LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] touringcar met een lift

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

touringcar met een lift

Ongelezen bericht door Gast »

Touringcar met een lift. Ja gezellig Vakantie, maar wat als het niet meer mag.Een touringcar met een lift dat is wat ik vraag de trapjes van de bus zijn te hoog geworden. De bussen zijn er maar bij welke maatschappij.Als zo iets niet meer gaat. heet je ineens Invalide
En een invalide dat is de gedachten gang Heeft altijd hulp nodig zeker een paar man(vrouw) Maar ga je vertellen dat is niet waar ,reden ons zelf wel Waar zijn de touringcar bedrijven die ons te woord kunnen staan en waar wij mee kunnen reizen de maanden juni july en augustus lijk mij top En dan Italiy op (een) oosterrijk op (twee) zuid=duitsland op (drie )Touringcar bedrijven reageren maar wil op vacantie .
pav uit g

Gast

Re: touringcar met een lift

Dat is een vraagstelling! en dat er na een week nog geen touringcar bedrijf op dit onderwerp heeft gereageerd ?
Volgens mij zou dat toch enkele honderde of duizend extra klanten op leveren.
Het minimalen dat men zou kunnen doen een e-mail adres opgeven.
En kijken hoe men tot elkaar zou kunnen komen.

Gast

Zo he, wat een taal. Wat is nu eigenlijk de vraag, want hier is echt geen touw aan vast te knopen, terwijl ik denk dat de vraagstelling op zich heel serieus is. Jammer, op deze manier zal er geen serieuze reaktie komen.

seat

Ongelezen bericht door seat »

Een touringcar met een lift, lijkt mij een zeer interessant onderwerp.
Het waarom, het waarom eigenlijk niet.(dat is de vraag.)
Het bestaan van een touringcar met een lift dat is bekent, Maar welke bus onderneming reis-organisatie heeft dat in beheer.?
( ter verduidelijkingen bus/touringcar behoefd alleen als extra een lift/toilet, verder geen aanpassingen )

Reis organisaties ondernemingen wie reageert
met zijn e-mail adres
Laatst gewijzigd door seat op 23 nov 2005 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

seat

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Even vragen naar een touringcar met een lift. De bedrijven zijn in de veronderstelling dat de gehandicapten medemens multi-miljonais zijn.

EEN GEWONEN REIS +/- € 425 euro per persoon 9 dagen
EEN BUS MET EEN LIFT € 925 euro per persoon 9 dagen (100 % meer)
Wil je met zijn twee op vakantie Antwoord NEEEEEEEE Wij moeten minimaal vol komen.
TOTAAL GESTOORD. VRAGEN ZIJ DAT OOK ALS U OP VAKANTIE WIL VOOR TWEE PERSONEN u mag alleen mee als heel de familie mee gaat.

REIS ORGANISATIES GA JE HEEL DIEP SCHAMEN IN EEN HOEKJE[/u]

Beer2

Ongelezen bericht door Beer2 »

ja tuurlijk beetje naief om te denken dat je met z'n 2-en een hele bus voor die prijs kunnen krijgen. Beste en goedkoopste manier voor jullie om op vakantie te gaan is per vliegtuig. Scheelt reistijd en gedoe. Daar kan je namelijk wel mee als gehandicapte zijnde.

seat

Even goed lezen.De touringcar bedrijven vinden
ook al hebben zij een lift .Dat ik als klant met twee personen moet zorgen dat de bus vol komt(familie kenissen vrienden, en moet jij dat ook ).Anders doet men niets voor je.
En vliegtuig is ook het zelfde, een rolstoel woord gerekend als extra zit plaats.Raar dat jou koffer niet als extra zitplaats gerekend woord.
Maar probeer het maar een uit Maar wel alles goe lezen BEER 2

layla

Ongelezen bericht door layla »

Beste Seat,
U noemt de prijzen voor een vakantie met een touringcar met een lift totaal gestoord, wat denkt u wat zo'n touringcar met een lift wel niet kost?
Het is voor een busbedrijf waarschijnlijk niet rendabel om zo'n touringcar aan te schaffen en dan is het dus heel logisch dat zo'n reis alleen uitgevoerd kan worden als de bus vol is. Het is erg vervelend voor u, maar waarschijnlijk is vliegen toch een goedkopere optie voor u.
Als uw vrouw niet constant in een rolstoel hoeft te zitten kunt u misschien vragen op Schiphol of ze leenrolstoelen op de luchthaven hebben en uw eigen rolstoel als bagage mee kunnen nemen, dit is misschien goedkoper?
Succes en ik hoop dat u toch een leuke vakantie kunt boeken.

seat

Layla;wij gaan je op z'n beleeft mogelijke manier antwoorden.
Aanpassingen;Als de bus/touringcar organisatie een aan vraag doet bij de regering krijgt hij/zij op de lift SUBSIDIE.
(daarmee kan hij/zij ook een advertentie plaatsen in zijn/haar folders en krijgt hij/zij de touringcars mee vol)
Is dat een NEE.
Heb je nog de Postcode lotterij ,De Lotto, Giro/.bank lotterij.
Waar zij allemaal een aanvraag kunnen indienen.
Maar en dat vergeet de tour/reisorganisatie te doen. EERST aanvragen en NIET al plaatsen.(de lift)
Dan is de reactie van de organisatie waar hij/zij de Subsidie/of geld vraag Ooooo je heb zelf geld,dan krijg je niets.

Voorbeelden; Wat is Invalide? en Wat is gehandicapt?
Invalide;jij loopt wat anders,Reuma,spas-misch dat kan een klein of grote beperking met zich mee brengen.(gedachten gang van de organisatie's,zullen dan wel veel hulp nodig hebben?)
Wat ten kosten zou kunnen gaan van de andere pasasiers)
Wat is gehandicapt;Rode en Vale zijn donderstralen,dus moet je in de gaten houden kan een gevaar op leveren.Grote oren,kan een reactie van andere opleveren (risico van ruzie's)Kaal hooft;zou skinhead kunnen zijn. of heeft een ziekte,beiden gevallen kunnen gevaar op leveren.Te kleine of te grote mensen kunnen of zouden een probleem kunnen opleveren met de zit-plaatsen.

Hoop dat dit als voorbeeld een duidelijk verhaal is,en misschien is dit onderwerp de moeite waard.
Voor reis-organisatie stof voor nadenken op geleverd heeft.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Onzinnig allemaal.
Touringcars met een lift horen bij de gehandicaptenzorg, niet bij vakantievervoer. Wie is aansprakelijk voor als er wat gebeurd.

De touringcars kunnen tegenwoordig allemaal al 'door de knieën zakken' om de instap te vergemakkelijken.
Iemand die er dan NOG niet in kan is blijkelijk teveel gehandicapt om met een touringcar op vakantie te gaan.

Laten we even de pendelbus buiten beschouwing omdat er (volgens mij) geen enkele pendelonderneming meer binnen de ANVR valt. Dan blijven de excursiereizen over.
Excursiereizen per touringcar zijn in hun algemeenheid iets duurder dan vliegvakanties, maar ook onvergelijkbaar.
De nadruk ligt meer op beleven, cultuur zien en een land ontdekken.

Daar hoort een touringcar met lift helaas niet bij. Immers de rest van die reis is dan ook te vermoeiend.

Is de handicap groot genoeg om een touringcar met lift (die net daarom met subsidie is aangeschaft) te verlangen, dan is bv het Rode Kruis een gangbare methode om zo'n vakantie aan te vragen.

Let wel. het is niet enkel de lift. De lift is bedoeld om ROLSTOELEN aan boord te brengen. UITERAARD is er in een bus met rolstoelen veel minder plaats dan met enkel personen. Dus de prijs PER PLAATS wordt dan ook veel hoger. Logisch toch?

seat

GEENGAST;uit het antwoord blijkt dat je totaal geen weet van het onderwerp heb.
Maar JIJ heb de hoofdprijs;dit onderwerp staat bij reisorganisatie's en touroperators.NU als HOT-ITEM.(op het net)
Mijn vraag en onder anderen, JOU antwoord en daar maak je geen vrienden mee. :wink:

layla

Ongelezen bericht door layla »

Seat,

Ik weet niet waarom u zo onbeschoft reageert, ik ben volgens mij altijd heel vriendelijk naar u toe geweest, en u reageert zo. Ik snap ook helemaal niets van uw verhaal maar u zoekt het maar lekker uit.

seat

De reactie van of door touroperators reisorganisatie's valt mij eigenlijk tegen. :cry:
Had toch een vraagstelling verwacht,Van wat presies het verwachtings patroon is. :lol:
Wat het probleem is, misschien een uitleg. :oops:
Over en weer voor een opslossing zodat wij tot elkaar kunnen komen.
Voor een tevredenheid van beiden kanten. :D
Maar meer (veel meer) klanten is blijkbaar niet meer van belang. 8)

Reis/touroperators volgens mij laat u veel klanten liggen. :cry:

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Dan krijg je weer het verhaal dat er maar maximaal een x-aantal rolstoelen mee mogen. En welke bestemmingen gaat men dan kiezen, dan moet ook het hotle en de stops onderweg voor rolstoelen (en misschien maar 1 per reis!!) bereikbaar zijn. Waarschijnlijk dus niet rendabel. Denk dat er daardoor weinig busmaatschappijen staan te springen om die rolstoelen, bus ombouwen en andere, wellicht accomodatie boeken. Niemand heeft zin om de reizen (want t moet de hele reis gaan worden) om te bouwen voor misschien wel 1 rolstoel per reis. Misschien verzekeringstechnisch ook wel een probleem.
Er zitten meer nadelen aan vast dan dat je op het eerste gezicht zou zeggen denk ik, vandaar dat de maatschappijen niet zo staan te springen.
En verder , eis niet iets dat er niet is, maar gebruik datgene wat er wel is.

seat

Eeliane;Mijn eerste reactie als ik jou verhaal leest,heeft er NIET of WEINIG mee te maken.(maar ik kan mij vergissen)
De bussen /touringcars zijn er.(met een lift)Als alle bus bedrijven touroperators samen doen. Met reclame alle namen van de bedrijven die er aan mee doen(op die bussen).In de folders aangeven dit zijn aan gepasten bussen voor een X aantal reizen Naar...... VOL is VOL
Denk dan ,dat ik met jou een wetje wil doen, dat deze bussen VOL komen.

Nu is het toch ook zo als jij een bus reis boekt; bij peterse en daar reageren te weinig mensen Jij met jansen mee gaat naar het zelfde geboekte hotel/ reis.

Waarom zou dat ook niet kunnen bij (touringcars met een lift reisen)

Waar ik nu aan denk,De touroperators kunnen niet alle bussen voorzien van een lift.Dat is duidelijk en te kostbaar. Oke
Dus zouden de mensen die gebruik willen maken van een touringcar met een lift,zelf eigenlijk wat normaal de overstap plaats is.
Daar na toe moeten rijden,(of misschien hebben mensen zelf ander ideeen .)

Wat denk je hier van

eeliane

Ik denk dat je dan ook de reisbestemming moet veranderen, er zijn bestemmingen met excursies die niet altijd bereikbaar zijn voor rolstoelen. Verder zijn er ook de mobiele mensen die geen zin hebben om konstant met in en uit-kiftende mensen van doen willen hebben. Gehannes bij de bus, in t hotel, onderweg, bij excursies.
Mijn eigen pa en ma hebben ooit een bus reis gemaakt met rolstoelers 'aan boord' , hun eigen vrienden maar de andere reizigers werden wat geirriteerd door t wachten en t wachten als rolstoelers in en uit gingen, niet alleen in de bus maar overal. Zelfs mijn pa gaf toe dat t erg vermoeiend was geweest met de rolstoelers erbij. Want hoeveel rolstoelen per reis had jij dan gedacht???
En als t vol zit, wat je zegt, wat dan nog?? Rolstoel neemt meer plaats in dan 'gewone' reiziger en zal daar voor moeten betalen, vandaar dat prijdsverschil. Op plaats rolstoel kunnen waarschijnlijk 2 gewone stoelen staan.

seat

Eeliane.Je bevindigen zijn goed en duidelijk geformuleerd.Maar je hoor zelf al van je Opa (als ik het goed heb) de reactie van de medepassasiers.Men wil niet op elkaar wachten met de IK cultuur.
De ervaring van ons is, als je de bus in of uit wilt word je er bijna uit gedrukt.En buiten de bus gekomen zijn de mensen weer rustig .
Vraag; Waarom denken de mensen dat de bus zonder hen vertrekt het is een vakantie bus, geen stadsbus.(die rijd op tijd).
Maar kijk hoe je het omschrijft;De valide wil niet op de invalide wachten.
Maar zoals ik eerder heb omschreven en hoop dat ik niemand beledigd of op zijn tenen getrapt heb.(dat is niet de bedoeling)

De kern van het verhaal komt duidelijk uit de verf.

Maar ik wacht nog steeds op een reactie van een touroperator
( vindt het best om met je over dit onderwerp te discusieren,het is namelijk een onderwerp dat leeft)

seat

GEACHT KASSA FORUM;HEB GEZIEN, EN GA ER VAN UIT DAT U HET GEDAAN HEEFT.BIJ TOURINGCAR/BEDRIJVEN .REISORGANISATIES SITE'S
STAAT DEZE VRAAG STELLING BOVENAAN.MET AFKOMSTIG VAN;........

MISSCHIEN OOIT GOED VOOR EEN UITZENDING.

NODIG MAAR UIT DE TOUROPERATORS REISORGANISATIES
VALIDE EN DE IVALIDE MEDEMENS.( voor horen en weder horen)
(LAAT ZIJ EEN BUS MEENEMEN)

TOELICHTINGEN WAARVOOR WEL OF GEEN SUBSIDIE VAN LOTTERIJEN
VOOR DE TOURINGCAR LIFT

EN WAT DE REDEN ZOU KUNNEN ZIJN OF IS DAT ER GEEN SUBSIDIE OF GELD TOE GEKENT WORD. VOOR DE LIFT

eeliane

IK zal er niet meer op reageren, ben benieuwd of er iemand van de touroperators reageert.

seat

touringcar met een lift[/u]De reactie is O (nul)Geen operator of reis-organisatie die maar reageerd.
Wat zou er nu zo moeilijk aan zijn; Is de vraag niet duidelijk genoeg.?
Word er al doktertje gespeeld zonder de patient gezien te hebben.?
Is het te veel moeite om contact te zoeken voor een oplossing.?

[/i]

Gesloten