Pagina 1 van 3

DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 21 mei 2005 22:03
door dehans
DELL geeft waar voor hun geld. Pc wodrt geleverd na twee dagen HD kapot.
gebeld en de volgende dag een neiuwe door de monteur geplaatst. een paar maanden later weer HD kapot. weer gebeld en de volgende dag een monteur met een nieuwe HD en als extrat service 70 gigabyte groter.

omdat dit de tweede keer was binnen 1 jaar.

ik ben zeer tevreden!

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 22 mei 2005 01:22
door unSOUND
Dus je computer gaat binnen een paar maanden
meerdere keren kapot, en je bent tevreden ???

:lol:

Sorry, ik pis effe in m'n broek...

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 22 mei 2005 12:45
door dehans
en wel omdat problemen met computers vaak voorkomen. dan is binnen 1 dag een monteur op de stoep een prima zaak.

trouwens als je in je broek plast niet boven de pc staan. want dan vervalt je garantie lijkt me zo.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 22 mei 2005 16:20
door Gekke Henky
Ja.. en de paashaas bestaat ook en ook zo trouwens sinterklaas.

Dag Hans...

Groetjes,
Je tweelingbroer.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 22 mei 2005 23:37
door dehans
je doet je naam alle eer aan.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 23 mei 2005 09:48
door unSOUND
dehans:

Ik weet niet of je het überhaupt weet, maar het is allesbehalve normaal dat hardware zo snel kapot gaat, dat is dus juist een typisch verschijnsel bij goedkope rommel.

Duurdere merken gebruiken vaak wel dezelfde merken, maar uit een veel strenger gecontroleerde serie, waardoor de kans op "maandagochtend" onderdelen zo goed als 0% is. Dat is dat stukje kwaliteit wat met de duurdere prijs komt.

Ik ben heel benieuwd hoe blij je straks bent als die schijf weer kapot gaat, en hij op dat moment vol staat met belangrijke documenten... Want hoe snel ze ook komen, je bent alles kwijt.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 23 mei 2005 11:15
door Gast
als ze zo'n goedkope rommel maken dat altijd kapot gaat werkt de reperatiedienst niet zo goed. Dit is duidelijk en voorbeeld van goede service.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 23 mei 2005 14:20
door unSOUND
Dat ze goedkope onderdelen gebruiken die snel kapot gaan zegt niets over hun reparatiedienst, dat kunnen gewoon goede monteurs zijn. Dat ze verplicht worden om goedkope spullen te gebruiken zegt alleen iets over het beleid van Dell, namelijk dat die geld verdienen over de rug van de gebruikers.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 23 mei 2005 15:41
door Gast
ik denk dat un SOUND geen idee heeft wat het kost voor een bedrijf om een goede monteur naar iemand thuis te sturen om en onderdeel te vervangen. De kostprijs van het onderdeel is in verhouding niets tegen de verplaatsing kosten en de werkuren die hier ingestoken moeten worden. Dus de besparing die ze kunnen maken door goedkope onderdelen te gebruiken wordt dan voledig te niet gedaan door de extra service dat ze moeten leveren. Een als alleen maa uitzijn op geld verdienen zullen ze nooit service leren.
Mijn besluit dat is een goedkope en goede PC waar ik al veel goede ervaringen persoonlijk goede ervaringen mee heb.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 23 mei 2005 15:59
door unSOUND
Ze gaan er ook niet van uit dat de onderdelen van alle computers kapot gaan. Ze gokken op een uitvalpercentage. Stel dat ze 10.000 euro besparen door goedkope onderdelen te gebruiken, en daardoor 7.500 euro kwijt zijn aan monteurs, winnen ze toch 2.500...

Op zich een logische redenering van ze,
maar ze gokken wel met jouw data als inzet.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 24 mei 2005 22:33
door Gast
Ik heb nog een oude PC van Dell uit 1999.Alles nog nooit vervangen en hij staat bijna altijd aan .Door een stommiteit (was beginner)toen één keer de heldesk nodig gehad.
Tegenwoordig is het troep en service beneden peil .Zoek maar een op google .Zat winkels waar je een PC op maat kan kopen .
Ook beter dan die HP troep want dit is nog erger .
Maar geluk kan iedereen hebben .

Dat was vroeger al met andere dingen dan PC`s/

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 25 mei 2005 00:30
door Gast
Ik heb over het algemeen niet zoveel positieve reacties gehoord van mede beroeps en amateurs (ik doe het als vrijwilligerswerk) systeembeheerders over Dell systemen, en hoor bijvoorbeeld dat er veel verkeerde zendingen worden gedaan en hardware die eigenlijk niet bij elkaar in 1 systeem horen te werken (in verband met bedreiging van de kwaliteit daarvan door spanningsgebruik e.d., nieteens zozeer doordat het systeem daardor zelf instabiel kan raken).
Maar er zijn tegenwoordig veel verbeteringen in de systeemopzet en serviceverlening bij Dell.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 26 mei 2005 16:04
door mr T
Is het een verbetering dat de helpdesk tegenwoordig door het bedrijf wordt uitbesteed? Doet Dell wel.
Zijn er trouwens ergens op het internet betrouwbare cijfers te vinden over de storingsgevoeligheid per merk?

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 26 mei 2005 16:51
door Tens
Het gaat niet om storingen.
Je kunt van 1 onderdeel opzich niet zeggen dat het storingsgevoelig is.
Het gaat om het systeem waarin het draait.
Het functioneren van de videokaart met het moederboard bijvoorbeeld, of de harde schijven met soorten exra geheugen.
Hardware moet zo veel mogelijk op elkaar ingesteld zijn.
Voorbeeldje:
Dell levert een set waar opzich niets aan te merken is voor de low budget gamer:
Veel harde schijf ruimte, goede capaciteit met A klasse onderdelen etc.
Maar er wordt in deze sette weinig gekeken naar de voeding, die vaak te laag is als je er voor veelvuldig casemod en game gebruik extra onderdelen bij wilt zetten:
De voeding wordt meestal gebasseerd op de videokaarteisen, maar bijvoorbeeld een GForce 6600 / 6800 videokaart is dan wel een zuinige kaart voor zijn A klasse, maar alleen de best verkrijgbare kaart in zijn budgetopstelling, dus als je deze dan met andere klasse onderdelen, in dit geval het moederbord, laat werken, dan heb je vaak een lagere duurzaamheid.
Net als dat in dezelfde Dell set de harde schijven wel snel waren voor geheugenschijven in zijn klasse, maar met een dergelijk geheugen vaak gaan piepen (letterlijk).
Daar komt bij dat het vaak aan elkaar geregeld wordt door software, daar waar dat eigenlijk niet nodig is, en vaak mooi gemaakt werd met een goedkope speakerset.
Ikzelf prefereer altijd het zelf in elkaarzetten van computers, maar bijvoorbeeld Alternate heeft wel eens de gewoonte dat ze het verkeerde meezenden met u bestelling en vaak specifieke onderdelen, hoewel een groot assortiment, niet in huis hebben.
Hierdoor koos ik voor mijn grafische werkzaamheden voor een Olidata PC, waarvan je gelukkig de monitor zelf mag kiezen, en waarmee je net wat meer capaciteiten hebt voor uitbreidingsmogelijkheden (zoals de als voorbeeld genoemde videokaart bijvoorbeeld heeft), al was het alleen maar omdat de toren lekker groot is en dus veel ruimte beschikbaar stelt.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 26 mei 2005 18:14
door Alfons vd Laar
Eerder schreef een Gast dat hij een pc bij Dell in 1999 kocht en merkte op dat de PC's die Dell tegenwoordig uitlevert zwaar minderwaardig zijn.

Dat is ook precies mijn ervaring. Ik had ook een Dell PC uit '99 die prima werkte, maar toen de tijd kwam om 'up te graden' maakte ik de vergissing weer een nieuwe Dell te bestellen. Na veel Dellende heb ik de koop uiteindelijk gelukkig ongedaan kunnen krijgen.

Dell voldoet niet aan de meest elementaire wensen die ik aan een betrouwbare leverancier stel (bereikbaarheid, afspraken nakomen, redelijkheid en verantwoordelijkheid nemen voor haar acties & verplichtingen) en de customer service schiet zo consistent & ernstig tekort dat dit wat mij betreft geen 'vergissing' kan zijn. Ik voel mij als klant niet door Dell serieus genomen, zelfs bij de Aldi krijg ik meer service dan bij Dell.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 28 mei 2005 09:01
door Ellen Duit
Onlangs heb ik een laptop besteld bij Dell. Heb daar inmiddels spijt van als haren op mijn hoofd. En ik heb het ding nog niet eens!

Het gaat al helemaal mis met de aflevering van de laptop. Afspraken worden niet nagekomen en de samenwerking tussen UPS en Dell is waardeloos. Customer Support is slecht bereikbaar en doen beloftes die niet nagekomen worden

Eigenlijk wil ik die laptop al helemaal niet meer. Annuleren kan wel maar dan moet ik nog wel Euro 89 aan bezorgkosten betalen! Terwijl dat nou juist het probleem is!

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 21 jun 2005 23:21
door ruudmartens
Heb hetzelfde meegemaakt. Laptop besteld, maar die was veel te zwaar en centimeters dik. Teruggeven behoorde tot de mogelijkheden, maar inderdaad tegen zeer hoge kosten. Dit is in strijd met de enderlandse wetgeving kopen op afstand. Via rechtsbijstand en consumentenbond meerdere aangetekende brieven verstuurd naar Dell, maar nooit enige reactie gekregen hierop. Pas na dreiging van deurwaarde kreeg ik m'n geld terug onder aftrek van de veel te hoge retourkosten.
Werkelijk belachelijk dat een bedrijf tegen de NEderlandse wetgeving kan ingaan zonder dat er iets tegen gedaan kan worden.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 28 jun 2005 11:47
door Bob Schurkjens
Mja, Dell is wanhopig ruk als het om service gaat maar als je heel goed zoekt kun je er wel goedkoop een pc bestellen. Ik heb er gisteren een besteld en nog niet eens een bevestiging per e-mail ontvangen.

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 07 jul 2005 02:54
door L.Rozenwater
89 euro "bezorgkosten" ??? Bijna 200 gulden mensen ! Gewoon verkapte prijsverhoging: De werkelijke kosten zullen nooit meer dan 25 euro bedragen. Denk toch, dat een Dell geintresseerde eens rond zou moeten kijken: Gesteld, een Dell kost 500 euro. Het lijkt me raar, dat voor 589,- euro niet een vergelijkbaar syteem in de reguliere handel te verkrijgen is....

Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service

Geplaatst: 07 jul 2005 05:15
door nah
tja, de ene pc is de andere niet, je moet goed kijken wat je koopt aan
inhoud van de machine en wat je er mee wilt kunnen doen.

http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=nl&s=dhs

verwacht dan dus ook niet voor 500 euri een powermachine.