Pagina 1 van 2
Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 24 mei 2005 17:04
door DeLaatsteTevredenKlant
Jarenlang tevreden klant geweest van UPC..ik begreep al die verhalen maar niet van slechte service....Totdat ik telefoon van UPC nam en deze probeerde te verhuizen.
Want dat is toch wel heel ingewikkeld volgens de helpdesk. Daar heb je wat aan als consument.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het verhuizen van een aansluiting of ben ik de enige?
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 24 mei 2005 17:14
door katja
Jahoor, hier nog een ontevreden klant sinds verhuizing. Inmiddels zit ik bijna 6 weken zonder telefoon.
Je kunt het beste nu al meteen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar UPC sturen. Ze hebben dan 30 dagen de tijd om daar op te reageren. Doen ze dat niet, dan kun je naar de geschillencommissie stappen.
Succes!!
Katja
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 24 mei 2005 17:18
door DeLaatsteTevredenKlant
dank je wel Katja..
Jouw relaas over de verhuiskosten waren eigenlijk de belangrijkste reden om deze thread te beginnen
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 24 mei 2005 20:07
door bartman
Tja UPC en verhuizen... zucht...
Op 23 maart komt er een verkoper aan de deur kwam met de vraag of we wel eens storing hebben op de kabel-TV van UPC. Toen ik hem vertelde dat we hier erg tevreden over zijn probeerde hij direct van deze tevredenheid gebruik te maken en mij een internettelefonie abonnement te verkopen. Ik vertelde hem dat we op 1 mei 2005 gaan verhuizen en nog geen telefoonaansluiting hebben. De aanbieding lijkt erg interessant, in combinatie met mijn Chello abonnement (dat mee zal gaan verhuizen) bedragen de maandelijkse abonnementskosten slechts € 6,95.
Tevreden ga ik op zijn aanbod in en vraag hem om ook de verhuizing van Chello internet naar het nieuwe adres te regelen...
HAD IK DIT MAAR NOOIT GEDAAN...
Hij belooft mij de volgende dag terug te bellen met een datum waarop internet zal verhuizen en telefonie geinstalleerd. Dit zal zijn op 2 mei.
Op 2 mei komt er inderdaad een monteur maar deze komt op het OUDE adres (5 minuten rijden naar het nieuwe adres). De monteur wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres en opent zijn koffer en wil aan het werk gaan. "Waar heeft u het telefoonmodem staan?".
Ik vraag de monteur hoe ik deze had moeten krijgen want deze zou de monteur meenemen was mij indertijd verteld, mijn oude kablemodem zou dan omgeruild worden voor een gecombineerd telefoon/internetmodem.
Zonder modem kan de monteur niet aansluiten. De monteur belt met UPC en er zal de volgende dag een nieuwe monteur (MET MODEM) komen om alles recht te zetten.
De volgende dag komt er een monteur (WEER OP HET OUDE ADRES!!!). De monteur wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres. Deze monteur wil echter niet naar het nieuwe adres en vertelt dat hij UPC zal bellen om toestemming te vragen om naar het nieuwe adres te rijden. De monteur laat verder niets weten en rijdt weg.
Diezelfde middag besluit ik contact op te nemen met UPC en te vragen of de monteur nog komt. Het wordt steeds gekker!
De helpdeskmedewerker vraagt mij of ik weet welke monteur er geweest is en van welk bedrijf deze was (de installatiewerkzaamheden worden door UPC uitbesteed). Ik reageer verbaasd en vertel de medewerker enigzins geirriteerd dat ik niet verantwoordelijk ben voor de planning van UPC. De medewerker beseft kennelijk dat hij op het punt staat een klant te verliezen en biedt een vergoeding van € 25,- aan voor het niet nakomen van afspraken en maakt meteen een nieuwe afspraak.
De derde keer (driemaal is scheepsrecht) komt de monteur zowaar ineens naar het goede adres. Mijn hoop groeit op een goede afloop maar dit blijkt voor hele korte duur te zijn.
De monteur vraagt me wat precies de storing (!) is. Ik vertel hem dat de storing is dat de vorige 2 monteurs er niet in geslaagd zijn om de telefonie te installeren en om internet te verhuizen. De monteur zegt me alleen te kunnen helpen met internet, deze sluit hij aan en dit werkt vervolgens goed. Een modem heeft hij echter niet bij zich omdat op zijn werkbon staat dat hij naar een storing moest.
Een nieuwe afspraak kon niet gemaakt worden omdat ineens bleek dat er 2 klantnummers aangemaakt waren en de helpdesk eerst moest uitzoeken welke de juiste is. De volgende week moest ik maar terugbellen. Wel kreeg ik wederom € 25 toegezegd omdat ik voor niets was thuisgebleven.
De volgende week (vanaf vakantie) heb ik meerdere malen met UPC gebeld en de eis neergelegd dat er uiterlijk 13 mei een monteur moest komen of ik zou van UPC telefonie afzien. De medewerkster vertelde mij dat het onmogelijk was om in de maand mei nog een afspraak te maken want het is erg druk. Ik heb gezegd dat ik er nu definitief vanaf zie en een andere telefoonprovider zal zoeken.
Op vrijdagmiddag 13 mei (!) is mijn verbazing groot als ik in de brievenbus een afspraakbevestiging aantref om voor diezelfde dag telefonie te installeren. Ik bel de helpdesk verbaasd op en vraag of de monteur misschien in de ochtend is geweest. De brief blijkt onterecht verzonden te zijn met als reden dat ik zelf alles had afgezegd!!!
Nadat ik voor de zoveelste maal had uitgelegd wat er allemaal fout is gegaan werden mij de volgende dingen aangeboden:
1) wederom € 25 vergoeding (inmiddels 3x)
2) een gratis jaarabonnement telefonie dat op 24 mei geinstalleerd zal worden.
Inmiddels is het vandaag 24 mei en er lijkt een wonder gebeurd... er is telefoon!
Zijn er anderen die soortgelijke ervaringen hebben met UPC of is dit gewoon domme pech?
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 24 mei 2005 23:46
door Jeanette Marijs
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zeer tevreden over UPC, ik heb internet, televisie en telefonie van UPC en nooiit storing of verkeerde rekeningen!
Kortom ik ben zeer tevreden over UPC.
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 25 mei 2005 12:24
door Gast
Nee hoor je bent niet de enige met ellende, bij ons was het ook een verschrikking om onze diensten te verhuizen. Ruim 2 maanden zonder telefoon gezeten, paar weken zonder internet. Tien monteurs gezien en we hebben nu dan wel telefoon maar alweer twee maanden een tijdelijk verhuisnr.?? Dus goed is het nog steeds niet en we wonen hier al vanaf februari!!
Wij hadden in het begin ook geen problemen met UPC, maar toen we gingen verhuizen hebben we alle mogelijke problemen gekregen. Werkelijk een drama. Hun administratie is slecht, veel ingehuurde monteurs doen maar wat en ze laten je erg lang wachten tot alles wordt opgelost en de mensen bij de servicedesk zijn soms verschrikkelijk brutaal.
Ik heb in ieder geval zoveel slechte ervaringen met ze dat die paar maanden dat het wel goed ging helemaal in het niet zijn gevallen. Want als het fout gaat, gaat het goed fout.
Dus voor al die mensen die goede ervaringen hebben met UPC: Vooral niet verhuizen!!
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 25 mei 2005 12:31
door katja
Zojuist heeft een heel behulpzame dame van de servicedesk mijn telefoon weer aan de praat gekregen. Welliswaar onder een 'tijdelijk' nummer, dus nu maar weer afwachten hoe lang het gaat duren voordat mijn eigen nummer weer aan mijn telefoon hangt.
Succes allemaal
Groeten
Katja
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 31 mei 2005 09:09
door katja
Het is echt ongelofelijk, maar na ruim 6 weken zonder telefoon te hebben gezeten, kan ik nu weer bellen. En ben ik ook bereikbaar onder m'n eigen, oude nummer.
Leve UPC:-))))
Nu eens kijken of ik een fatsoenlijke schadevergoeding kan krijgen, want wat UPC voorstelt, dekt bij lange na niet alle kosten die ik heb gemaakt om de boel weer aan de praat te krijgen.
Katja
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 20 jun 2005 12:08
door ailbert
4 weken geleden doorgegeven aan UPC dat ik ga verhuizen binnen Spijkenisse. Ik zou nog teruggebeld worden. Gebeurt dus nooit. Vandaag nog maar eens gebeld (de verhuizing is over 3 weken) en de helpdesk wist mij te vertellen dat ze de telefoon niet kunnen verhuizen vanwege technische problemen, die nog niet opgelost zijn. Onbekend hoe lang dat nog gaat duren. Gevolg zal zijn dat ik geen telefoonaansluiting zal hebben en dus op hoge kosten gejaagd wordt voor mobiele telefonie. Toen ik zei dat ik dan maar weer naar KPN moest overstappen, vertelde ze dat dat niet kon, omdat ik een contract heb (dat loopt sinds maart 2005).
Wat adviseren jullie mij?
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 28 jul 2005 13:37
door jedidjah
Ook ik heb problemen sinds verhuizing. Al jaren klant, nooit problemen gehad, en sinds de verhuizing van de lijn (eind feb!) opeens een ander nummer gekregen. Mijn eigen nummer aansluiten lukt maar niet, ik bel steeds maar krijg alleen te horen "het wordt binnen enkele dagen opgelost". Verder kreeg ik nooit rekeningen (heb ook kabeltv) dus ik dat ook steeds melden. Tot ik gisteren opeens afgesloten werd en een smsje kreeg met "betaal uw facturen". Ik bellen, blijkt dat ze sinds mijn verhuizing de facturen naar een postbusadres sturen waar ik nog nooit van gehoord had. Okee, adres gewijzigd, ik vraag om opheffing afsluiting (= blokkade, kan zelf niet bellen maar wel gebeld worden), kan dat dus niet totdat ik alle facturen heb betaald. Hiervoor moet ik persoonlijk naar een upc-winkel komen! Als ik de dame aan de lijn uitleg dat dat toch wel erg cru is, gezien alle problemen en het feit dat het hun schuld is dat ik geen facturen kreeg, zegt ze simpelweg dat het mijn schuld is omdat ik de afgelopen maanden zelf niet heb gebeld om te zeggen dat ik geen facturen heb gekregen!!! Wat is dus wel gedaan heb, maar zelfs dan nog...
Ik baal, ga overstappen naar KPN maar mijn oude nummer krijg ik daar niet mee terug. Bartman, hoe heb jij t voor elkaar gekregen om schadevergoeding te krijgen? Ik krijg alleen maar onbeschofte mensen aan de lijn bij UPC. Moet ik wellicht een brief schrijven?
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 28 jul 2005 22:23
door Mischa0320
Sorry hoor Jedidjah?
Welk nummer heb je gebeld om door te geven dat je gedurende enkele maanden geen rekeningen ontvangen hebt?
Ik neem aan dat je je klantnummer doorgeeft als je UPC belt of je huidige postcode en huisnummer opgeeft aan de medewerker.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat de medewerker van UPC, na het aanhoren van jouw verhaal over niet ontvangen rekeningen niet kijkt naar jouw huis/faktuur adres en dan niet opmerkt dat hier een postbus adres staat vermeld.
Dit is nou typisch een Broodje Aap verhaal.
Ik geloof er in ieder geval niets van !
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 29 jul 2005 11:50
door agro
heeey mischa welkom terug.
Je hoeft helemaal niets te geloven, men hoeft alleen maar je eerder geposte berichtjes op na te slaan, en dan heeft men een hele goeie indruk van de arrogantie en mentaliteit van de upc medewerkers.
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 29 jul 2005 13:19
door jedidjah
Was het maar een broodje aap. Ik zit niet voor de lol nu met een afgesloten telefoon...
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 30 jul 2005 10:03
door Har
agro
Geplaatst op 29 Jul 2005 11:50 door agro
--------------------------------------------------------------------------------
heeey mischa welkom terug.
Je hoeft helemaal niets te geloven, men hoeft alleen maar je eerder geposte berichtjes op na te slaan, en dan heeft men een hele goeie indruk van de arrogantie en mentaliteit van de upc medewerkers.
Wat een onzinnig verhaal van Agpo
Wat zeggen die paar berichten over de schrijvers zelf ??.
Hoeveel accounts heb jij lopen ?.
Op jouw incassoverhaal kom ik met een brief van de Rabo bank terug.
Prettig weekend met veel UPC/Chello genot.
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 30 jul 2005 17:51
door agro
Beste Har,
Ook nu blijkt weer overduidelijk van hoe je tekeer gaat wat de mentaliteit van upc is.
Wat bedoel je met hoeveel accounts ik heb lopen?
En wie heeft het over een incasso verhaal gehad?
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 02 nov 2005 22:33
door wladdy
Nou, verhuizen met UPC is dus niet gemakkelijk.
Ik bel en internet al jaren via UPC, zonder noemenswaardige problemen, maar die tijd lijkt voorbij......
Ik ben afgelopen vrijdag verhuisd en op die dag is mijn oude (analoge) telefoonmodem opgehaald en in mijn nieuwe huis het nieuwe modem geïnstalleerd. De monteur op het nieuwe adres kwam twee uur te vroeg en was ronduit verbaasd om eerst niemand thuis te treffen, terwijl op zijn opdrachtbon (ik moest hem daar zelf op wijzen) toch duidelijk de tijd van de afspraak stond. Gelukkig kwam ik net aan op het moment dat hij weer wilde vertrekken.
Na het installeren vertelt hij mij doodleuk: nou meneer, dit wordt uw nieuwe nummer. Dit wilde ik dus niet, want ik zou mijn zelfde nummer behouden. Oh, dat is binnen een paar uur opgelost, zei hij, even porteren en klaar is kees. Oke, dacht ik, ik ben toch nog niet verhuisd dus een paar uurtjes niet bereikbaar overleven we wel.
Na vier of vijf telefoontjes werd mijn nummer eindelijk verhuisd. Maar nu bleek dat we vanaf dit nummer alleen kunnen bellen, maar als er gebeld wordt, komt er geen enkele verbinding tot stand.
Mobiel bellen naar de helpdesk heeft tot nog toe niets opgeleverd behalve niet nagekomen afspraken om mij (mobiel) terug te bellen en reacties dat zoiets niet mogelijk kan zijn en dat er aan gewerkt wordt.
Niemand kan mij vertellen hoe lang dit gaat duren.
Wie heeft er advies voor mij over wat te doen?
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 03 nov 2005 09:04
door Mischa0320
Wat vervelend voor je. Maar ik denk dat het snel kan worden opgelost. Bel 0900-1580 en vraag of men je doorverbinden wilt de Retentiedesk. Daar zitten wat al wat meer oudere en gespecialiseerde medewerkers die jouw probleem zeker weten gaan oplossen.
Het is (met moeite) nog steeds mogelijk om een oud "Tellabs" telefoonnummer weer te porteren en te gebruiken op een "VOIP" aansluiting. Hiervoor moet er wel eerst een tijdelijk nummer worden toegekend, maar binnen 5 minuten is de "terug" portering te realiseren.
Het is belangrijk dat je "oude Tellabs" telefoonaansluiting VOLLEDIG is verwijderd uit de database "Geinstalleerde Produkten".\ in het klantensysteem van UPC.
Laat nog even weten als het allemaal is opgelost! En wat betreft je verhuizing, elk nadeel heeft zijn voordeel. Straks als alles weer normaal werkt, kun je voor hetzelfde geld nu 's avonds en het gehele weekend VOLLEDIG gratis en ONBEPERKT bellen naar alle vaste, particuliere telefoonaansluitingen in Nederland, en oeps ik weet niet of je al gebruik maakte van Nummerweergave, Wachtgesprek of Driegesprek ??? Die diensten zijn vanaf nu ook allemaal gratis voor jou!
Succes in je nieuwe woning!
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 03 nov 2005 09:31
door JoostS
Mischa, het is wel duidelijk waar jij werkt zeg!!
Ik zou dat in deze thread alleen niet zo overduidelijk kenbaar hebben gemaakt.
Zou me er eerder voor schamen.
En ik zou het intern hebben doorgespeeld met de bedoeling om de service te verbeteren.
En wat meer klantgericht te denken.
Want wat ik hier lees is toch echt schandalig hoor!
Ben blij dat ik een andere provider heb voor mijn internet én VOIP-telefonie (met behoud van eigen nummer).
En daar bel ik niet alleen 's avonds en in het weekend gratis en onbeperkt naar vaste nummers in Nederland.
Maar ALTIJD, 24 uur per dag, dus ook overdag!!
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 03 nov 2005 10:05
door Mischa0320
Sorry hoor, maar voor wat moet ik me schamen? Omdat er voor het eerst op dit forum een wijze en waarschijnlijk probleem oplossend antwoord is geplaatst?
Jij zou je moeten schamen voor je dommigheid. Je ongezouten kritiek! Je verkeerd bedoelde insinunaties en je stomme geklets.
Ik werk NIET bij UPC, maar weet wel een heleboel van het bedrijf en haar diensten. Omdat ik al vanaf UPC klant ben, geinteresseerd ben in het bedrijf, haar diensten en haar techniek en..... toevallig het zelfde heb meegemaakt en het binnen 4 uur op een snelle en keurige manier werd opgelost door het bedrijf dat het NIET verdient om telkens weer te worden gekraakt.
Dus stop met het leveren van domme kritiek en stop met het NAPRATEN, maar wees eens origineel.
Neem bijvoorbeeld een dienst af van UPC en besteed je tijd dan met bellen, internet surfen of naar televisie kijken! Lijkt met toch wat leuker, niet? Daaaaag!
Re: Verhuizen met digitale telefonie
Geplaatst: 03 nov 2005 10:11
door JoostS
Je hebt gelijk Mischa.
Bedankt voor de wijze woorden.
Dan ga ik nu maar weer verder met surfen op Internet.