Pagina 1 van 2
Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 01 jun 2005 11:44
door Reinardina
Half januari 2005 heb ik een ontheffingspasje aangevraagd omdat ik de kaartautomaat niet kan gebruiken. Half februari heb ik gevraagd of de zaak bespoedigd kon worden, omdat ik in maart drie weken naar Nederland zou komen. (Ik woon in het buitenland.) Half april heb ik gereageerd omdat op mijn nieuwe Voordeelurenkaart een verkeerde voorletter staat en en passant gevraagd hoe het zit met dat pasje. Dit alles heb ik schriftelijk gedaan, maar tot op heden geen énkele reactie! Deze zomer hoop ik weer naar Nederland te komen en zal ook dan weer geregeld van de trein gebruik maken; zoals het er nu naar uitziet, nog steeds zonder pasje.
Weet iemand wat ik moet doen om een antwoord (én een pasje!) te ontvangen?
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 01 jun 2005 11:48
door Gast
Waarom zou je de kaartautomaat niet kunnen gebruiken?
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 01 jun 2005 12:22
door Dilbert29
Als je de automaat niet kan gebruiken kun je gewoon naar een balie gaan. Kost je iets meer, maar ze helpen je wel.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 01 jun 2005 13:15
door Gast
Geloof niet dat dit relevant is. Er wordt iets heel anders gevraagd. Wat maakt het uit wat de reden is waarom er niet van de kaartautomaat gebruik gemaakt kan worden? Een antwoord op de vraag lijkt me wel gewenst.
Ik heb ooit een brief gefaxt naar de secetaresse van de direktie. Ik kreeg binnen 3 dagen een bevestiging van de ontvangst. Na 2 maanden had ik nog geen antwoord en ben ik gaan bellen. Het lag op de stapel zeiden ze.
Na weer een maand heb ik weer gebeld. Toen werd er gezegd dat de brief was kwijtgeraakt. Ik moest hem opnieuw sturen en weer op antwoord wachten.
Uiteindelijk wel antwoord gekregen, al was dat antwoord niet bevredigend.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 01 jun 2005 13:18
door Gast
De vraag is wel degelijk relevant.
Je moet namelijk wel een verdomd goede reden hebben om vrijstelling van iets te krijgen.
Een ieder kan gebruik maken van de automaten en alleen deze mevrouw niet.
Dat is vreemd.
Ik krijg eerder het idee dat mevrouw er geen gebruik van wil maken en dat is iets heel anders.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 02 jun 2005 09:38
door Gast
Er wordt toch gevraagd of iemand wel eens antwoord heeft gekregen op een brief die naar de NS is gestuurd? Wat maakt het dan uit waarom iemand een vrijstellingspasje wil hebben? Dat heeft er gewoon niks mee te maken.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 02 jun 2005 11:52
door Gast
Mensen reageren nou eenmaal naar eigen inzicht (of juist een gebrek daaraan) op topics. Het is kennelijk erg moeilijk om bij het onderwerp te blijven.
Ik heb weleens antwoord gekregen van de NS: ondanks het feit dat ik aan alle voorweaarden voldeed om in aanmerking te konen voor teruggave van een deel van de aanschafprijs van mijn treinkaartje, werd me gezegd dat ik er geen recht op had> ik had twee keer iets minder dan een half uur vertraging op een rit, totaal 55 minuten.
Men zei dat ik wel recht had op restitutie, als de vertraging per richting 30 minuten of meer had bedragen. Maar dat bleek niet te kloppen: ik zou weldegelijk een kwart van de reisprijs moeten terugkrijgen volgens een conducteur.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 02 jun 2005 11:56
door Gast
Tja, conducteuren zijn vaak niet op de hoogte van de preciese regels in dit soort gevallen.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 03 jun 2005 14:03
door Gast
Toch bleek de conducteur in dit geval gelijk te hebben. Ik heb er de voorwaarden voor teruggave nog eens op nageslagen, en hij had weldegelijk gelijk.
Petje af voor die conducteur, hoewel ik niets aan zijn correcte advies bleek te hebben.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 14:02
door Reinardina
Lieve Mensen, waarom moet dit soort forums zo vaak in een confrontatie sfeer terecht komen?
Mijn vraag was eigenlijk alleen: Hoe kan ik de NS er toe bewegen om mij een antwoord te geven? De reden waarom ik de automaten niet kan gebruiken is niet relevant en als de NS van mening is dat ik geen geldige claim heb, kan men mij dat toch laten weten?
Het is mij bekend dat ik normaal kaartjes aan het loket kan kopen, maar de extra toeslag gaat toch aardig in de papieren lopen op den duur en bovendien gun ik de NS dat extra geld gewoon niet; de prijzen schieten toch al zo omhoog.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 14:30
door Reinardina
De reden voor de aanvraag van een ontheffingspas moet uiteraard worden gegeven aan de betreffende instantie, in dit geval de NS. Zij zijn de enigen die het recht hebben er om te vragen.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 14:44
door Bailey
Inderdaad Reinardina, ben ik het helemaal mee eens. De reden waarom doet op dit forum nu niet ter zake. Jij wil alleen maar weten of er mensen zijn die wel eens antwoord hebben gekregen en hoe jij antwoord kan krijgen.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 14:52
door Bailey
Waar slaat dat nou op dat het onzin is? Omdat je de reden niet weet vind je het maar onzin dat iemand ontheffing aanvraagt? Op allerlei dingen is ontheffing aan te vragen, dus ook op dit. Misschien is de persoon slechtziend of kan ze haar armen niet goed gebruiken. En kom dan niet aan met het argument dat ze dan niet op dit forum kan schrijven, want daar is genoeg apparatuur voor.
Ik vind niet dat je kan oordelen dat het nutteloos is, terwijl je de reden niet weet. En nee....nog steeds is het niet relevant voor deze vraag.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 14:53
door Bailey
Dit staat er op de site van de NS:
NS heeft over deze maatregel uitvoerig overleg gevoerd met de consumentenorganisaties. Deze organisaties verwachten dat ouderen en mensen met een functiebeperking moeite zullen hebben met het gebruik van de kaartautomaat. Daarom biedt NS deze klantgroepen de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen.
Als ze niet willen dat er een ontheffingsaanvraag ingediend wordt of daar geen tijd voor hebben, dan moeten ze die mogelijkheid niet bieden.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 14:56
door Bailey
Als ze het niet wil zeggen dan is dat haar goed recht. Jij gooit toch ook niet heel je priveleven hier op dit forum?
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 16:05
door Dilbert29
Je reist op een kaart met een incorrecte naam? Dan ben je dus frauduleus bezig omdat je reist op een kaart die niet geldig is. Dat had ik je zo wel kunnen vertellen hoor, heb ik geen NS voor nodig.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 16:25
door Bailey
Reinardina, ik zou me niet te druk maken om een voorletter die verkeerd staat op je voordeelurenkaart. Als er naar wordt gevraagd dan kijken ze meestal toch alleen maar of deze nog geldig is, niet naar andere gegevens.
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 07 jun 2005 21:32
door Maus Sturmer
Schrijf je brief rechtstreeks naar de directeur van de NS, de heer Veerman, en zet er persoonlijk op. Binnen 14 dagen heb je bericht terug.
Groetjes,
Maus
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 08 jun 2005 02:03
door bruus
Het maakt geen bal uit of jouw naam (voorletter) foutief vermeld staat.
alsof ze jouw paspoort erbij vragen en het vergelijken??!!??!!!??
Tuurlijk wil iedereen dat de gegevens goed staan, maar ja..........
zolang je kan rijden (wanneer de treinen wel rijden en ook nog een NIET staken) dan mag je al hartstikke blij zijn.
Lang leve de NS (NO SERVICE)
Re: Heeft iemand ooit antwoord gekregen op een brief aan de NS?
Geplaatst: 08 jun 2005 10:12
door hbeelen
op 19 april een ontheffing transactiekosten aangevraagd.
volgens het formulier zou ik binnen 10 dagen een reactie ontvangen of de aanvraag was afgewezen of dat ik de kaart in huis zou hebben.
+/- 20 mei ongeveer 30 minuten aan de telefoongezeten a € .10 per minuut.
de mevrouw die mij uiteindelijk te woord stond wist niet hoe het programma werkte waar zij dit in kon nakijken en belde mij later terug.
haar reactie was : de kaart licht klaar om te verzenden.
de kaart ontving ik begin juni met een geldigheid tot 30-06-2006.
of mijn handicap dan verdwenen is.
dan zeker weer een kaart aanvragen met een wachttijd van 2 maanden.