Corendon laat reizgers achter in Istanbul
Geplaatst: 28 mei 2005 23:25
Ik ben dinsdagavond met meer dan 13 uur vertraging met Corendon (corendon.com) vanuit Istanbul gearriveerd in Nederland; niet in Eindhoven zoals overeengekomen, maar in Amsterdam (!). Ze vonden het namelijk een goed idee om ipv 6 uur ‘s ochtends om 3 uur ‘s nachts te vertrekken en dat hebben ze minder dan 15 uur voor vertrek besloten. In het vliegtuig van 3 uur ‘s ochtends zaten volgens de passagierslijst van Corendon Istanbul zo’n 15 mensen (deze uit de hotels van Corendon), de rest bleef dus achter in Istanbul. Als het aan Corendon lag zaten we nu nog in Istanbul (of in Brussel-Charlois met 24 uur vertraging). Bedenk je twee keer voor je met Corendon in zee gaat! Ze geven ruk om hun reizigers en voelen zich totaal niet verplicht om gedupeerde reizigers correct te helpen. Je moet in een dergelijke situatie overal zelf achterheen gaan, wat je enorm veel stress en een fortuin aan kosten oplevert. De enkele toezegingen die ze doen komen ze niet na. Zo zou Corendon de reizigers informeren over de ontstane situatie, zou er eten en drinken worden aangeboden en zou er een transfer worden geregeld met een bus van Amsterdam naar Eindhoven. Zelfs na een dringend verzoek van mijn kant om de transfer van Amsterdam naar Eindhoven (na alle ellende in Istanbul) laten ze het afweten. Geen verklaring, geen excuses, geen oplossingen, maar slechts geïrriteerde reacties van de medewerkers van Corendon in Haarlem. Zij verschuilen zich achter procedures en regels van Corendon, maar vergeten dat ze hier geen aanspraak op kunnen maken daar ze de vluchtwijziging niet tijdig hebben gecommuniceerd. Ze kiezen de weg van de minste weerstand (en de laagste kosten) en dan hopen dat de mensen het hierbij laten zitten. In dit geval hebben ze echter de verkeerde persoon voor zich. Ik blijf net zo lang tegen deze organisatie schoppen totdat ze persoonlijk contact opnemen en met een schadeloosstelling komen.
Corendon
http://www.corendon.com
Corendon
http://www.corendon.com