Pagina 1 van 1

Speedlinq: oplichters?

Geplaatst: 01 jun 2005 19:56
door Yenn
Ik had in midden Februari een Tiscali verbinding aangevraagd, deze kon niet aangeleverd worden en daarvan werd mij netjes een brief gestuurd waarin dit vermeld stond.

Hierna heb ik mij aangemeld bij Speedlinq, op het eerste gezicht een wel degelijk ogende provider, dus dat was wel te vertrouwen. Zo dacht ik. Nadat ik het aangevraagd had, werd er kort daarna geld afgeschreven, 69 Euro. Geen brief van Speedlinq ontvangen. Ik zou de verbinding 3 maart ontvangen. Echter, op 1 maart had ik nog niks ontvangen van speedlinq. Toen heb ik gebeld naar Speedlinq, wat er aan de hand was. Ja de lijn was nog bezet, maar binnen een week zou het gefixed worden. Een week later nog helemaal niks gehoord. Toen heb ik weer gebeld over hoe het nou zat, verschillende antwoorden en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, het zou wel 5 weken duren. Zo lang kon ik niet zonder internet, onder andere voor mijn studie. Ik heb toen gezegd dat ik het op wou zeggen. Deze telefoontjes hebben mij ongeveer 30 euro gekost.

Wij hadden daarop direct een aangetekende brief gestuurd, waarin wij opzegging van het abonnement aangaven. Hierop is geen antwoord gekomen. Niks, helemaal niks. Een week later kwam de modem! De modem kwam! Dat had al helemaal geen zin, want wij hadden al aangegeven dat wij van het abonnement af wouden en dus hebben we deze modem geweigerd aan de deur. Niet getekend.

Niks meer gehoord, ja er werd geld afgeschreven. Dat gebeurde er. Iedere keer terug laten storten. Na 3 afschrijvingen hebben wij Speedlinq geblokkeerd. Het waren ook 2 variabele getallen die totaal niet klopten.

Oh, maar Speedlinq was levend! Ze leefden! Er werd gedreigt met incasso. Dus na 1,5 maand kwam er een signaal. En waarom? Omdat ik ze geblokkeerd had.

Nu is het weer 1,5 maand later, Speedlinq belde weer over hoe het met het geld zit. Ik weiger te betalen, want ik heb geen dienst ontvangen en ik heb het contract netjes opgezegd, als zij daar bezwaar tegen hadden, hadden zij een brief moeten sturen, echter, schriftelijke communicatie schijnt moeilijk te zijn voor Speedlinq. Nu dreigen ze met een rechtszaak. Nu wil ik 2 dingen weten. Sta ik in mijn recht en zijn dit nou oplichters?

Re: Speedlinq: oplichters?

Geplaatst: 02 jun 2005 21:31
door karleen
Hallo,

Je staat zeker in je recht!!
Helaas kunnen wij als burger heel weinig tegen zulke geldeisers.
Ik zelf heb ongeveer hetzelfde als jullie mee gemaakt, ook mij hebben ze nooit iets geleverd, nouja wel een modem dan die niet op mijn pc paste maar deze heb ik in overleg terug gestuurd!!
Verder heb ik mijn abonement schriftelijk laten ontbinden maar net als jullie geen enkele reactie.
Veel gebelt, geschreven aangetekend of niet er werdt gewoon niet gereageert.
Ongevraagt werden er bedragen van mijn rekening afgeschreven en toen heb ik ze geblokt..weer net als jullie...
Speedlinq weigert ook maar normaal met zijn klanten om tegaan, ik heb nog nooit enige service van ze gehad.
En nu hebben ze mij ook een incassobureau op mijn dak gestuurt en ook ik weiger ook maar een cent tebetalen...
Dit bedrijf moet hoe dan ook opgedoekt worden, het zijn afzetters en bedriegers en vooral bedreigers. Ze hebben mij bedreigt dat als ik niet gelijk betaal ze een deurwaarder sturen die mij op straat zet!!
Nou ik laat me niet zomaar op mn kop zitten, wat mij part komt het tot een rechtzaak, ik sta in mijn recht en dat weet ik zeker!!

Tips; bel niet met speedlinq dat nummer is hartstikke duur, en ze helpen je toch niet maar jagen je alleen maar onnodig op zeer hoge kosten.
Stuur nogmaals een aangetekende vrief zowel naar speedlinq als naar het incassobureau.
En betaal niet!!!
Bel een rechtwinkel en de rechtshulp!
Maak je verhaal zoveel mogelijk bekent op internet!!

Wil je me mailen dan kan dat altijd, mijn mailadres is:
[email protected]

Sterkte en ik hoop dat jullie me op de hoogte houden, dat zal ik ook zeker doen via deze site

Re: Speedlinq: oplichters?

Geplaatst: 03 jun 2005 13:23
door Gast
Je in ieder geval niet bang laten maken.
Dat dreigen moet je met een korreltje zout nemen
Laat ze eerst maar die rechtzaak aanspannen, kijken welke rechter daar intrapt....

Re: Speedlinq: oplichters?

Geplaatst: 03 jun 2005 15:06
door Yenn
Gast (what's in a name?), dat was ik ook niet van plan. Elk normaal mens weet dat dit geen normale gang van zaken is. Ze hebben ook nog geen aanmaningen gestuurd. Nou ja, laat ze maar komen, ik lust ze rauw :twisted:

@ Karleen : Ik ben blij, maar ook bedroefd dat ik niet de enige ben met deze ellende. Ik zag op verschillende internet sites dat wij niet de enige zijn met dit gezeur, mocht het te vaak voorkomen, dan wil ik ze graag in Radar spreken, want dit is te gek voor woorden.

Re: Speedlinq: oplichters?

Geplaatst: 03 jun 2005 19:09
door karleen
Hallo Yenn,

Helaas zijn wij niet de enigen die problemen hebben met speedlinq, ik ben er ook spuugzat van....
Zelf heb ik eind mei met Trosradar gebelt en het schijnt dat ze al een programma hebben gehad over speedlinq, weinig kans dus dat ze dat weer doen. Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere sites en tvprogramma's zoals de rijdende rechter, kassa, de belbus, laten we daar maar eens aan de bel trekken!!
Dit kan gewoon niet langer zo doorgaan.
Nogmaals betaal niet, dat doe ik ook niet, en komt het voor de rechter nou mooi zo dan komen ze er eindelijk eens achter wat voor wanpraktijk ze hebben, en krijgen ze hoop ik op hun dak van de rechter.
Wij als klant zijn onschuldig en daar weet speedlinq mooi op in tespelen en gebruik van temaken.

Misschien is het een idee om samen wat aan te spannen tegen speedlinq of om alle krachten tebundelen en actie tevoeren tegen dit bedrijf!!
En laten we anders met zn allen naar de rechter gaan als speedlinq een rechtzaak aanspant, WANT SAMEN STAAN WE STERK!!!!!!!

Re: Speedlinq: oplichters?

Geplaatst: 03 jun 2005 19:58
door Yenn
@ Karleen,

Ik denk gewoon dat het wat losse flodders zijn, want de manier waarop Speedlinq handeld is sowieso ook niet volgens afspraak, ze leveren een wanproduct af, slechte service en zelfs al staat Speedlinq in z'n recht (maar dat is niet zo) dan nog kan een rechter dit soort 'fouten' niet negeren.

Mocht het toch tot een rechtzaak komen (wat mij zeer sterk lijkt), dan zullen ze het weten, dat stelletje wangedrochten.

Ik hoef zelf geen geld meer te krijgen van Speedlinq, ze moeten me gewoon met rust laten, want ik heb helemaal niks van ze, behalve een 'bevestiging tot aanmelding' brief, herinneringen aan 'intimiderende' 'ik stuur het incasso burea erop af' gesprekken en een telefoonrekening waar op staat dat er voor 30 Euro naar de speedlinq helpdesk is gebeld.

En samen staan we sterk :) .