Onterechte incasso kosten???
Geplaatst: 02 jun 2005 14:20
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag.
tot voor kort stond ik bij mijn vader op de ziektenkosten polis!
Omdat mijn studie nu is afgerond hebben mijn vader en ik besloten dat ik nu zelf mijn ziekte kosten ga betalen.
Ik heb de wijzigingen door gegeven en een automatische incasso aangevraagd. De aanvraag was te laat binnen om voor de maand april nog verwerkt te worden maar de volgende maanden was oke.
Ik heb toen nog een factuur gekregen voor de maand april met een acceptgiro. op deze acceptgiro stonden helaas de verkeerde gegevens en heb toen gebeld met de verzekeraar om te vragen wat nu te doen.
Zij vertelde mij dat ik moest wachten op de herinnering want daarop zouden alle gegevens juist zijn! De herinnering zou een week later door hun worden verstuurd! toen ik naar ruim anderhalve week nog steeds niets had gekregen heb ik gebeld om te vragen of ik het anders ook via internet bankieren kon overmaken. Dit was niet mogelijk want het moest met de acceptgiro.
Ik heb toen gevraagd of de persoon die ik aan de telefoon had of zij een aantekening wilde maken dat de herinnering niet was binnegekomen en er zou toen een nieuwe acceptgiro worden gestuurd.
Tot mijn verbazing kreeg ik inderdaad een nieuwe acceptgiro met daarbij 7,50 euro aan incasso kosten.
Ik heb hun gebeld en gevraagd om uitleg. Zij vertelde dat de nota niet tijdig was betaald en dat zij daardoor genoodzaakt waren incasso kosten te berekenen.
Ik vertelde de persoon het hele verhaal en zij kon ook de aantekening zien van haar collega.
Toch moet ik de kosten betalen! Is dit dan eigenlijk wel corect? en wat gebeurt er als ik de incasso kosten niet betaal?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft! Alvast bedankt.
Ik heb een vraag.
tot voor kort stond ik bij mijn vader op de ziektenkosten polis!
Omdat mijn studie nu is afgerond hebben mijn vader en ik besloten dat ik nu zelf mijn ziekte kosten ga betalen.
Ik heb de wijzigingen door gegeven en een automatische incasso aangevraagd. De aanvraag was te laat binnen om voor de maand april nog verwerkt te worden maar de volgende maanden was oke.
Ik heb toen nog een factuur gekregen voor de maand april met een acceptgiro. op deze acceptgiro stonden helaas de verkeerde gegevens en heb toen gebeld met de verzekeraar om te vragen wat nu te doen.
Zij vertelde mij dat ik moest wachten op de herinnering want daarop zouden alle gegevens juist zijn! De herinnering zou een week later door hun worden verstuurd! toen ik naar ruim anderhalve week nog steeds niets had gekregen heb ik gebeld om te vragen of ik het anders ook via internet bankieren kon overmaken. Dit was niet mogelijk want het moest met de acceptgiro.
Ik heb toen gevraagd of de persoon die ik aan de telefoon had of zij een aantekening wilde maken dat de herinnering niet was binnegekomen en er zou toen een nieuwe acceptgiro worden gestuurd.
Tot mijn verbazing kreeg ik inderdaad een nieuwe acceptgiro met daarbij 7,50 euro aan incasso kosten.
Ik heb hun gebeld en gevraagd om uitleg. Zij vertelde dat de nota niet tijdig was betaald en dat zij daardoor genoodzaakt waren incasso kosten te berekenen.
Ik vertelde de persoon het hele verhaal en zij kon ook de aantekening zien van haar collega.
Toch moet ik de kosten betalen! Is dit dan eigenlijk wel corect? en wat gebeurt er als ik de incasso kosten niet betaal?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft! Alvast bedankt.