Geplaatst op 21 Nov 2005 01:46 door resp00112469
--------------------------------------------------------------------------------
Dit zegt helemaal niets over de service van een bedrijf. Er zijn zoveel factoren die mee spelen en altijd is de service dienst de boosdoener. Als men niet in het vak zit, kan men ook geen oordeel vellen. Iedere storing is anders en al lijken de verschijnselen gelijk. de oorzaak kan een heel andere zijn. Wat was het probleem en hoe was het omschreven. Altijd zoveel mogelijk details vermelden bij het aanbieden van een reparatie. Meestal en dat is 90% van de gevallen krijgt de technicus de verkeerde informatie en kan hij dit niet oplossen en lijkt het apparaat o.k. Ik heb weleens een boze klant gehad die dreigde het apparaat door de ruiten te gooien als de storing niet werd opgelost. De klacht was, apparaat valt uit. In dat geval ga je dus volgens de standaard procedure te werk en loopt het hele toestel na. Hierna laat je het minstens 2 dagen spelen en als het niet meer uitvalt dan mag je ervan uitgaan dat het goed is. In dit geval was het toestel niet van de persoon zelf, maar van zijn vriendin. Hij moest het halen en brengen en was zeer ontstemd dat dit nu de derde keer was. Met veel moeite heb ik uiteindelijk deze vriendin kunnen bellen met de mededeling dat er aan het toestel niets te vinden was. Hierop heb ik gevraagd wat precies het probleem was. Het bleek dat bij het uitzetten met de afstands bediening het toestel niet meer wilde opstarten. Dit was dus totaal iets anders en daarmee kon ik gericht naar de oorzaak gaan zoeken en oplossen. Dit zij kleine details die van groot belang kunnen zijn en geloof mij geen enkele leverancier of fabrikant is gebaat bij ontervreden klanten.
Vr. Gr. Hans.
Hans Ik heb hier weinig uitleg gegeven over de storingen, maar uiteraard heb ik dat bij het bedrijf waar ik hem heb aangeboden voor reparatie wel gedaan. Het waren hele simpele fouten waar enkelen ook naar tevredenheid zijn opgelost. Dit was geen aanval op wat voor manier dan ook op een monteur. Wat mij opviel en waar ik mij aan ergerde waren de volgende dingen.
1 Televisie kwam terug met beschadigingen aan het front
Antwoord expert: Ja Jammer
2 Na 2 jaar ging de "condensator' stuk
Antwoord Expert: Betalen
3 Na 6 maanden werd het beeld blauw en roze
Antwoord Expert: Goh misschien wel garantie
4 Na 10 maanden televisie gaat zappen naar willekeur
Antwoord Expert: Je zal wel op de a.b. zitten
5 Na 1 1/2 jaar televisie begint te 'knappen' geluid van electriciteit.
Antwoord Expert: De televisie begint wat in vorm te staan, dat hoort!
Mijn antwoord: JA dat geluid hoor ik ook, maar ook elec..
Antwoord Expert: ECHT NIET
6 ETC
Ik heb de televisie aangeboden bij Expert en ben na de tijd bij de technische dienst waar hij aangeboden was die gecertificeerd was door philips, tekst en uitleg wezen geven, omdat Expert niet meer wist hoe het in elkaar zat.
De laatste keer dat ik hem bij Expert heb gebracht, hebben ze zonder overleg besloten hem maar naar een beunhaas te brengen!
Na contact te hebben gehad met Phillips, Was het antwoord van Phillips: Jammer had hij hem naar de technische dienst gebracht van Phillips zelf had je een nieuwe televise gekregen.
BEDANKT EXPERT
P.S.
Tot overmaat van ramp, (ja dom als ik ben alles van phillips gekocht!) begint nu ook mijn dvd recorder mankementen te vertonen, en nu?
Weer dezelfde lijdensweg? Kan beter in de kliko !!