LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond valse voorwendsel,Piet of iemand?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Rishi

Consumentenbond valse voorwendsel,Piet of iemand?

Ongelezen bericht door Rishi »

Wat zijn uw rechten?

Vraag 1
U heeft uw contract bij Dexia tussentijds beëindigd: heeft u nu ergens recht op?

Antwoord
Ja. Er is besloten dat iedereen die zijn contract in het verleden voortijdig heeft beëindigd – al is dit met een boete gebeurd – ook gebruik kan maken van de schikking. Dit geldt niet als u een aflossings- of garantieproduct heeft, behalve als uw partner het contract met een brief ongedaan heeft gemaakt. Dan kunt u weer wél gebruik maken van de schikking.
Beëindigt u uw contract nú voortijdig (dus vóór de minimum looptijd of boetelooptijd), dan kunt u geen gebruik maken van de schikking.

Wie eerder het Aanbod van Dexia heeft geaccepteerd (en daarmee afstand heeft gedaan van zijn recht om juridische stappen tegen Dexia te ondernemen) kan ook geen gebruik maken van de schikking.
Beste Lezer,
Vanmiddag 2 keer bij Dexia nagevraagd of tussentijds beeindiging ook in aanmerking komt voor de schikking.Antwoord NEE.
Uit de email van de consumentenbond die onze stem tracht te beinvloeden maak ik op datze aangeven dat er vandaag besloten is dat ook tussentijdse beindiging in aanmerking komt voor de schikking. Wie weet wat de reden is dat hun communicatie niet eenduidig is met SLV en Dexia ?
Graag een reactie,
Dank,
Groet, Rambokus :idea:

learner

Re: Consumentenbond valse voorwendsel,Piet of iemand?

Ongelezen bericht door learner »

Willen graag meedoen . . . :oops:

Maar . . .

Zien zelf door de bomen het bos niet meer . . . :(

Begrijpen er geen snars van . . . :?

Daarom is DUIDELIJK verderpraten gewenst . . . :shock:

mvg, learner . . . :wink:

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Rishi, hieruit blijkt maar weer eens dat dexia straks wel zal uitmaken wie nu wel en wie niet in aanmerking komt voor 'hun' regeling.

dexia bepaalt dat en echt niet duisterberg of een consumentenbond.

Wees dus gewaarschuwd als dexia er mee te maken heeft !

Maakoenaa

Ongelezen bericht door Maakoenaa »

Ik ben dus benieuwd of ik na het afkopen van mijn contract (binnen de boetelooptijd van 5 jaar) wel of niet in aanmerking kom voor de schikking.

Weet iemand hier meer over...?

M

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Beste Maakoenaa,

Op de site van Dexialease.nl staat te lezen:

Wat betekent het akkoord als ik vandaag mijn (verlengings-) contract tussentijds beëindig?
Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.

Dit betekent dat je niet in aanmerking komt voor het schikkingsvoorstel.
Gelukkig zijn er voldoende mogelijkheden om een gerechtelijke procedure tegen Dexia te beginnen en alle betaalde gelden terug te vorderen van Dexia.
Veel informatie hierover kun je vinden op onze website www.platformaandelenlease.nl

Heb je dan nog vragen, mail ze naar [email protected]

Succes en groeten,
Piet

Maakoenaa

Op de site van Dexialease staat duidelijk in de vraagstelling vandaag. Ik heb de overeenkomst reeds afgekocht en ook in het voorbeeld van de consumentenbond staat dat er reeds beeindigt is en niet wordt.

Naar mijn mening staat er op de site van dexia expliciet vandaag omdat het met de huidige gegevens van de schikking voordeliger kan zijn om nu af te kopen dan te wachten tot einde looptijd, dan loopt men immers de inleg mis.

Ik ben dus benieuwd of de mensen die voor het tot stand komen van de schikking het contract (al dan niet binnen de boetelooptijd) hebben afgekocht wel of niet in aanmerking komen.

Racoon

Ongelezen bericht door Racoon »

Hoe komt de consumentenbond dan aan deze info? Het lijkt mij niet dat ze dit zomaar gaan verzinnen....Ik moet daarbij ook zeggen dat wanneer je Dexia een mailt ze niet concreet aangeven of je nu wel/niet in aanmerking komt. Je krijgt een vage mail terug met het verzoek te wachten tot er meer bekend is eind juni....

Op de Dexia site staat duidelijk vermeld: wat als ik vandaag mijn contract tussentijds beeindig. etc. etc.

Piet

Hallo Maakoenaa en Racoon,

Wat als ik vandaag....

Welke datum plak je dan aan vandaag?
Gisteren....maandag 13 juni (toen de reacties geschreven zijn?
Morgen..... 15 juni
Als je morgen dit leest is het vandaag.....

Maak het jezelf niet zo moeilijk:
Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.
Hou je hieraan, beter nog, bereken en overweeg of procederen iets voor je is en vorder al je verloren geld terug van Dexia.

Groeten,
Piet

Maakoenaa

Beste Piet en anderen.

Op het moment dat ik mijn contract tussentijds afkocht (binnen de boetelooptijd) was dat omdat ik een hypotheek wilde hebben voor de bouw van een huis. Op dat moment heb ik de voors en tegens tegen elkaar afgewogen en was het voordeliger om de hele zaak met boete te betalen, de restschuld was 3500 Euro.

Op het moment van bekend maken van de schikking stond er op de site van Dexia niets over het tussentijds afkopen van contracten. Als je toen letterlijk de tekst nam van de site was het voordeliger om af te kopen. Je kreeg dan immers 2/3 kwijtschelding op je schuld en hoeft geen verdere termijnen meer te betalen. Voor Dexia was deze regeling uiteraard niet gunstig, aangezien ze dan heel wat inleg in de komende maanden/jaren mis zou lopen. Waarschijnlijk is er daarom voor gekozen om de schikking niet te laten gelden voor mensen die na het bekend worden van de schikking het contract alsnog afgekocht hebben.
De mensen die voor het bekend worden van de schikking het contract afgekocht hebben, hebben dit dus niet gedaan om optimaal van de schikking te profiteren, maar om niet nog meer geld in de bodemloze put van Dexia te storten.
Ik denk daarom dat de consumentenbond bij het uitwerken van de schikking heeft bedongen dat deze mensen wel meedoen aan de schikking.

Voor mij is het volgens mij niet zinvol om te gaan procederen en ik neig dan ook naar een ja-stem.

Maakoenaa

Piet

Hallo Maakoenaa,

Je zegt dan JA tegen een schikking waar je niet voor in aanmerking komt.
De Consumentenbond heeft niet bedongen dat de groep waar jij onder valt, meedoet in het schikkingsvoorstel.

Waarom is het voor jou niet zinvol om te procederen?
Even voor de duidelijkheid, ik wil hier niet mee beweren dat je moet procederen.

Groeten,
Piet

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

Nee, dat hoeft niet maar je moet wel een vrijwillige donatie aan PAL storten.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

bokkie blijf je aan de gang of word je hier voor betaald.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

BEIDEN Trudy :D :lol:

Maakoenaa

Knap hoe jullie zo snel een topic weten te verzieken. Als je reageert, reageer dan inhoudelijk.

Antoine Vermeulen

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

Wordt die stichting van Piet soms gesponsoord door advocaten?

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wat wil je horen Antoine?
Zeg het maar, want of Piet nu ja of nee zegt maakt toch niets uit.

Antoine Vermeulen

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

De waarheid Janneke zodat het voor iedereen duidelijk is en de stichting zuiver blijft. Het moet voorkomen worden dat de stichting van Piet net zo'n corrupte kliek wordt als payback die samenwerkt met oud dexia medewerkers en waar jan en alleman in de kas graait.

Robbedoesse

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

mensen als er ja gestemd wordt is alles verloren.

stem nee, want de aanbiedingen van dexia zullen steeds beter worden
ze hebben al zoveel rechtzaken verloren, dit kunnen ze niet meer winnen.
dexia heeft ons leven vernietigd, ook onze oude dag, hiervoor kunnen ze niet vrijuit gaan, dit moet bestraft worden.

ik vecht door tot mijn laatste adem, deze schurken moeten maar eens voelen wat wij al jaren meemaken, constante spanningen, stress, er zijn al reeds mensen die een zelfmoordpoging hierdoor hebben gedaan.

LAAT HET RECHT ZEGEVIEREN

Maakoenaa

Bij mij is het volgende het geval:

Ik heb op 17 december beeindigt, geen eegalease, binnen de minimumlooptijd, dus heb ik boeterente betaald. Nu zie ik het schema op de site van Dexia, als ik dat op pagina 3 volg, heb ik recht op 2/3 terugbetaling van mijn restschuld.

Heeft de consumentenbond in dit geval dan toch gelijk gehad..?

Gesloten