LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor de telefoniemarkt werd vrijgegeven, was het zo makkelijk: je had telefoon, of je had geen telefoon.

Toen de markt werd vrijgegeven, had je al snel bedrijven die een graantje mee wilden pikken, de zogenaamde carrier select-bedrijven zoals Tele2. Ik werd vrij snel lid ervan, maar ze hadden er een handje van om ook mislukte belpogingen in rekening te brengen. Dus als de telefoon overging, en niemand pakte op, kreeg je het toch te zien op je rekening. Van spraakmakend goedkoper was op deze manier geen sprake.

Omdat de totaalrekening echter ook niet hoger uitviel, heb ik mijn inschrijving bij tele2 gehandhaafd. Ik vond het wel handig, dat overzicht naar wie je gebeld had, terwijl je daar bij KPN voor moest betalen.

Vanmiddag belde een marketingmedewerker mij op, ik kon terugkomen bij KPN, dus voor alle gesprekken die ik had ondergebracht bij tele2. Als beloning kon ik kiezen uit een webcam of een usb-stick.

Omdat het me geen geld kost, heb ik voor die webcam gekozen.

Ik plaats dit topic om de volgende reden: zijn er hier mensen, die al ervaring hebben met het terugkeren naar KPN, en met de eventuel reactie van tele2 daarop?

Ik wed dat die laatste niet blij is met hetgeen de KPN nu doet, en verwacht een tegen-offensief.

Ik zit er namelijk niet op te wachten dat Tele2 uit een soort van pesterij de terugkerende klanten gaat dwarszitten door de verbinding voortijdig te dwarsbomen.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Tele2 is niet bij machte om jouw verbinding te ondermijnen, aangezien tele2 zelf geen lijnen heeft en deze bij kpn huurt, je kan je afmelden bij www.infofilter.net voor alle pest telefoontjes

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik hoef me niet af te melden, omdat kpn dat voor me doet. Dit is in een mondelinge en op band opgenomen overeenkomst vastgelegd.

Mijn vraag was: heeft iemand ervaring met die terugkeer, en eventueel problemen daarbij ondervonden.

Voor wat infofilter betreft: daar sta ik ingeschreven, en ik verleng de inschrijving ook iedere keer. Dat helpt dus wel, alleen: er zijn bedrijven die denken dat het niet geldt voor trouwe klanten.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 15 jun 2005 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door layla »

Hoi,
Ik ben vorig jaar ook teruggegaan naar KPN, zonder problemen met Tele 2. KPN had een abonnement waarbij je een x-aantal minuten gratis kon bellen. Er wordt dan wel 2,50 per maand in rekening gebracht. Zij hebben me toen afgemeld bij Tele 2.
Ik heb mijn abonnement bij KPN echter na 2 maanden gewijzigd in een bel-basis abonnement, omdat ik nu via 1649 GRATIS kan bellen, 24 uur per dag naar vaste nummers in Nederland. Je betaalt alleen een starttarief van 4 cent. Dit is dus goedkoper dan KPN, Tele 2 etc.
Je kunt je aanmelden via www.bel1649.nl, je krijgt via email de rekening en deze wordt automatisch geincasseerd. je kunt op ieder moment een specificatie van de kosten bekijken via internet.
Ik vind dit ideaal!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben ook benaderd door 1649, maar ik heb van collega's begrepen dat ze ook daar meteen beginnen met de teller te laten lopen. Uiteindelijk ben ik dan toch duurder uit dan bij kpn.

KPN hanteert de stelregel: pas betalen bij een tot stand gekomen verbinding. Carrier selectbedrijven daarentegen hanteren de formule: direct betalen. ik ben van mening: ik betaal niet voor een niet geleverde dienst.

Ik ga me niet elders aanmelden, ik ben nu terug bij kpn, en ga niet vervolgens weer bij iemand anders

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het addertje is dat je voor het gesprek te horen krijgt wat het tarief per minuut is, het lijkt heel netjes maar na een tijdje luisteren mensen daar niet meer naar, en dan staan ze voor verassingen

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door layla »

ik krijg alleen te horen: "u belt gratis" :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat laatste hoorde ik vandaag ook, toen ik de bevestiging van de vorige week gemaakte afspraken op papier kreeg. Hoe zorgvuldig: ze nemen het telefoongesprek volledig op, maar ze ''vergeten'' te vermelden dat je in het basisgebied (lokaal) ook gebruik wil maken van KPN, hoewel dat nadrukkelijk de gemaakte afspraak was.

Zeggen ze: voor 1 euro per maand krijgt u 60 belminuten gratis. Ik meteen ertegenin: hoe gratis is gratis bij jullie? Antwoord van die juffrouw: eh, het starttarief moet u natuurlijk wel betalen, dat is overal........

Mijn antwoord: het is maar net wat de aanbieding inhoudt, er zijn er genoeg die ook het starttarief per gesprek niet in rekening brengen. Komt er dus op neer dat ik met die euro extra wel goedkoper uit ben, maar gratis is toch echt iets anders.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door gregory »

Ik persoonlijk vind zelfs operatoren die hun klanten "kwijt" zijn (bij Belgacom en KPN betaal je wel nog de lijn en speciale nummers) géén rechtstreeks contact meer mogen opnemen met de "ex-klanten". Ik vind dit gewoon een vorm van eerroof t.o.v. de operator die de klant nu heeft.
Dat zij een enorme reclamecampagne starten in alle kranten, op alle tv zenders en elke radiopost, is natuurlijk wel goed, maar dat KPN zijn klanten zo probeert terug te winnen... sorry, dat vind ik gewoon grof voor ondernemingen als tele2, versatel, ... die nu al moeten "knokken" (express tussen aanhalingstekens!) om die klanten binnen te krijgen. Want die klanten betalen aan hen géén abonnementsgeld... (behalve voor eventuele speciale abonnementen).
Wij bieden een product aan zonder Belgacom of KPN. Klanten die willen vertrekken zouden wij dan ook nooit een tijd later terug contacteren met "hallo, u krijgt een MP3 (of dergelijks) als u NU opnieuw klant wordt".

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gregory, voor een deel kan ik me in je argumenten vinden. Maar op de eerste plaats staat het een ondernemer vrij om klanten te werven, al is het hier wel een beetje op zijn plaats, dat KPN hier op deze manier mee omgaat.

Maar ik heb eens een berekening gemaakt: ik ben helemaal niet goedkoper uit bij Tele2, hoewel zij dat wel suggereren. Het enkele telefoontje naar het buitenland, waar ik dan WEL fors op zou besparen tov de KPN, weegt niet op tegen het iedere keer in rekening brengen van het starttarief, op een moment dat de verbinding nog niet tot stand gekomen is. De 50 cent die ik aan de ene kant minder betaal, wordt door tele2 op de overige gesprekken (dus de niet tot stand gekomen, maar wel in rekening gebrachte) weer teruggehaald.

Dat laatste vind ik ook onzin. Als ik dan soor een simpele switch zomaar een webcam kado krijg (men had het over een Sony van tussen de 25 en 30 euro, ik ga ervan uit dat dit de adviesprijs is), dan vind ik dat KPN dat vooral moet doen.

Iets sortgelijks overkwam me, toen ik het lidmaatschap van een van de boekenclubs had opgezegd. Ik kreeg toen een telefoontje met het aanbod om er nog een jaar aan vast te plakken. Als ik lid zou blijven, zou ik een kado uit mogen zoeken van omgerekend 20 euro, uit hun catalogus. Mijn antwoord was: als u mij zo graag als klant wil behouden, mag u daar 50 euro van maken. Een week later had ik een waardebon in huis van 50 euro, terwijl ik niet eens had toegezegd klant te willen blijven. Ik heb ze maar teruggestuurd, omdat ik dat geen manier van doen vond. Als ik voor dat bedrag uit de catalogus had geshopt, had ik ermee ingestemd om lid te blijven, Dat wilde ik niet.

Terugkomend op de KPN: het was destijds voor mij een overweging om naar Tele2 te gaan, omdat hun rekeningen maandelijks kwamen, en ook nog eens kosteloos gespecificeerd werden. Nu KPN online diezelfde service biedt, zie ik geen bezwaar om terug te gaan naar KPN. Moeten ze uiteraard wel hun zaakjes in orde hebben.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door gregory »

Dat is natuurlijk waar. Als ze hun terugkerende klanten iets willen geven mogen zij dit van mij ook gerust doen.
Enkel het telefonisch (of zelfs per post) lastigvallen van klanten vind ik geen eerlijke van manier van werken.
Zo gaat tele2 ook telemarketing doen om klanten te ronselen. Ook dat vind ik enorm storend. Maar een ex-operator zou je nooit mogen opbellen om terug klant te worden.

jetske69
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2005 21:58

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door jetske69 »

Of het nou een telefoontje is over goedkoper bellen, over een abonnement voor een krant of voor een goeie hyphotheek... ik vind het allemaal vervelend. Wie kan mij helpen aan het telefoonnummer of het e-mailadres van de organisatie waar ik kan aangeven dat ik al deze telefoontjes NIET meer wil hebben?

MAXIEM

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag jetske69


http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php


werkt alleen bij die bedrijven die zijn aangesloten. Groeten, Ton.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heeft iemand van jullie al de beloofde webcam gekregen? Volgens de telemarketeer zou het een sony zijn met een waarde van tussen de 25 en 30 euro.

Maar heeft Sony eigenlijk wel webcams? Kan best, heb het merk nooit in de schappen zien liggen met webcams.

Hoe dan ook, heeft iemand de toegezegde webcam al ontvangen, en zo ja, is het iets?

Ga niet zeggen: wat je gratis krijgt, kan niet goed van kwaliteit zijn, want dat staat er volledig buiten. Je kunt tegenwoordig heel leuke dingen krijgen als welkomstkado, bedoel ik.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is dus beslist GEEN Sony, zoals me is beloofd, maar een merk waar ik nooit eerder van heb gehoord, CONCEPTRONICS.

De Webcam functioneert, dat is alles. Heeft een resolutie van 352 bij 288 pixels, en geen geluid.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik ben van mening dat, als ze een kadootje beloven van tussen de 25 en 30 euro, ze wel met iets beters hadden kunnen komen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Na ontvangst van je webcam kun je je gelukkig meteen weer aanmelden bij bel1601, bel1649 etc.

www.bel1601.nl
www.bel1649.nl

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat is dus helemaal niet waar. Je hebt dan weer een contract bij KPN. En door dat kadootje te accepteren, verbind je je voor een bepaalde periode weer eraan. Het gaat me echter niet eens om dat kadootje.

En leg me nou eens uit Bob, waarom zou ik naar een carrier select teruggaan, wanneer mijn rekeningen via hen, in plaats van spraakmakend goedkoper, soms (fors) hoger uitvallen?

Ik was juist bij Tele2 weggegaan, omdat ik constateerde dat ondanks toezeggingen om dat niet te doen, weldegelijk mislukte belpogingen in rekening werden gebracht, waar dat bij KPN nooit gebeurde. Soms ging het om bedragen tussen de halve en de hele euro, maar het kwam ook weleens voor, dat ik door de redial-toets te gebruiken, steeds weer het starttarief moest neertellen, terwijl ik van die 8 belpogingen maar 1 keer echt verbinding kreeg.

Ik snap dus je logica niet. Het is mijn eigen keuze geweest. Dat ik daarvoor van KPN een kadootje kreeg (een waardeloze prul, maar ja....), dat staat daar los van.

Tele2 beweert mijn rekeningen te hebben geanalyseerd, en beweert nog steeds dat ik bij hen goedkoper uit zou zijn geweest. Maar zij tellen de telefoontjes mee, die ik als mislukte belpoging buiten beschouwing heb gelaten. Ik WEET immers, wanneer ik iemand aan de lijn heb gehad, en wanneer niet.

Wanneer daar rekening mee gehouden wordt, zou een rekening van KPN over dezelfde periode lager uitvallen. . Ik ken mensen die bij scarlet zitten, die hebben soortgelijke ervaringen, zij denken er ook over terug te gaan naar KPN.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb voor KPN gewerkt als callcenter medewerker en heb een klein beetje inzicht in de (on)waarheden rond dit onderwerp.


Wat klopt er wel



Andere aanbieders (16xx, Tele2, Pretium, Scarlett, blabla) zijn in 90% van de gevallen niet goedkoper, het kan enkel uit bij specifiek belgedrag, en dan met name buiten je regio. Bel je voornamelijk binnen je regio moet je HEEL veel bellen wil je iets van winst eruit halen. Dan mis je wel de 5 voor terugbellen, het gemak van alles op 1 rekening etc (ja, de pro-KPN argumenten zitten er na een jaar nog goed in bij mij).

In principe heeft KPN dus gelijk als ze zeggen: kom gewoon terug, je bespaart niets, je krijgt er enkel gehannes door. Tot zover niets aan de hand.

Maarer zijn een aantal dingen die mij storen.


De waarheid over de BelPlus bundels


Allereerst is daar de BelPlus bundel, wat niet eens zozeer is bedoeld om voordeel op te leveren voor de klant, maar juist om hem vast te houden. KPN is wat betreft kortingen strikt gebonden aan door de OPTA opgelegde regels, die kortingsbundels zijn een maas in die regelgeving.

Erger nog is dat die belbundels bedoeld zijn om mensen ervan te weerhouden terug te gaan naar bijv. Tele2, want die gasten gaan je gegarandeerd bellen als je weer terug bij KPN bent, met natuurlijk het tegenovergestelde verhaal (ja meneer wij zijn toch ECHT goedkoper). En zoals je bent teruggegaan naar KPN (met een mondelinge, telefonischeopgenomen overeenkomst) zo ga je ook weer terug naar Tele2, TENZIJ je zo'n BelPlus bundel hebt, dan kunnen ze niks doen, want je moet jezelf daar eerst schriftelijk voor uitschrijven bij KPN, en dat is te hoogdrempelig voor de meeste klanten dus zeggen ze al gauw "laat maar".

De callcenter medewerkers worden er met allerlei middelen gemotiveerd om klanten over te halen MET belplus bundel, denk aan bonussen, wedstrijdjes etc.


Algemeen


Verder vind ik het gewoon fout om mensen steeds lastig te vallen. KPN ziet dat er alleen nog abonnementskosten gemaakt worden, dus zit die persoon bij een andere maatschappij, en die wordt die persoon gebeld. Je mag als medewerker alleen niet zeggen "kan het kloppen dat u bent overgestapt", want die kennis behoor je juridisch niet te hebben. Het moet zijn "ik wilde u vragen of u ook gebruikt maakt van een andere..."

Als die persoon aangeeft niet geïnteresseerd te zijn in een overstap naar KPN, belandt hij weer aan het eind van de lijst van de overgestapte mensen, om vervolgens na gemiddeld 4 maanden weer lastig gevallen te worden.

Het werk, wat ik min of meer als vakantiebaantje heb gehad, betaalt goed maar is afstompend, stuitend en vervelend. Als je in zo'n callcenter 4 maanden zit ben je al oude garde.



Nou dat was het

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik ben van pretium weer overgestapt op KPN.
Heb ze meteen wel verteld dat ik bel via 1649,en dat was geen probleem.
Ik bel alleen vast -mobiel via kpn omdat dat bij 1649 duurder is.
Voor de andere gesprekken bel ik gratis alleen starttarief.
Bevalt zeer goed
groetjes yvonne s

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN haalt klanten terug bij carrier select-bedrijven

Ongelezen bericht door Big-V »

De Webcam functioneert, dat is alles. Heeft een resolutie van 352 bij 288 pixels, en geen geluid.
Een webcam met geluid..? MP3's Afspelen via je webcam ofzo?

Gesloten