LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanmaning over 'n rechtsverzekering van 2001 tot2005

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
antonia

aanmaning over 'n rechtsverzekering van 2001 tot2005

Ongelezen bericht door antonia »

beste mevr. Hertsenberg .
ik kreeg brief van Vesting Finance vanwege 'n rechtsbij stand verzekering van 2002 tot 2005 van 189.€ plus 40€ bij komende kosten en ze eisten dit bedrag ommiddelijk nu ik heb 'n hersenbloeding gehad en krijg nu 'n uwv uitkerijng van 761 ,48€p.m. en als ik alles heb betaald hou ik nog geen 150,00€ p. maand over om van te leven en nu eist deze firma dat ik het met 50,00€ p.maand aflos nu dan kan ik me wel ophangen want dan heb ik helemaal niks meer om van te leven want met deze dure euro hebben wij mensen het toch al niet zo makkelijk ,nu is mijn vraag is mijn verzekering dan niet nalatig gebleven want ze mogen het automatisch af boeken en ik dacht al die tijd dat het in de auto verzekering zat .kan ik hier nog wat aan doen ? ik zou me zeer verheugen als u hier wat aan kan doen want op het ogenblik ben ik niks meer ik zit in 'n grote dip omdat ik niet weet waar ik al dat geld vandaan moet halen ,het is n.l zo sinds de euro er is komen de rekeningen van alle kanten en altijd gelijk 'n incasso bureau op je dak en word het alleen maar duurder .b.v.hartelijk dank mevr. a c m van vilsteren asterlaan 7 4382 pn vlissingen

Gast

Re: aanmaning over 'n rechtsverzekering van 2001 tot2005

Ongelezen bericht door Gast »

Antonia: dat jij een hersenbloeding hebt gehad, daar kun je niets aan doen, dat je zodoende een uitkering hebt, ipv te kunnen werken, evenmin.

Maar op een gegeven moment zeg je iets dat echt niet klopt: Sinds de euro er is stromen de rekeningen binnen. Mag ik hieruit concluderen, dat jij tot en met het jaar 2001 gratis hebt geleefd?

Het is me te kort door de bocht, om te gaan zeggen dat alle betalingsmoeilijkheden zijn gekomen, sinds de euro er is. Hoezo kunnen dan zoveel mensen het dan gewoon allemaal redden? Ik heb ook geen top-inkomen, maar ik leef er bepaald niet op los. Ik zeg niet dat jij dat WEL doet, hoor. Ook mijn kosten zijn gestegen, maar het lukt allemaal prima.

Nogmaals: je zult best kosten hebben die ik niet heb, maar schrijf niet alles toe aan de komst van de euro. Die aanmaning van je verzekeraar staat hier los van. Zij HEBBEN niets te eisen, als zij kunnen aantonen dat je hiervoor had moeten betalen, hadden ze simpel gezegd eerder aan de bel moeten trekken.

Als ze in hun recht staan, dienen ze om die reden NU ook bereid te zijn een betalingsregeling met je te treffen, ZIJ zijn tenslotte behoorlijk nalatig geweest, en hadden je hier eerder van op de hoogte moeten stellen.

Gesloten