LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke zou jij de voorkeur geven?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Welke zou jij de voorkeur geven?

Ongelezen bericht door Gast »

Test tussen een iMac 2.0 en een Sony VAIO VGC-V520G:
http://www.pcmag.com/compare_products/0 ... 1&sid=1564

Welke heeft je voorkeur?

Fenkie

Re: Welke zou jij de voorkeur geven?

Ongelezen bericht door Fenkie »

Ik ben geen Apple gebruiker maar in dit geval kies ik voor de Apple. Prachtig design, betrouwbaar apparaat en gebruikersvriendelijk.

Als ik het merk Sony hoor dan moet ik sterk aan versterkers, tuners etc. denken en niet aan een computer.

Groetjes,

Fenkie.

X28

Ongelezen bericht door X28 »

Een PC en een Mac zijn gewoon heel verschillende systemen. Ik maak gebruik van bepaalde applicaties op mijn PC die niet voor de Mac zijn uitgebracht, en die ik niet graag zou wil missen. Maar je kunt ze wel op de Mac draaien met een PC emulator. Toch zou ik voor de Mac kiezen. Het nieuwe OS van Apple is gewoon geweldig, echt heel veel beter dan Windows. Bovendien ben ik erg weg van het design van Apple. Mijn volgende computer zal hoogstwaarschijnlijk een Apple worden.

Rustig

Ongelezen bericht door Rustig »

Wat de kwaliteit hardware betreft zal het weinig tot niets schelen, maar qua design en vooral de onovertroffen betrouwbaarheid van het besturingssysteem van Apple, kies ik dus voor Apple.

@tje

Ongelezen bericht door @tje »

Beste Fenkie, stap gerust eens wat vaker een computerwinkel binnen. Hele lijn met laptops, computers, monitoren, flatpanels, beamers. Sony is ook in deze erg vooruitstrevent zoals we van sony gewend zijn.

Qua test vind ik het flauwekul. Het zijn compleet verschillende apparaten met verschillende specs, voor verschillende toepassingen. Het is een beetje een toercaravan met een stawagen vergelijken.

@tje

Fenkie

Beste Tje,

Ik heb vroeger veel installaties, luidsprekers, pick-ups etc. van Sony gehad. Harstikke goed spul overigens. Ik kan er gewoon moeilijk aan wennen dat Sony ook computers en aanverwanten verkoopt. Ik moet zeggen, mijn buurman heeft ook een Sony en is daar heel tevreden mee. Hij is een echte Sony fan. Ik bijvoorbeeld ben helemaal gek van HP.

Maar als ik terug ga naar de test dan vind ik de Apple qua uiterlijk gewoon vreselijk mooi. Welke computer gebruik jij eigenlijk?

Groetjes,

Fenkie.

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Onze voorkeur helpt jou alleen niet direct verder denk ik. Ikzelf ben Apple gebruiker, maar ik doe misschien hele andere dingen met mijn computer dan jou.

Belangrijkste vraag is denk ik vooral wat je er mee gaat doen, welke software je wilt gaan gebruiken... Voor bijna elk Windows-programma is wel een Mac-alternatief, maar stel dat jij net een duur pakket voor de PC gekocht hebt, is die investering ineens niets waard, hoewel sommige merken zoals Adobe niet moeilijk doen, en gewoon een Mac-versie van je licentie geven als je daarom vraagt.

Fenkie

Helemaal juist Unsound. Als ik zou moeten overstappen op Apple zou mij dat een kleine 3000 euro kosten. Alle software die ik gebruik is specifiek gemaakt voor Windows :?

Dit zijn voornamelijk paketten om te ontwerpen, fotobewerking etc.

Maar ik blijf de Apple een pracht machien vinden!

Groetjes,

Fenkie.

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Daarom zei ik dus al, het verschild per pakket. Adobe schijnt wel aan cross-platform licenties te doen, maar Corel en QuarkXpress misschien weer niet...

Als je puur met freeware en shareware werkt, of nog software moet gaan aanschaffen, is de Mac natuurlijk nog steeds een optie...

Om terug te komen op de vergelijking uit de eerste post: Ik zou de iMac kiezen. De iMac lijn heeft kort geleden een update gehad, en is ondanks dat goedkoper geworden. Er zit nu standaard al WiFi ( draadloos internet ) en Bluetooth ingebouwd, evenals een Dual-layer DVD brander. Tevens heeft de iMac alle software al aan boord om in een mum van tijd je eigen films, foto's en muziek op CD of DVD te zetten. En in tegenstelling tot de meeste softwarepakketten werkt deze software uitermate makkelijk. Binnen een week heb je de programma's helemaal in de vingers.

Rasputin

Ongelezen bericht door Rasputin »

Hey Fenkie....

Niet zeuren over 3000 euro. want.......
Let wel, elke cent die in Nederland wordt uitgegeven komt ook ten goede van de burger. Zo werkt de economische cirkel (kringloop).

Fenkie

Hallo Raspoetin,

Da's een goeie :P Ik heb er hartelijk om gelachen.

Groetjes,

Fenkie :wink:

Rasputin

het was serieus bedoeld.
Of wilde jij in dat topic van centerparcs lollig zijn?

Fenkie

Ik lach ook graag om serieuze zaken. Of zit je zo vast in je eigen systeem dat je alleen lacht wanneer het niet serieus is :shock:

En lollig zijn hoort er inderdaad ook bij. Graag zelfs!

Maar volgens mij gaat het hier om computers en niet om Centerparcs. Ik zie je reactie op dat forum graag tegemoet.

Fenkie.

Rasputin

Ik mag het toch vreemd vinden dat jij hier zuinig doet over aanschaf van hardware en op het centerparsforum een totaal andere koers vaart.

en lachen.... uiteraard. :D :D :D :D :D :D :D

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Waarom een Sony doen als het ook stabiel, betrouwbaar en veilig kan. Een Apple is bij een dergelijke overweging e enige en juiste keus. De Sony heeft het nadeel van ongeveer 95% van de computers op deze wereld. Het nadeel is Windows (of moeten we zeggen: Windhoos, als deze namelijk is verschenen ligt ook alles plat).

@tje

Dat is zo typisch voor een aantal apple gebruikers. Alleen maar Windows afzeiken. Als je alleen Apple kan aanprijzen door het afzeiken van Windows, dan ik Apple niet veel.

Rustig

Ongelezen bericht door Rustig »

Tja @tje, daar moet je Microsoft over aanspreken en niet de Apple-zeloten.

Microsoft beweert glashard dat Apple de ideeën voor MSVista heeft gejat en dat wordt door MS-zeloten als waarheid geslikt en zo zijn er nog 10.000 leugens en domheden die een Apple-gebruiker heeft te slikken.

Ik heb goud (OS X) maar word heel vaak voor gek versleten door de meerderheid die lood (Windows) hebben en de meerderheid heeft altijd gelijk (menen ze).

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Windows of OS X is een persoonlijke keuze, heeft weinig nut om het andere systeem af te kraken puur en alleen omdat je het jouwe beter vind. Ik gebruik Windows, misschien is OS X wel beter, dat sluit ik helemaal niet uit hoor, maar ik blijf liever Windows gebruiken.

@tje

Vriend Leeger, zijn we het toch eindelijk eens met iets eens. Ook ik wil helemaal niet uitsluiten dat OSX beter is. Het is alleen wel zo dat als je wil vertellen hoe goed OS X is door het afzeiken van Microsoft, dan is Apple dus ook niet veel....

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Toch nog vrienden geworden @tje? :) Drink er (virtueel) nog een van me dan! :wink:

Gesloten