Een snelheidsverhoging is gratis, een laging niet.
En ben ik blij dat ik die nerds van MK eindelijk heb kunnen lozen.
Gelukkig nu bij XS4ALL.
Aflopen 2 jaar steeds een algemene verhoging in snelheden in november meegemaakt.
Steeds was de snelheid waardeloos en het duurde dan doodleuk 3 maanden voordat ik weer op snelheid zat.
"Het TOC heeft een script draaien die kijkt wat er fout is"
"Wat er fout is weer ik wel, te kort aan bandbreedte in de regio"
"Ik het vermelden in de call en het doorgeven"
Dat is
het standaardantwoord van ze.
En ik zat dus bij Giganews (newsprovider), die killde m'n account omdat ik vanaf een andere IP connectie maakte (vanaf het MK netwerk).
Helpdesk gebeld.
"Kunnen jullie geen contact met ze opnemen?"
"Nee dat kunnen we niet"
"Maar jullie hebben een peeringovereenkomst met ze"
"Meneer we kunnen u niet helpen, want wij hebben geen contact met hun. U zult zelf contact met ze moeten opnemen"
"Maar ze reageren niet op m'n emails"
"En toch kunnen wij u niet helpen"
"Kan ik dan niet tenminste een echt vast IP krijgen?"
(je krijgt bij MK namelijk nogsteeds een
leased IP van 42 dagen en dat
kan wijzigen als hun TOC een wijziging maakt op het netwerk. Dus
geen vast IP)
"Meneer, dat is alleen voor zakelijke aansluiting en we gaan die echt niet aan u een vast IP gegeven"
(klik aan hun kant)
Dus na 2 creditcards had ik dan eindelijk
de reden bij MK weg te gaan.
Helaas zakte ik wel in snelheid terug van 10/2Mbit naar 8/1Mbit.
Maar ja, bij XS4ALL dus wel een super vast, wijzigt nooit IP.
Advies: lozen die hap, want klanttevredenheid is iets wat ze namelijk echt niets interesseert.