Pagina 1 van 1

Corendon laat reizgers achter in Istanbul

Geplaatst: 28 mei 2005 23:25
door sionvalais2
Ik ben dinsdagavond met meer dan 13 uur vertraging met Corendon (corendon.com) vanuit Istanbul gearriveerd in Nederland; niet in Eindhoven zoals overeengekomen, maar in Amsterdam (!). Ze vonden het namelijk een goed idee om ipv 6 uur ‘s ochtends om 3 uur ‘s nachts te vertrekken en dat hebben ze minder dan 15 uur voor vertrek besloten. In het vliegtuig van 3 uur ‘s ochtends zaten volgens de passagierslijst van Corendon Istanbul zo’n 15 mensen (deze uit de hotels van Corendon), de rest bleef dus achter in Istanbul. Als het aan Corendon lag zaten we nu nog in Istanbul (of in Brussel-Charlois met 24 uur vertraging). Bedenk je twee keer voor je met Corendon in zee gaat! Ze geven ruk om hun reizigers en voelen zich totaal niet verplicht om gedupeerde reizigers correct te helpen. Je moet in een dergelijke situatie overal zelf achterheen gaan, wat je enorm veel stress en een fortuin aan kosten oplevert. De enkele toezegingen die ze doen komen ze niet na. Zo zou Corendon de reizigers informeren over de ontstane situatie, zou er eten en drinken worden aangeboden en zou er een transfer worden geregeld met een bus van Amsterdam naar Eindhoven. Zelfs na een dringend verzoek van mijn kant om de transfer van Amsterdam naar Eindhoven (na alle ellende in Istanbul) laten ze het afweten. Geen verklaring, geen excuses, geen oplossingen, maar slechts geïrriteerde reacties van de medewerkers van Corendon in Haarlem. Zij verschuilen zich achter procedures en regels van Corendon, maar vergeten dat ze hier geen aanspraak op kunnen maken daar ze de vluchtwijziging niet tijdig hebben gecommuniceerd. Ze kiezen de weg van de minste weerstand (en de laagste kosten) en dan hopen dat de mensen het hierbij laten zitten. In dit geval hebben ze echter de verkeerde persoon voor zich. Ik blijf net zo lang tegen deze organisatie schoppen totdat ze persoonlijk contact opnemen en met een schadeloosstelling komen.


Corendon
http://www.corendon.com

Re: Corendon laat reizgers achter in Istanbul

Geplaatst: 29 mei 2005 00:41
door figar
goedzo!!!!!!!!!!
pak ze maar aan ....
STALKEN die hap

Re: Corendon laat reizgers achter in Istanbul

Geplaatst: 29 mei 2005 10:32
door Gast
Ik vind Corendon ook zeer slecht. Ik had een vlucht geboekt en had per ongeluk het verkeerde rekeningnr. doorgegeven voor de betaling, waardoor er niet voldoende saldo was, ik kwam hier gelijk de zelfde dag achter en heb direct via telebanking betaald (dit was 4 weken voordat ik zou vertrekken). Een week voor vertrek kreeg ik een telefoontje dat ik niet betaald zou hebben, terwijl het bij mij direct was afgeboekt. Omdat ik er nog geen afschrift van had heb ik de bank een verklaring laten faxen dat het bedrag door mij betaald was (wat ze eigenlijk nooit doen) en pas na veel bellen van mijn kant erkenden ze uiteindelijk dat het toch betaald was! Een dag voor we zouden vertrekken kregen we te horen dat de vlucht geannuleerd was!! Toen ik mijn man liet opbellen (hij is turks) om te zeggen dat we een binnenlandse vlucht hadden geboekt vanuit Istanbul, boden ze aan om onze vlucht om te boeken van Eindhoven-Istanbul naar Amsterdam-Istanbul. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar het zorgt voor een hoop onnodige stress.
Een paar jaar geleden ook een reis geboekt via hun naar turkije in een zgn. 4 sterren hotel, maar het was ook niet wat we ervan verwacht hadden. Een jaar later keek ik op de site en zag ik dat het ineens nog maar een 3sterrenhotel was!!
Ik ga nooit meer met Corendon in zee.

Re: Corendon laat reizgers achter in Istanbul

Geplaatst: 29 mei 2005 10:40
door Gast
Oh jeeeeeee en wij moeten nog! Kan wat worden dan!