LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoonterreur
Telefoonterreur
(Ik probeerde dit bericht eerst bij reclame/acties te plaatsen, maar daar moest ik inloggen en dat lukte weer eens niet, daar heb ik altijd gedonder mee. Dus dan maar bij Radar uitzendingen, waar ik niet hoef in te loggen.)
Vandaag werd ik al twee keer binnen een paar uur opgebeld voor reclame over iets met vakantie. Nou ja, daar hebben we het al vaker over gehad, zou je zeggen. Het gemene is echter dat het dit keer om een automatisch bericht ging, dus je kunt niet eens iets terugzeggen. Het verontrustende is dat nog geen twee uur nadat ik de eerste keer werd gebeld opnieuw door hetzelfde programma werd gebeld. Gaat straks dag en nacht de telefoon met steeds hetzelfde verhaaltje opzeggen? Met zo'n automatisch programma is dat natuurlijk heel gauw gebeurd. Weet iemand het adres van de figuren die hierachter zitten? Ik ben deze vorm van telefoonterreur spuugzat.
Vandaag werd ik al twee keer binnen een paar uur opgebeld voor reclame over iets met vakantie. Nou ja, daar hebben we het al vaker over gehad, zou je zeggen. Het gemene is echter dat het dit keer om een automatisch bericht ging, dus je kunt niet eens iets terugzeggen. Het verontrustende is dat nog geen twee uur nadat ik de eerste keer werd gebeld opnieuw door hetzelfde programma werd gebeld. Gaat straks dag en nacht de telefoon met steeds hetzelfde verhaaltje opzeggen? Met zo'n automatisch programma is dat natuurlijk heel gauw gebeurd. Weet iemand het adres van de figuren die hierachter zitten? Ik ben deze vorm van telefoonterreur spuugzat.
Re: Telefoonterreur
je bent niet de enigste die daar gedonder mee heeft.
heb zelf verschillende malen advies en raad gegeven
maar kan nu niet meer inloggen dus ze bekijken het
maar bij radar zou je ook advies kunnen geven hoe
je er vanaf kan komen maar laat radar het maar oplossen.
heb zelf verschillende malen advies en raad gegeven
maar kan nu niet meer inloggen dus ze bekijken het
maar bij radar zou je ook advies kunnen geven hoe
je er vanaf kan komen maar laat radar het maar oplossen.
Re: Telefoonterreur
Dat begrijp ik niet helemaal! Waarom kan iemand zich nu ineens niet meer inloggen? Om welke reden dan niet?
En voor die andere persoon wil ook ff zeggen dat ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, want dat lijkt mij ook zwaar irritant.
Ik vind het al irritant om hier die verhalen over die vakantieverkoopmethode te lezen, zoals TVS hier op een topic, laat staan dat ze je er ook thuis nog mee lastig vallen.
En voor die andere persoon wil ook ff zeggen dat ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, want dat lijkt mij ook zwaar irritant.
Ik vind het al irritant om hier die verhalen over die vakantieverkoopmethode te lezen, zoals TVS hier op een topic, laat staan dat ze je er ook thuis nog mee lastig vallen.
Re: Telefoonterreur
hallo,
Je kan je aanmelden bij www.infofilter.nl. Dat hebben wij ook gedaan en het scheelt een hoop ergenis.
Succes
Je kan je aanmelden bij www.infofilter.nl. Dat hebben wij ook gedaan en het scheelt een hoop ergenis.
Succes
Re: Telefoonterreur
Ik hoop dat het helpt... ik heb me een jaar of wat geleden ook al eens ergens aangemeld, maar van enig effect heb ik toen nooit iets gemerkt. Tenslotte is het blokkeren door de bellende bedrijven vrijwillig, dus agressieve spammers zullen zich daar toch niets van aantrekken (en binnen een paar uur 2 keer automatisch bellen vind ik behoorlijk agressief). Enfin, ik heb me aangemeld, ben benieuwd of het nu wel enig effect heeft.... In ieder geval bedankt voor de tip.Je kan je aanmelden bij www.infofilter.nl. Dat hebben wij ook gedaan en het scheelt een hoop ergenis.
Re: Telefoonterreur
peter 2,
Ik werk al jaren bij een call center en ik vind het leuk werk. Zeker mensen die helemaal over de rooie gaan als ze gedurende de avondmaaltijd gebeld worden. Die bellen we nog wat vaker.
Eigenlijk is het je eigen schuld dat je gebeld wordt. Deze informatie is voor iedereen bereikbaar en is dus geen geheim.
Ik stel voor om een geheim nummer te nemen.
Ik werk al jaren bij een call center en ik vind het leuk werk. Zeker mensen die helemaal over de rooie gaan als ze gedurende de avondmaaltijd gebeld worden. Die bellen we nog wat vaker.
Eigenlijk is het je eigen schuld dat je gebeld wordt. Deze informatie is voor iedereen bereikbaar en is dus geen geheim.
Ik stel voor om een geheim nummer te nemen.
Re: Telefoonterreur
Ik heb een geheimnummer en wordt maar 6 keer per dag gebeld. Wil je dat nummer overnemen van me.
Nummer 1
Nummer 1
Re: Telefoonterreur
Dan heb je je geheime nummer aan weet ik niet hoeveel bedrijven gegeven, niet doen dus, een bedrijf geef je of GEEN nummer (wat moeten ze er mee, bijv, de bristol bij omruilen spullen) of je mobiele (die bellen ze niet hoor met gezemel over produkten)
Ken trouwens iemand die werkt bij zo'n telefonische verkoop zooi en die zegt dat t loopt!! Dat mensen echt er op in gaan en dat er veel verkocht wordt. Als we daar nou eens mee ophouden, met kopen bedoel ik, als nou iedereen de hoorn er op pleurt dan houdt t vanzelf op, gaan die bedrijven failliet.
Ken trouwens iemand die werkt bij zo'n telefonische verkoop zooi en die zegt dat t loopt!! Dat mensen echt er op in gaan en dat er veel verkocht wordt. Als we daar nou eens mee ophouden, met kopen bedoel ik, als nou iedereen de hoorn er op pleurt dan houdt t vanzelf op, gaan die bedrijven failliet.
Re: Telefoonterreur
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat een geheim nummer absoluut niet helpt. Kennelijk worden de nummers willekeurig gekozen.
Re: Telefoonterreur
Misschien dat het helpt als je verschrikkelijk gaat zei.ken op een forum!
Re: Telefoonterreur
Annemiekje; wat een onzin.
Ik werk ook al een ruim jaar bij een callcenter, en wat wij doen is alleen 'warm' mensen bellen, dus niet mensen zomaar zonder enige reden iets aansmeren. Moet er ook niet aan denken dat ik zulk kansloos werk moet gaan doen.
Als je er van geniet dat mensen over de rooie gaan als je ze belt dan moet je echt eens iets nuttigs gaan doen met je leven ...
Ik werd zelf ook laatst gebeld door zo'n computer, niet erg effectief systeem lijkt mij, aangezien ik gelijk de hoorn erop heb gegooid. Niemand blijft toch lang aan de lijn als ze horen dat het een computer is....
Ik werk ook al een ruim jaar bij een callcenter, en wat wij doen is alleen 'warm' mensen bellen, dus niet mensen zomaar zonder enige reden iets aansmeren. Moet er ook niet aan denken dat ik zulk kansloos werk moet gaan doen.
Als je er van geniet dat mensen over de rooie gaan als je ze belt dan moet je echt eens iets nuttigs gaan doen met je leven ...
Ik werd zelf ook laatst gebeld door zo'n computer, niet erg effectief systeem lijkt mij, aangezien ik gelijk de hoorn erop heb gegooid. Niemand blijft toch lang aan de lijn als ze horen dat het een computer is....
Re: Telefoonterreur
Nee ik heb een geheim nummer en word NOOIT gebeld, het helpt dus wel maar geef bijn a nnoit mijn nummer aan wat voor bedrijf dan ook! (Of ze moeten me echt thuis kunnen bereiken maar heel weinig).
Dus 't helpt wel.
Dus 't helpt wel.
Re: Telefoonterreur
Als ik gebeld wordt door computers gooi ik meteen de hoorn op de haak. Verder ben ik blijkbaar niet interessant, want ik wordt vrijwel nooit gebeld door welk callcenter dan ook.
Re: Telefoonterreur
Och jee, ik wou je net even bellen! Ik word met alleen een d achter, maar dit even terzijde.
Re: Telefoonterreur
Thanx, spelling is niet mijn sterkste kant
Re: Telefoonterreur
annemiekje heeft gelijk, ook voor mij is het gewoon puur genot als mensen over de rooie gaan, het moge duidelijk zijn dat die echt oneindig gaan worden teruggebeld... het beste is gewoon aardig te blijven.. ik ben tenslotte ook vriendelijk.
Verder vinden veel mensen het gewoon leuk om een uitlaatklep te hebben voor alles wat fout gaat in hun zielige mislukte leventje.. van die mensen die verbaal zeer zwak zijn en dus gewoon maar alle agressie van zich af gaan schreeuwen...
Ook is het zo dat moeilijk doen over telefoontjes "hip"is geworden.. ter afwisseling bel ik wel eens voor een goed doel, om vervolgend mij binnenkomst al te horen dat ik een telefoonterrorist ben... tja de enige oplossing daartegen is gewoon keihard aanpakken, helemaal onderuit praten, vaak komen mensen dan tot inkeer, en af ten toe gaan ze zelfs stotteren... die mensen vertel ik dat ik ze binnen een paar dagen opnieuw ga bellen, in de hoop dat ze dan betere tekst hebben...
kortom, ik deel de mening van annemiekje, doe maar gewoon vriendelijk, want anders veranderen de aardige studenten aan de telefoon pas in telefoonterroristen!!!
ter inspiratie: bekijk de jan paparazi telefoonterreur ff, op de website van jensen, vooral die van de nuon is zeer grappig...
Verder vinden veel mensen het gewoon leuk om een uitlaatklep te hebben voor alles wat fout gaat in hun zielige mislukte leventje.. van die mensen die verbaal zeer zwak zijn en dus gewoon maar alle agressie van zich af gaan schreeuwen...
Ook is het zo dat moeilijk doen over telefoontjes "hip"is geworden.. ter afwisseling bel ik wel eens voor een goed doel, om vervolgend mij binnenkomst al te horen dat ik een telefoonterrorist ben... tja de enige oplossing daartegen is gewoon keihard aanpakken, helemaal onderuit praten, vaak komen mensen dan tot inkeer, en af ten toe gaan ze zelfs stotteren... die mensen vertel ik dat ik ze binnen een paar dagen opnieuw ga bellen, in de hoop dat ze dan betere tekst hebben...
kortom, ik deel de mening van annemiekje, doe maar gewoon vriendelijk, want anders veranderen de aardige studenten aan de telefoon pas in telefoonterroristen!!!
ter inspiratie: bekijk de jan paparazi telefoonterreur ff, op de website van jensen, vooral die van de nuon is zeer grappig...
Re: Telefoonterreur
en voor de wijsneuzen onder ons: ik zie idd een aantal taalfouten staan...
Re: Telefoonterreur
Ik vraag me af wie hier een zielig mislukt leventje heeft. Diegene die wordt lastiggevallen of de figuur die het in de eerste plaats leuk vindt om in een call-center te werken en ten tweede z'n genot haalt uit het feit dat de lastiggevallen klanten over de rooie gaan. Enige zelfreflectie is hier wel op z'n plaats slimmerik.