LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso upc

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rroos

incasso upc

Ongelezen bericht door rroos »

probleemstelling:
met ingang van september 2004 ben ik internet van upc gaan gebruiken. in onze regio hadden wij al kabel (radio en televisie) van upc. mijn klantnummer wat ik had voor de kabel werd toen, zoals nu blijkt, veranderd in een nieuw klantnummer waarop de totaalfactuur voor kabel en internet werd verstuurd. mijn oude klantnummer voor alleen kabel bleef bestaan!! en hier werd per automatische incasso van een ander rekeningnummer maandelijks abbonementsgeld afgeschreven. dit heeft tot en met juni 2005 geduurd voor ik dit in de gaten kreeg. ook toen ik in januari de telefoondienst van upc ging gebruiken is dit niet opgevallen. heel slordig van mij, maar het lijkt me dat upc dit ook wel had kunnen zien. de fout is gemaakt volgens mij toen ze bij upc een tweede klantnummer voor mij aangemaakt hebben.
na een telefoontje met upc blijkt dat ik blij mag zijn dat per 1 juli mijn oude klantnummer is stopgezet en ik nog maar een keer het abbonnementsgeld voor de kabel moet betalen. over terugbetalen van het gefactureerde teveel was geen sprake. wat nu, heb ik nog recht van spreken?[/u]

Dilbert29

Re: incasso upc

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat lijkt me wel ja, de fout ligt in dit geval bij de UPC omdat zij er voor gekozen hebben je een nieuw klantnummer te geven, daar heb je neem ik aan niet zelf om gevraagd.

Het is inderdaad slordig van je dat je er ruim een half jaar later pas achterkomt, maar dat neemt niet weg dat de UPC jou het volledige bedrag terug zou moeten geven.

jakke sok

Ongelezen bericht door jakke sok »

Pas op met UPC.

Zij hebben hun administratie helemaal niet op orde. Ze laten jou wel opdraaien voor de rommel en schakelen een dubieus incasso buro in (Intrum Justitia).

Als je daarvan een reaktie krijgt, reageer dan 1x per fax en vraag om opheldering. VERMELD dat je een reaktie binnen twee weken verwacht. Ik kan je al zeggen dat je die reaktie nooit krijgt en daarmee hoef je ook nooit meer te reageren op die 'aanmaningen' van hun. Laat het maar gewoon voor de rechter komen. Alle kosten zijn voor hun.

LEES VOORTAAN EERST DE ABSURBE VOORWAARDEN VAN UPC VOORDAT JE TEKENT!!! DAN ZUL JE OOK NOOIT MET HUN IN ZEE GAAN

rroos

stand van zaken d.d. 30-06-2005,

Ben inmiddels twee emails verder en heb nog geen enkele reaktie van upc mogen ontvangen. In mijn eerste email heb ik een opsomming gemaakt van de teveel betaalde nota's en gevraagd deze z.s.m. terug te storten. Geen reaktie!!!! Wat nu? Als het goed is kan ik nog een incasso terug laten boeken, scheelt mij toch weer een ruime 50 euro van de 150 die ik nog van ze tegoed heb. Is dit een optie? Of zit ik dan juridisch gezien in niet goed.
Ik hoor graag van iemand, alvast bedankt.
O ja, buiten de dubbel betaalde maandelijkse abonnementsgelden ben ik er ook nog achter gekomen dat ze voor mijn internetmodem een borgsom hadden berekend. Toen ik ook gebruik ging maken van de telefoondiensten van upc is mijn internetmodem door de monteur meegenomen en heb ik mijn betaalde borg nooit teruggestort gezien.

rroos

Het is bijna niet te geloven maar ik ben gebeld door een (zeeeeeeer correcte) medewerker van UPC en die heeft mij verteld dat er vanalles mis was gegaan bij UPC en dat hij geschrokken was van mijn emails.
Verder vond hij dat de reactie die ik van UPC gekregen had echt niet kunnen. Hij heeft mijn hele betalingsgeschiedenis nagekeken en kwam tot een retitutiebedrag van 135.17 euro!!!!! Voor deze man een pluim en niet omdat ik geld terug krijg maar om de uitermate correcte manier van mij te woord staan. ZO KAN HET DUS OOK UPC!!!

Gesloten