Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???
Geplaatst: 10 jun 2005 14:35
En ja hoor, mijn moeder is de dupe geworden van de achterbakse praktijken van Oxxio. Afgelopen maandag 6 juni is zij gebeld door een medewerker van Oxxio die ten eerste niet eens zijn naam wilde zeggen.
Mijn moeder spreekt slecht Nederlands en er werd dan ook flink misbruik van gemaakt. Ze gaf aan dat ze het allemaal maar niet begreep, maar het antwoord van de medewerker was erop dat ze op alle vragen gewoon 'ja' moest beantwoorden en dat ze absoluut geen 'nee' mocht zeggen. Anders zou ze problemen krijgen met het ministerie en dat wilde ze toch zeker absoluut niet hebben?
BELACHELIJK GEWOON!!!! Nou heb ik gebeld om te annuleren, maar de optie om te annuleren had telkens storing. Vervolgens kreeg ik een medewerkster aan de lijn die niet vriendelijk was en mij ophing terwijl ik nog aan het praten was. Op de vraag binnen welke termijn ik een annuleringsbevestiging kon krijgen zei ze: Ik heb toch gezegd dat het geannuleerd is, u zult er gewoon op moeten wachten. Vervolgens zei ik dat ze niet erg vriendelijk was op een doodnormale vraag en ze antwoordde: Goedemorgen! en hing op!!! Jammer dat ik haar naam niet heb gekregen.
Ik heb nog een keer gebeld en werd dit keer wel vriendelijk geholpen, maarja, je weet maar nooit wat ze zeggen om jou als boze beller te paaien. Hij heeft de annulering zogenaamd geverifieerd en het zou door de vorige medewerker geannuleerd zijn, ondanks haar afkap. Deze medewerker vertelde mij dat het ongeveer 3 werkdagen kon duren voordat ik een brief zou krijgen. Nou ja, afwachten maar.... Ik schrijf in ieder geval nog een schriftelijke annulering voor de zekerheid.
Iemand anders ookal ervaringen met het annuleren van deze telefonische contracten??? Ik vraag me namelijk af of het werkelijk zo makkelijk gaat als je beroep doet op de Wet kopen op afstand. En dat je inderdaad een annuleringsbevestiging krijgt? Ik hoor het graag!!!
Mijn moeder spreekt slecht Nederlands en er werd dan ook flink misbruik van gemaakt. Ze gaf aan dat ze het allemaal maar niet begreep, maar het antwoord van de medewerker was erop dat ze op alle vragen gewoon 'ja' moest beantwoorden en dat ze absoluut geen 'nee' mocht zeggen. Anders zou ze problemen krijgen met het ministerie en dat wilde ze toch zeker absoluut niet hebben?
BELACHELIJK GEWOON!!!! Nou heb ik gebeld om te annuleren, maar de optie om te annuleren had telkens storing. Vervolgens kreeg ik een medewerkster aan de lijn die niet vriendelijk was en mij ophing terwijl ik nog aan het praten was. Op de vraag binnen welke termijn ik een annuleringsbevestiging kon krijgen zei ze: Ik heb toch gezegd dat het geannuleerd is, u zult er gewoon op moeten wachten. Vervolgens zei ik dat ze niet erg vriendelijk was op een doodnormale vraag en ze antwoordde: Goedemorgen! en hing op!!! Jammer dat ik haar naam niet heb gekregen.
Ik heb nog een keer gebeld en werd dit keer wel vriendelijk geholpen, maarja, je weet maar nooit wat ze zeggen om jou als boze beller te paaien. Hij heeft de annulering zogenaamd geverifieerd en het zou door de vorige medewerker geannuleerd zijn, ondanks haar afkap. Deze medewerker vertelde mij dat het ongeveer 3 werkdagen kon duren voordat ik een brief zou krijgen. Nou ja, afwachten maar.... Ik schrijf in ieder geval nog een schriftelijke annulering voor de zekerheid.
Iemand anders ookal ervaringen met het annuleren van deze telefonische contracten??? Ik vraag me namelijk af of het werkelijk zo makkelijk gaat als je beroep doet op de Wet kopen op afstand. En dat je inderdaad een annuleringsbevestiging krijgt? Ik hoor het graag!!!