LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Janny »

· De schikking is alleen voor gedupeerden die aan hun contractuele verplichtingen hebben voldaan.
Dus mensen die maandtermijnen niet hebben betaald of een restschuld niet hebben betaald komen niet in aanmerking voor de schikking!Voor de eegaleasers is het maar af te wachten wat Dexia onder een correcte wijze van vernietiging verstaat
Bovenstaande is een citaat uit de tros sticky.

als het zo werkt, zijn er betrekkelijk weinig die werkelijk voor een schikking in aanmerking komen. en dus een voorstel in de bus krijgen. Ik dus niet, mijn restschuld is nog steeds onder mijn eigen beheer. en blijft daar tot het einde van de uitspraak op de dagvaarding staan.

en kan Dexia weer met een verheven gezicht zeggen: wij hebben ons aan onze afspraak gehouden"

janny

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door no fear »

Ja haha slim ok.Want als je bv een contract zou hebben van 10 of 20 jaar. En je komt in aanmerking voor die schikking dan krijg je pas je restschuld gedeeltelijk terug na dat je het contract hebt uitgezeten Dus eerst die 10 of 20 jaar verder betalen en daarna pas word er geschikd Wat een domoren Je zult er maar intrappen zeg Zit je er nog 20 jaar aan vast.... 8)

no fear

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Janny »

Net de post uit de bus gehaald. en raad eens ???????????????????


geen brief van Dexia, dus geen schikkings aanbod.


en !!!!!!!!!!!! .dus ook geen schikking. voor mij.


maar voortzetting van de rechtsprocedure.


Janny

too23
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:05

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door too23 »

de brief van dexia volgt pas later.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Janny »

Volgens de telegraaf;

vandaag ploft bij ongeveer 100.000 mensen de brief in de bus.!

dat betekend, bij plm 600.000 niet.!!!!!!!!!!!!!!




en van leaseverlies of eegalease evenmin een brief. dus!! val Ik er buiten.

en hoef de keuze niet te maken.

Janny.
Laatst gewijzigd door Janny op 21 mei 2005 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Hans A »

Als het klopt dat slechts een selecte groep het aanbod ontvangt is dat gunstig voor de rechtzaken.
Waarschijnlijk krijgen slecht diegene waarvan verwacht mag worden dat ze akkoord gaan dit aanbod. Zo is men verzekerd van meer dan 50% ja-stemmers.
Deze "Dexia methode maakt ons alleen maar stekker voor de rechter.
De meeste van ons kan niet verweten worden dat we niet op de schikking zijn ingegaan, simpelweg omdat we nooit een schikkingsaanbod hebben ontvangen! Hierdoor blijft als enigste mogelijkheid de rechtbank over, en dat is Dexia dan aan te rekenen.

Groeten Hans A

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door a survivor »

Ook ik heb een schikkingsvoorstel van Stichting Leaseverlies en Eegalease ontvangen maar....
Dit voorstel geldt alleen voor diegene die hun restschuld hebben voldaan en dat heb ik NIET!
Trouwens..heb volmondig NEE ingevuld!
Vanmorgen artikel gelezen over deze schikking met de opmerking "medelijden met Dexia"
Wat een groot bord moet die man voor zijn hoofd hebben..
Voor Dexia is het alleen een financiele kwestie, maar voor vele gezinnen en andere gedupeerden is het een emotionele en financiele kwestie en deze affaire heeft jammer genoeg teveel jaren negatieve invloed gehad op ons korte leven op deze aardkloot.
Het wordt weer eens tijd voor een brede glimlach en rust in mijn hart.
Geen slapeloze nachten meer, niet meer dagelijks Radar en PAL forums bezoeken op zoek naar tips en emotionele steun..en in de krant de financiele pagina afstruinen naar berichten over Dexia..

Ik kus de dag dat deze affaire kan worden afgesloten maar wel op de manier zoals het hoort, correct en niet zoals de heren achter hun bureau het willen: met handjeklap gedoe!

Vergeet niet 1 ding: Wij (de consumenten) zijn het voordeel hoor..als wij er niet zijn ploft Dexia als een kaartenhuis ineen!

Nee..ik sta in mijn recht als ik mijn restschuld kwijtgescholden krijg alsook mijn inleggeld en voor dit recht zal ik vechten :evil: :evil: :evil:


[/u]

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Janny.
Volgens mij klopt het wel dat er vandaag bij 100000 mensen een brief in de bus valt .
Net bij de post een stem-kaart van leaseverlies ontvangen met ja of nee voor het schikkingsvoorstel.
Dus alle leden van leaseverlies zullen deze wel ontvangen vandaag.
Maar ik zeg neetegen alles van Dexia en JA tegen procederen.
En op den duur zullen we aan het langste eind trekken. Groeten
en een fijn weekend allen.
Franske

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Janny jij bent aan het procederen en dan kan eegalease niets meer voor je betekenen. Zo hebben ze je dus getild en niet enkel jou hoor tegen een prijsje van € 40,00 :shock:

neel
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 apr 2005 08:44

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door neel »

Ik heb ook zo'n brief gekregen..... en ik begrijp eruit dat:
als je alle termijnen hebt voldaan voor de regeling in aanmerking komt.
ik staat nergens dat als je de restschuld niet hebt voldaan het aanbod niet voor jou geld.
Nou moet ik wel eventjes er bij zeggen dat ik soms brieven niet helemaal begrijp dus volgens mij klopt het allemaal, toch.
Of staat er toch nog ergens dat je ook de restschuld hebben moet betaald hebben?
Als dat niet zo is is voor mij goede oplossing van probleem gezeur al jaren ik wordt er helemaal niet me4er gooed van.

Ik neem nog een whiskey en ga dan boodacaappen doen me t een tas.
Ik hou van nederland en andere mensen allemaal zijn welkom maa rhet is wel dat ik niks betaal want heb toch geen geld. dus

nou ik zie hoop of iemand weet wat ik nou wel of niet moet invullen: ja of nee.

Ik vind jullie allemaal heel goed en betaal niks helaamaal allemaal de oport op.

Neel

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Net stemkaart van leaseverlies/eegalease gehad.

Kort maar krachtig: Stem NEE, NEE en nog eens NEE. Het recht zal zegevieren. Lang leve Nederland.

marit
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:54

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door marit »

Hoe zit het dan met mensen zoals ik die 4 van de vijf contracten heben afbetaald en de vijfde gestopt heeft omdat ik het niet meer kon ophoesten. Misschien wel schikking van de vier betaalde en de vijfde (?) of alles met elkaar verrekenen. Wacht wel af.
Wil eigenlijk wel graag van die ellende af want het vergalt flink ons leven.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Janny »

dus niet alle leden van leaseverlies. ontvangen dus een kaart!!!!!

want we zijn al vanaf zeer pril lid van leaseverlies, en ook eegalease ,maar geen kaart. dus hebben ze op bepaalde gronden een schifting gemaakt, alleen de vraag nu welke gronden.?

Oke we zien wel, geen kaart geen keuze.

janny

neel
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 apr 2005 08:44

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door neel »

Waar staat in die brief dat mensen die de restschuld niet hebben betaald ook niet voor deze regeling in aanmerking komen?

mvg
Neel

A.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2005 12:23

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door A. »

In de bijlage staat onderaan:

1 Mocht een gedeelte van de maandtermijnen of de restschuld nog niet (geheel) betaald zijn dan zal, teneinde elke effectenleasecontractant een gelijke behandeling te kunnen garanderen, het nog verschuldigde bedrag eerst voldaan moeten worden danwel zal verrekening plaatsvinden met de bedragen, die terugbetaald zouden worden volgens de Regeling.

Tja, of het eerst betalen of verrekening wordt is natuurlijk weer aan Dexia, die alle troeven in handen houdt.

c53w
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:08

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door c53w »

Een stichting die is opgericht MET en DOOR financiële middelen van GEDUPEERDEN van Dexia KAN en MAG niet akkoord gaan met de voorgestelde Regeling met Dexia.

Wie is er weer beter van geworden? Juist ja, de advocaten!

Als je een regeling accepteert waarbij het merendeel van je leden nog VELE jaren RENTE moeten betalen, HOGER DAN DE RESTSCHULD OP DIT MOMENT, dan is dit GEEN regeling.
Het is de stichting onwaardig hier haar medewerking aan te verlenen. Het getuigt van MINACHTING voor haar leden.

C.H.B. Weijers
Dossiernummer Leaseverlies 224408
Dossiernummer Eegalease 601733

A.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2005 12:23

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door A. »

Geen idee wie wel of geen brief krijgt, ik dacht iedereen?

-Eergisteren krijg ik van het Incassobureau namens Dexia te horen dat wij niet aan de voorwaarden voldoen omdat er een gewezen vonnis is.
-Bij een telefoontje naar Dexia werd meegedeeld dat er nu nog geen duidelijkheid te geven is wie voor de Regeling in aanmerking komt aangezien het pas een akkoord op hoofdlijnen is.
-Op de vraag hoe het met eegaleasers zit geven beiden geen antwoord.
-En vandaag viel de brief met de stemkaart van Leaseverlies in de bus.

Het moet niet gekker worden!

Allemaal onduidelijkheid waarbij Dexia pas gaat beslissen hoe of wat, na het aannemen van de Regeling. Dat heet de Regeling uitwerken. Het laat zich raden in wiens voordeel dat zal zijn.

Ik wilde er heel graag vanaf, maar het wordt nu toch een NEE

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door pewi »

Voor degene die de brief van Leaseverlies/Eegalease niet hebben ontvangen en toch benieuwd zijn wat er in staat, Zie: http://www.leaseverlies.nl/ Onder "nieuws van de stichting.
Vrgr Pewi.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door Hans A »

slimme zet: 2 stichtingen, 1 stemkaart!

Zo stemmen diegene die alleen bij leaseverlies zijn aangesloten ook voor de eegaleasers. Lekker hoor!

Stemkaart is trouwens op naam en dossiernummer gezet.Waaro niet anoniem?

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: wie komt er werkelijk voor de schikking in aanmerking ?

Ongelezen bericht door pewi »

Waarschijnlijke reden hiervan: Bij te weinig ja-zeggers zullen ze de mensen die toch ja hebben gezegd een persoonlijk (niet afwijkend) aanbod doen. Ze doen precies wat ze willen, als ze maar zo snel mogelijk van zo veel mogelijk mensen afzijn.
Pewi

Gesloten