Pagina 1 van 4
Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 23 mei 2005 23:01
door Mirjam s
D-reizen stelt in kranten dat zij een unieke prijscheck doen. Ze kijken dan welke touroperators de specifieke accomodatie aanbieden.
Goh das nieuw.
DAt doen reisburo's al meer dan 25 jaar.
Dat is toch het bestaansrecht van een reisburo?
D Reizen probeert zich te profileren alszijnde de goekoopste terwijl de prijs bij ieder reisburo op de hoek exact hetzelfde is.
Hoezo de consument in de maling nemen?
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 23 mei 2005 23:59
door Gast
Ze zijn echt niet goedkoop. Vaak juist 5% á 15% duurder dan andere online bureaus
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 08:29
door Gast
ja en toen, wat is nu de moraal an dit verhaal.
Het is geen nieuws wat je vertelt volgens mij
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 10:30
door Gast
Omdat D-reizen een onafhankelijk reisbureau is maakt het niet uit bij welke touroperator een reis wordt geboekt, dus na een prijsvergelijking boekt d-reizen bij de voordeligste aanbieder de gewenste reis voor een klant. D-reizen is niet gebonden aan een touroperator.
De reclamecampagne die op dit moment wordt gehouden, de prijscheck,
is uiteraard om dit aspect van d-reizen onder de aandacht te brengen bij klanten die hier nog niet van op de hoogte zijn.
D-reizen neemt klanten niet in de maling, zij geeft alleen aan dat de klant gegarandeerd bij d-reizen de voordeligste prijs betaald voor een reis. Uiteraard is de prijscheck binnen het assortiment van d-reizen, dat een reis on-line bij een internet aanbieder/touroperator voordeliger kan zijn, is natuurlijk mogelijk, maar dan heb je natuurlijk niet de voordelen van het boeken bij een reisbureau.
Zoals in veel topics te lezen is, zijn de meeste problemen die onstaan bij boekingen die via internet geboekt worden.
Een D-reizen medewerker.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 10:42
door Vergissing
Een D-reizen medewerker.
De zaterdagse reclames en e-mail reclames van D-reizen beloven je de wereld in de achtertuin, natuurlijk is ook D-reizen een commercieel bedrijf,welke gebruik maken van de turkse vliegtuig mij oa Onur etc.
Ook bij D-reizen boek je online , de helpdesk is niet bezet met specialisten om een op maat gesneden vacantie te plannen.
Het verhaal van een D medewerket(ster) cq PR afdeling is sluikreclame en slaat de plank volkomen mis. jammer van de tijd, ook D neemt geen openbaar standpunt in over Onur etc.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 10:49
door Gast
D-reizen is als ieder ander reisburo, ze zoeken uit welke touroperator het goedkoopste is in een bepaalde accomodatie. Dat doet dus ieder reisburo maar D-reizen zet 'goedkoopste' in hun advertentie en iedereen rent er naar toe. Dus ieder reisburo bij u om de hoek doet precies hetzelfde werk, en geven net als D-reizen de reizen niet goedkoper weg dan ieder ander.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 11:01
door Vergissing
en zo is het maar net, D-reizen is geen filantropische instelling, maar een prijsvechter pur sang.
De klanten zijn winstobjecten.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 14:43
door Gast
De topicstarter had het over de prijscheck van d-reizen, dat heeft m.i. niets te maken met Onur air.
Wij verkopen reizen van touroperators die pakketreizen met onur air verkopen, dat klopt, maar waarom moeten wij dan een standpunt innemen over deze luchtvaartmaatschappij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nogmaals even terugkomen op de prijscheck, natuurlijk zijn er ook andere reisbureaus die de prijsvergelijking maken, maar bv een Thomas Cook reisburaeu zal toch eerder een neckermann boeking
maken dan een voordeliger mogelijkheid bij een andere Touroperator.
Online boekingen via d-reizen.nl worden ook gecheckt op prijs
Overigens de aanbiedingen uit de krant en email zijn altijd te boeken, alleen het geldt vaak voor bepaalde data (korte termijn), en je moet er snel bij zijn anders is het vol.
D-reizen medewerker
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 16:38
door Misleiding
van de directeur cq D-reizen medewerker
Het verhaal van bovenstaand persoon is een sprookje.
De markt afstropen kan elk persoon , hoeft je niet een D-reizen medewerker voor te zijn.
Onur wel verkopen en er geen mening over hebben is treurig, ik zou graag de naam van de medewerker weten ivm een rechtstreekse reactie en een terug koppeling naar Radar.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 24 mei 2005 20:41
door Gast
Ik geef een keurige nette beschaafde reactie op een gestarte topic, en dan krijg ik zo´n reactie, ik ben verbijsterd.
Ik snap werkelijk niet waarom u op deze manier reageerd, u mag mij uitleggen wat ik fout heb gezegd in mijn antwoorden.
Overigens ik geef mijn naam niet, zeker niet na zo´n agressieve reactie van u.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 07:30
door gaste
Ik heb al 29 jaar een onafhankelijk reisbureau en al die 29 jaar heb ik steeds voor klanten die prijsvergelijking gedaan waar d-reizen nu zo trots mee adverteert. Alleen ik kan geen paginagrote advertenties in de krant plaatsen met de zgn. unieke prijscheque, daarvoor moet je een grote supermarktketen achter je hebben staan. Omdat die supermarktketen driftig adverteert met: wij zijn de goedkoopste, en misschien is dat wel zo, denken al die d-reizen klanten dat de reisbureaus ook de goedkoopste zijn en daarom zitten die d-reizen bureaus vol met mensen die allemaal denken bij het goedkoopste reisbureau zitten, terwijl ze om de hoek bij een ander reisbureau exact hetzelfde kunnen boeken, soms wel voor een lagere prijs, en niet zo lang hoeven te zitten wachten.
Door de D-tours gids denken ook veel mensen dat D reizen een reisorganisatie is, terwijl D tours al meer dan 20 jaar geleden aan Evenements reizen is verkocht en daar een onderdeel van is.
Schreeuwende reclames doen wonderen en daarom rent iedereen maar naar D reizen. D reizen voert trouwens ook een selectiebeleid, probeer daar maar eens q international naar isla margerita te boeken, dat zal je niet lukken.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 08:03
door stedendriehoek
Mijn vraag hier is dan eigenlijk, waarom zou ik een Q-int. reis willen boeken bij D-reizen, terwijl Q zelf een directseller is?
No problems! Ik boek meestal rechtstreeks bij de desbetreffende touroperator en niet bij D-reizen.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 12:14
door gaste
q international verkoopt zowel direct als via de meeste reisbureaus - u betaalt net zoveel rechtstreeks als via een reisbureau - en dat reisbureau zou u nog wat concretere info kunnen geven over landen en misschien antwoord geven op vragen zoals ik onlangs hoorde: fortaleza in brazilie is zo'n toeristisch plaatsje, daar wil ik niet heen. Ja, ja, fortaleza telt 2 miljoen inwoners en is zeker geen toeristisch plaatsje zoals bv amsterdam is.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 12:55
door Misleiding
Ik geef een keurige nette beschaafde reactie op een gestarte topic, en dan krijg ik zo´n reactie, ik ben verbijsterd.
Ik snap werkelijk niet waarom u op deze manier reageerd, u mag mij uitleggen wat ik fout heb gezegd in mijn antwoorden.
Overigens ik geef mijn naam niet, zeker niet na zo´n agressieve reactie van u.
Aan de D reis Directeur:
Uw club roomt de markt af en koopt in bij reisburo,s, bij troubles weet u van niets en dat noem ik Misleiding.
Waarom uw naam niet vermelden ????????
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 13:37
door hario
is uw naam misleiding?
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 13:58
door Misleiding
Nee Ik wordt en ben misleid.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 14:57
door hario
ik lust geen t, ik word.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 25 mei 2005 15:32
door Strandfanaat
Jaja beste gaste. Fortaleza heeft 2 miljoen inwoners , zo ook New York en daar gaan we ook met z'n allen naar toe. Het is maar wat je wilt en waar je van houd.
De 1 kiest voor stedenreizen de ander voor verre strand bestemmingen.
Je hebt gelijk dat het produkt van Q bij bijna alle reisburo's te koop is, alsook direct voor dezelfde prijs. Maar dan moet ik ook de commisie van het reisburo betalen en als ik direct boek niet! Is misschien niet veel, maar toch!
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 26 mei 2005 20:06
door Mark01
Ik heeft mij ontzettend veel prijsverschil opgeleverd de prijscheck van D-reizen. En ik kan jullie vertellen dat dit dus echt niet gebeurd bij elke reisburo. Ik was bij een World of Tui reisburo en daar gaven ze mij een uitdraai mee van alle aanbiedingen van Arke en Holland international. Dezelfde accommodatie was bij een andere organisatie 90 euro pp goedkoper, dat liet de reisadviseuse van D-reizen aan mij zien.
D-reizen bedankt!...en wat de rest betreft van de reisburo's...als iedereen een prijsvergelijking maakt, dan zijn we daar allemaal mee geholpen.
Re: Consument in maling bij D-reizen
Geplaatst: 27 mei 2005 07:52
door gaste
strandfanaat, die commissie van het reisbureau zit in de prijs die je aan q betaalt, dus de enige die er beter van wordt is q - dit geldt trouwens voor alle reisorganisaties - natuurlijk hebben ze liever dat je rechtstreeks boekt, dan verdienen ze meer, want dan hoeven ze geen commissie aan het reisbureau te betalen