Pagina 1 van 2

Neckermann

Geplaatst: 07 jun 2005 21:38
door vera71
Het is fijn om te weten dat er postorder bedrijven zijn die het motto hebben : "eens gestraft, altijd gestraft".
Kennelijk hebben ze een "zwarte lijst" van wanbetalers. Als je de nota vervolgens netjes betaald en je wilt weer iets bestellen krijg je vervolgens de mededeling dat ze de bestelling niet in behandeling nemen. Toch raar als je aangeeft dat je per acceptgiro wil betalen.


Typisch een geval voor de koude douche !

Re: Neckermann

Geplaatst: 08 jun 2005 09:23
door Satellite
Ben ik niet met je eens.
Jij bestelt iets, betaalt dat vervolgens niet of pas veel later dan de afgesproken termijn....
En dan vind je het raar dat ze je niks meer willen verkopen dan?

Re: Neckermann

Geplaatst: 08 jun 2005 09:40
door Dilbert29
Het is helaas de harde waarheid dat steeds meer postorderbedrijven zo moeten gaan werken. Het is niet voor niets dat ze zeggen "Als mensen bij postorderbedrijven gaan bestellen zitten ze echt diep in de put" Je kunt dan namelijk op afbetaling kopen en hebt de goederen al in huis voor je een cent neergelegd hebt.

En tsja als je eenmaal een wanbetaler bent (geweest) dan is het risico te groot dat je het weer wordt en doen ze geen zaken meer met je. Ik geef ze nog gelijk ook....

Re: Neckermann

Geplaatst: 09 jun 2005 21:26
door pijkie
het kan nog erger!

Opeens kreeg ik een rekening, vanwege te laat betalen.
Helaas voor artikelen, die ik binnen een week retour had gezonden.
In het telefoongesprek werd me duidelijk gemaakt, dat neckerman iets achter liep in zijn verwerkingen van de goederen. Alles zou wel goed komen.
Nu krijg ik opnieuw een rekening, met een boete. Daar heb ik bezwaar tegen gemaakt. Neckerman stelt nu een onderzoek in. Ik heb hier eigenlijk geen vertrouwen meer in!

Re: Neckermann

Geplaatst: 05 aug 2005 11:40
door wolferl
Leren mensen het dan noiot, bestel nooit via postorder bedrijven zoals: Otto, Wehkamp, Neckermann, Quelle, Bonprix etcetcetc.

Ik ben al vanaf mei bezig om een laptop te bestellen, ik heb 400 euro klaarliggen en probeer al tijden lang een order te plaatsen bij de eerste 4 genoemde postorder bedrijven.

Eerst bij Otto, een laptop ik kreeg een email dat de bestelling binnen was bij Otto. Na een week niks gehoord te hebben belde ik maar naar ze toe om te vragen hoe de status was, welke bestelling meneer vroeg dat meisje. Bleek dat de bestellings order nooit is binnen gekomen, dus ik weer via de telefoon bestellen en nu zou ik binnen 5 werkdagen bericht krijgen voor levering. het was ondertussen al half mei en ik kreeg inderdaad een brief(je) in de bus dat mijn bestelling gecanceld zou zijn ivm registratie bij de bkr. Kan kloppen want familie van mij heeft schulden bij Otto, wehkamp en Neckermann. Dus ik bellen om te vragen of het niet anders kon, nee volgens het meisje zou ik alles in één moeten betalen, maar dat kon ik niet want ik had maar 400 gespaard en de rest van het bedrag zou ik in augustus krijgen. Dus de order werd op mijn verzoek gecanceld. Dit grapje heb ik in de 2 maanden daarna ook bij Neckermann, Wehkamp en Quelle gehad.
Het is nu begin augustus en ik heb mijn laptop nog steeds niet binnen kortom ik doe geen zaken meer via deze 4 postorder bedrijven.
Een zooitje is het.

Wolferl

Re: Neckermann

Geplaatst: 24 jan 2006 07:49
door Bailey
Ik had op 17 december 2 matrassen en 2 lattenbodems besteld. Deze heb ik pas gisteren ontvangen. Ik wist dat het wat later zou komen, vanwege drukte en omdat ik een nieuwe klant was. Na de levering werd ik gebelde door iemand van Otto om excuses aan te bieden voor de late levering en ik kreeg een waardecheque van 20 euro. Dat vind ik toch erg netjes!

Re: Neckermann

Geplaatst: 17 feb 2006 21:49
door mylo1
ik koop al vanaf mijn 21ste jaar bij wehkamp
En nu ik 52 jaar oud ben en de deur niet meer uit kan wegens ziekte,doe ik dat nog steeds

NOOIT GEEN LAST GEHAD<PERFECTE SERVISE

maar ja ...ik betaal dus ook op tijd...

Re: Neckermann

Geplaatst: 10 mei 2006 19:12
door Kelly19
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden besloten om kleding te bestellen bij de Wehkamp, neckermann en Otto.

Ik begin bij de neckermann....

De Neckermann heeft geen bezorg- of retourkosten. +
Zij houden zich aan de 24- uurs levering +
De kwaliteit van de bestelde kleding was niet zo goed -
De maten vielen nogal groot uit -
2 artikelen waren nooit besteld ookal had ik hier een - bevestiging van gekregen via de email.

De Wehkamp.....

De Wehkamp hanteert bezorg- of retourkosten van €5,95 -
De kwaliteit van de kleding was wel goed +
De maten waren ook goed +
3 artikelen waren hier ook nooit besteld ookal had ik - hier een bevestiging van.
Toen ik dat doorgaf zouden de bezorgkosten worden verwijderd. Dit was niet gedaan. Bij het 2e telefoontje gelukkig wel.
Ik moest €45-, vooruitbetalen. Op zich vond ik dat nog wel redelijk aangezien ik een nieuwe klant ben. +/-

De otto....

ik heb hier eerst een catalogus van aangevraagd om de maten te controleren. Ongeveer 3/4 weken later heb ik die nog niet ontvangen. Toen heb ik ze via de website opgezocht.

De otto hanteert ook bezorg- of retourkosten tussen - de €4-, en de €6-,
De kleding is nog niet binnen vanwege de late levering -
Online systeem voor gedane bestellingen klopt niet - Bovendien zijn sommige woorden in het Duits -
Mijn gegevens werde gecontroleerd bij het BKR. daarna moest ik €175 van de €290 -vooruitbetalen... terwijl ik altijd mijn rekeningen
betaal en langer dan 4 jaar op hetzelfde adres woon...


Conclusie

De neckermann houdt zich aan zijn afspraken

De Wehkamp heeft kwalitatief gezien goede spullen er was dan wel een fout gemaakt bij de bestelling.

De Otto houdt zich absoluut niet aan haar afspraken. Het reserveringssysteem mag weleens verbeterd worden.


het is mij opgevallen dat alledrie de postorderbedrijven gebruik maken van callcenters. er is een mogelijkheid om een medewerker van het bedrijf zelf te spreken. Controleer bij de bestelling of de telefoniste niks is vergeten en schrijf vooral op wat u waar heeft besteld!!!!

Het heeft mij inmiddels €5,95 aan bezorgkosten en 2 verkeerde bestellingen gescheeld.

Re: Neckermann

Geplaatst: 10 mei 2006 19:22
door Bailey
Waarom zijn bezorgkosten een -? Het is toch logisch dat er bezorgkosten bij komen? Niets wordt gratis bezorgt. Ook bij Neckerman niet, 4,99 voor normale spullen. En ik vind het logisch dat je wat vooruit moet betalen als je een nieuwe klant bent. Had ik ook toen ik voor 500 euro 2 matrassen en lattenbodems bestelde. Er zijn er tegenwoordig genoeg die voor de lol bestellen en/of nooit betalen. Dat is gewoon indekken. En ik vind dat niet meer dan terecht.

Re: Neckermann

Geplaatst: 10 mei 2006 22:00
door G7
Zeker weten, dat je bij Neckermann ook € 4,99 betaalt voor de bezorgkosten. Ik heb net gister een een gedeelte van mijn telefonische bestelling binnen gekregen.

Verder heb ik nog nooit problemen met een van boven genoemde bedrijven gehad, maarja, ook ik betaal altijd op tijd!

Re: Neckermann

Geplaatst: 10 mei 2006 22:44
door Kelly19
Sorry dat heb ik verkeerd omschreven. Het klopt dat je bezorgkosten betaalt. Dat is in het geval dat je iets uit jouw bestelling houdt. Maar als je alles terugstuurt niet.

Het is ook logisch dat als je iets houdt bezorgkosten worden berekend. Maar als je alles terugstuurt betaal je voor niks. Bovendien zijn de prijzen van de postorderbedrijven hoog genoeg om dat te compenseren.

2e bericht:

het is een minpunt. Ik zeg ook niet dat een aanbetaling helemaal onterecht is.

Het bedrag dat ik aan moest betalen bij de Otto dat vind ik te hoog....Vandaar dat ik een paar artikelen heb geschrapt uit mijn bestelling.

het hele idee van het bericht is dat de plus- en minpunten overzichtelijk stonden voor nieuwe klanten van Neckermann/Wehkamp/Otto. En natuurlijk voor anderen die het interessant vinden.

Re: Neckermann

Geplaatst: 22 mei 2006 18:38
door elynasedai
Ik heb tot nu toe 2 artikelen van de Wehkamp retour gestuurd. Ze kwamen het gratis en voor niets en op een afgesproken tijd ophalen :D

Re: Neckermann

Geplaatst: 22 mei 2006 19:00
door Bailey
Kelly, waar staat het dan dat als je bij Neckermann alles terugstuurt dat je de verzendkosten niet hoeft te betalen. Ik heb dat nog nooit gehad hoor. Het lijkt me ook sterk eerlijk gezegd. Bedoel je niet dat je het gratis kan terugsturen?

Re: Neckermann

Geplaatst: 26 mei 2006 14:49
door Kelly19
Ik heb contact opgenomen met de Neckermann. Ik heb 3mailg kleding besteld, en hoef geen verzendkosten of retourkosten te betalen. Op de website zag ik voor de bestelling staan met rode letters aan de rechterzijde dat er geen retour/verzendkosten aan vast zaten als je niets hield.

De telefoniste van neckermann zei dat soms klanten daar geen kosten van hoeven te betalen als pakketjes verkeerd werden verzonden of iets dergelijks.Meer wiste zij er ook niet van.

Ze zijn bij mij thuis en bij buren afgeleverd. Eventueel ook nog bij een kiala afhaalpunt, maar dat weet ik niet meer zeker. Misschien was het een tijdelijke actie, misschien had ik gewoon geluk.....

Maar het is wel heel toevallig dat voor 3 bestellingen geen verzendkosten/retourkosten worden gerekend.....


Nogmaals dit zijn mijn ervaringen. Mocht het een tijdelijke actie zijn, dan weet ik dat nu aan de hand van het laatste bericht.

De Otto heeft bij mijn bestelling de fout gemaakt geannuleerde bestellingen toch te leveren, ookal heb ik dan als voorschot te weinig gegeven. Dus het magazijn heeft het niet goed doorgekregen van de afdeling debiteuren/crediteuren..

Re: Neckermann

Geplaatst: 30 mei 2006 19:23
door NAK
Kelly19
Ik moest €45-, vooruitbetalen. Op zich vond ik dat nog wel redelijk aangezien ik een nieuwe klant ben. +/-
Sorry maar de redelijkheid waar jij over praat ontgaat mij.
Je betaalt toch ook geen €45-, entree geld als je voor de aller eerste keer in een winkel komt??????

Re: Neckermann

Geplaatst: 30 mei 2006 19:41
door edmoor
Sorry maar de redelijkheid waar jij over praat ontgaat mij.
Je betaalt toch ook geen €45-, entree geld als je voor de aller eerste keer in een winkel komt??????

En jij neemt van alles mee uit een winkel en zegt ze dat ze je de rekening maar moeten sturen?

Re: Neckermann

Geplaatst: 30 mei 2006 19:59
door NAK
Lezen wat er staat edje.!!!!!!!!

Re: Neckermann

Geplaatst: 30 mei 2006 19:59
door edmoor
Dat deed ik :lol:

Re: Neckermann

Geplaatst: 30 mei 2006 20:18
door NAK
Maar je begreep het niet??????

Re: Neckermann

Geplaatst: 30 mei 2006 20:18
door edmoor
Of jij mij niet.