LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding Postcode BMW wincode

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Gast

Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Het is weer zover bij de Postcode loterij.
Speel mee met de BMW-wincode, en maak kans op een BMW.
In de folder:

U dient uw BMW-wincode te activeren, .....
Alle deelnemers maken namelijk kans, maar met de u toegestuurde code maakt u meer kans.

Het lijkt er dus op dat je zo je huidige lot moet activeren, echter als je dit doet, ga je deelnemen met 1 of meer extra loten. De meerkans slaat dus op de exta loten die je moet aanschaffen.
Bah, misselijk wordt ik van dit soort monkey-slimme acties.

Peter Aalberts
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 apr 2005 17:37

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Peter Aalberts »

__________________
Laatst gewijzigd door Peter Aalberts op 19 okt 2012 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Goh eindelijk eens kans op een bmw, weer zo'n misselijke truuk om te zorgen dat je abonnee wordt! Even naar website en de code's invullen. Het wordt echt leuk als je niet goed leest
De ene keer beginnen ze of je met 1 - 2 of 3 loten wil meedoen, maar de volgende keer is de volgorde omgedraaid! Ben je mooi de pineut doe je een heel jaar met drie loten mee
Hoe bedoel je asociaal

Hetzelfde gebeurde indertijd met het splitsen van de postcodeloterij naar een aparte bingo!

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door ricky »

Inderdaad, en sinds die tijd weet ik dat hier een hele simpele methode voor is; alle post die maar enigsinds lijkt op PostcodeLoterij-post direct in het grote grijze archief :lol:

Dorien

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Dorien »

Kotsmisselijk word ik ervan, ik ga nu ook gelijk die zooi opzeggen.
Weet je hoeveel dat dit kost die misselijke reclame, alleen de kosten al daar kunnen ze mooi heel veel goede doelen mee helpen..... boycotten die zooi en je bijdrage gewoon zelf aan een goed doel geven.
En dan al die arme mensen die gewoon dat nummer gaan activeren omdat ze de brief maar half lezen.Bah bah bah

jcorsius

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door jcorsius »

als ik die loterijen bekijk op de tv ,dan vraag ik mij af hoeveel kans heb je als je in limburg meedoed aan zo een van die loterijen,ik zie de hhoofdprijzen meestal in het noorden van het land vallen,en de mensen die uitgelood worden om mee te doen zijn ook meestal mensen uit het noorden van het land,eigenlijk had limburg beter bij belgie kunnen horen,dan telden we daar meschien wel mee,ik heb jaren jeleden ook meegedaan met de postcode loterij,maar heb nog nooit iets kunnen winnen,zelfs geen 10 gulden,ben er toen na jaren maar mee gestopt.

Maria Willebrands

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Maria Willebrands »

Helemaal mee eens en je vraagt je af, hoe ze aan mijn adres komen.
Ik ben niet eens lid van de Postcode loterij en ook nog nooit geweest.

monique-marc

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door monique-marc »

Ook ik wil graag reageren op de BMW actie van de postcodeloterij.
Ik kreeg vandaag ook zo'n mooie brief met kans op een BMW.
Ik ben notabene vorige week nog gebeld door een aardige mevrouw van de postcodeloterij of ik nog meer kansen wilde om te winnen en of ik nog een nieuw lot wilde.
Hierop heb ik de dame verteld dat ik een paar maanden geleden van 2 loten naar 1 lot ben gegaan en dat ik geen interesse had. Dit was geen enkel probleem en nu wordt je min of meer alsnog gedwongen via een misleidende brief.Ik heb ze dan ook een email gestuurd dat het ene lot waar ik nu nog mee meespeel toch ook wordt beeindigd. De mevrouw die ik aan de telefoon heb gehad vindt ik nu toch maar niet meer zo aardig en begripvol. Groetjes Monique

joop visser

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door joop visser »

ook ik ben er ingestonken ,wat een rot streek van de postcodeloterij.
ik heb al twee loten ,en dacht dat ik de code van de bmw alleen dat dit voor die bmw was.
ik had niet goed gekeken en nu zit ik eraan vast , maar is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik er heel snel van af kan komen en mij het adres kan vertellen om een brief te schrijven om er van af te komen . bedankt joop visser

Cis

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Cis »

Ik ben er na het gedoe met die extra trekking ivm de koningin ook mee gestopt, heb direct de loten opgezegd,was het beu. Deze week ben ik 2 keer gebeld of ik de loten toch weer wilde activeren. Tot 2 keer toe gezegd dat ik dat niet wilde. Krijg je nu weer z'on belachelijke envelop in de bus. Never nooit meer, stelletje oplichters. Heb vanaf 1992 meegedaan en nog nooit wat gewonnen. :evil:

Dette

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Dette »

Ik ben er zelf ook net achter gekomen, dat door de BMW-wincode te activeren, dat je dan automatisch één nieuw lot gaat "activeren" .
Achter op de brief lees je bij algemene voorwaarden:
Punt 7: Alle deelnemers van de Postcode Loterij maken automatich meer kans. Door de code te activeren, maakt u meer kans. Door uw BMW wincode geldig te maken,speelt u met minimaal een lot mee met de nationale Postcode loterij.
In eerste instantie denk je, dat je met je lot, die je reeds in bezit hebt, automatisch mee kan dingen naar de BMW prijs.
Niet dus....je moet dit toch wel erg goed lezen.
Ik ben bang, dat er veel mensen zijn die door de code te activeren, weer aan een nieuw lot gaan betalen, zonder dat ze dat zelf willen.
Niet netjes van de Nationale Postcode Loterij!!

roak

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door roak »

Ook ik baal hiervan, dit is echt pure misleiding.Voor de zekerheid had ik de postcodeloterij nog gemaild en inderdaad als je de code activeerd heb je er meteen weer een lot bij.
Je moet de brief echt heel goed lezen wil je dit hier uit halen.
Dit moest verboden worden

ikke22
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2005 20:57

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door ikke22 »

Als je er in gestonken bent moet je direct reageren wil je er telefonisch weer vanaf kunnen (a raison 10 cent per minuut). Zodra er een tweede incasso is gedaan is dat niet meer mogelijk.

Gelukkig heb ik de voorwaarden op de achterzij de wel op tijd gelezen (en foei wat is de grijswaarde van die letters, 20% ofzo? Bijna wit gewoon!)

Vorige keer ben ik er zelf ingetuind met de koffers, denk ach laat ik ook maar een koffertje activeren en ja hoor weer een lot erbij. Niet op tijd gebeld, met als gevolg dat ik nu schriftelijk moet opzeggen. Oplichters zijn het, bijna al je inleg wordt weggegeven aan snoepreisjes en zogenaamde 'goede' doelen, al die ambassadeurs zullen ook wel een leuk salaris ontvangen, en de rest (de prijs) wordt verdeeld onder mensen die er niet eens blij mee lijken te zijn. Ik zeg mijn andere lot ook op, wordt helemaal ziek van die postcode loterij. bleh.

Gast

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Beste allemaal,

Het is hun bijna weer gelukt. Maar we hebben in Nederland toch nog mensen die goed opletten. Jammer voor de mensen die er in getrapt zijn. Als er zo'n soort akties zijn waar mensen hun ongenoegen over kenbaar maken, zou het goed zijn dat er door de media (lees oa consumentenprogramma, actualiteitenprogramma) meteen op zo'n actie wordt ingehaakt met een extra ingelaste uitzending. Natuurlijk om de burger te beschermen. dit is een gratise tip voor een Europese wet.
Ze hebben het niet geleerd.
Misschien kunnen we hiervoor in het vervolg ook een referendum over houden.
Dagtekening van de brief is 1 juni 2005, door tpgpost bezorgt op 3 juni 2005. Weinig tijd om je mede lotgenoten voor deze ........... te waarschuwen, als de actie al op 6 juni start.
Dus media zet u in voor uw consumenten.
OPZEGGEN DIE LOTERIJ IS HET BESTE

Blijf alert groeten Frans

mkoeleman

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door mkoeleman »

Ik ben een uur bezig geweest om uit te zoeken wat ze van me verwachten met die actie. Helemaal niets is de eerste optie want mijn vrouw doet reeds mee en de bekende verborgen boodschap die je dus na een uur puzzelen vind, een extra lot dus. Als je het vinkje niet weg haalt moet je weer brieven gaan schrijven om er van af te komen. Ik vraag me af of deze vorm wel ethisch is.
Je moet wel van goede huize komen om de bijna onzichtbare boodschap te ontcijferen.
Marcel.

Gast

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Toch gek dat er twee van deze topics naast elkaar bestaan, zonder dat een ervan wordt gesloten.

Overigens vind ik het maar wat vreemd: ik zag in 1 oogopslag dat het de bedoeling was om meer loten te kopen, als anderen daarmee meer dan een uur bezig zijn, dan lezen ze wel erg langzaam. Of ze zijn erg goedgelovig.

whouven
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2005 20:39

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door whouven »

Wij hebben heden, 3 Juni 2005. ook een wineenbmw envelop ontvangen. Na eerst even gegoogled te hebben naar wineenbmw las ik de reacties op dit forum. Een stelletje oplichters dus die jongens van de postcode loterij. Voor de kleine lettertjes van dit soort praktijken dient naar mijn mening een grote lettertjes pagina op elke website verplicht te worden gesteld!

Gelukkig waren wij al winnaars door de postcode lotto al jaren geleden op te zeggen. Da's nu toch al een leuk bedrag.

W. van der Houven

Gast

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb dus een dergelijke brief ontvangen en had in in eerste instantie zoiets van baat het niet dan schaad het niet. Echter op mijn zoektocht naar het bekende adderstje zag ik deze al snel op de achterzijde van de betreffende brief staan.

Wat een ratten zeg!

WGuldemond

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door WGuldemond »

BMW wordt soms grappig gebruikt voor 'Bijzonder Maar Waardeloos'.
Dat is het ook!!! Dit speciale aanbod van de pc loterij!!! Je wordt gewoon gen... door de pc loterij. Dit is voor mij de druppel. Ik zeg op bij de pc loterij. Een club misselijk makende lieden die er kennelijk genoegen in scheppen om mensen die de voorwaarden minder goed lezen een rad voor ogen te draaien en ze op te zadelen met extra kosten voor extra loten die je eigenlijk niet wil. Gelukkig zag ik het op tijd, maar hoeveel mensen hebben het niet in de gaten en zitten toch weer voor een aantal maanden vast aan extra loten? Want voordat je die weer hebt opgezegd ben je zeker twee inhoudingen verder.
Ik hoop dat de media hier nu eens voldoende aandacht aan blijven besteden en dit soort praktijken nauwgezet blijven volgen.

Gast

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Maar waar blijft Radar??????????

Als jullie echt iets willen doen voor de consument pak dit dan eens grondig aan.

Alvast bedankt door heel, heel veel mensen.

Gesloten