en hun papieren TIN codes hebt.

Ik heb 9 jaren in azie en arabie gewerkt en internetbankieren was dus gewoon noodzakelijk. Totdat de rabo digipass niet meer functioneerde na een jaartje. Einde oefening. Vervanging alleen mogelijk dmv persoonlijk afhalen. Ja leuk, van Singapore naar NL. NIET dus. Gedane zaak voor mij die dorpse boerenbank. Trouwens met ABN dezelfde problemen gehad. TIN CODES OP PAPIER = de enige betrouwbare oplossing. Of gewoon alleen inlogcode, zoals DBS Singapore gebruikt.

Die grote lokale banken in NL zijn diep droevig bezig met hun chipknip en digipasjes. Zonde van al het geld (ons geld).

Gast

Digipas wordt bij de rabobank een hele tijd niet meer uitgeven. deze zijn grotendeels vervangen door de randomreader welke werkt op je chipknip van je pinpas en kan zonder problemen naar het buitenland worden verzonden. TAN codes hebben het nadeel dat ze vrij eenvoudig te stelen zijn of na te rekenen zijn mits je een reeks hebt en een beetje wiskunde kunt.

Gast

PB heeft enige maanden geleden ingevoerd dat er een extra beveiligings programma moest worden geinstalleerd op de PC om te kunnen inloggen. Voor thuisgebruik is dit geen probleem, maar voor clienten in dezelfde situatie als wij is het nu onmogelijk geworden om te internetbankieren of zelfs maar inzicht te krijgen in het rekening overzicht. Immers, bibliotheken e.d. staan niet toe dat er programma's op hun computers worden geinstalleerd.
Er wordt geen programma geinstaleerd wel een tijdelijke beveiliging (om het even simpel te zeggen) .
Een certficaat van de firma http://www.thawte.com/ . Soms wel eens offline .
Ik gebruik Mozilla Firefox en er wordt daar ook naar gevraagd.
Om te voorkomen dat er op openbare computers allerlei troep wordt geinstaleerd is dat vaak afschermd.
Een TAN code heb je alleen maar nodig om iets over te schrijven en is heus niet zo makkelijk te kraken .

Gesloten