LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen KPN ADSL vervolg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
michel333

Opzeggen KPN ADSL vervolg

Ongelezen bericht door michel333 »

Beste Planet Internet,
Onderstaand tussen quote en unquote mijn schrijven naar de KPN.
De vraag welke ik Planet stel is waarom Planet mijn ADSL verbinding bij de KPN niet wil opzeggen per 1 september 2005 ondanks dat ik het service deel bij Planet aanhoudt tot einde looptijd van het abonnement bij Planet. Dit is in strijd met de algemene voorwaarden van de KPN inzake de ADSL verbinding en verder heeft het voor Planet ook geen consequenties want het abonnementbedrag wordt gewoon aan planet betaald. Zie ook de notulen welke in mijn langdurig onderhoud met uw service desk zijn geweest en waarin wel degelijk de mogelijkheid wordt aangegeven om de ADSL lijn bij de KPN vrij te geven.
Ook moet het toch mogelijk zijn om met ingang van een "volgende"maand je abonnement te kunnen downgraden zoals een medewerker voorstelde en een andere aangaf dat dat niet meer kon. Graag uw officiele schrijven en antwoord op deze materie. Vergeet niet dat ik als abonnee al 10 jaar lang een abonnement heb bij Planet.

Brief aan de KPN

Hallo, zie de correspondentie in uw systeem (ik heb nu twee keer gebeld 1 keer van 1 uur en een keer bijna anderhalf uur) over mijn geplande overstap van Planet internet met een ADSL verbinding bij de KPN naar Versatel.

Volgens de voorwaarden van de KPN is na het eerste jaar de adsl verbinding per maand opzegbaar. PUNT!

Ik wil gebruik maken van deze voorwaarden maar mij wordt door de KPN verteld dat de lijn niet vrij gemaakt kan worden zonder dat Planet hiervoor een verzoek indient en door Planet wordt gezegd dat als de KPN de lijn vrij wil maken de KPN dit mag doen..

Planet Internet wil mijn abonnement niet opzeggen (en dus ook niet de lijn vrij wil maken) voor einde looptijd wat betekent in mijn geval 1 maart 2006. Doordat Planet mijn abonnement niet wil opzeggen loopt mijn KPN deel ook door tot 1 maart 2006. U begrijpt dat dit niet in overeenstemming is met de voorwaarden van KPN en deze voorwaarden zijn van toepassing op de levering van de ADSL verbinding waarvoor ik maandelijks een rekening krijg van de KPN van euro 19,95 of daaromtrent.

Planet is natuurlijk alleen maar een service provider.

Vraag: Kan ik mijn ADSL abonnement bij de KPN nu opzeggen ook al laat ik mijn ADSL abonnement bij Planet als zodanig gewoon doorlopen zonder daar verder gebruik van te maken.

Indien ik namelijk morgen over zou willen stappen naar XS4all / het Net ed. moet de lijn namelijk ook door Planet vrij worden gegeven om over te kunnen stappen en de KPN laat toch deze actie van een service provider niet over zijn / haar netwerk beslissen? Het is toch ook mijn beslissing om het servicebedrag van de serviceprovider tot einde looptijd door te betalen!

Indien ik een overeenkomst met Planet zou hebben zou dit maandelijkse bedrag van euro 19,95 toch ook door planet geincasseerd moeten worden en bij problemen met de ADSL verbinding kom ik toch ook bij de KPN uit.

Vraag:

1) Graag dus uw officiele reactie plus indien ik mijn lijn vrij van signaal wil maken en het maandelijks door de KPN te incasseren bedrag van Euro 19,95 per maand wil beindigen de procedure hoe dit aangepakt moet worden. Indien U mij doorverwijst naar Planet ook aangeven hoe Planet moet handelen om mijn maandelijkse KPN nota per 1 september 2005 zonder de euro 19,95 ga krijgen.

2) Indien dit niet mogelijk is wil ik de voorwaarden hebben waarin wordt aangegeven dat ik ook een jaarcontract met de KPN ben aangegaan voor levering van ADSL en dit dus stilzwijgend jaarlijks wordt verlengd en hoe dit in overeenstemming is met uw algemene voorwaarden op de site waarin het ADSL gedeelte per maand opzegbaar is.

3) Waarom vervallen alle abonnementen wel (dit alleen in het laatste geval) als ik mijn telefoonaansluiting met ingang van direct opzeg.

Unquote

michel333

Re: Opzeggen KPN ADSL vervolg

Beste Heer Overdijk, U kunt misschien beter een supervisor dit laten beantwoorden.

U geeft geen antwoord op mijn 3 vragen. Ik zal ze nogmaals herhalen: Ik ben er nu zo intensief mee bezig dat ik ook complete antwoorden wil hebben. Indien U aangeeft dat contact moet opnemen met mijn service provider kunt U en in uw computer en in mijn verhaal lezen dat dit al 4 keer is gebeurt ook met hulp van uw medewerkers. Mijn minimale contractduur wat betreft de ADSL aansluiting bij de KPN is al verstreken!

1) Graag dus uw officiele reactie plus indien ik mijn lijn vrij van signaal wil maken en het maandelijks door de KPN te incasseren bedrag van Euro 19,95 per maand wil beindigen de procedure hoe dit aangepakt moet worden. Indien U mij doorverwijst naar Planet ook aangeven hoe Planet moet handelen om mijn maandelijkse KPN nota per 1 september 2005 zonder de euro 19,95 ga krijgen.

2) Indien dit niet mogelijk is wil ik de voorwaarden hebben waarin wordt aangegeven dat ik ook een jaarcontract met de KPN ben aangegaan voor levering van ADSL en dit dus stilzwijgend jaarlijks wordt verlengd en hoe dit in overeenstemming is met uw algemene voorwaarden op de site waarin het ADSL gedeelte per maand opzegbaar is.

3) Waarom vervallen alle abonnementen wel (dit alleen in het laatste geval) als ik mijn telefoonaansluiting met ingang van direct opzeg.

Ook uw antwoord inzake het overstappen naar een andere serviceprovider klopt niet daar Versatel gebruik maakt van een eigen netwerk en dit niet via de KPN loopt.

Dus graag een compleet en officieel antwoord daar dit wel heel erg strek op koppelverkoop begint te lijken!

mvg
Michel

----- Original Message -----
From: "KPN" <[email protected]>
To: "Piron" <[email protected]>
Sent: Thursday, May 26, 2005 11:39 PM
Subject: Re: ADSL (ID 2) (KMM5474542V24428L0KM)

Geachte heer Piron,

Naar aanleiding van uw vragen over ADSL kunnen wij u als volgt informeren:

De minimale contractsduur van ADSL van KPN is één jaar. Na en tegen het verstrijken van de minimale contractsduur kunt u opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Voor het opzeggen van uw ADSL-abonnement dient u contact op te nemen met uw Internet Service Provider.

Indien u wilt overstappen naar een andere Internet Service Provider dan kunt u deze overstap aanvragen bij de nieuwe Internet Service Provider. Een aanvraag tot migratie wordt uitgevoerd ongeacht de contractsduur van uw huidige Internet Service Provider.

Indien u uw vaste telefoonaansluiting opzegt dan wordt automatisch uw ADSL-aansluiring opgeheven. Indien de minimale contractsduur van ADSL van KPN is verstreken worden er geen resterende abonnementskosten in rekening gebracht.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Frank Overdijk
KPN

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

das een heel net antwoord van KPN, dus wat is nu eigenlijk je probleem?????

je provider of KPN??????????

Dus misschien moet je je topic veranderen in

Weer een nietszeggende vraag aan KPN

michel333

Net antwoord, van welke planeet kom jij?
De vragen worden ontweken. Het gaat om de algemene voorwaarden en als ik een rekening krijg van de KPN voor ADSL zijn wat mijn betreft de algemene voorwaarden van dat bedrijf geldig. Zo niet is er sprake van KOPPELVERKOOP wat bij de wet verboden is. Zeker als deze voorwaarden in strijd zijn met de algemene voorwaarden. Zoals je weet is Planet eigendom van de KPN. Ik wil bijvoorbeeld best mijn abonnement bij Planet opzeggen en afkopen, maar zelfs dat doen ze niet.!

Gast

Een aanvraag tot migratie wordt uitgevoerd ongeacht de contractsduur van uw huidige Internet Service Provider.

Dus ik kan niet lezen??????????????????????????????????????????

michel333

KPN en Planet geven aan dat Versatel niet als migratie wordt gezien daar Versatel van een eigen netwerk gebruik maakt, en dus niet migreert van een KPN ADSL netwerk naar een KPN ADSL netwerk, dus deze optie is onjuist!
Vraag maar op!

BjcK

Ongelezen bericht door BjcK »

KPN heeft het over overstappen naar een andere KPN-DSL ISP.

Versatel is een ander DSL netwerk, ook dan kan je overstappen. Gewoon aangeven bij Versatel dat je reeds ADSL hebt en ze de lijn moeten laten omzetten.

KPN-DSL ontvangt dan van Versatel bericht dat zij de ADSL lijn omzetten.

Gast

hoe vaak ga je dit bericht posten????????????//

michel333

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Versatel maakt gebruik van haar eigen netwerken, hierdoor hoeft u in de toekomst niet meer te betalen voor de netwerk diensten van de KPN. Het is mogelijk dat de KPN u tot 2006 blijft berekenen voor netwerk diensten die niet afgenomen worden doordat u gebruik maakt van de netwerken van Versatel. Wij kunnen hier helaas niets aan veranderen.

fcutreg4ever

Ongelezen bericht door fcutreg4ever »

Je blijft altijd afhankelijk van kpn met adsl.
Je hebt of een kpn belbasis of een kpn belbudget nodig.
B.V. heb je bij versatel bel onbeperkt dan heb je een kpn belbasis nodig.
bij sommige providers betaal je aan je provider het geld voor een kpn belbudget en die maken het dan voor jou over aan de kpn.
Dus om kort te gaan met adsl kom je niet van de kpn af.
je betaalt voor je telefoon doos in huis minimaal het bedrag van een kpn belbudget.

michel333

Geachte
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Ten eerste willen wij u mededelen dat het zowel bij ons als bij KPN niet mogelijk is om per maand te beindigen na een contractsduur van een jaar.

De minimale contractduur voor inbelabonnementen en ADSL-abonnementen bedraagt 12 maanden. Na afloop van de contractperiode wordt de contractperiode stilzwijgend telkens weer met 12 maanden verlengd. U kunt uiterlijk een maand voor afloop van de lopende contractperiode opzeggen.

Hierdoor kunnen wij uw verzoek niet behandeling nemen. Uw abonnement wordt conform de algemene voorwaarden per 1 maart 2006 voor u beindigd.

WiFiDoDude

Ongelezen bericht door WiFiDoDude »

Nou, da's duidelijk. Je hebt een contract bij Planet tot 1 maart 2006. Je hebt dus een contract met Planet. Niet met KPN, dat contract is namelijk via Planet. Als je af wilt zeggen, dan gaat dat via je ISP (Internet Service Provider, nietwaar). En helaas wordt het abonnement bij Planet iedere keer met een jaar verlengd (net als bv bij Het Net. Bij Direct ADSL van KPN en XS4ALL wordt hierbij één maand gehanteerd 8) ).

Afkopen kan uiteraard ook, maar dan betaal je hetzelfde als je normaal gesproken aan Planet en KPN had betaald in al die maanden, maar dan in één keer en je hebt er nix voor.

Veel plezier met je Planet abo de komende 9 maanden....

Ronaldm

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Je gaat zelf akkoord gegaan met de voorwaarden van de ISP als je je aanmeldt, dus niet na de tijd gaan janken dat het jaar contract blijkt te zijn.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Zo niet is er sprake van KOPPELVERKOOP wat bij de wet verboden is.
Als dat bij de wet verboden zou zijn, dan begrijp ik een paar dingen niet:
Als je geen kabel-tv abo hebt bij, b.v. upc, kun je geen internet van chello krijgen. Ben je geen lid van de hcc, kun je geen internet via hcc!net krijgen.
Dit zijn enkele voorbeelden, van wat men toch echt koppelverkoop kan noemen. Toch wordt hier niet tegen opgetreden door de wetgever.
Hoe zit dat dan ? Gedoogbeleid OF..... zit het toch iets minder eenvoudig in elkaar ? De, door mij aangehaalde zaken zijn vergelijkbaar met deze topic:
upc en chello zijn verschillende bedrijven. HCC is een vereniging, HCC!NET is een handelsnaam van Cas internet BV
Bij de laatsgenoemde combinatie (omdat ik die zelf heb) is het b.v. zo:
Mijn hcc abo loopt van 1 jan - 31 dec, terwijl mijn hcc!net adsl abo loopt van midden maart tot midden maart. Nu wil ik mijn adsl abo beeindigen per midden maart 2006. Door de AV (dat men uitsluitend adsl van hcc!net kan hebben als men lid is van de hcc) is het dus niet mogelijk om het hcc abo te laten eindigen op 31 dec 2005, maar pas op 1 april (nee, geen grap) 2006; wie echter ook nog het blad computer totaal ontvangt bij zijn/haar abo is beter af door per 1 -1-2007(!) op te zeggen. Als je DAT geen koppelverkoop meer mag noemen..........

Gesloten