LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elk nadeel heeft zijn voordeel ook in de dexia affaire.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom

Elk nadeel heeft zijn voordeel ook in de dexia affaire.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Misschien is het zo slecht nog niet wanneer de meerderheid van de stemmen in het voordeel van dexia lijkt uit te vallen.

We krijgen dan onze 45 Euro terug van SLV, die we toch al niet meer vetrouwden en dan is het wellicht een aardig alternatief om die 45 Euro als steun naar PAL te doneren.

Ik denk dat de beerput die dexia heet dan eindelijk gedwongen wordt te openen en dat we dan allemaal ook onze inleg met rente gaan terugkrijgen verhoogd met de wettelijke rente.
Laatst gewijzigd door Ikwaseenbeetjedom op 02 jul 2005 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

bokkie

Re: Elk nadeel heeft zijn voordeel ook in de dexia affaire.

Ongelezen bericht door bokkie »

Ja doen! Misschien dat Pietus dan snel naar een warm land kan!

Ikwaseenbeetjedom

Wordt wel erg actueel nu.

Maar we laten ons toch niet nog eens afpersen !!!

Die dexia boeven die van onze inleg helemaal geen aandelen hebben gekocht maar wel hypotheken aan andere klanten hebben verstrekt...
... wie durft daar nu nog tegen in te gaan, nu zelfs het Nederlandse rechtssysteem door dexia aan banden wordt gelegd?

Juist, daar heb ik die 45 Euro wel voor over, voor die vereniging of stichting die dat nog durft, ik had er toch al niet meer op gerekend die terug te krjigen.

En trouwens, ik moet wel procederen, hoe kom ik anders van die BKR af en mijn inleg was groot genoeg om nog even door te gaan met procederen, daar blijft dan na aftrek van de advoaatkosten vast nog wel een etentje samen met mijn vrouw van over en die zgn. restschuld die krijgen ze nooit!

Want straks, bij de "definitieve" schikking zal je maar buiten de boot vallen.. wie vertrouwt dexia nog?
Je gaat toch iets wat niet eens bestaat niet meer betalen om het straks weer terug te krijgen.. de adders.. (onder het gras)..

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik durf daar tegenin te gaan! Het is zowat smaad om te beweren dat Dexia geen aandelen heeft gekocht, en het geeft aan dat je de materie nog steeds niet snapt, wat althans een voordeel biedt om je ontoerekeningsvatbaar te verklaren.
Ik vind de schikking al heel wat! Al die mensen hoeven slechts een deel te betalen, wel is het schandalig dat degene die het aanbod al hebben gekregen minder voordeel hebben.
Ook vind ik dat wanbetalers gewoon tot de laatste cent kaalgeplukt dienen te worden.

Ikwaseenbeetjedom

dubio, dat is niet aardig van je...

Maar nogmaals, we laten ons niet nog eens afpersen !!!
De truck is: weg met SLV en onze 45 Euro terug (aardig dat dexia die gaat betalen) en dan gaan we met een heleboel ervaring rijker dexia eens echt aanpakken !

Want die dexia boeven hebben van onze inleg helemaal geen aandelen gekocht maar wel hypotheken aan andere klanten verstrekt...

En ik heb er wel 45 Euro voor over (van dexia gekregen :lol: ) voor een vereniging of stichting die dexia nog steeds durft aan te pakken en zich niet laat intimideren door die afpersers !!!

dexia gaat straks bepalen hoe de schikking er uit gaat zien,

tja..

het moet toch niet gekker worden..

en je laat je toch zeker niet dwingen om eerst iets te betalen wat niet is.. om het straks weer terug te krijgen.. de adders.. (onder het gras)..

Ik vind het trouwens ook niet eerlijk dat jij, die altijd braaf betaald hebt aan die oplichters, nu veel minder terug krijgt dan die stouterikken...

foei dexia.. wat is dat nu voor een beleid ?

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Het is zowat smaad om te beweren dat Dexia geen aandelen heeft gekocht
Niemand zegt dat dat helemaal niet het geval is. Maar mooi toch om de rechter een uitspraak over te laten doen? Als het smaad is, hadden heel wat forumgangers al een proces wegens smaad aan hun broek hangen van Dexia. Dus... er zal toch wel iets van waar zijn. Dág Dubio. Lik je wonden en stik erin! :wink:

Ikwaseenbeetjedom

dubio zegt ook niet dat het smaad is..
Het is zowat smaad om te beweren dat

zowat, dus niet echt smaad om te zeggen dat

die dexia boeven van onze inleg nooit aandelen hebben gekocht maar wel hypotheken aan andere klanten verstrekt...
Laatst gewijzigd door Ikwaseenbeetjedom op 23 jun 2005 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Dubio,

Een wanbetaler is iemand die verplicht is te betalen, maar niet betaalt.

Iemand die niet betaalt omdat de overeenkomst vernietigd is, is dus geen wanbetaler.

Iemand die schade heeft geleden omdat de bank vóór de overeenkomst onrechtmatig handelde of tijdens de uitvoering van de overeenkomst toerekenbaar tekort schoot, heeft een vordering op de bank. Die vordering kan worden verrekend met de verplichtingen want beiden zijn opeisbaar en beantwoorden aan elkaar. Verrekening is een vorm van betaling en mensen die hun vordering verrekenen met de maantermijnen of afrekeningen zijn dus óók geen wanbetalers.

Daar kan je moeilijk over doen en onterecht vinden, maar het is de Bank die fouten maakt en de wetgever die daarvan de gevolgen bepaalt. Uiteindelijk is het de rechter die vervolgens bepaalt of de door de wetgever bepaalde gevolgen intreden of zijn ingetreden.

Een bank die hier zaken doet is gebonden aan de spelregels en moet niet klagen.

Dat de bank tekortgeschoten is staat toch wel vast gezien de jurisprudentie. Wat denk je van de schikking tussen Dexia en Aegon. Daaruit blijkt toch wel dat Dexia zelf vindt dat de bank tekortgeschoten is en dat vind Aegon ook. Aegon kan wel stellen dat ze niets erkennen met de schikking, maar daar trapt natuurlijk niemend in. Een commercieel bedrijf gaat echt geen honderden miljoenen betalen als ze brandschoon zijn.

Wordt eens wakker, zou ik zeggen.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

IwEBD,
We krijgen dan onze 45 Euro terug van SLV, die we toch al niet meer vetrouwden en dan is het wellicht een aardig alternatief om die 45 Euro als steun naar PAL te doneren.
Strak plan.
In feite waren deze bijdrage toch al kwijt, en Piet kan hier goede dingen mee doen.
Vrgr Pewi.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Juist Pewi,

en bromtol bedankt voor het op een rijtje zetten.
Maar je bent wel streng tegen Ikwaseenbeetjedom. Hij bedoelt volgens mij hetzelfde of op zijn minst het goede.

Elias.

impact

Ongelezen bericht door impact »

Dubio, maak s.v.p. je baas Dexia even op deze posting attent dan kan er aangifte tegen mij wegens smaad worden gedaan.

Ik beschuldig Dexia van fraude en oplichting omdat er geen aandelen zijn gekocht op de A.E.X voor de gedupeerden en er ook geen inschrijving daarvan ten name van de betreffende gedupeerden is geschied bij Bank Labouchere, direct na de aankoop van die fictieve aandelen.

Bij een verdachte is justitie verplicht een onderzoek te gaan doen naar het waarheidsgehalte van de uitgebrachte beschuldiging. Laat Dexia dus maar met bewijsstukken van de A.E.X en Bank Labouchere aantonen dat ik ze onterecht beschuldig.

Voor de zekerheid heb ik vast een tandenborstel en een verschoning ingepakt voor als ze me van mijn bed komen lichten! :lol:

Ikwaseenbeetjedom

Juist, en daarom heb ik die 45 Euro die ik krijg van dexia (via SLV) over voor de vereniging of stichting die doorgaat om het bedrog naar boven te halen.

Het bedrog dat dexia ons een schuld aansmeert die er helemaal niet is.
Het bedrog dat dexia bewust de tweede handtekening niet vroeg, bang als ze waren dat er anders niemand in zou trappen.

Ga maar eens rekenen, dan weet je dat het niet eens kan dat ze alle aandelen hebben gekocht,
dat het niet kan, dat ze nog steeds dezelfde winst maken als voorafgaande jaren, ook al "lijden" ze nu 1.000.000.000 Euro 'verlies' .

We laten ons toch niet nog eens afpersen !!!

Die dexia boeven die van onze inleg helemaal geen aandelen hebben gekocht maar wel hypotheken aan andere klanten hebben verstrekt...

Juist, daar heb ik die 45 Euro wel voor over, voor die vereniging of stichting die dat doet.. die PAL blijft staan !!!

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Elias,

Ik richtte mij tot dubio en dat vind ik een ...

Elias

Inderdaad Bromtol, ik zag het ook al, je was me voor. Sorry.

Groet,
Elias.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Die € 45,00 die ik van Dexia via SLV krijg gaan naar PAL, dat stond voor mij al vast.

Laten we niet vergeten dat het gevecht pas nu eerst echt begint We zullen veel tegenwerking krijgen en daarbij hebben we iemand nodig die de juiste connecties heeft bij de media, die voor ons vecht. Voor wie het belang van de gedupeerden voorop staat, die ons op de hoogte houdt van nieuwe ontwikkelingen. Een echte doorzetter.......Piet Koremans dus........

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Wat gaat SLV nu met al die miljoenen doen die nog over zijn?

Of hebben ze die al uitgegeven aan één proces, een website en de postzegeltjes voor de stemkaarten, en natuurlijk niet te vergeten aan het riante salaris voor de diverse advocaten van de Stichting die hier zoveel uren werk voor ons verzet hebben. Dat laatste zal wel het meeste opgeslokt hebben.

Hoeveel miljoentjes waren het ook al weer?

100.000 x € 45,00? Ik kan het niet uitspreken, WAT EEN NULLEN.

Plus Stichting Eegalease? Waren dat dezelfde juristen als die van SLV of niet? Nog wat nullen erbij dus. Eén en al NUL !

Potverdikkienogantoe..........zei Toon Hermans dat niet eens?
Laatst gewijzigd door trudy op 23 jun 2005 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

albert-o

Ongelezen bericht door albert-o »

nvt
Laatst gewijzigd door albert-o op 24 jun 2005 11:19, 3 keer totaal gewijzigd.

Elias

Trudy,

Ze gaan de zaak verder nog "volgen", of Dexia zich toch wel aan zijn woord houdt !!!
Dat heet nazorg geloof ik. Als ze dit net zo ferm ter hand nemen als voordien ( bereikbaarheid voor en te woord staan van de (nog steeds) gedupeerden, actueel houden van hun sites) dan mag je daar nu helemaal niets meer van verwachten, ben ik bang.

Laat staan een verbetering, nu ze hun ( onze !!!) vuist hebben verkocht aan Dexia en de verantwoordelijke toezichthouders.

Hebben ze in ieder geval weer ruimschoots de tijd om al dat geld "om te zetten en aan zich zelf te besteden ".
Voor wat ? Dexia bepaalt de regels, procedures en heeft de touwtjes in handen, ook wat tijd betreft......

Ikwaseenbeetjedom

We krijgen helemaal niets terug :evil:

en daarom is het zo goed dat die 45 Euro terugkomt van die judassen, die SLV die ons zo verraden heeft!

Nu gaat het naar de juiste plaats, naar mensen die het wel aandurven om b.v. het bedrog van de nooit gekochte aandelen, van de schuld die dexia ons probeert aan te smeren en die er helemaal niet is naar boven te krijgen.

Van het bedrog van de tweede handtekening die ze bewust niet gevraagd hebben .. want dan wordt er thuis nagedacht.. dan wordt er over gesproken en dan verkopen ze helemaal geen contract.

Die dexia boeven, die van onze inleg helemaal geen aandelen hebben gekocht maar wel hypotheken aan andere klanten hebben verstrekt...

wat een lef zeg !!

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubruneel,
Ook vind ik dat wanbetalers gewoon tot de laatste cent kaalgeplukt dienen te worden
Je mening wordt zo als altijd zeer gewaardeerd op het Forum. :x :evil: :twisted:

Gesloten